9-5 mootorivibra tühikäigul

Vasta
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#1

Vibreerivate üheksaviite omanike murenurk! Olen lugenud vanemaid teemasid, aga erilist rohtu selle vastu pole veel keegi välja pakkunud. Suurim vibra on D-režiimis (või R) tühikäigul 800rpm, kui autol pidurid peal. Kohati käib läbi suurem värin, intervalliga paar korda minutis. Sõites ei saa midagi aru ja näiteks N peal on tunduvalt leebem see asi. Vahel pikalt foori taga seistes lükkan hetkeks N peale, kuna häirib kui auto väriseb nagu pidalitõbine :wtf: Paljupakutud mootoripadjad ja kastipadi on korras, kontrollitud troostlaste poolt. Broneerisin koguni aja patjade vahetuseks, aga helistati hiljem tagasi - pole lihtsalt mõtet korras patju vahetada, ka profülaktika mõttes. Mida siis veel teha?

Üks variant oleks manipuleerida tech abil mootoripöördeid, kõrgemaks sättides vibratsioon väheneb, aga aut.kasti režiimid hakkavad lülituma suurema jõnksuga - mitte just hea variant. On ka olnud arvamusi, et mõnes mootoris on vibratsioon olnud juba "sünnist saadik" ja midagi ei anna teha :freak: Aix6 auto teemas tuli välja, et vibratsioon siiski vähenes pärast kettide vahetust. Ehk on resonants mootoris veninud balanssketi esimene hoiatus ja ilmneb enne, kui häälekalt klõbistama hakkab? Sõbra Arc-il sama probleem, temal läbisõit 160+k, mul 147k. Ketid mõlemal vahetamata. Mootorihääle põhjal seda VEEL vaja teha ei ole. Aga kui teaks, et see probleemi lahendab, vahetaks kohe ära, niikuinii tuleb seda üsna varsti teha :evil:

Küsiks siis kõigi reasneljaste 9-5 omanike käest, kas on samasugust probleemi esinenud ja kas asi paranes ketivahetusega :?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

kas sul mootori otsas lisa pidurivõimendi pump on?
ja kui sul pid. pedaal all hoidmine ka asja muudab, siis võib viga otsida sealt lisa pumbast ehk seal pumbas sees peaks olema yks klapp, mis vahest otsad annab ja siis hakkab õhk ja ka õli igatpidi liikuma. ja lõpuks jõuab õli piduri traditsioonilisse vaakumvõimendisse ja suretab selle ka ära .

yhesõnaga idee sulle arutamiseks, vaatamiseks, kontrollimiseks

edit: sinna vahele saab panna tavalise yhtpidi õhku läbilaskva lisaklapi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#3

Minu autol see lisapidurdusjõu pump olemas. Polegi tulnud selle peale. Tänud Ivomets
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#4

Endal suutsin seda vibratsiooni parandada kütuse lisandiga, mis väidetavalt pihusteid puhastab. Kusjuures on veel vahe sees, millist kasutada.

Kuid samas olen ka kuulnud seda kettide väljavenimise varianti.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Hypno
Endal suutsin seda vibratsiooni parandada kütuse lisandiga, mis väidetavalt pihusteid puhastab. Kusjuures on veel vahe sees, millist kasutada.

Ja millist siis kasutada Soovitad?
55581286
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: roomlane
Algselt postitas: Hypno
Endal suutsin seda vibratsiooni parandada kütuse lisandiga, mis väidetavalt pihusteid puhastab. Kusjuures on veel vahe sees, millist kasutada.

Ja millist siis kasutada Soovitad?

No CRC oma on endal hetkel rahuldava tulemuse saavutanud.

Kuigi seda vibra võib praegusel hetkel ka tekitada kompressori tööle lülitamine.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#7

Palju uusi ja toredaid mõtteid (Y) Lisa-pidurivõimenduspumba kohta ei oska midagi öelda, ehk Aerodel on see kõigil olemas? Kuigi veidi arusaamatuks jääb, kuidas näiteks pihustitega seonduv nii tugevat vibrat esile kutsuda saab.... pigem oleks nagu mootor tasakaalust väljas, et läbi patjade kerele tunda annab, aga igatahes tasub proovimist.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
H.K
Postitusi: 132
Liitunud: T Okt 09, 2007 21:57
Asukoht:
Auto:

#8

No peale kettide vahetust kadus minul nii vibra kui tühikäigu pöörete kõikumine(800-950pööret)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Algselt postitas: Skybound
Vahel pikalt foori taga seistes lükkan hetkeks N peale, kuna häirib kui auto väriseb nagu pidalitõbine :wtf:

Mina lülitan koguaeg N peale. Mul ka väriseb, aga ei tee sellest suurt numbrit, sest mootor ikkagi R4 ja see ei suudagi nii ühtlaselt käia kui pöörded on väikesed.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND


Mina lülitan koguaeg N peale. Mul ka väriseb, aga ei tee sellest suurt numbrit, sest mootor ikkagi R4 ja see ei suudagi nii ühtlaselt käia kui pöörded on väikesed.

mis jutt see on?
see ei kõlba kyll kuhugi.

edit: no normaalselt töötav 9-5 mootor kohe kindlasti ei vibreeri nii, et häirima hakkaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

Kuda nii? Mida ma valesti ütlesin? Koormuse all olev R4 ei käi ju väikestel pööretel enam vibra vabalt.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7144
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Ainult riisimootorite tootjad suudavad oma aparaatide kolvigrupi vibravabalt valmis teha-käima panna.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#13

R4 jah see balanseerimatuse tunne juures. Minul vibras juba uuest peast. Aga enamus inimesi lihtsalt ei pane seda tähele. Ainus lahendus oleks vaid softi muuta. st, et muuta ära idle rpm kusagile 900rpm peale. Samas siis kasvab ka kütuse kulu. T7 maailmas veel tume teema;)
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#14

Algselt postitas: Trionic
Ainult riisimootorite tootjad suudavad oma aparaatide kolvigrupi vibravabalt valmis teha-käima panna.

OT: japsi mootorid on tegelt klass omaette :) Vana Accordi 2,2 R4 on ikka igasugu vett, tuld ja vilet näinud ja autot ta ümber on ka korduvalt remonditud - aga mootor ise lihtsalt keeldub lagunemast. Küll on õlivahetus megapikalt üle läinud, küll rallitud talvel ja külma mootoriga antud über-pöördeid - ei miskit, käima läheb ikka laksust ja teele pole aastate jooksul kordagi jätnud. Lollikindel auto ;) Kõigest 5 aasta vanused Saabid pole seda mitte.
Algselt postitas: Jupats
R4 jah see balanseerimatuse tunne juures. Minul vibras juba uuest peast.

VM-ist uhiuuena välja sõites vibras? :o Kas seda kohe järgi ei uurinud, millest see tekib? R4 küll, aga selle jaoks ju ongi tasakaalustusvõllid välja mõeldud. Uue, ja eriti veel 500k+ hinnaskaalas auto kohta ikkagi kummaline nähtus. Saab promob oma turboreasneljaseid just, kui sama ühtlase käiguga, rafineeritud ja sama dünaamikaga, kui R-6ed. Peaks ehk minema VM-i uue 9-5ga "proovisõitu" tegema, äkki vibrab samamoodi? :(

P.S.: Sul Jupats ka automaatkast? Tea, kas kellelgi manuaaliga ka väristab?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#15

Selles ei ole midagi imelikku, et R4 tühikäigul vibrab(automaadi puhul). BMW R4 vibrab samuti uuest peast. Nagu Trionic rääkis, et riisipüssid on ainsad, millel vibratsioon puudub. Näiteks AMG, millel V8 kompressor, raputab kohapeal seistes. Aga need sellised nähtused/tunnetused, mida igapäevaselt tähele ei pane.
Manuaal kastiga on vibra väiksem.
Ostes oli minu autol vibra sees ainult küll külma mootoriga. Eelmine aasta tekkis juba pisut võimsam vibra, mis on arvatavasti tingitud mootoripatjadest ja seni leidmata paranormaalsest õhulekkest.
Vasta