Jahutusega probleemid cl 900i

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#1

Ilma soojenedes ilmnes Tupsul tõsine häda - jahutusvedelik kipub paisupaagi korgi klapi vahelt välja tulema juba umbes 20-30 minuti sõidu järel. Samas jääb radika alumine serv üsna jahedaks (et mitte öelda külmaks), lõdvikud on aga kõik kuumad. Ka esineb aeg-ajalt miski kummaline vilin kapoti all, mis mu meelest erineb genekarihma vilinast. Seda vilinat esineb aga vaid sõidu ajal, mistõttu ei ole suutnud tuvastada täpset allikat. Termostaadi juurest õhutusavast ei õnnestu aga midagi välja meelitada - ei õhku, ei vedelikku :freak:
Enda kahtlused: õhtal on kas termostaat või veepump või koguni mõlemad ... aga täpset selgust pole.

Lisaks on ka tühikäigu pöörded kuidagi kummaliselt madalaks läinud, millest see tingitud võib olla ja kas ka kuidagi jahutuse jamaga seotud on, ei oska ma hetkel arvata. Vaakumvoolikud paistavad igatahes korras olevat.
Ehk oskab keegi hää nõuga aidata?

Ryhkija@pidevatest probleemidest pisut väsinud
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

yks võimalus, et termostaat jääb kinni, st et ei avane ja ei lase ringvoolu läbi radika.
termostaat välja võtta, potti vesi panna ja pliidile asetada ja vaadata, kas natuke ennem keemist( juba väiksed mullid hakkavad kiiresti tulema) termostaat avaneb.
ja poest uus osta, kui ei avane. või avaneb ca 1 mm ainult.

900 seda hea vahetada

aga kas sul vana tyypi mootor? neil kyll veepumpadega häda
pidevalt.

edit.
huvi pärast auto asjadest aimu saada otsi endale
k. aleksiuse ja a. palu raamat "sõiduautod"
seal kõik väga lihtsalt kirjas ja vea otsing kah. muidugi vene autode kohta aga auto mootorid ca 120 aastat põhimõtteliselt sama ehitusega .

elektriasjadest uurimiseks k. aleksiuse " autode elektriseadmed"
need on nagu aabitsad esimese klassi õpilastele.
pole mõtet hakata lahendama ekponentvõrrandeid graafiliselt kui puuduvad elemetaarsed algteadmised.
see viimane lause meeledtuletuseks kõigile :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: ivomets
aga kas sul vana tyypi mootor? neil kyll veepumpadega häda
pidevalt.
uut tüüpi st H-mootor
huvi pärast auto asjadest aimu saada otsi endale
k. aleksiuse ja a. palu raamat "sõiduautod"
Kuskohast seda saaks, mõnest antikvariaadist ehk?

elektriasjadest uurimiseks k. aleksiuse " autode elektriseadmed"
need on nagu aabitsad esimese klassi õpilastele.
See on isegi olemas ja läbigi loetud :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#4

Küsiks siia teemasse vahele sellise asja, et kui kõrgele peaks klassiku temperatuurinäidik tõusma?
Mul selline värk, et sõites hoiab temperatuuri veerandi peal... 5min kohapeal käimise järel tõuseb keskele ja natuke pealegi. Ventillaator esialgu üldse ei töötanud (tänud sellel, kes kõik maandused mu autost eemaldanud!):gun:, nüüd sai ventikas töökorda säätud, kuid nats üle keskmise ei tööta ta ikka. Täna ei olnud rohkem võimalust keema ajada.
Kui kõrgel temperatuuril peaks ventillaator tööle hakkama?

hm, tegin liiga kiirelt teema siia. "Temperatuur" teemas päris suur arutlus sel teemal. Sain kinnitust oma teooriale sealt. ;)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

Vahetasin kah termostaadi nädalavahetusel. Natuke läks asi paremaks. Temperatuuriseier kerkib pisut kõrgemale, kui varem. Ilmselt tuleb veel andur ka laiaks lüüa ja uus asemele panna.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

Aga milline termostaat see parim võiks olla - autoosad.ee pakub kolme eri temperatuurile mõeldud Wahleri termostaati - 92, 88 ja 82 kraadi? Hind kõigil ühtmoodi 119.- raha.
Ja kuidas ikkagi aru saada kas veepumbaga on kõik korras või mitte? Millele õigupoolest sihuke kidisev vilin võiks viidata, ise oletasin, et veepumba veorihm, aga kontrollida ei mõista :wall: ...
Ning kas sellise tootja nagu Bugatti Autoricambi S.p.A. veepumbad on ka kvaliteetsed?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

soovitan 92 kraadi termostaati. siis talvel kõige soojem. ise kasutan
ja vilin sõidu ajal võib tõesti olla veepumba rihma liigsest lõtvusest. ja miks mitte sellest ka jahutuse probleem.
alusta rihma pingsuse kontrollist.
katsud käega, kui palju läbi vajub. ca 2 cm tugeval surumisel normaalne.
seda yllatavalt lihtne reguleerida.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#8

Tänud, ivomets :notworthy:, selle rihma pinget ma juba kontrollisin, tundus piisavalt pingul olema, ons sel miski ülepingutamise oht kah olemas, äkist hakkab miskit kinni pooma? Muidu võiks ja veel veitsa peale keerata ehk ikka ei saand piisavalt ...

Kas see veepump ise kah kuidagi lõppend võib olla või on see "pommikindel" vidin. Ehk kas vilin võib tekkida sellest, et veepumba ringivedu takistatud on ja rihm seetõttu libisema kipub?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Algselt postitas: Ryhkija
Aga milline termostaat see parim võiks olla - autoosad.ee pakub kolme eri temperatuurile mõeldud Wahleri termostaati - 92, 88 ja 82 kraadi?
See temperatuurivalik sõltub sellest, kui kõvasti sa autole hagu annad. Kui sa pidevalt änn-änn teed ja ketsi vilistad ja mootorile valu annad, siis madalama avanemistemperatuuriga. Siis ei jõua keema minna asi. Kui tarbid rahulikult ja ventikaandur ka korras on siis võib rahulikult kõrgema temperatuuriga termostaadi võtta, keema ta sulei lähe. Ja nagu Ivomets ütles, on talvel soojem, kui termostaadi avanemistemperatuur kõrgem on.
EDIT: ahjaa... termostaadi tihend võib ka vajalikuks osutuda, oleneb kas õnnestub vana küljest kätte saada see või mitte. Kusjuures müüaksegi neid tihti ilma selle tihendita. Mina sain omale kah Wahleri oma ja sel oli tihend kaasas. Maksis pisut rohkem kui see 119.-, täpsemalt 235.- Troostis riiulist võtta vaja ainult..
Trionic soovitas veel termostaadi kaane käiakivi pealt üle lasta, et pisut vana sodi, mis seal vahel võib olla, maha nühkida ja ka võimalikud kõverakstõmbamised ära lihvida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

pumbal kipub laager läbi minema- siis hakkab ka mingit häält tegema ja väikese kontrolli saad teha nii, et kui lased rihma päris lõdvaks, siis katsud pumba rihmatratast, et kas liigub kergelt ja ega mingit suurt lõtku ei ole.
muud miskitki. kui see värk ok, siis termostaati vahetama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#11

Ahah, aga kui lõtk on, siis tuleb järelikult kogu pump ringi lüüa ... või vahetatakse selle laagrit eraldi (sry, kui see loll küsimus on)?
Aga ma tegelen põhierialana siiski taimedega ja saabism lihtsalt üits tõbedest (nagu vist enamikul siinsest rahvast ;) )

Paistab, et tuleb termostaat ja ehk ka radika andur ära tellida (vist parem korraga ringi lüüa). Muideks, kuidas selle viimase töökorras olekut kontrollida - kah kuidagi kuuma vee abil, et kas lülitab voolu taha või ei?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

Muideks, kuidas selle viimase töökorras olekut kontrollida - kah kuidagi kuuma vee abil, et kas lülitab voolu taha või ei?


täpselt nii.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#13

Nojah, igatahes nüüd on uus termostaat käes ja ventika termolüliti samuti, katsun need täna ümber lüüa ehk on abi.
Aga kuna ma ei saand päris nende tootjate asju, mis autoosad.ee kodulehel väljas olid tekkis küsimus :freak:. Eri jupifirmad ja kvaliteet - on miski vahe või pole (kui hind sama, siis mida eelistada või tuleks mõni asi kohe tagasi saata)?
Konkreetsel juhul:
termostaat: Wahler (Saksa) vs Vernet S.A. (Prantsuse)
ventilaatori andur: KW (Itaalia) vs FAE ehk Fransisco Albero (Hispaania)
kütusefilter: Hengst (Saksa) vs Champion (?? maa kood 501)

ehk oskab keegi seletada - tegelikult võiks olla isegi teema, kus erinevate juppide tootjate head ja vead kirjas - siis teaks, mida tarvitada eelistada :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Ryhkija
termostaat: Wahler (Saksa) vs Vernet S.A. (Prantsuse)
Wahlerit pakub muteada Troost ka. Eestis ilmselt üsnagi levinud.
ventilaatori andur: KW (Itaalia) vs FAE ehk Fransisco Albero (Hispaania)
kütusefilter: Hengst (Saksa) vs Champion (?? maa kood 501)

Need kaks peaksid olema nii lihtsad detailid, et vaevalt neil mingi oluline vahe on.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#15

Vahetasingi termostaadi ära - oli tõesti niisama lihtne kui Cyber mulle telefoni teel kirjeldas. Vana termostaat oli Wahleri 88 kraadine ja toodetud Lääne-Saksamaal :freak: ! Kas võib olla, et see seal Tupsu sünnist saadik 1984.a tublisti töötanud oli ? Kummitihend nägi igatahes vägagi konarlik välja. Saab näha, kas tal hakkab nüüd parem ...
Kui veel aru saaks, millest tühikäigu pöörded nii madalaks läinud on ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#16

Kuidas peatada jahutusvedeliku leke ?

Otseselt süsteemi rikkega tegu ei ole aga kuna foorumis kümmneid teemasid mis jahutusvedelikuga seotud siis otsustasin siia postitada, klapib ka mudel klassik 900i.

Lugu järgmine.
Klassik on minu käes olnud ligemale 2 aastat. Talve lähenedes otsustasin vahetada jahutusvedeliku kuna ei olnud enam kindel olemasoleva vedeliku külmakindluses ega tea kui kaua see vedelik seal sees juba enne autoostu olnud oli.
Niisiis asusin vahetama, lasin mootoril tiba maha jahtuda, radika alumisest otsast lõdvik lahti ja nagu ikka kätte saab a 5-7 liitrit olenevalt sellest kui palju õnnestub anumasse suunata. Värvilt oli vana vedelik roheline ja peale mõningast settimist ma ütleksin, et suht selge, -puhas ja nö. hea väljanägemisega. Läbipesuks valasin sisse tavalist kraanivett a 5-6 liitrit, lasin mootoril käija, tegin väikse tiiru nii, et radika jahutusventikas tööle hakkaks (ajasin mootori kuumaks). Eeldasin, et nüüd avaneb ka „väike ring“ ja saan osaliselt kätte ka plokis oleva vana vedeliku. Taas lasin tiba maha jahtuda ja lasin uuesti välja, sellel korral oli vedeliku värv juba heleroheline mis näitas, et suur osa sellest oli juba vesi. Nüüd pidasin läbipesu piisavaks ja otsustasin valada punast (tegelikult Polari roosat) ja seda põhjusel, et see oli mul juba a 1,5-2 aastat tagasi valmis ostetud ja ootas minupoolset tegutsemist. Sisse valasin a 5 liitrit, rohkem ei mahtunud.

Lasin jälle mootori kuumaks ja radika ventikal käija. Kuigi olin lugenud eelnevalt vastavatest teemadest, et nende kahe rohelise ja punase kokkusegamisel on suur töenäosus, et lõdvikute vahelt hakkab läbi tilkuma siis nii ka läkski. Tilkus kogu radika laiuse ulatuses Või siis on ilma kokkusegamisetagi punase toime selline, et võtab lahti vana sette ja kuri karjas. Aga kuna see punane oli juba olemas siis ei hakanud uut ostma ja kasutasin seda.

Mootori jahtudes uuesti lõdvik lahti ja lasin selle uue kraami kõik välja, muideks see ei olnud absoluutselt segunenud plokis oleva vanaga, kätte sain jälle a 5 liitrit puhast roosat kraami (kogus mis tuleb radikast ja paisupaagist). Kuna asja nii jätta ei saanud siis olin nõutu ja valasin tagasi vana vedeliku ja vee segu, selle helerohelise, läbisin 15 km. Järgmise päeva hommikul paisupaagis taset kontrollides oli seal tühjus ja kogu jura asfaldil. Nüüd olen peale lisanud ainult vett ja segu värvus paagis paistab lahja heleroosa olevat ja see peab, tase paagis on ühtlane. Armatuuris ei ole jahutuse temperatuuri tähistav osuti kordagi ohtlikult kõrgele tõusnud. Kui varem seisis ta poole peal siis nüüd a 2/5 peal.

Mõistus ütleb aga, et nii ei saa talvele vastu minna, pean sisse saama külmakindla vedeliku mis ei lekiks, hetkel siis sees väga suures konsentratsioonis vesi.

Mida teha, kas ainult alumise lõdviku vahetus aitab, või on mingi lootus, et kui mitu korda uuesti ja uuesti rohelist sisse valan taaskord süsteem seda kinni pidama hakkab. Või tundub see liiga naiivsena näivat.

Vead kogu selle asja juures mille ise tegin:
- ei kontrollinud eelnevalt vana vedeliku külmakindlust (äkki oleks olnud norm ja viga ei miskit, kuigi vahetama peaks ikka 2-3 aasta tagant)
- hoidsin kokku ja valasin olemasolevat roosat selle asemel, et osta poest uus roheline

Mõned küsimused ka siia pika jutu juurde:
1.millises kohas fikseeritakse ära kõrge jahutuse temperatuur (see mis armatuuris nähtav), kas plokis või radikas ? Kui plokis ja termostaat avaneb, et radikast jahedamat jahutust peale saada siis kas see moment on tajutav ka armatuuris osuti kukkumise näol.
2.mis hetkel rakendub radika jahutusvent, kas siis kui nii plokis kui ka radikas on kõrge temp.
3.on kellelgi kogemusi kas need „leak-stop“ abivahendid aitaksid leket peatada, ei ole neid veel poest uurinud
4.või pöörduda remondiettevõttesse ja anda asi üle spetside kätte

Kindlasti on nii mõnigi maadelnud samasuguse probleemiga, milline lahendus lõpuks avitas ?

Kuidas lugu minu puhul lahenb, annan siin kindlasti teada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

et kui mitu korda uuesti ja uuesti rohelist sisse valan taaskord süsteem seda kinni pidama hakkab. Või tundub see liiga naiivsena näivat


see ON naiivne.

vaheta lõdviku klambrid, kui vanu enam ei saa pingiutada, et nad roostes on.

1.sinu esimene väide on tõene.andur plokis ja avamine märgatav
2. radikas eraldi andur vendi jauks
3.kõiksugu keemia, ei kõlba aukude parandamiseks.
paneb ka vajalikud augud kinni
4.äkki ikk aradikas lekib, mitte lõdvik?
proovi suruõhuga puhtaks lasta ja siis näed täpset kohta. töötava ja kuuma moto puhul
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta