Trafoõli diiselkütte asemel?
- Aeronautik
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
Minul üks naabrimees sõidab trafoõliga. Pidavat põlema nagu diisel ja maksab ainult 3 kr. liiter. On keegi kuulnud sellisest alternatiivkütusest midagi?
Tean, et vana trafoõli kasutatakse ahjukütusena edukalt.... kas ka automootoris, ju siis...
Kahtlen sügavalt, et uus trafoõli 3 kr liiter maksab. Ehk on tegemist nn vana õliga...?
Kahtlen sügavalt, et uus trafoõli 3 kr liiter maksab. Ehk on tegemist nn vana õliga...?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- Aeronautik
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
Tegu ongi vana õliga. Härral maksab paak Volvo S80 kütet 100 kr.
Auto tal siis aastast 2000 midagi ja muudkui sõidab ja kiidab.
Auto tal siis aastast 2000 midagi ja muudkui sõidab ja kiidab.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14461
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Selle järgi on trafoõli defineeritud, kui "kõrgrafineeritud mineraalõli". Kui palju diisliküte "rafineeritud mineraalõli" on, ma ei tea..
Eks ta selline riskantne tegevus ole... odav kütus vs mootori riknemise risk...
Miks trafoõli vahetatakse - reeglina siis, kui see on kaotanud oma elektrilised omadused, kui trafo utiliseeritakse, või tehakse kap.remont. Üldiselt tähendab see, et too õli on seal trafos "marineerunud" 20...30...40 aastat või on toimunud mingi jama trafo sees, mis on õli omadused tuksi keeranud. Krt teab, mis omadused ja lisaained tal selle aja peale on. Vaevalt keegi neid parameeterid testib, läheb see õli kuhugi tünni ja siis ametlikult "utiliseerimisele", kust siis keegi selle vahelt maha müüb...
Miks trafoõli vahetatakse - reeglina siis, kui see on kaotanud oma elektrilised omadused, kui trafo utiliseeritakse, või tehakse kap.remont. Üldiselt tähendab see, et too õli on seal trafos "marineerunud" 20...30...40 aastat või on toimunud mingi jama trafo sees, mis on õli omadused tuksi keeranud. Krt teab, mis omadused ja lisaained tal selle aja peale on. Vaevalt keegi neid parameeterid testib, läheb see õli kuhugi tünni ja siis ametlikult "utiliseerimisele", kust siis keegi selle vahelt maha müüb...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- Aeronautik
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
Rääkisin just mehega.....ütles, et ennem sõitis Saabiga 2.2d sama materjaliga pool aastat ja polnud ühtegi probleemi. Saab oli siis 9-5 aastast 2002
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7678
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
aga kust ta kogaeg kasutatud traafoõli saab?
kas seda on ikka kogu aeg saada?
kas seda on ikka kogu aeg saada?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- Aeronautik
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
Siiamaani väidab, et saab. Tuleb tunda elektrikke, kes tegelevad alajaamadega.
Seal ju seda möginat kõvasti.
Seal ju seda möginat kõvasti.
Probleemid mis võivad tekkida - sadestumine küttesüsteemis (pihustid) ja tagi kogunemine silindris ja/või väljalaskes. Üldiselt on nende muude õlide tuhasus suurem, kui automootorile lubatud seega suur oht kusagil midagi ummistada.
Üldiselt vanakooli diiselmotod (madalsurve pihustitega) sõidavad _mõnda aega_ igasuguse põleva ainega. Uued kõrgsurve diislid on aga üsna pirtsakad ning võivad ebasobiva kütusega ka äkksurma surra. Ohutum on katsetada, kui õli tavadiisliga pooleks panna.
Üldiselt vanakooli diiselmotod (madalsurve pihustitega) sõidavad _mõnda aega_ igasuguse põleva ainega. Uued kõrgsurve diislid on aga üsna pirtsakad ning võivad ebasobiva kütusega ka äkksurma surra. Ohutum on katsetada, kui õli tavadiisliga pooleks panna.
Algselt postitas: Aeronautik
Siiamaani väidab, et saab. Tuleb tunda elektrikke, kes tegelevad alajaamadega.
Seal ju seda möginat kõvasti.![]()
Selgelt ebaseaduslik tegevus. EE-l on kohustus vana trafoõli seaduspäraselt utiliseerida ja reeglina nad nõuavad vastavalt firmalt ka dokumente, mis tõestaksid utiliseerimist.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ebaseaduslik on see tegevus tõesti. Vanaõli tuleb utiliseerida, mitte müüa. Ning vanaõli utiliseerimiseks (näiteks põletamine mingil viisil) peab olema jäätmekäitluse luba. Aga reaalsus on see, et seda trafoõli pannakse kõrvale ja mitte vähe. Teine sarnane "auk" on igasugu kompressorite ja hüdraulika vanaõlid. Lastakse need filtrist läbi ja läheb jälle kütteks.
Antud juhul usun, et see S80 ja SAAB 2,2 diislid on keskkonnale suht ohutud, misiganes õliga nad ka ei sõida. Hullemad on need vanad bussirondid ja nõukogude aegsed KAMAZ ning ka MAZ tüüpi masinad.
Linnavahel jalutades, kui ikka satud mõne sellise vana rondi kõrvalt mööda minema, siis hingata ikka suht raske.
Linnavahel jalutades, kui ikka satud mõne sellise vana rondi kõrvalt mööda minema, siis hingata ikka suht raske.
romza


