Küsimus vanadele kaladele

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

Mul vaja Gaz veoauto raidaatoril üks suuremat sorti auk kinni tinutada. Ei saa kuidagi hakkama. Kuskilt hakkab ikka vett läbi ajama. Et siis oleks huvitatud igasugu huvitavatest tinutamise nippidest.

Tahan selle radiaatori panna garaasi keskkütte järele ja Saabi jahutusventilaatori :cool: õhku puhuma. Sellisel viisil saab maru kiiresti garaasi soojaks. Kliima radikaga proovisin, aga see on liika väike.

Samas ma muidugi ei tea, kas see tinutatud koht või terve radikas üldse survele vastu peab. 3 bar-ine surve umbkaudu.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 606
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#2

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mul vaja Gaz veoauto raidaatoril üks suuremat sorti auk kinni tinutada. Ei saa kuidagi hakkama. Kuskilt hakkab ikka vett läbi ajama. Et siis oleks huvitatud igasugu huvitavatest tinutamise nippidest.

Tahan selle radiaatori panna garaasi keskkütte järele ja Saabi jahutusventilaatori :cool: õhku puhuma. Sellisel viisil saab maru kiiresti garaasi soojaks. Kliima radikaga proovisin, aga see on liika väike.

Samas ma muidugi ei tea, kas see tinutatud koht või terve radikas üldse survele vastu peab. 3 bar-ine surve umbkaudu.

analoogseid töid tehakse sv businees group`is ehk siis laki autos
vaata www.lakiauto.ee

sellega tegeleb Märt 5212811 Küsi pakkumist:notworthy:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Lakiauto piiiiiiiiisult kaugel. Sõidu raha eest saaksin juba korras radika. Hetkel proovin ise teha. Saab ehk oma hallollust kah pisut targemaks;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

ikka korralikku soolhapet puhastuseks vaja ja leegipeal soojendatavat kolbi.
muidugi aitab ka gaasileegiga leeklamp kolbi soojendada ja pindagi soojendada.
ja eelkõige mehaaniline puhtus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#5

Arvan et 3bari vastu ei pea.Ei mäleta enam kas need torud olid tinutatud või valsitud.Vaata kui saad kusagist saltserit see on hea kraam.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2314
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#6

Kle, kui suur see auk siis on?
saltser põhinebki ju soolhappel!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Auk on miski ca 20 mm läbimõõdus:mad:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

sinna tuleb lapp peale tinutada
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Mul vask plekki on. Probleem vast seisnebki selles, et materjal on must. Tina ei hakka külge. Mul on puhastamiseks mingi kivimi taoline asi, hästi pude, kergjalt pruun ja kohati läbipaistev. Kampol or somethin'?
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#10

Kampol ei ole sellel puhul hea,otsi nagu juba soovitati saltserit ja kindlasti soojenda puhuri või leegiga pinda.Ainult kolbist ei piisa,isegi selle 150w-se kirvega on kehva joota,kui lisaks ei soojenda.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

Kuuma õhu puhur on olemas, gaasiga saan ka soojendada. On mingit kindlat järjekorda kuidas seda protsessi teha? Kas mõlemad pinnad ennem tinaga kokku ja siis panen lapi peale ja lihtsalt lasen kuumaks?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

Mõlemad pinnad liivapaberiga puhtaks, siis saltserit peale (jootevedelik, soohappe ja tsingi reageerimise tulemus - tsinkkloriid), siis pinnad kuumaks, tina ühtlaselt peale. Lapp peaks olema oma kujult sobiv, vajadusel taod õigeks. Siis jälle natuke saltserit mõlemale pinnale. Siis lapp kohale ja kuumutad. Näed kui tina sulama hakkab. Liigutada (st. liigutada hiljem ei saa muidugi :) ) võid lappi alles siis, kui tina korralikult tahkunud, seni peab rangelt liikumatu olema, muidu tuleb külmjoode.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7678
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

pinnad mehhaniliselt puhtaks, siis saltseriga puhtaks ja tina kiht peale proovida täiesti panna. niikaua pead jamama, puhastama ja proovima, et tina kenasti kylge jääb.
siis pinnad teineteise peale ja sulatina peale ja soojendada yhtlaselt ja jäävadki kokku.
puhur ei aita , gaasipõletit vaja.
ja el. kolviga sa yldse ei saa.

edit: ausalt , sebastian, ma ei lugend su õpetust, kui kribama hakkasin ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

Algselt postitas: ivomets
edit: ausalt , sebastian, ma ei lugend su õpetust, kui kribama hakkasin ;)
krt, vanakooli mehed mõlemad, vahet pole :P

Ahjaa, lapp on ise piisavalt väike, et seda saab ka suure elektrikolviga kuumutada.
Radikas ise aga nii suur, et elektrikolb seda tervenisti kuumaks ei aja. Pealegi on radikas hirmus hea soojusjuht.
Variant oleks see, kui kuumutad põletiga radika jootekoha ümbrust ja kui see juba tuline, "kraabid" kuuma elektrikolviga tina laiali.
Põleti on siin nagi "lisa-" soojuse allikas.
Ainult põletiga on nati vilets, tina nakkub paremini, kui pinda saab natuke kolviotsaga "kraapida".

edit: veel...kogu radikat ei tohi vist hirmus kuumaks ajada. Seal ilmselt teisigi tinutatud liiteid, laguneb laiali sul see monstrum :cool:
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#15

To ivomets ma arvan, et puhuri all nad mõtlesid ikka seda kuumaõhu fööni, millega näiteks vana värvi eemaldatakse.

Suurte pindade jootmisel on see föön väga hea tööriist. Ja elektrikolviga saab ka täitsa kenasti hakkama, kuid peab võimas ja suure otsaga olema. Ise olen kasutanud ühte vana hea Veneoma
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#16

Föön jah, reguleeritava temperatuuriga - 650 kraadi C.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

Aga ma olen õnnelik ikkagi. Minu tinutatud plekitükk pidas vapralt võimsa lõpuni välja. Mujalt lõi PAHHHHHHH ühe külje lahti :D DEEM. Nüüd siis NO FEAR-i poole.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2314
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#18

Nädsa siis!
Otsin siis sulle selle radika uue...:beer:

Annan teada.
Vasta