Saab 9-5, 1999, melka
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
tsiteerisin, sest sa väitsid nagu poleks vaja antud juhul automaatregulaatorit...;) Et tegu ju pirniga, mitte ksenooniga..:) Seaduse järgi peaks sul (oletame, et sul on sellised) üle 2000lm halogeenil ka automaatne regull..;)
Algselt postitas: Cyber
tsiteerisin, sest sa väitsid nagu poleks vaja antud juhul automaatregulaatorit...;) Et tegu ju pirniga, mitte ksenooniga..:) Seaduse järgi peaks sul (oletame, et sul on sellised) üle 2000lm halogeenil ka automaatne regull..;)
Ei väitnud.... küllap siis sõnastasin keeruliselt..... Lihtsalt spekuleerisin, et antud autol ma EI USU, et koos pirnidega oleks installeeritud ka seesamune hullult komplitseeritud automaatse regullimise süsteem, kuna esimesel 9-5el seda värki veel lisadeski polnud. Seda mäletasin isegi 2 aasta tagusest ajast, et ka nende "siniste pirnidega" sõites võib ülevaatuse/politseiga probleeme tekkida. Täpsemalt seadust ei uurinud. OK, kõik see offtopic, kuna autoomanikul siiski mingid teistsugused pirnid; missugused, teab vaid tema ise ;)
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
To skybound: Tegu EI ole halogeen pirnidega nagu sinu postitustes võib välja lugeda. a mul ei ole tõesti seda automaat tulede regulaatorit. Xenon lampides tekkitatakse vastava trahfoga kõrgepinge vool ja pirnis tekkitatakse kaarleek, mis annabki selle tugeva valguse. Eh ma ei oska isegi õieti seletada. Põhimõtteliselt on tänavavalgustus lambid sama tööpõhimõttega.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Täiendaks siis ka oma teemat. Sai siis autosse lisatud ka nüüd helivõimendi. Ühest asjast ei saa ma aga aru. Sellel lehel siin http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#upgrade/ ei loe kuskilt välja et tagumiste uste kõlarite takkistus on 4 oomi. Lehe põjal jäi selline mulje et aastate lõikes äki andmed erinevad. Ometigi lahti võttes nii minu 99 aasta autol kui 03 aasta autol tagumiste kõlaite takkistus 4 oomi. Kasutasin võimu ühendamisel hig level inputi. õimul järgi mängimas siis 250w alpine subwoofer. igatahes mulle piisab :thumb:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Eh no ega ma päris Kullamaal ei ela, mis sest seal koolis käinud. Enamasti viibin seal vähe aega, kas siis sõidan sealt niisama läbi või vahel poodi enamasti oma urus vakka;)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Polegi viitsinud ammu enam oma teemat siin uuendada ja midagi ka kirjutada. Aga nüüd on ka põhjust. Toomisest saadik on olnud autol külmast pärast käivitamisel väike sinine suits ja õli söömine. Kuna kohe pärast ketti vahetust (nüüdseks pea 1,5 aastat tagasi) Sai palutud ka vikil natuke ka muude sõlmede olukorda kontrolida. Tundus et turbo on korras ja eelnevalt rootsis vahetatud. See tundus ka igati loogiline, vaadates läbisõitu tol hetkel. Niisiis tuli otsida põhjuseid mujalt. Järgmine kõige loogilisem tundus klapisääretihendid. Selle töö tellimiseni jõutsin ma alles mingi paar kuud tagasi. Ega ma ennem väga viitsinud ja ausalt öeldes sõitu ju ei seganud. Aeg ajalt kontrollisin õli taset ja kõik. Pärast klapisääre tihendite ja tagasilla pukside (taas kord :gun: ) vahetamist oli lootus et ehk on nüüd üks jama vähem. Kuid võtta näppust ei olnud suits kuhugi kadunud, kui siis oli kohati vähem kui varem. Jõudsin järeldusele et küllap on ikka kolvigrupp õhtal.
Eile päeval mõtlesin aga õli taset kontrollida ja minu suureks pettumuseks ei näidanud varras praktiliselt midagi, kuigi 3000 km tagasi sai õli vahetatud ja norm sisse pandud. Käivitamisel tabas uus ehmatus väga tugeva suitsu ja auru näol, mis ei tahtnud kuidagi kaduda. Üsna ruttu jõutsin järeldusele et minu lennukit on tabanud turbo surm. :wall::wall: Positiivne on asja juures see et märkasin seda ehk õigel ajal ja väga suurt kahju pole tekkinud, nii väljalaskele, kattile kui ka turbole endale. Oleks see sõiduajal juhtunud, siis jama kui palju. Nüüd peangi otsarbekaks tellida treila ja auto linna toimetada (80 km), sest ega väga ei julge ühtki meetrit sõita. Pole parem sugugi kui teeäärde jään ja ikkagi pean treila tellima.
Tuleb aga rahakotti kergendada ja troosti rahvale külla minema :D
Eile päeval mõtlesin aga õli taset kontrollida ja minu suureks pettumuseks ei näidanud varras praktiliselt midagi, kuigi 3000 km tagasi sai õli vahetatud ja norm sisse pandud. Käivitamisel tabas uus ehmatus väga tugeva suitsu ja auru näol, mis ei tahtnud kuidagi kaduda. Üsna ruttu jõutsin järeldusele et minu lennukit on tabanud turbo surm. :wall::wall: Positiivne on asja juures see et märkasin seda ehk õigel ajal ja väga suurt kahju pole tekkinud, nii väljalaskele, kattile kui ka turbole endale. Oleks see sõiduajal juhtunud, siis jama kui palju. Nüüd peangi otsarbekaks tellida treila ja auto linna toimetada (80 km), sest ega väga ei julge ühtki meetrit sõita. Pole parem sugugi kui teeäärde jään ja ikkagi pean treila tellima.
Tuleb aga rahakotti kergendada ja troosti rahvale külla minema :D
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Pärast nädalast pausi on auto taas korras ja rajal. :headbang: Mnjah ei ole kõik nii lihtne kui pealtäha paistab. Esialgne turbo surm osutus aga hoopis mootori surmaks. Pärast lahti võtmist Trionicu poolt selgus ka et turbo seisukord pole kiita, mistõttu läks ka see vahetusse. Nojah, eks see pauk rahalises mõttes ehmatas ikka ära küll aga mis teha, ise olen ma selle valiku teinud et sellise autoga sõidan, mis remondile rohkem raha nõuab. Aga eks nüüdseks on kõige kallimad vead ka likvideeritud.
Pärast mootori remonti on juba praegu aru saada et masin liigub veits reipamalt, kui varem. Madalatel pööretel on jõudu rohkem ja kindlasti see ka paraneb pärast mõningast sisse sõitu.
Nüüd siis ootavad oma järge kõik neli amorti alla kruvimist, siis suverehvid alla jaa... :drive:
Minupoolt tänud troosti rahvale ja Trionicule, kes nii ruttu töö teostas :thumb:
Pärast mootori remonti on juba praegu aru saada et masin liigub veits reipamalt, kui varem. Madalatel pööretel on jõudu rohkem ja kindlasti see ka paraneb pärast mõningast sisse sõitu.
Nüüd siis ootavad oma järge kõik neli amorti alla kruvimist, siis suverehvid alla jaa... :drive:
Minupoolt tänud troosti rahvale ja Trionicule, kes nii ruttu töö teostas :thumb:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Väikesed lisatööd siis auto juures tehtud. Ette paigaldatud uued amordid ja täna sai ka alla keevitatud uus sportkatalüsaator. Vana kati seisukord ei olnud tõesti midagi kiita. Element oli sees lahti või puruks, mis raputamisel kolises ja ühest otsast sisse vaadates oli kärg keskelt nagu osaliselt sulanud, rebenenud või midagi sellist. Eks see ole loomulik ka, kui nii pikka aega saanud õli ja viimases lõppus eriti palju. Nüüd vähemalt ei ole muret et turboga midagi juhtuks:)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Vahepeal hulk aega mööda läinud ja on ka mõningad muudatused auto juure toimunud. Nimelt on siis nüüd ka minu autol peal Rivo ja Kaspari poolt pakutav stage 1. Originaaliga võrreldes on auto liikumine ikka oluliselt nobedam ja see mis toimub kiirendamisel 3- da käiguga (automaat) kiirusel alates 120 km/h on päris müstiline. Siis on kiirendus ikka eriti karm. Nullist sajani kiirendus on kah varasemaga tuntavalt parem aga kui nüüd saaks selle 120-st alates kiirenduse tuua madalamale kiiruse juurde, siis oleks küll üli lahe. Kahjuks puudub mul igasugune sõidu kogemus ehtsa aeroga niiet võrdlus moment puudub kuidas käitub aero. Aga ikkagi on lahe mul polegi nii võimast autot veel olnud:thumb:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)