M: T7 ja T5 tuuningsofte, mis muudavad teie auto võimekust kardinaalselt
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Dislale endiselt ei midagi.
Ei käi asi OBD kaudu, vaid hoopis ecu pistiku kaudu...
Techi pole vaja.
EDIT: 15 min võttis aega 110kw auto 157kw tegemiseks.
Saabi tuunimine on üks ütlemata lihtne tegevus nüüd.
Ei käi asi OBD kaudu, vaid hoopis ecu pistiku kaudu...
Techi pole vaja.
EDIT: 15 min võttis aega 110kw auto 157kw tegemiseks.
Saabi tuunimine on üks ütlemata lihtne tegevus nüüd.
Sent from my Monte Carlo using B236
Infoks, kuidas toimub T7 ECU flashimine P-Bus kaudu:
* ECU maha võtmine auto pealt
* ECU pessa toite ja CanBUS juhtmete ühendamine
* ECU seest softi download backup mõttes ja selleks, et teada saada VIN ja Immo koodid
* Uue softi ette valmistamine ehk softis VIN ja Immo koodide muutmine autole vastavaks
* ECU sisse uue softi flashimine
* ECU autole peale ja auto käima
* ECU maha võtmine auto pealt
* ECU pessa toite ja CanBUS juhtmete ühendamine
* ECU seest softi download backup mõttes ja selleks, et teada saada VIN ja Immo koodid
* Uue softi ette valmistamine ehk softis VIN ja Immo koodide muutmine autole vastavaks
* ECU sisse uue softi flashimine
* ECU autole peale ja auto käima
I-BUS kaudu peaksid saama palju muudki logida. Näiteks MAP sensorilt info boosti kohta kilopaskalites.
Teeks asja kõvasti huvitavamaks ;)
Võrreldes OBD kaudu logimisega (300ms per PID ehk sensor) on see küll igavesti kiire :)
Teeks asja kõvasti huvitavamaks ;)
Võrreldes OBD kaudu logimisega (300ms per PID ehk sensor) on see küll igavesti kiire :)
Saab jah igasugu huvitavat infot logida :)
Speed ja RPM oli eriti lihtne teha kuna iga 100ms tagant lükatakse see inf siinile ja on vaid lugemise vaev, MAP ja MAF infot I-Bus peale ükski seade regulaarselt ei saada, selle kätte saamiseks on vaja esitada I-Bus kaudu vastav päring ECU-le, mis ei ole ka väga keeruline ehk ainus küsimus on selles, et kas vastus tuleb piisavalt kiiresti, enne uut Speed ja RPM infot.
Katsetan seda lähipäevail ja usun, et peagi on selles graafikus oluliselt rohkem parameetreid korraga näha. :)
Speed ja RPM oli eriti lihtne teha kuna iga 100ms tagant lükatakse see inf siinile ja on vaid lugemise vaev, MAP ja MAF infot I-Bus peale ükski seade regulaarselt ei saada, selle kätte saamiseks on vaja esitada I-Bus kaudu vastav päring ECU-le, mis ei ole ka väga keeruline ehk ainus küsimus on selles, et kas vastus tuleb piisavalt kiiresti, enne uut Speed ja RPM infot.
Katsetan seda lähipäevail ja usun, et peagi on selles graafikus oluliselt rohkem parameetreid korraga näha. :)
Algselt postitas: Rivo
Saab jah igasugu huvitavat infot logida :)
Speed ja RPM oli eriti lihtne teha kuna iga 100ms tagant lükatakse see inf siinile ja on vaid lugemise vaev, MAP ja MAF infot I-Bus peale ükski seade regulaarselt ei saada, selle kätte saamiseks on vaja esitada I-Bus kaudu vastav päring ECU-le, mis ei ole ka väga keeruline ehk ainus küsimus on selles, et kas vastus tuleb piisavalt kiiresti, enne uut Speed ja RPM infot.
Katsetan seda lähipäevail ja usun, et peagi on selles graafikus oluliselt rohkem parameetreid korraga näha.
Väga mõnus on vaadata, et ka T7 maailmas asjad arenevad! :head:
Iga ratas veab and then some!
:headbang:
Hea teada, 2.3 automaat tulistab sajani ikka nagu välk siis :head:
Vaadates Henriku graafikuid siis tean, et enda masin toimib täpselt samuti kerib kuni 6000rpm ja kiiruseni 140km/h on lennuk, misjärel toimub järgmisele käigule lülitus ja hakkab peale vaikne edasi roomamine.
Muidu küsimus, et kas kiirendust alustati teise käiguga ja seejärel mindi D peale üle? Sellist lülitust vast võib sõidu ajal teha nagu ma aru saan. Vähemalt sedasi tundub graafikut vaadates.
Ehk tuleb ka soov siis stage1 peale minna, kui võrdlevad graafikud saada siis teeks otsuse ära küll :D
Hea teada, 2.3 automaat tulistab sajani ikka nagu välk siis :head:
Vaadates Henriku graafikuid siis tean, et enda masin toimib täpselt samuti kerib kuni 6000rpm ja kiiruseni 140km/h on lennuk, misjärel toimub järgmisele käigule lülitus ja hakkab peale vaikne edasi roomamine.
Muidu küsimus, et kas kiirendust alustati teise käiguga ja seejärel mindi D peale üle? Sellist lülitust vast võib sõidu ajal teha nagu ma aru saan. Vähemalt sedasi tundub graafikut vaadates.
Ehk tuleb ka soov siis stage1 peale minna, kui võrdlevad graafikud saada siis teeks otsuse ära küll :D
Algselt postitas: KrikU
:headbang:
Muidu küsimus, et kas kiirendust alustati teise käiguga ja seejärel mindi D peale üle? Sellist lülitust vast võib sõidu ajal teha nagu ma aru saan. Vähemalt sedasi tundub graafikut vaadates.
Mõõdetud on D asendis, S režiimiga, põhjagaasiga, ilma S-ta tuli 0..100 - 8,9 sek, graafik nägi välja samasugune.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Pakun võrdlusmomendina softi proovimist, ning seejärel otsustamist. Paneme teise tarkuse peale ja siis vaatad kas on vahe või mitte. Ei pea ostma põrsast kotis
Muidugi varsti paneme ka võrdlevaid graafikuid, aga see tunne mis on võrreldes stock ja mingi stage on väga erinev :)
Muidugi varsti paneme ka võrdlevaid graafikuid, aga see tunne mis on võrreldes stock ja mingi stage on väga erinev :)
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Algselt postitas: Chipy
kas nende softidega võib siis mootori töö efektiivsemaks ka teha ehk nagu stage 1 on mõnel juhul olnud ökonoomsem kui stock? Või on teil idee lihtsalt pritsime rohkem bensu ja saame suurema rõhu ja nalja nabani?
Seda, et auto saavutaks ökonoomsema liikumise, pole täheldanud.
Rivo võib rääkida, kas tal on kulu suurenenud või vähenenud. Minu kasutataval 900-l on T5 mootorijuhtimine ja 11,4L /100km keskmine bensiinikulu.
Küll, aga on madalamatel pööretel rohkem jõudu/väänet/pöördemomenti, mis soodustab liiklemist nii linnas, kui maanteel.
Üldiselt Chipy on väga õigel teel. Ökonoomsust nendega taga ei aeta:headbang:
Sent from my Monte Carlo using B236
Ökonoomsus on muidugi bull..t. Selleks, et võimsam masin endisest ökonoomsem oleks tuleb kütust effektiivsemalt põletada.
Kõik stage'd on siiski performance tõusuks tehtud, mitte kokkuhoidlikuks kulgemiseks.
Aga kütusekulu tõus on üsna minimaalne, kui kulgetakse täpselt samasuguse (endise) sõidustiiliga...tõsi, seda viimast ei usuks isegi vanaema mitte :cool:
Kõik stage'd on siiski performance tõusuks tehtud, mitte kokkuhoidlikuks kulgemiseks.
Aga kütusekulu tõus on üsna minimaalne, kui kulgetakse täpselt samasuguse (endise) sõidustiiliga...tõsi, seda viimast ei usuks isegi vanaema mitte :cool:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
kuuldud/loetud tsitaat: väike turbomootor on nagu ketsupipudel, pigistad ja pigistad ja siis lõpuks purtsatab liiga palju..:)
Softiga annab asja ökomaks ajada küll. Fuel mapid utleb teha sellised, et alles boosti tekkimisel palju peale kallatakse. Jube mängimine koormuste jms tabelitega. Eks see pealekallamine toimub just kiirendamise juures. Kui ei talla, siis ei kulu ka.
Mina vist pean küll ütlema, et softivahetus on asja ökomaks teinud. Enne vahetust kippus puhtalt linnasõidukulu sinna 14+ kanti, viimane paagitäis näitas numbrit 12.8.
Softiga annab asja ökomaks ajada küll. Fuel mapid utleb teha sellised, et alles boosti tekkimisel palju peale kallatakse. Jube mängimine koormuste jms tabelitega. Eks see pealekallamine toimub just kiirendamise juures. Kui ei talla, siis ei kulu ka.
Mina vist pean küll ütlema, et softivahetus on asja ökomaks teinud. Enne vahetust kippus puhtalt linnasõidukulu sinna 14+ kanti, viimane paagitäis näitas numbrit 12.8.
Kindlalt väita ei julge, kui aega saan, katsetan ökonoomsust erinevate sotidega kuna ka kütusekulu andmed on I-Bus pealt logitavad. :)
Kõhutundest julgen arvata, et kui sõita rahulikult, on asi Stock softist veidi ökonoomsem. Loomulikult kui Stage võimalusi ära kasutada ja piisavalt vajutada, ei ole enam ökost mõtet rääkida :D
Kõhutundest julgen arvata, et kui sõita rahulikult, on asi Stock softist veidi ökonoomsem. Loomulikult kui Stage võimalusi ära kasutada ja piisavalt vajutada, ei ole enam ökost mõtet rääkida :D
Ka korras Stock raud kestab lahja softiga vabalt. Näiteks 150hp 2,0 puhul, Stage 1 - 215hp, sellest nõksa veel lahjemat 190hp softi pakub SAAB ju 2,0 mootorile ka ametliku update'na, Stock raua jaoks.
EDIT: Loomulikult ei saa välistada mõne, juba kriitilise piirini kulunud detaili kiiremat üles ütlemist. :)
EDIT: Loomulikult ei saa välistada mõne, juba kriitilise piirini kulunud detaili kiiremat üles ütlemist. :)
Algselt postitas: Chipy
kontrollige ja andke siis teada.
aga nagu ma aru saan siis on mootori ja turbo surm sama kiire ja tõenäoline nagu suitsetavalt naisel (aeglane, koledaks kiskuv ja läkastav) või võib kesta ka midagi?