Mitte-tehase xenonid
Kas kellegil on nendega kogemusi ?
huvitaks
-kaua need pirnid kah vastu peavad
-milline valida millel on see (nt. 8000k)näitaja suurem või väiksem?
-kas nähtavus on palju parem kui halogeenidel või ei ole see asi oma hinda väärt?
huvitaks
-kaua need pirnid kah vastu peavad
-milline valida millel on see (nt. 8000k)näitaja suurem või väiksem?
-kas nähtavus on palju parem kui halogeenidel või ei ole see asi oma hinda väärt?
Sõbranna 9-5le panin 5000k aftermarket xenonid, näitavad paremini kui tavalised, 8000k on juba väga PORNO sinine, parim valgus peaks jääma 4000-6000 vahele.
Enne nende kodukootud ksenoonide külgekruvimist võiks ikka nende peale ka mõelda kes peavad sulle vastu sõitma... :angry:
Lisaks on need seadusega keelatud.
Lisaks on need seadusega keelatud.
Algselt postitas: eeroz
Enne nende kodukootud ksenoonide külgekruvimist võiks ikka nende peale ka mõelda kes peavad sulle vastu sõitma... :angry:
Lisaks on need seadusega keelatud.
AGA VAT EI OLE:angry:
Enne 01.10 2000a. esmakordselt registreeritud sõidukitele ei ole mingeid nõudmisi ei pesurite ei autom.kõrgusreguleerijate osas.
Pane külge kasvõi helgiheitjad kui tuled on õigele kõrgusele reguleeritud.Homme täpsustan kuupäevad üle,sest ei ole päris kindel...
Igasugused aftermarket xenonid on paremini märgatavad ja pimestavad vähem kui suvalised originaallaternad.
Enne võiks natuke seadusloomega tutvuda kui avalikult kiljuma hakatakse:bs::bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=196376
«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad
Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
Mina loen siit välja seda, et kui ei ole seda automaatset reguleerimist (mida odavatel komplektidel pole) siis on need kodukootud xenonid keelatud?
Parandage kui eksin... :red:
«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad
Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
Mina loen siit välja seda, et kui ei ole seda automaatset reguleerimist (mida odavatel komplektidel pole) siis on need kodukootud xenonid keelatud?
Parandage kui eksin... :red:
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
*Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm*
*Nõuded:*
1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
[RTL 2007, 96, 1605 <https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12891725 > – jõust. 21.12.2007]
EDIT: No nüüd ei saa mina midagi enam aru. Kas mõni seadus ikka keelab veel vanematel autodel seda kasutada või mitte.
*Nõuded:*
1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
[RTL 2007, 96, 1605 <https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12891725 > – jõust. 21.12.2007]
EDIT: No nüüd ei saa mina midagi enam aru. Kas mõni seadus ikka keelab veel vanematel autodel seda kasutada või mitte.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
See on suht hiljutine muudatus ... Nagu S9K juba kirjutas 21.12.2007, seega enam-vähem 2 kuud tagasi. Ma ei usu, et kõik inimesed pidevalt kõigi muudatuste ja määrustega end kurssi viivad..;)
Nüüd tuleb hoolitseda selle eest, et sul oleks automaatne ümberlülitus lähituledele "seadme rikke" korral.
Nüüd tuleb hoolitseda selle eest, et sul oleks automaatne ümberlülitus lähituledele "seadme rikke" korral.
Endal masinal aftermarket xenonid küljes. Ei anna erilist efekti, usun et uued tuled ja korralikud halogeen pirnid annavad sama tulemuse. Garantii antakse xenon pirnidele meie tingimustes 6 kuud.
Aga noh väga kurta ka ei saa.
Aga noh väga kurta ka ei saa.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kas see seadus ei tõlgendu mitte nii, et enne 2000a. paigaldatud tuledele lisanõuded ei kehti, kui sa täna, 2008 a paigaldad, ükskõik millisele autole, siis ikkagi peab regulaator ja pesur olema? 2000a ju ammu möödas Et seaduse point on selles, et sa ei peaks hakkama ümber ehitama vanemat autot, mis juba tehasest tuli ilma regulaatorita, et ausalt TÜV läbida või masin arvele saada.
Siin on muidugi see konks, et kui mingile mudelile paigaldati enne 2000a regulaatorita ksenooni, siis saab ka tänapäeval vahetuse teha sest on pea võimatu tõestada, et too auto tuli tehasest halogeeniga. Muidugi võib mõnel mudelil siiski VIN koodist teada saada.
EDIT: ja veel, kui tehase halogeenid tunduvad viletsad, siis vaadake tule reflektor üle, kui see on silmnähtavalt tuhmunud, siis selles asi ongi. Ka täkitud-kriimustatud tuleklaasid mõjutavad märgatavalt.
Segane värk igatahes. auto24 tüv foorumis on sellel teemal ka jahutud, peaks üle vaatama
Siin on muidugi see konks, et kui mingile mudelile paigaldati enne 2000a regulaatorita ksenooni, siis saab ka tänapäeval vahetuse teha sest on pea võimatu tõestada, et too auto tuli tehasest halogeeniga. Muidugi võib mõnel mudelil siiski VIN koodist teada saada.
EDIT: ja veel, kui tehase halogeenid tunduvad viletsad, siis vaadake tule reflektor üle, kui see on silmnähtavalt tuhmunud, siis selles asi ongi. Ka täkitud-kriimustatud tuleklaasid mõjutavad märgatavalt.
Segane värk igatahes. auto24 tüv foorumis on sellel teemal ka jahutud, peaks üle vaatama
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Algselt postitas: optimus
on seadus või ei ole, aga need wannabee kenoonid häirivad küll kõvasti maanteel
Kuidas saad aru, et tegu aftermarket xenonitega?
Muide, originaal xenonidest pimestavad honda linnamaasturi tuled rängalt, paljud käinud kurtmas. Ja neid on eesti teedel üpris palju juba...
Seega, ei ole erilist vahet kas on hästi regullitud aftermarket xenonid või siis ilgete summade eest ostetud originaalid.
Algselt postitas: optimus
ega saagi aru, aga ma eeldan,et need on aftermarketi omad.
Eeldamine on kõigi p****ekeeramiste ema:wise:
Vabandust OT pärast aga ei saanud ütlemata jätta
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
100% legaalsuse saavutamiseks peavad enne 10.2000 toodetud/arvele võetud autodel olema sellised tuled, mis on ette nähtud gaaslahenduslampidega kasutamiseks.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: Jürgen
100% legaalsuse saavutamiseks peavad enne 10.2000 toodetud/arvele võetud autodel olema sellised tuled, mis on ette nähtud gaaslahenduslampidega kasutamiseks.
Ehk siis ebasümmeetrilised?
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Algselt postitas: kjah
Kas kellegil on nendega kogemusi ?
huvitaks
-kaua need pirnid kah vastu peavad
-milline valida millel on see (nt. 8000k)näitaja suurem või väiksem?
-kas nähtavus on palju parem kui halogeenidel või ei ole see asi oma hinda väärt?
Võiksin siis kirjutada enda kogemustest natuke. Sai siis enalegi soetatud xenonid temperatuuriga 4300 K Pärast paigaldamist oli tulemus muidugi supper, nähtavus oli väga hea aga... Pärast mõningast sõitmist koristasin need ära, sest need pimestasid ikka väga rängalt. Ega ma õigupoolest ei teagi milles on asi. Ise alguses arvasin et äkki on ikkagi pirnid liiga tugeva temeratuuriga (6000K) Samas aga valguse värvus oli täiesti normaalne ja mitte ültsegi sinine.
Kunagi Laki autos tööl olnud mees rääkis oma kogemustest nende paigaldamisel. Nimelt tavalise halogeeniga joonistub seinale selge triip või kolmnurk. Sama tule sisse paigaldasid xenoni temperatuuriga 6400 K. Nendega aga oli seinale joonistuv triip väga hägune ja vaevu aimatav. Siis proovisid aga 4300K ja tulemus oli hoopis parem. Selgesti nähtav valgusvihk ja triip.
Nende xenonidega, mis minul aga ei joonistunud pimedas seinale selget triipu nagu halogeenidega. Just see sama põhjustaski pimestamist. Tuled olid õigestireguleeritud ja ka pirnid korrekstselt pesas. Võimalik et tulemus oleks palju parem kui oleks uued klaasid. Ilmselt vanad kaasid on nii palju kraapse ja kivitäkkeid täis, mis hakkavad erineval moel valgust peegeldama ja näitama mitte soovitud suunda.
Aga kui aus olla siis siis ei viitsinud rohkem nedega jännata ja katsetada.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Nende aftermarket ksenoonidega on asi ikka selles,et kui paigaldada nad halogeeni asemele,siis muutub valguse peegeldumine reflektorilt.Ksenoonlaterna niiütelda hõõgniit peaks olema pikem kui halogeenil.See tähendab siis laiemat valgusvihku.Võibolla on ka see valgusniit paksem ja siis annabki ekraan,mis halogeeni jaoks mõeldud häguse piirjoone.Samas annavad ksenoonid ka nn.hajuvalgust ja seetõttu see pesurite kohustus.Pole ka kindel,kas laternareflektorid on ksenoon- ja halogeenlaternal samad.(muidugi pirnikinnitused erinevad).
Enda kogemustest teel on jäänud enam segavate-pimestavatena silma just erinevate dziipide ksenoonlaternad,eriti need,mis ilma suurendusklaasita.
Ja ometi istun ma üsnagi kõrgel(Volvo FH),võiks arvata,et sellel kohal sõiduauto tuled ei pimesta,paraku pole mingit vahet!!Ja erinevalt meie lõunapoolsete riikide autojuhtide harjumusest tiheda liiklusega sõita ainult lähituledega,kipub eestlane ikka viimase minutini sõitma kaugtulega ja siis on pahane kui ma oma 4 katuseprozektorit talle silma kõrvetan:P
Ja lõpetuseks:On häid halogeene ja on häid ksenoone ja on häid AM ksenoneid ja ka sitemas variandis 1.,2. ja 3:P.
Enda kogemustest teel on jäänud enam segavate-pimestavatena silma just erinevate dziipide ksenoonlaternad,eriti need,mis ilma suurendusklaasita.
Ja ometi istun ma üsnagi kõrgel(Volvo FH),võiks arvata,et sellel kohal sõiduauto tuled ei pimesta,paraku pole mingit vahet!!Ja erinevalt meie lõunapoolsete riikide autojuhtide harjumusest tiheda liiklusega sõita ainult lähituledega,kipub eestlane ikka viimase minutini sõitma kaugtulega ja siis on pahane kui ma oma 4 katuseprozektorit talle silma kõrvetan:P
Ja lõpetuseks:On häid halogeene ja on häid ksenoone ja on häid AM ksenoneid ja ka sitemas variandis 1.,2. ja 3:P.