Aero vs eesti maanteed

Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#1

L Veebr 09, 2008 15:37

Ma olen 9-5 aero omanik alla 2 kuu olnud ja mõned asjad ikka veel tekitavad küsimust.

Mõnikord tahaks kiiremini mööduda kellegist ja lükkan Sport nupu sisse - mootor uriseb kurjalt ja kõik tundub lihtne, aga krt pole - rooli pead kahe käega + hammastega kinni hoidma sest auto hakkab küll ühele ja teisele poole kiskuma. Ma usun et siin on mitu põhjust - vagudes teed, liiga võimas tõmme esisillale, laiad kummid jne aga siiski - ma olen teist marki masinatega samuti sõitnud, millel võimas mootor taga aga sellist võimlemist rooli taga nagu ei mäleta. Ehk siis nauditavast ja turvalisest sõidust jääb asi veidi kaugele.
Kas see ongi nii, et paraku pole need masinad meie teedele päris mõeldud vaid pigem autobahnidele või peaks esisilla üle vaatama? Mul puudub TRC nupp, kas see on veojõukontroll ja kas selle omamine aitab paremini kiirendamisel püsida teel?
Teine küsimus on vedrustuse kohta - see nii jäik et mõnel ebatasasemal teel on lausa valus sõita, selline tunne et minust maha jääb rida silla ja veermiku juppe. Kas Aerol on võimalik veidi pehmemaks ka vedrustust saada või kaob siis kogu asja mõte - kiire mootor, madal ja jäik vedrustus teel püsimiseks?
No vot, selline pikk hala sai seekord. Jääb mulje et kahetsen Aero ostu, aga siiski mitte. Muidu on vahva pill ja ilus vaadata nii seest kui väljast.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#2

L Veebr 09, 2008 15:43

Mis rehvimõõt sul all on?
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#3

L Veebr 09, 2008 15:48

225/45/R17 naelad
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#4

L Veebr 09, 2008 15:55

Mis teha-sellise võimsuse peabki masin jäik olema. Muidu ujuks nagu ameeriklane. Mina olen igati rahul kuid teed on nagu nad meil on. Kõike head korraga ei saa-vähemalt Eestis
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

L Veebr 09, 2008 16:08

esiteks võiksid kontrollida rehvirõhkusid.ja need viia vastavusse manuaaliga. ja igas statoilis näitab rõhukell ka omi numbreid, seega head vana zigulli manokat vaja, et kindel olla, mis rõhk tegelikult on.
Paha ei teeks ka sillastend. neid ka kaasaegseid ja moodsaid, samas paljudes kohtades ei saa töömehged nendega hakkama. reguleerivad kyll ja numbrid stendil olla nagu õiged aga mis tegelt on, on taas --???
Et ma niisama ei räägi, siis olen ka mõne aasta nii mõnegi aeroga sõitnd ja sellist pulli pole olnd, et ebamugav tunduks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
hoclines
Postitusi: 202
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:48
Asukoht:
Auto:

#6

L Veebr 09, 2008 16:21

Mul 147 kw taga ja pole veel selliseid probleeme kiirendamisel kohanud. Rehvid on muidugi sul laiemad kui´minu autol (205) aga mul see eest jälle profiil kõrgem (65), seega ilmselt tõesti probla rõhkudega...
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#7

L Veebr 09, 2008 16:39

Mis seisukorras rehvid on? Kui mingid pastlad, siis võib vabalt probleem seal olla! Enda risul kiskus ka hirmsasti, nii et hoia või kahe käega kinni(olid suht korralikud rehvid aga eelnevat ajalugu ei teadnud, olid autoga kaasas kui ostsin), panin uued rehvid alla ja kõik korras!
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#8

L Veebr 09, 2008 17:09

Tõepoolest on rehvirõhk väga oluline. On suur vahe kas sellises mõõdus rehvis on 2.2 bar-i või 2,7 bar-i. Endale meeldis suvel laia rehviga palju rohkem sõita kui praegu 16 tollise masteri talverehviga.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#9

L Veebr 09, 2008 17:40

Olen proovinud igasugu rõhke jne-ikka viskab rööpas. siin ei aita midagi.
Kuid, mis rõhku soovitatakse?
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#10

L Veebr 09, 2008 18:23

Proovi teise mõõduga rehve. Ja veendu et su veljed on ikka õige ofsetiga.
Aeronautik
Postitusi: 170
Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
Asukoht:
Auto:

#11

L Veebr 09, 2008 18:37

Üldiselt minu aero teeb sama, kui räigelt litsuda.....muidu ei kurda......kõiges halvas saab reeglina süüdistada meie armasid teid.:drive:
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#12

L Veebr 09, 2008 18:46

Algselt postitas: sigaelmar
Proovi teise mõõduga rehve. Ja veendu et su veljed on ikka õige ofsetiga.


Ofset? Veljed on Saabi originaal 5 spoke ja rehvid (Toyo)ka tehase mõõduga. 225/45/17
postiljon
Postitusi: 58
Liitunud: N Mär 02, 2006 13:21
Asukoht:
Auto:

#13

L Veebr 09, 2008 22:16

Ma arvan, et oleneb millega sa eelnevalt oled harjunud sõitma. kui on olnud tagasillaveoline siis ongi esialgu harjumatu. esisillaveoline millel võimsust veidi rohkem kui keskmisel pereautol rapsibki tallamisel. võrdluseks võin tuua et tööautoks passat 1,8t ja seal roolitaga võimlemist on kindlasti vähem kui aeros, samas ei liigu see sakslane ka mitte kuskilt otsast.

p.
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#14

L Veebr 09, 2008 22:18

Veljed originaal, rehvid täiesti uued, mõõt on manuali järgi, rõhk 2,4, jne jne.
Mulle ka tundub et midagi pole teha vaid süüdistada tuleb eesti teid. Hea maantee peal püsib hästi ehk rooli lahti lastes ei uju kummalegi poole. Samuti rahulikult teistest möödudes ei ole eriti häda. Tundub et pigem vaja sõidutehnikat õppida. Et mööda sõites ei trambi lapakat põhja.
Ainuke asi on sillastend, mida võiks lasta teha aga nagu ma ütlesin, sirgel teel ei uju seega peaks olema ka jooks okei.

Kas keegi oskab vedrustuse kohta midagi öelda - on võimalik pehmemaks saada seda põrumist?
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#15

L Veebr 09, 2008 22:19

ei ole olnud tagasillaveoga masinat, postiljon.
küll on aga rehvimõõt ja kw suurim siiani.
pull oleks proovida kellegi teise sarnast masinat prooviks, et kas sama tunne või ei.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#16

P Veebr 10, 2008 3:14

Algselt postitas: Skol
ei ole olnud tagasillaveoga masinat, postiljon.
küll on aga rehvimõõt ja kw suurim siiani.
pull oleks proovida kellegi teise sarnast masinat prooviks, et kas sama tunne või ei.


Usu mind-on küll
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

P Veebr 10, 2008 4:58

Rehvi laius mu aerol on 225. Nokia nrw-ga tugev kiirendamine ei tekita (häirivat ehk tähelepandavat) tõmblemist. Kõikide muude senini kasutatud pasteldega on kiirendamine piin, sest tundub et auto läheb käest ära! Samas sillad on paigas.

Ei tee kurja, kui lasta väga kriitilise pilguga üle vaadata kõik sillad ja alusraamide kinnitused kere külge. Esiraami kinnitus on niivõrd vedel et isegi olemasolev teelpüsimine tundub olevat loodusjõudude helde füüsikaseaduste vastase kingitusena.

Kui TRC nupp on puudu, peab olema midagi muud asemel, vasakul pool rooli siis.

Aero vedrustus on äärmuslike plusside ja miinustega teema. Jah, ta on jäik ja lühikese käiguga! Aga ma poleks uskunud et jäik vedrustus sobib imehästi kruusateedele! See on testidud korduvalt ja heaks kiidetud isegi mu naise poolt!!!! Suvel ei löönud me risti ette ühegi tee ees. Kõik, kuhu aero põhjapidi kinni ei jäänud, sealt me ka läbi sõitsime. Ka treppis teed olid üllataval kombel täiesti sõidetavad. Asfaldi löökaugud on samas üsnagi piin. Aga kui tavavedrustusega tonnisega sõita - vahet pole. Sellel alusraame pole ja teravad aukude/muhkude servad on valusalt samamoodi tunda. Aero jäik vedrustus sobib imehästi ka lainelistele teedele, auto ei hõlju! St. ei tekita merehaigust. Piibe maante on suurepärane näide .

Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#18

P Veebr 10, 2008 10:57

on ikka truud liikmed saabnetil - viimased vastused kell 03.14 ja 04.58. Respekt! :notworthy:

TRC asemel on siis vasakul pool ESP. Aga see vist külglibisemise vastane seade. Mitte veojõukontroll. Või kuidas...


Aga jah, vaatan siis sillad ja alusraamide kinnitused üle esimesel võimalusel.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#19

P Veebr 10, 2008 11:14

Esp hõlmab kõike.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#20

P Veebr 10, 2008 11:21

OT: Mis asi see TRC on? :wtf:

terv, teager
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

P Veebr 10, 2008 11:25

ilmselt TCS-i mõeldakse..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#22

P Veebr 10, 2008 21:35

hmmm...ilmselt siis TCS hoopis. minu viga.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#23

P Veebr 10, 2008 22:00

Algselt postitas: qdwin
Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?

Väga raske hinnata, kui ise rooli ei hoia :)
Aga mulle tundus, et auto käitus roobastes siiski paremini, kui minu oma, mis samuti 225 rehvidega. Kindlasti asi ka reguleerimises, puksides kinni.
Ega ma väga ei kujutagi, kuidas võiks ca 250hj esiveoline oma parimas kiirenduses Tallinna kuumaastikul püsida.
Endal on komme rooli mitte nii kramplikult otse hoida ja lasta roobastes masinal "hüpata", vaid lubada esiratastel natuke "otsida" seda peremat pidamist ja õiget veeresuunda. Ma arvan selle olevat kasulikum esisilla puksimajandusele analoogselt, et ei soovitata otse aukudes tugevalt pidurdada, vaid vahetult enne auke. Pole siis ju suurt vahet kas esisild rebib autot edasi, või pidurdab selle liikumist - puksidele mõjuvad sarnased jõud.
Mitte päris nii, et tagasõitja mingiks roolijoodikuks peaks, aga nii...natuke, mõistlikuse piirides :cool:
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#24

E Veebr 11, 2008 17:15

Mis puudutab rööbastes kiskumist, siis minuarust see on puhtalt kinni rehvi laiuses (ja äkki ka serva jäikuses)? 235/45/17 tehaseveljega suvel kippus kiirendades päris võssa vedama, 205/55/16 talvekaga on asi märksa pehmem ja leebem. Raputab 65 kõrgusega rehv muidugi oluliselt vähem kui suvekaga, kes liigset loksumist kurdab, võib ju alati 16" peale üle kolida - sirgjoonelises kiirenduses, mida Aero puhul peamiselt nauditakse, ju väga midagi ei kaota...
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#25

E Veebr 11, 2008 22:32

Algselt postitas: Aeronautik
Üldiselt minu aero teeb sama, kui räigelt litsuda.....muidu ei kurda......kõiges halvas saab reeglina süüdistada meie armasid teid.:drive:


sama siin
Vasta