tonnise radiaatori ajutine lappimine

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#1

jah tõesti, vaja on lühikeseks ajaks saama pidama tonnise radiaator, millel on tüüpiline viga - plasti mõra ülemise vooliku juures.

See on vaja saada pidama nii kuuks või 500km-ks.

Korra rääkisime täna ka trionicuga ja selge on et seda parandada pole mõtet, plast on rabe ja pikemas perspektiivis niikuinii midagi teha ei saa.

aga lükeseks ma loodan et saab...

mõtlesin ise sellist tehnoloogiat, et lasen käsifreesiga mõra kohale väikese soone/süvendi, aga mitte päris läbi. ja siis täidan selle mõne epoksiid liimiga. Kui siis voolik ka ettevaatlikult peale keerata, äkki peab natuke vastu.
mida arvata? Või mida paremat võiks proovida? Homme saaks teha ka pildi, kui see aitaks.

Tundub nagu mingi leedu automüüja küsiks :), kui mul põhjus hoopis lihtsam. nimelt on plaanis teiselt tonniselt ca kuu aja pärast radikas ümber tõsta, aga senikaua on vaja esimese masinaga käia ülevaatusel ja teha mõningaid testsõite. Pole nagu mõtet lammutusest teist vana kõrvale osta, kui omal sisuliselt olemas. Siiski oleks vaja kahte autot natuke aega paralleelselt kasutada.

ärge siis kohe kantossilappimises süüdistama hakake, kuigi just seda hetkel ongi vaja.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

Mingi elastsema epoksiidiga oleks reaalne küll. Ideeliselt oleks seda soont ja liimi vaja just sissepoole kuna sealt ju surve.
Aga proovi...freesitud soon hea, kui on natuke "karvane", liim nakkub paremini.
Ja puhasta kindlasti enne liimi kandmist koht piiritusega ära. Niikuinii on seal sihuke plast mida ükski asi õieti ei lahusta, liim hoiab "küüntega kinni" :P ja siis peab pind suht krobeline ja puhas olema, et oleks kust hoida.

Edit: Mul eelmisel Saabil tuli ka mõra selle ülemise peenikese vooliku kinnituse juurde. Murdsin plastmasstorukese üldse ära ja panin ettevaatlikult sobiva metalltoru tekkinud auku...koos EPO-ga (millesse vähem kõvendit, et kuivades elastne jääks).
Nagu kõik ajutised lahendused, kestis ka see auto eluea lõpuni :cool:

to Suur - EPO nähtavasti 100 kraadi kannatas veel hästi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Zazou
mõtlesin ise sellist tehnoloogiat, et lasen käsifreesiga mõra kohale väikese soone/süvendi, aga mitte päris läbi. ja siis täidan selle mõne epoksiid liimiga. Kui siis voolik ka ettevaatlikult peale keerata, äkki peab natuke vastu.
mida arvata?
Ükski neist liimidest ei kannata kuuma. Nagu temp. kasvab nii läheb liim pehmeks. Tegelikult rääkis radikamüüja, et on olemas mingi liim, aga saladust ei avaldanud.
Mul on kahekordne negatiivne kogemus. See tähendab siis, et kahel autol olen proovinud, kuid kummagagi ei õnnestunud.
JA siis on mul veel kahtlus, et teiselt tonnilt vana radikat ümber tõstes võid selle ka lõplikult ära rikkuda. Vana plast on rabe ning puruneb kergesti.
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1536
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAABitu

#4

Selleks, et väikese kontaktpinnaga tugevat kokkukleepumist saavutada, võiks kasutada lisaks liimile
mingit sidusainet, n klaasriie, seda nagu teipi liimitava pinna peale, liimi vahele sobitades.
Siis liim-riie-liim.
Ise prooviks just seda varianti.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#5

minu radikal tänu sellele rabedusele murdusid päris suured tükid ära ülemise lõdviku otsal. Parandasin nii et võtsin täpselt sobiva mõõduga alumiiniumtoru jupi ja lükkasin eelnevalt puhastatud radika august sisse. tihendusmassiks kasutasin seda möginat millega kleebitakse autodele esiklaase ette. ja praegu ei saa kurta, peab kui pudel. ainult see pudel on nii kuramuse habras igalt poolt ( jahutusvedeliku lõdvikuid laguneb pidevalt vaatamata sellele, et väliselt on nad ilusad ja uued on miskipärast nii mõttetult kallid:gun:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Lõdvikud,kui asendada uutega ei tohiks järgneva 10 aasta jooksul uuesti laguneda.Kui nii juhtub,on süsteemis ülerõhk(paisupaagi kork,või plokikaanetihend).
Sry,ot.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2309
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#7

kindlasti tuleb aluspind ka ära kruntida, seda siis plastiku krundiga!

suur: kas oled kindel, et kahekomponentsed liimid sooja ei kannata?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Kannatavad küll,aga paisumistegur erineb plasti omast ja liitekohad rebitakse lekkima.
Vasta