Aero vs eesti maanteed
Ma olen 9-5 aero omanik alla 2 kuu olnud ja mõned asjad ikka veel tekitavad küsimust.
Mõnikord tahaks kiiremini mööduda kellegist ja lükkan Sport nupu sisse - mootor uriseb kurjalt ja kõik tundub lihtne, aga krt pole - rooli pead kahe käega + hammastega kinni hoidma sest auto hakkab küll ühele ja teisele poole kiskuma. Ma usun et siin on mitu põhjust - vagudes teed, liiga võimas tõmme esisillale, laiad kummid jne aga siiski - ma olen teist marki masinatega samuti sõitnud, millel võimas mootor taga aga sellist võimlemist rooli taga nagu ei mäleta. Ehk siis nauditavast ja turvalisest sõidust jääb asi veidi kaugele.
Kas see ongi nii, et paraku pole need masinad meie teedele päris mõeldud vaid pigem autobahnidele või peaks esisilla üle vaatama? Mul puudub TRC nupp, kas see on veojõukontroll ja kas selle omamine aitab paremini kiirendamisel püsida teel?
Teine küsimus on vedrustuse kohta - see nii jäik et mõnel ebatasasemal teel on lausa valus sõita, selline tunne et minust maha jääb rida silla ja veermiku juppe. Kas Aerol on võimalik veidi pehmemaks ka vedrustust saada või kaob siis kogu asja mõte - kiire mootor, madal ja jäik vedrustus teel püsimiseks?
No vot, selline pikk hala sai seekord. Jääb mulje et kahetsen Aero ostu, aga siiski mitte. Muidu on vahva pill ja ilus vaadata nii seest kui väljast.
Mõnikord tahaks kiiremini mööduda kellegist ja lükkan Sport nupu sisse - mootor uriseb kurjalt ja kõik tundub lihtne, aga krt pole - rooli pead kahe käega + hammastega kinni hoidma sest auto hakkab küll ühele ja teisele poole kiskuma. Ma usun et siin on mitu põhjust - vagudes teed, liiga võimas tõmme esisillale, laiad kummid jne aga siiski - ma olen teist marki masinatega samuti sõitnud, millel võimas mootor taga aga sellist võimlemist rooli taga nagu ei mäleta. Ehk siis nauditavast ja turvalisest sõidust jääb asi veidi kaugele.
Kas see ongi nii, et paraku pole need masinad meie teedele päris mõeldud vaid pigem autobahnidele või peaks esisilla üle vaatama? Mul puudub TRC nupp, kas see on veojõukontroll ja kas selle omamine aitab paremini kiirendamisel püsida teel?
Teine küsimus on vedrustuse kohta - see nii jäik et mõnel ebatasasemal teel on lausa valus sõita, selline tunne et minust maha jääb rida silla ja veermiku juppe. Kas Aerol on võimalik veidi pehmemaks ka vedrustust saada või kaob siis kogu asja mõte - kiire mootor, madal ja jäik vedrustus teel püsimiseks?
No vot, selline pikk hala sai seekord. Jääb mulje et kahetsen Aero ostu, aga siiski mitte. Muidu on vahva pill ja ilus vaadata nii seest kui väljast.
Mis rehvimõõt sul all on?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
esiteks võiksid kontrollida rehvirõhkusid.ja need viia vastavusse manuaaliga. ja igas statoilis näitab rõhukell ka omi numbreid, seega head vana zigulli manokat vaja, et kindel olla, mis rõhk tegelikult on.
Paha ei teeks ka sillastend. neid ka kaasaegseid ja moodsaid, samas paljudes kohtades ei saa töömehged nendega hakkama. reguleerivad kyll ja numbrid stendil olla nagu õiged aga mis tegelt on, on taas --???
Et ma niisama ei räägi, siis olen ka mõne aasta nii mõnegi aeroga sõitnd ja sellist pulli pole olnd, et ebamugav tunduks.
Paha ei teeks ka sillastend. neid ka kaasaegseid ja moodsaid, samas paljudes kohtades ei saa töömehged nendega hakkama. reguleerivad kyll ja numbrid stendil olla nagu õiged aga mis tegelt on, on taas --???
Et ma niisama ei räägi, siis olen ka mõne aasta nii mõnegi aeroga sõitnd ja sellist pulli pole olnd, et ebamugav tunduks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mis seisukorras rehvid on? Kui mingid pastlad, siis võib vabalt probleem seal olla! Enda risul kiskus ka hirmsasti, nii et hoia või kahe käega kinni(olid suht korralikud rehvid aga eelnevat ajalugu ei teadnud, olid autoga kaasas kui ostsin), panin uued rehvid alla ja kõik korras!
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Tõepoolest on rehvirõhk väga oluline. On suur vahe kas sellises mõõdus rehvis on 2.2 bar-i või 2,7 bar-i. Endale meeldis suvel laia rehviga palju rohkem sõita kui praegu 16 tollise masteri talverehviga.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
Üldiselt minu aero teeb sama, kui räigelt litsuda.....muidu ei kurda......kõiges halvas saab reeglina süüdistada meie armasid teid.:drive:
Ma arvan, et oleneb millega sa eelnevalt oled harjunud sõitma. kui on olnud tagasillaveoline siis ongi esialgu harjumatu. esisillaveoline millel võimsust veidi rohkem kui keskmisel pereautol rapsibki tallamisel. võrdluseks võin tuua et tööautoks passat 1,8t ja seal roolitaga võimlemist on kindlasti vähem kui aeros, samas ei liigu see sakslane ka mitte kuskilt otsast.
p.
p.
Veljed originaal, rehvid täiesti uued, mõõt on manuali järgi, rõhk 2,4, jne jne.
Mulle ka tundub et midagi pole teha vaid süüdistada tuleb eesti teid. Hea maantee peal püsib hästi ehk rooli lahti lastes ei uju kummalegi poole. Samuti rahulikult teistest möödudes ei ole eriti häda. Tundub et pigem vaja sõidutehnikat õppida. Et mööda sõites ei trambi lapakat põhja.
Ainuke asi on sillastend, mida võiks lasta teha aga nagu ma ütlesin, sirgel teel ei uju seega peaks olema ka jooks okei.
Kas keegi oskab vedrustuse kohta midagi öelda - on võimalik pehmemaks saada seda põrumist?
Mulle ka tundub et midagi pole teha vaid süüdistada tuleb eesti teid. Hea maantee peal püsib hästi ehk rooli lahti lastes ei uju kummalegi poole. Samuti rahulikult teistest möödudes ei ole eriti häda. Tundub et pigem vaja sõidutehnikat õppida. Et mööda sõites ei trambi lapakat põhja.
Ainuke asi on sillastend, mida võiks lasta teha aga nagu ma ütlesin, sirgel teel ei uju seega peaks olema ka jooks okei.
Kas keegi oskab vedrustuse kohta midagi öelda - on võimalik pehmemaks saada seda põrumist?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Rehvi laius mu aerol on 225. Nokia nrw-ga tugev kiirendamine ei tekita (häirivat ehk tähelepandavat) tõmblemist. Kõikide muude senini kasutatud pasteldega on kiirendamine piin, sest tundub et auto läheb käest ära! Samas sillad on paigas.
Ei tee kurja, kui lasta väga kriitilise pilguga üle vaadata kõik sillad ja alusraamide kinnitused kere külge. Esiraami kinnitus on niivõrd vedel et isegi olemasolev teelpüsimine tundub olevat loodusjõudude helde füüsikaseaduste vastase kingitusena.
Kui TRC nupp on puudu, peab olema midagi muud asemel, vasakul pool rooli siis.
Aero vedrustus on äärmuslike plusside ja miinustega teema. Jah, ta on jäik ja lühikese käiguga! Aga ma poleks uskunud et jäik vedrustus sobib imehästi kruusateedele! See on testidud korduvalt ja heaks kiidetud isegi mu naise poolt!!!! Suvel ei löönud me risti ette ühegi tee ees. Kõik, kuhu aero põhjapidi kinni ei jäänud, sealt me ka läbi sõitsime. Ka treppis teed olid üllataval kombel täiesti sõidetavad. Asfaldi löökaugud on samas üsnagi piin. Aga kui tavavedrustusega tonnisega sõita - vahet pole. Sellel alusraame pole ja teravad aukude/muhkude servad on valusalt samamoodi tunda. Aero jäik vedrustus sobib imehästi ka lainelistele teedele, auto ei hõlju! St. ei tekita merehaigust. Piibe maante on suurepärane näide .
Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?
Ei tee kurja, kui lasta väga kriitilise pilguga üle vaadata kõik sillad ja alusraamide kinnitused kere külge. Esiraami kinnitus on niivõrd vedel et isegi olemasolev teelpüsimine tundub olevat loodusjõudude helde füüsikaseaduste vastase kingitusena.
Kui TRC nupp on puudu, peab olema midagi muud asemel, vasakul pool rooli siis.
Aero vedrustus on äärmuslike plusside ja miinustega teema. Jah, ta on jäik ja lühikese käiguga! Aga ma poleks uskunud et jäik vedrustus sobib imehästi kruusateedele! See on testidud korduvalt ja heaks kiidetud isegi mu naise poolt!!!! Suvel ei löönud me risti ette ühegi tee ees. Kõik, kuhu aero põhjapidi kinni ei jäänud, sealt me ka läbi sõitsime. Ka treppis teed olid üllataval kombel täiesti sõidetavad. Asfaldi löökaugud on samas üsnagi piin. Aga kui tavavedrustusega tonnisega sõita - vahet pole. Sellel alusraame pole ja teravad aukude/muhkude servad on valusalt samamoodi tunda. Aero jäik vedrustus sobib imehästi ka lainelistele teedele, auto ei hõlju! St. ei tekita merehaigust. Piibe maante on suurepärane näide .
Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?
on ikka truud liikmed saabnetil - viimased vastused kell 03.14 ja 04.58. Respekt! :notworthy:
TRC asemel on siis vasakul pool ESP. Aga see vist külglibisemise vastane seade. Mitte veojõukontroll. Või kuidas...
Aga jah, vaatan siis sillad ja alusraamide kinnitused üle esimesel võimalusel.
TRC asemel on siis vasakul pool ESP. Aga see vist külglibisemise vastane seade. Mitte veojõukontroll. Või kuidas...
Aga jah, vaatan siis sillad ja alusraamide kinnitused üle esimesel võimalusel.
Algselt postitas: qdwin
Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?
Väga raske hinnata, kui ise rooli ei hoia :)
Aga mulle tundus, et auto käitus roobastes siiski paremini, kui minu oma, mis samuti 225 rehvidega. Kindlasti asi ka reguleerimises, puksides kinni.
Ega ma väga ei kujutagi, kuidas võiks ca 250hj esiveoline oma parimas kiirenduses Tallinna kuumaastikul püsida.
Endal on komme rooli mitte nii kramplikult otse hoida ja lasta roobastes masinal "hüpata", vaid lubada esiratastel natuke "otsida" seda peremat pidamist ja õiget veeresuunda. Ma arvan selle olevat kasulikum esisilla puksimajandusele analoogselt, et ei soovitata otse aukudes tugevalt pidurdada, vaid vahetult enne auke. Pole siis ju suurt vahet kas esisild rebib autot edasi, või pidurdab selle liikumist - puksidele mõjuvad sarnased jõud.
Mitte päris nii, et tagasõitja mingiks roolijoodikuks peaks, aga nii...natuke, mõistlikuse piirides :cool:
Mis puudutab rööbastes kiskumist, siis minuarust see on puhtalt kinni rehvi laiuses (ja äkki ka serva jäikuses)? 235/45/17 tehaseveljega suvel kippus kiirendades päris võssa vedama, 205/55/16 talvekaga on asi märksa pehmem ja leebem. Raputab 65 kõrgusega rehv muidugi oluliselt vähem kui suvekaga, kes liigset loksumist kurdab, võib ju alati 16" peale üle kolida - sirgjoonelises kiirenduses, mida Aero puhul peamiselt nauditakse, ju väga midagi ei kaota...