Kas kellelgi on infot selle Saabi kohta ?
Algselt postitas: Chipy
Suur, kas tonnistel tõesti pole pidurdusjõu kontrolli kunagi peale pandud, kui NG-l on see juba algusest peale standardis...
ABS on, kuid pidurdusjõukontroll on juba mingi advanced asi, mis vist kontrollib/ohjab juba iga ratta pidurdust eraldi.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
abs ongi pidurdusjõu kontrolli systeem. on olemas erinevaid variante aga põhimõte on selles, et kontrollitakse kõigi rataste pöörlemist ja vatavalt sellele suurendatakse- vähndatakse pidurdusjõudu ehk õli survet iga ratta kohta eraldi. see on tunda, kui pedaal jala all nõksutama hakkab, siis systeem kontrollib
kas abs on kasulik, või mitte on suhtumise jne kysimus. absiga pidurdamist ja manööverdamist peab täitsa eraldi õppima,et ohuolukordades tast kasu oleks. väliselt näeb absi tööd, kui rataste mitte blokeerumist, mis sisuliselt on pidamise säilimine erinevate rataste hõõrdumise korral ja sealt edasi on asja point; et auto kuulab rooli ja on juhitav!!!
seega kui ohuolukorras pidurdada, siis pedaal kõvasti põhja ja põhjas hoida ja samal ajal takistusest MÖÖDA ROOLIDA!!
Kuigi instinkt on hoida autot sõidusuunas. Siit tulebki et ei osata kasutada, sest ei teata, mida millal teha.
kas abs on kasulik, või mitte on suhtumise jne kysimus. absiga pidurdamist ja manööverdamist peab täitsa eraldi õppima,et ohuolukordades tast kasu oleks. väliselt näeb absi tööd, kui rataste mitte blokeerumist, mis sisuliselt on pidamise säilimine erinevate rataste hõõrdumise korral ja sealt edasi on asja point; et auto kuulab rooli ja on juhitav!!!
seega kui ohuolukorras pidurdada, siis pedaal kõvasti põhja ja põhjas hoida ja samal ajal takistusest MÖÖDA ROOLIDA!!
Kuigi instinkt on hoida autot sõidusuunas. Siit tulebki et ei osata kasutada, sest ei teata, mida millal teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kui nüüd nii OT-ks on läinud siis lähme edasi ehk ABS kontrollib 1 ratast ilma et paneks kõik neli võrdlusse ehk siis milline ratas hakkab blokkima ja milline veereb ja siis vastavalt muuta seda. pidurdusjõu kontroll just seda võrdlust teebki ja siis vastavalt muudab pidurdusjõudu. Naljakas on aga asja juures see, et BMW on oma neliveo juures veojõukontrolli "samast süsteemist" teinud ehk tagurpidi käima pannud - ratas mis libiseb pidurdatakse kinni ja ilma difrilukuta läheb veojõud teisele rattale :D
Käisin seda punast tonnist veidi näppimas.
Väljast jättis küllaltki meeldiva mulje. Mõned täkked ja mõned (jõhkrad) kriimud värvkattel.
Uksed käisid kõik ühtlaselt ning vastu ka ei käinud.
Kaasa plekkvelgedel rehvid ka veel. Muster ühtlane.
Seest ka päris viisakas.
Aga mootoriruum leemendas õlist. Voolikud pragunenud. Üks tuulutuse voolik lausa pooleks ning vilistas.
Külma mootoriga rihmapoolses osas klobin sees. Kas ketikolin ? Klapikambri kaane all , rihmapoolses otsas, midagi häirivalt kõrises.
Soojenedes mootori hääl läks meeldivamaks. Vaatamata katkistele voolikutele, mootori tõõ ühtlane.
Külmalt kui ka sooja mootoriga, järsult gaasi lisades, tõmbas üsna alguses hinge kinni ? Pole nagu enne kohanud ! Rohkem nagu karburaatorite valdkonnast !
El. syst. ka mingi kala. Nii kui tuled sisse lülitada, hakkasid tagumised kõlarid meeletult valjusti undama ?
Raadio nagu ei saatnud kõllidesse eriti midagi, isegi mitte krõpsu !
Antenn ka ei tõõtanud, mootor urises aga midagi ei liikunud !
Pärast süüte välja keeramist plõksis ja vingus see väike häälitseja seal armatuuris ca 3-4 min enne kui vakka jäi ! Mida see nagu väljendada tahtis ?
Aga muidu kuidagi meeldiv mulje jäi - punane sobis sellele !
Mis sellise korda tegemine küll maksma läheks ?
Ketid ?
Õlilekked mootorist, reservuaaridest ja plokikaane tihend ?
Summuti, eelviimasest pütist lõpuni ?
Uued kettad ja klotsid kuna need seal soonelised juba.
Nii, et sellise kallal nokitsemist jätkuks !
Väljast jättis küllaltki meeldiva mulje. Mõned täkked ja mõned (jõhkrad) kriimud värvkattel.
Uksed käisid kõik ühtlaselt ning vastu ka ei käinud.
Kaasa plekkvelgedel rehvid ka veel. Muster ühtlane.
Seest ka päris viisakas.
Aga mootoriruum leemendas õlist. Voolikud pragunenud. Üks tuulutuse voolik lausa pooleks ning vilistas.
Külma mootoriga rihmapoolses osas klobin sees. Kas ketikolin ? Klapikambri kaane all , rihmapoolses otsas, midagi häirivalt kõrises.
Soojenedes mootori hääl läks meeldivamaks. Vaatamata katkistele voolikutele, mootori tõõ ühtlane.
Külmalt kui ka sooja mootoriga, järsult gaasi lisades, tõmbas üsna alguses hinge kinni ? Pole nagu enne kohanud ! Rohkem nagu karburaatorite valdkonnast !
El. syst. ka mingi kala. Nii kui tuled sisse lülitada, hakkasid tagumised kõlarid meeletult valjusti undama ?
Raadio nagu ei saatnud kõllidesse eriti midagi, isegi mitte krõpsu !
Antenn ka ei tõõtanud, mootor urises aga midagi ei liikunud !
Pärast süüte välja keeramist plõksis ja vingus see väike häälitseja seal armatuuris ca 3-4 min enne kui vakka jäi ! Mida see nagu väljendada tahtis ?
Aga muidu kuidagi meeldiv mulje jäi - punane sobis sellele !
Mis sellise korda tegemine küll maksma läheks ?
Ketid ?
Õlilekked mootorist, reservuaaridest ja plokikaane tihend ?
Summuti, eelviimasest pütist lõpuni ?
Uued kettad ja klotsid kuna need seal soonelised juba.
Nii, et sellise kallal nokitsemist jätkuks !
Algselt postitas: iisak
Täiesti tavaline hooldamata auto.
Ca 30000.- ja sõidab jälle. Ja mitte halvasti:head:
Saab ka odavamalt, kuid siis peab ise meistrimees ja sebija olema ning mõnede varuosadega kompromissile minema. Ise olen korduvalt erinevatest aukudest hinnapäringuid teinud ja sellega nii mõnegi tuhande võitnud. Pragunenud voolikute vahetus pole mingi kunst. Kui voolikud-klapid vahetatud (ca 3-400 krooni), peaks klapikambrikaane õlilekked ka vähenema. Rihma juures võis vabalt mõni rullik (2tk ~8-900) või rihmapingutusamort (~2000) häält teha.
El. antennil on vits murdunud, sellepärast ei sõida sisse välja (uus ca 500 krooni).
Kui süüte välja keerasid, jäi salongi temperatuuriandur hetkeks tööle. Seda annab pisut omal käel taastada (saab vaikseks).
Rihmapoolses otsas kõrises ilmselt kett. Selle vahetus on ilmselt kõige kulukam (2a tagasi oli 10k, nüüd ilmselt kallim).
Ja mootori "poomine" gaasi andmisel võib õlide-filtrite vahetamisega ära kaduda. Igatahes tehtav.
Selline küsimus, et miks käigukasti korpusel koorub pinnakiht maha ning roostetab täiega ?
Samas muudel detailidel ja koosteosadel ei ole roostet ?
Kas võib tegemist olla kasti ülekuumutamaisega ehk ebapiisava jahutusega ning mida see võib põhjustada ?
Ette tänades: Sam
Samas muudel detailidel ja koosteosadel ei ole roostet ?
Kas võib tegemist olla kasti ülekuumutamaisega ehk ebapiisava jahutusega ning mida see võib põhjustada ?
Ette tänades: Sam
Nüüdseks juba päris mitmest heast tonnisest ilma jäänud ! :(
Lähipäevil tahaks minna üle vaatama seda masinat Sepa Autopoes :
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/209/auto_php-id=490209-www_auto24_ee.html
Ei olegi varem kohanud mäludega istmeid tavalisel CSE´l ?
Plussideks vist ka manuaal, õkonoomsust silmas pidades !
Ette tänades : Sam
Lähipäevil tahaks minna üle vaatama seda masinat Sepa Autopoes :
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/209/auto_php-id=490209-www_auto24_ee.html
Ei olegi varem kohanud mäludega istmeid tavalisel CSE´l ?
Plussideks vist ka manuaal, õkonoomsust silmas pidades !
Ette tänades : Sam
Algselt postitas: Sam
Nüüdseks juba päris mitmest heast tonnisest ilma jäänud ! :(
Lähipäevil tahaks minna üle vaatama seda masinat Sepa Autopoes :
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/209/auto_php-id=490209-www_auto24_ee.html
Ei olegi varem kohanud mäludega istmeid tavalisel CSE´l ?
Plussideks vist ka manuaal, õkonoomsust silmas pidades !
Ette tänades : Sam
Pead ise kiiremini tegutsema seljuhul :P
Sepa masin tundus päris kobe olevat, veljed riivavad silma vaid.
Tollest esimesest , hõbedasest, tonnisest on tõesti kahju.
Imelik, aga sellest ma "Saabipisikusse" nakatusingi !
Mäletan, kui kunagi minu õpetaja rääkis sellise loo, et olevat temal üks tv parandaja käinud. Nu olevat ikka üks soss-sepp olnud. Millegagi hakkama ei saanud. Suures pahameeles, meest ära saates, läks jutt juhuslikult Saabidele - ning juttu jätkus kohe kauemaks nagu vanadel sõpradel muiste !
Mõlemad olnud ju vanema generatsiooni Saabide omanikud !
Aga jah, sel ajal ei osanud nagu mõista seda !
Imelik, aga sellest ma "Saabipisikusse" nakatusingi !
Mäletan, kui kunagi minu õpetaja rääkis sellise loo, et olevat temal üks tv parandaja käinud. Nu olevat ikka üks soss-sepp olnud. Millegagi hakkama ei saanud. Suures pahameeles, meest ära saates, läks jutt juhuslikult Saabidele - ning juttu jätkus kohe kauemaks nagu vanadel sõpradel muiste !
Mõlemad olnud ju vanema generatsiooni Saabide omanikud !
Aga jah, sel ajal ei osanud nagu mõista seda !
Kas seda on keegi juba vaatamas käinud :
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/055/auto_php-id=500055-www_auto24_ee.html
Tundus üsnagi OK !
Muidugi nipetnäpet küllaga.
PS ! Sõidan ikka veel rattaga ! :(
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/055/auto_php-id=500055-www_auto24_ee.html
Tundus üsnagi OK !
Muidugi nipetnäpet küllaga.
PS ! Sõidan ikka veel rattaga ! :(
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
8. Tüüp A8 - teisaldatav registreerimismärk kirjega "PROOV".
Teisaldatav registreerimismärk on sõiduki standardikohane registreerimismärk, millele on kantud kirje "PROOV" ja neljakohaline numbrikombinatsioon. Teisaldatavat registreerimismärki võib kasutada kas Eestisse müügiks toodud või Eestis valmistatud registrisse kandmata sõiduki müügieelsel proovi- või katsesõidul Eesti Vabariigi üldkasutatavatel teedel, Eestisse sissetoodud sõiduki omal käigul sõitmisel piiripunktist, tolliterminaalist (tollilaost) kauplusesse (ettevõtja territooriumile), registreerimiseelsele ülevaatusele või ühest müügikohast teise.
Väljastatakse autole või haagisele.
Ülejäänu on ilmselt sinu ja müüja vaheline leping, kes ja mille eest vastutab
Teisaldatav registreerimismärk on sõiduki standardikohane registreerimismärk, millele on kantud kirje "PROOV" ja neljakohaline numbrikombinatsioon. Teisaldatavat registreerimismärki võib kasutada kas Eestisse müügiks toodud või Eestis valmistatud registrisse kandmata sõiduki müügieelsel proovi- või katsesõidul Eesti Vabariigi üldkasutatavatel teedel, Eestisse sissetoodud sõiduki omal käigul sõitmisel piiripunktist, tolliterminaalist (tollilaost) kauplusesse (ettevõtja territooriumile), registreerimiseelsele ülevaatusele või ühest müügikohast teise.
Väljastatakse autole või haagisele.
Ülejäänu on ilmselt sinu ja müüja vaheline leping, kes ja mille eest vastutab