Katusele pannes on ratas kaitstud rohkem pori eest. Miinus see, et
- pead paigaldama risttalad (mõni sõidab terve suve nendega)
- siis upitama ratta üles (võrreldes konksu hoidjale paigaldades), no meestele see probleem pole.
- mõni on kurtnud ka, et kõigub tuules maanteel või siis metsavahel sõites.
- tähelepanelik olema kõrgusega (garaaz, praam, sild, oksad)
- no ja suurem kütusekulu võrreldes konksu hoidjaga (ehk siis ekspluatatsiooni kulud suuremad)
Konksu otsa kinnitades on hoidja paigaldus mugavam ja suht kompaktne kui vaja hoiustada. Samas
- vaja lisatuld paigaldada koos numbriga
- naisteraami puhul veel adapterit
- rattad lähevad kiiremini mustaks
- oht kriimustada rattaid või isegi autot (pisut aitab ehk kui toppida pehmendusi vahele N. sokk pedaali otsa

Kas mõni on üritanud maastikuratast vedada näiteks 93ss sisemuses? Kuid kahtlen kas ikka 2 ratast mahub sinna ära, kui neid mitte juppideks lammutada. Üks huvitav variant on kahvel kinnitusega katusele paigaldatav rattahoidja. Tundub pisut parem kui terve ratta kinnitamine katusele- kindlam, madalam ja ehk ka kütust kulub vähem. Nii, et huvtaks mida keegi ise kasutab, mida kiidab ja laidab.