heli upgrade 9-3 ss
Hmm, minu mp3 mängijal on raadio nt täitsa olemas (Zen Nano Plus), eks on vast mõnel iPodil kah see võimalus olemas ja mängib täitsa normaalselt. Iseasi muidugi jah kui hea neil see vastuvõtja on, lisaantenni neile ühendada parakui ei anna.
Teine asi on see, et mida saavutada tahetakse üldse autos. Mis praegusel süsteemil puudu on? Muidu ainult mp3 mängijat, iPodi, arvutit vms võimendile järgi ühendada ja mängima panna ei tohiks mingi probleem olla. Kuid siis tuleb ka arvestada sellise asjaga, et volume, meeldivat lugu, raadiojaama jne tuleb valida siis iPodilt näiteks. Ma ei kujuta ette kui hea ja ohutu on seda väikest jullat sõidu ajal nt taga ajada ja näppida?
Kolmandaks peaks heli upgrade algama tõesti heliisolatsioonist. St. auto tuleks seest üsna tühjaks teha ja pigimatti ning vilti täis toppida. Samuti tuleb võimudele vedada juhe akult ja siis edasi kõlaritesse. Oleneb muidugi kuhu võimendi paigutada, aga kuskile tuleb need juhtmed ja asjad peita niikuinii, nii et polstrite ja mattide lahtivõtmisest eriti ei pääse.
Ja siis veel, nagu üsna palju räägitud on, tuleks põhirõhk panna ikkagi esikõlaritele, tagumised ei ole nii olulised ja mõnel juhul on pigem segavad. Ette oleks tarvis siis komponentkõlareid normaalsete filtritega. IPod erilisi seadistamisvõimalusi ilmselt ei oma.
Veidike pildikesi siis minu mõne kuu tagusest tegevusest. Pigimatti läks vist 8 pakki, vilti 5, juhtmeid palju ja aega veelrohkem. Minul siis saab läbi maki vajadusel kuulata mp3 mängijat, läpakat vms suvalist lisa millel on kõrvaklapiväljund või RCA.
Edu ja kui küsimusi on, siis võin ka millestki täpsemalt rääkida ja nõu anda.
Alar
Teine asi on see, et mida saavutada tahetakse üldse autos. Mis praegusel süsteemil puudu on? Muidu ainult mp3 mängijat, iPodi, arvutit vms võimendile järgi ühendada ja mängima panna ei tohiks mingi probleem olla. Kuid siis tuleb ka arvestada sellise asjaga, et volume, meeldivat lugu, raadiojaama jne tuleb valida siis iPodilt näiteks. Ma ei kujuta ette kui hea ja ohutu on seda väikest jullat sõidu ajal nt taga ajada ja näppida?
Kolmandaks peaks heli upgrade algama tõesti heliisolatsioonist. St. auto tuleks seest üsna tühjaks teha ja pigimatti ning vilti täis toppida. Samuti tuleb võimudele vedada juhe akult ja siis edasi kõlaritesse. Oleneb muidugi kuhu võimendi paigutada, aga kuskile tuleb need juhtmed ja asjad peita niikuinii, nii et polstrite ja mattide lahtivõtmisest eriti ei pääse.
Ja siis veel, nagu üsna palju räägitud on, tuleks põhirõhk panna ikkagi esikõlaritele, tagumised ei ole nii olulised ja mõnel juhul on pigem segavad. Ette oleks tarvis siis komponentkõlareid normaalsete filtritega. IPod erilisi seadistamisvõimalusi ilmselt ei oma.
Veidike pildikesi siis minu mõne kuu tagusest tegevusest. Pigimatti läks vist 8 pakki, vilti 5, juhtmeid palju ja aega veelrohkem. Minul siis saab läbi maki vajadusel kuulata mp3 mängijat, läpakat vms suvalist lisa millel on kõrvaklapiväljund või RCA.
Edu ja kui küsimusi on, siis võin ka millestki täpsemalt rääkida ja nõu anda.
Alar
Kirjutan siis ka arhiivi jaoks, mis Järve autoaudio paigaldajad mu mp3-mängija kava peale ütlesid.
Ainult mp3-mängijale saaks ehitada kogu audio küll ja ehkki keegi seda varem teinud pole, siiski kahtlesid nood tüübid kvaliteedis. Et vähe kehvema mp3 üles võimendamine võib jätta väga plänni heli, vilistada jne. Parematega võiks tõenäoliselt parem lõpptulemus olla, kuid kahtlus jääb, et raadio ikkagi vaid mängija antenniga ei võta igal pool, hakib või sahiseb.
Soovitasid ikkagi niiöelda tavaväljundiga (4x50W) uut makki, odavaim pidi nende sõnul olema 2600-kroonine Pioneer ja tollele siis ka pulk taha käib. Mp3 ja võimu idee laideti ühesõnaga maha. Noor tehnik polnud ka kunagi kuulnud sellisest ideest või teostusest.
Ainult mp3-mängijale saaks ehitada kogu audio küll ja ehkki keegi seda varem teinud pole, siiski kahtlesid nood tüübid kvaliteedis. Et vähe kehvema mp3 üles võimendamine võib jätta väga plänni heli, vilistada jne. Parematega võiks tõenäoliselt parem lõpptulemus olla, kuid kahtlus jääb, et raadio ikkagi vaid mängija antenniga ei võta igal pool, hakib või sahiseb.
Soovitasid ikkagi niiöelda tavaväljundiga (4x50W) uut makki, odavaim pidi nende sõnul olema 2600-kroonine Pioneer ja tollele siis ka pulk taha käib. Mp3 ja võimu idee laideti ühesõnaga maha. Noor tehnik polnud ka kunagi kuulnud sellisest ideest või teostusest.
Algselt postitas: MadMan
Mis seda raadiot siis mängiks? iPodil pole ju FM raadiot sees?
iPod-il (vähemasti classic) on raadio täiesti olemas, on vaja vaid seda FM kõrvaklappide komplekti, ostetav lisana ja ühendub sinna laia pistikuga pesasse. Aga kas antud komplekti ühendamise puhul ka pulkpisitiku pesast helisignaal välja tuleb, pole katsetanud.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Tere!
Sai ka endale saab ostetud, 9-3 08'. Tehase heli on allapoole arvestust (teistel autodes peres on tehasest korralik heli sisse pandud(Skodale SoundSystem ja Fordile Sony) aga Saabil pole. Tahaks seda ka veidi järele aidata. Äkki keegi targem oskab soovitada või mingeid juhtnööre anda, mille järgi kõlareid valida. Eesmärk oleks uued kõlarid paigutada originaal pesadesse, ei taha polstreid vms lõhkuma hakata. Kvaliteet pole ka kõige suurem eesmärk, tahaks, et heli veidigi mahlasem oleks. Ühelgi eelnevalt mainitud autodest pole eraldi subwoofrit paigaldatud ja otseselt puudust ka ei tunne aga Saabil pole bassi ollagi. Heameelega ei kasutaks seekord ka subwoofrit vaid mingid normaalsed komponendid tahaks autosse paigaldada ja mingi võimendi ka.
Samas subfoofer oleks vist kõige lihtsam tee.
Ütlen ka seda, et originaal makki enam pole ja asemel on Kenwoodi 2din ekraan navide jms asjadega.
Sai ka endale saab ostetud, 9-3 08'. Tehase heli on allapoole arvestust (teistel autodes peres on tehasest korralik heli sisse pandud(Skodale SoundSystem ja Fordile Sony) aga Saabil pole. Tahaks seda ka veidi järele aidata. Äkki keegi targem oskab soovitada või mingeid juhtnööre anda, mille järgi kõlareid valida. Eesmärk oleks uued kõlarid paigutada originaal pesadesse, ei taha polstreid vms lõhkuma hakata. Kvaliteet pole ka kõige suurem eesmärk, tahaks, et heli veidigi mahlasem oleks. Ühelgi eelnevalt mainitud autodest pole eraldi subwoofrit paigaldatud ja otseselt puudust ka ei tunne aga Saabil pole bassi ollagi. Heameelega ei kasutaks seekord ka subwoofrit vaid mingid normaalsed komponendid tahaks autosse paigaldada ja mingi võimendi ka.
Samas subfoofer oleks vist kõige lihtsam tee.
Ütlen ka seda, et originaal makki enam pole ja asemel on Kenwoodi 2din ekraan navide jms asjadega.
Siin foorumis ka mitmeid kordi läbi käinud firma nagu Audiofookus on mitmetel Saabidel helisüsteeme putitanud. Huvi korral võid nende käest nõu küsida, ehk oskavad aidata.
veidi OT: pane oma auto lugejate autod teemasse ka, päris huvitav oleks näha, mis masinaga tegu on
veidi OT: pane oma auto lugejate autod teemasse ka, päris huvitav oleks näha, mis masinaga tegu on

Eks paistab, kas viitsin teema teha. Tavaline Saab on ju. Ma väga palju "tuunima" seda ka ei kavatse hakata, heli veidi järgi aidata ja siis ära poleerida ja rohkem nagu ei plaanigi teha temaga. Võibolla kunagi, kui igav on siis teen teema 
Seniks aga jätkaks audio teemadel. Keegi äkki oskab öelda Saab 9-3 SS (SS-i sisu peaks sama olema) kõlarite mõõdud?

Seniks aga jätkaks audio teemadel. Keegi äkki oskab öelda Saab 9-3 SS (SS-i sisu peaks sama olema) kõlarite mõõdud?
Algselt postitas: LauriJ
Seniks aga jätkaks audio teemadel. Keegi äkki oskab öelda Saab 9-3 SS (SS-i sisu peaks sama olema) kõlarite mõõdud?
Äkki annab teema Saab and Bose Centerpoint Surround Sound midagi kasulikku.
Nii, tekkis selline küsimus, et kuidas ajada kõlarijuhtmed esiustesse? Otsisin netist ka, aga sealt väga abi ei saanud. Üks inglise kutt oli ka sama probleemiga hädas ja lõpuks viis auto helitehnikute juurde, kes asja ära tegid.
Ehk on abi
Lisatud failid
Lisatud failid
Tänud.Algselt postitas: anthillse
Ehk on abi
Mul vist kõige algelisem süsteem autos, isegi uste sees polnud kõlareid (see viga saab lähiajal parandatud).
Juhtmed peaks ikka olemas olema loodetavasti. Korra kiirelt otsisin küll aga ei taibanud üles peeglite juurde vaadata. Ei taha praegu uuesti polstrit küljest võtta, pärast tüüblid ei jää pidama enam.
Kas keegi on pannud uued kõlarijuhtmed (võimendist kõlarini siis)?
Saabscene foorumis räägiti midagi pistikusse(nendesse pistikutesse siis, mis ühendavad ukse juhtmekimbu kere külge) aukude puurimisest kuna seal palju vabu "slotte". Tundub keeruline veidi, sama ma pole lahti võtnud seda pistikut äkki polegi.
Kuhu peita filtrid? Istmete alla? Pagassi? Tahaks võimalikult palju asju ära peita katete alla vms, et saong võimalikult originaalilähedaseks jääks ja pagassis ka midagi lahtiselt poleks (va võibolla subwoofri kast, kui selle panen ikka).
Sama küsimus võimendiga. Tahaks panna selle pagasi põranda alla varuratta peale, seal üks plaat kuhu saaks kinnitada hästi selle. Samas tekib jahutamise küsimus. Palju võimendi vajab vaba õhku? Ma olen suht kindel, et võimendi ei hakka isegi 50% oma võimsusest ära kasutama, kuna mulle ei meeldi muusikat väga kõvasti kuulata aga hea, kui varu on süsteemis

Ja siis veel küsimus nende niiskustõkete kohapealt, mis ustes on. Skodal oli metallist vahesein, mis oli neetidega ukse küljes kinni, selle tagasipanekuga polnud probleeme. Aga kui ma tahan pigimatti ustesse panna, siis pean need vahtplastist? (mingi selline kile ja vahtplasti vaheline materjal on seal) ära lõhkuma vist. Kuidase keegi selle on lahendanud? Annab see niiskustõke sealt tervelt kätte saada või mitte?
Palju küsimusi tuli, aga vast keegi ostab midagi tarka öelda.