120 000 hooldus
683 päeva ühe õliga lisaks veel mis juba oled sõitnud. :wtf:
t8 pakub: Sul on Euroopast toodud auto, millel on 30 000 välp. ( 30 000 voi 2 aastat e 720 päeva on neil autodel välp) Tundub et sul on seda värsekelt nullitud. Aga kas ka hooldus tehti? Seda et SID teavitab on siiski imeli. Techiga saab teada, mida seal susserdatud on. Värske omanik?
P.S SS il on 2 arvestust, üks arvestab kilometraazi, teine õli kvaliteeti, kui õli kvaliteet langeb kuigi kilometraaz pole veel täis, nõuab auto lisa vahehooldust, ja kilometraazi hooldusel vahetatakse õli uuesti, ja tehakse täpselt tehase nõutav hooldus.
Eleri pakub: kuna 120 000 on suur hooldus, pole müüja seda teha tahtnud on vaid õli vahetanud/juurde valanud?, õli kvaliteet on hea, muu auto siiski hooldamata. Ja Eestis on soovitav panna välp 20 000.
t8 pakub: Sul on Euroopast toodud auto, millel on 30 000 välp. ( 30 000 voi 2 aastat e 720 päeva on neil autodel välp) Tundub et sul on seda värsekelt nullitud. Aga kas ka hooldus tehti? Seda et SID teavitab on siiski imeli. Techiga saab teada, mida seal susserdatud on. Värske omanik?
P.S SS il on 2 arvestust, üks arvestab kilometraazi, teine õli kvaliteeti, kui õli kvaliteet langeb kuigi kilometraaz pole veel täis, nõuab auto lisa vahehooldust, ja kilometraazi hooldusel vahetatakse õli uuesti, ja tehakse täpselt tehase nõutav hooldus.
Eleri pakub: kuna 120 000 on suur hooldus, pole müüja seda teha tahtnud on vaid õli vahetanud/juurde valanud?, õli kvaliteet on hea, muu auto siiski hooldamata. Ja Eestis on soovitav panna välp 20 000.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Kuidas saakski Saabil keritud läbisõitu elektrooniliselt kontrollida?
Mis puudutab hooldusarvestit,siis vaevalt seda nullida "ei osatud".Pigem tegija unustas.Seda saad sa ise ka teha.Nullimiseks Tech`i pole vaja.
Mis puudutab hooldusarvestit,siis vaevalt seda nullida "ei osatud".Pigem tegija unustas.Seda saad sa ise ka teha.Nullimiseks Tech`i pole vaja.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
minul nulliti ja ka palumise peale sätiti intervall 20 000 peale. Küsisid arusaamatult?
Minu punasel 9-3 SS tehti VM-s täishooldus - vahetati, mida vahetada andis, sh käigukastiõli jne.
SID info (hoolduseni jäänud....) jäi nii nagu oli, seda ei muudetud st ei nullitud. Ka õlikvaliteedi kirje SID-il ei muutunud.
Minule selgitati, et kui SID info hakkab hooldust nõudma, siis nullin selle ise ära. Ja seda, mida SID pajatab, pole vaja üldse tähele panna, hooldusvälpa jälgin läbisõidu järgi.
SID info (hoolduseni jäänud....) jäi nii nagu oli, seda ei muudetud st ei nullitud. Ka õlikvaliteedi kirje SID-il ei muutunud.
Minule selgitati, et kui SID info hakkab hooldust nõudma, siis nullin selle ise ära. Ja seda, mida SID pajatab, pole vaja üldse tähele panna, hooldusvälpa jälgin läbisõidu järgi.
Kuna siin on targemad koos, siis äkki selgitate:
miks on Eestis vajalik vajalik vähendada hooldusvälpa 30k pealt 20k peale?
Viletsam teeninduskvaliteet? Õhk on sotsialismist roiskunud ja kütus saast? :wall:
Iroonia on põhjustatud sellest, et VM-i teenindusse helistades hakati rääkima, järgmist: "...no Rootsis on läbisõidud teised ja Eestis mõni mees ei sõida 30k kolme aastagagi ära, aga õli tuleks vahetada ikka vähemalt kord aastas..." (see on päris sõna-sõnalt tsiteeritud katke).
Palun selgitage mulle see loogiliselt ära, sest vastasel juhul see kilometraaži vähendamise teooria lihtsalt ei päde. :nono:
Jannes
miks on Eestis vajalik vajalik vähendada hooldusvälpa 30k pealt 20k peale?
Viletsam teeninduskvaliteet? Õhk on sotsialismist roiskunud ja kütus saast? :wall:
Iroonia on põhjustatud sellest, et VM-i teenindusse helistades hakati rääkima, järgmist: "...no Rootsis on läbisõidud teised ja Eestis mõni mees ei sõida 30k kolme aastagagi ära, aga õli tuleks vahetada ikka vähemalt kord aastas..." (see on päris sõna-sõnalt tsiteeritud katke).
Palun selgitage mulle see loogiliselt ära, sest vastasel juhul see kilometraaži vähendamise teooria lihtsalt ei päde. :nono:
Jannes
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Palju sõltub otste pikkusest. On suur vahe kas 1000 km sõidad läbi ühe, kümne või saja korraga.
Ilmselt põhipõhjuseid on 2 - kehvem kütus ning kehvemad teed.
Kütusefiltrit vaja vahetada tihedamini ning teed lõhuvad pukse-amorte kiiremini kui välismaal - seega tuleb tihedamini ka hooldada.
Ja tegelikult, kui autost hoolid, siis tasuks õlivahetust teha iga 10.000km tagant. Miks see just turbomootorile vajalik on, sellest on foorumis juba küllaldaselt räägitud.
Uuematel autodel on jah intervall pikaks venitatud - 20.000 km või 1 aasta.
terv, teager
Kütusefiltrit vaja vahetada tihedamini ning teed lõhuvad pukse-amorte kiiremini kui välismaal - seega tuleb tihedamini ka hooldada.
Ja tegelikult, kui autost hoolid, siis tasuks õlivahetust teha iga 10.000km tagant. Miks see just turbomootorile vajalik on, sellest on foorumis juba küllaldaselt räägitud.
Uuematel autodel on jah intervall pikaks venitatud - 20.000 km või 1 aasta.
terv, teager
Intervall on millegi arvelt pikemaks venitatud. ja see miski on auto eluiga. Tänapäeval projekteeritakse autosid kestma 5-7 aastat. Mis pärast seda juhtub, pole oluline. Ja selle aja kestab mootor ka harvemini õli vahetades. Pealegi on pikem hooldusvälp ju tõsine müügiargument. Kui sulle pakutakse kahte samaväärset autot - ühe hooldusvälp on 10 000 km ja teisel 30 000 - kumma valid? Loomulikult pikema hooldusvälbaga masina, sest hooldus ju maksab. Nii ongi ametlikud hooldusvälbad kahetsusväärselt suureks veninud (venitatud).
Algselt postitas: Ilves
mina arvan seda et see hooldusvälba vähendamise jutt on paras bullshit (vabandust sõnavara eest)
Pigem on see rohkem osadele hea ärinipp, paraku mitte midagi muud.
Äkki täpsustad oma mõtet natuke?
Mulle jäi suhtkoht arusaamatuks...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Huvitav millest herr iisak aru ei saa?
Lühem hooldusvälp tähendab tihedamat teeninduse külastamist mis omakorda tähendab suuremaid väljaminekuid.
Kas see on ka põhjendatud jääb ikka igaühe enda mõtlemisvõime/südametunnistuse asjaks.
Lühem hooldusvälp tähendab tihedamat teeninduse külastamist mis omakorda tähendab suuremaid väljaminekuid.
Kas see on ka põhjendatud jääb ikka igaühe enda mõtlemisvõime/südametunnistuse asjaks.
Algselt postitas: Ilves
mina arvan seda et see hooldusvälba vähendamise jutt on paras bullshit (vabandust sõnavara eest)
Pigem on see rohkem osadele hea ärinipp, paraku mitte midagi muud.
võimaluse korral vähendaks hooldusvälpa 10-15tuhandeni,kuid see pole uuematel nudelitel kahjuks võimalik
väga hea ärinipp on see, kui klient kes sõidab ca 6000km aastas ja külastab teenindust ca 5a intervalliga, arvestades 30 000 läbisõitu..võib juhtuda, et valida on kahe nipi vahel: kas tellida kuusakoskist kraana või käivitada rahakuulipilduja:P
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Vot mina nendest endapoolt väljamõeldud hooldusvälpadest aru ei saa so. kui keegi arvab, et näiteks 30000 km tagant tuleb õli (vb kui viitsmist, siis ka muud vedelikud-rihmad-filtrid) vahetada, mitte 10000 km tagant. Kui valmistaja poolt on ette nähtud, et teatud kilometraaži täitumisel tuleb vahetada need ja need detailid, siis tuleks need ka vahetada või siis sõita bussiga. Jääb veel rohkem raha järgi
nii ok.
avaldan puhtalt oma arvamust aga ma ei suuda sellest arusaada, kui teatud regioonis on töödatud välja kindel hooldevälp siis miks peaks seda eirama ja lühendama. Ma ei usu, et inimesed kes on selle väljatöödanud on teinud seda ainult müügi pärast, kindlasti on seal müügi faktor sees aga kindlasti mitte nii suur, et seda on tahtlikult võimalikult pikaks aetud. Hoolduse arvutamiseks on ju kindlad algoritmid mida auto ise arvutab ja mina küll ei kiida heaks tehase seadete muutmist. Andke andeks kui ma kedagi riivan oma mõtetega aga seda mul plaanis polnud. Võib-olla on see minu paranoia aga mina näen selles bisnessit. Võin tuua ka näiteid aga hetkel uus telesaade pooleli:) kui keegi soovib siis võin hiljem juurde kirjutada.
avaldan puhtalt oma arvamust aga ma ei suuda sellest arusaada, kui teatud regioonis on töödatud välja kindel hooldevälp siis miks peaks seda eirama ja lühendama. Ma ei usu, et inimesed kes on selle väljatöödanud on teinud seda ainult müügi pärast, kindlasti on seal müügi faktor sees aga kindlasti mitte nii suur, et seda on tahtlikult võimalikult pikaks aetud. Hoolduse arvutamiseks on ju kindlad algoritmid mida auto ise arvutab ja mina küll ei kiida heaks tehase seadete muutmist. Andke andeks kui ma kedagi riivan oma mõtetega aga seda mul plaanis polnud. Võib-olla on see minu paranoia aga mina näen selles bisnessit. Võin tuua ka näiteid aga hetkel uus telesaade pooleli:) kui keegi soovib siis võin hiljem juurde kirjutada.
Mina teen kah head bisnist, siiani käisin hoolduses iga 5000km tagant, nüüd saan poole rohkem sõita:)
Algselt postitas: vmaster
Vot mina nendest endapoolt väljamõeldud hooldusvälpadest aru ei saa so. kui keegi arvab, et näiteks 30000 km tagant tuleb õli (vb kui viitsmist, siis ka muud vedelikud-rihmad-filtrid) vahetada, mitte 10000 km tagant. Kui valmistaja poolt on ette nähtud, et teatud kilometraaži täitumisel tuleb vahetada need ja need detailid, siis tuleks need ka vahetada või siis sõita bussiga. Jääb veel rohkem raha järgi
ei maksa unustada, et ida euroopa regioonis, kuhu ka meie paraku patseerume, on soovituslik tänu kehvadele teeoludele ja kütuse kvaliteedile 20 000 just ette nähtud välp.
Lisatingimus on alati aeg ja see on min 2 aastat ehk siis 24 (10-15tuhandese välba puhul on soovituslik aeg 12kuud ehk siis aasta) kuud..olenemata kumb enne täis saab, tuleb pöörduda ja veel lisaks..kui "õlivahetushäire" saabub varem, siis ka see tuleb vastavalt ette võtta, mis ei tähenda automaatselt korralist hooldust seejuures.
ka praktikast tulenevalt võib kindlalt väita, et kulud on märksa suuremad pikema välba puhul kuna iga viga paneb ahelreaktsioonina tööle üldise lagunemise jne
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Mulle lihtsalt tekkis silme ette pilt, kus keegi arvab, nt. et ah pole vaja õli vahetada nii tihti. Vahetan siis kui tahan. Seepärast ma selle jutu kirjutasin Samas on mul ka selline vanakooli auto, kes/mis ise välpadest aru ei saa ja teada ei anna Ei tulnud seega kohe meelde uuemate saabide teavitusfunktsioon :red:
Algselt postitas: Ilves
nii ok.
avaldan puhtalt oma arvamust aga ma ei suuda sellest arusaada, kui teatud regioonis on töödatud välja kindel hooldevälp siis miks peaks seda eirama ja lühendama. Ma ei usu, et inimesed kes on selle väljatöödanud on teinud seda ainult müügi pärast, kindlasti on seal müügi faktor sees aga kindlasti mitte nii suur, et seda on tahtlikult võimalikult pikaks aetud. Hoolduse arvutamiseks on ju kindlad algoritmid mida auto ise arvutab ja mina küll ei kiida heaks tehase seadete muutmist. Andke andeks kui ma kedagi riivan oma mõtetega aga seda mul plaanis polnud. Võib-olla on see minu paranoia aga mina näen selles bisnessit. Võin tuua ka näiteid aga hetkel uus telesaade pooleli:) kui keegi soovib siis võin hiljem juurde kirjutada.
loomulikult on tegemist ka hea äriideega, sest normaalses ühiskonnas on auto elueaks arvestatud ca 5-6 aastat. Kõik ,mis toimub peale seda, veel enam peale garantiiaega ei huvita autotootjat absoluutselt..suurim turuosa nn üleajamasinatest lähebki ida blokki, hooldused-ülalpidamine muutuvad kulukamaks, kuna auto kestvusaeg hakkab ümber saama--kokkuhoid on igas vallas: materjalid eelkõige
seega pole kindel kumb tuleb odavam: kas liisida pidevalt uut autot või soetada kasutatud masin ja seda kulukamalt hooldada..ka auto väljaost ei ole enam mõttekas, sest võtmed kätte ja väravast välja ning hind kukub koheselt ca 100 000, mis välistab auto väärtuse säilimise ning kindlustab tootjale kindla kasumi..eks siin võib teha arvutusi jne lõputult..
Ma usun, et kod. Ilves ajab siin omavahel sassi hoolduse ja lihtsalt õlivahetuse.
See välp versus 15.000/20.000 km või 20.000/30.000 km puudutavad ainult neid, kes sõidavad aastas palju, väga palju (ehk kord-kaks rohkem kui hooldusvälp). Sest hooldusvälp on 1 aasta või kilometraazh, oleneb kumb ennem kätte jõuab.
Niih, hooldus ei tähenda ainult seda, et vahetatakse õli ja mõni filter. Vaadatakse/kontrollitakse üle terve auto, õlitatakse hingi, logistatakse veermikku, vahetatakse pirne jne jne. Hooldus tähendab seda, et auto viiakse seisukorda, et kohe pärast hooldust oled sa võimeline sõitma tehnoülevaatuspunkti ning sooritama vigadeta tehnoülevaatuse.
Seega, sõites aastas läbi suuremaid vahemaid, saab su auto rohkem vatti, eriti Tallinna tankodroomil. Kütus on meil kehvem (Venemaalt) olenemata sellest, mida kütusefirmad räägivad. Eesti tingimused su auto jaoks on kehvemad kui mööda saksa kiirteid uhades ning seega vajab ka auto tihedamat hoolt.
Miks uuematel autodel suurem intervall on pandud, kui vanematel? Suurem õlivann (nt 9-3 SS õlikogus on 6L (mootor on 2.0), 9-5 õlikogus on 4.5L (mootor 2.3)), samuti õlikvaliteet on paranenud aastatega. Aga jällegi, kui hoolid enda autost ja kavatsed sellega pikemalt sõita, siis vahetad õli veel tihedamini. Ise vahetan enda omal iga 10.000km tagant.
Ja neid masinaid, millele omanik on ise kehtestanud 40.000/50.000km hooldusintervalli on ka küllaldaselt nähtud. Need tavotikänkrad mootoris on lahedad (küll mitte väga lahedad omaniku rahakotile) :)
Soovin sulle paksu rahakotti ja pikka hooldusintervalli, ei midagi muud :D
terv, teager
See välp versus 15.000/20.000 km või 20.000/30.000 km puudutavad ainult neid, kes sõidavad aastas palju, väga palju (ehk kord-kaks rohkem kui hooldusvälp). Sest hooldusvälp on 1 aasta või kilometraazh, oleneb kumb ennem kätte jõuab.
Niih, hooldus ei tähenda ainult seda, et vahetatakse õli ja mõni filter. Vaadatakse/kontrollitakse üle terve auto, õlitatakse hingi, logistatakse veermikku, vahetatakse pirne jne jne. Hooldus tähendab seda, et auto viiakse seisukorda, et kohe pärast hooldust oled sa võimeline sõitma tehnoülevaatuspunkti ning sooritama vigadeta tehnoülevaatuse.
Seega, sõites aastas läbi suuremaid vahemaid, saab su auto rohkem vatti, eriti Tallinna tankodroomil. Kütus on meil kehvem (Venemaalt) olenemata sellest, mida kütusefirmad räägivad. Eesti tingimused su auto jaoks on kehvemad kui mööda saksa kiirteid uhades ning seega vajab ka auto tihedamat hoolt.
Miks uuematel autodel suurem intervall on pandud, kui vanematel? Suurem õlivann (nt 9-3 SS õlikogus on 6L (mootor on 2.0), 9-5 õlikogus on 4.5L (mootor 2.3)), samuti õlikvaliteet on paranenud aastatega. Aga jällegi, kui hoolid enda autost ja kavatsed sellega pikemalt sõita, siis vahetad õli veel tihedamini. Ise vahetan enda omal iga 10.000km tagant.
Ja neid masinaid, millele omanik on ise kehtestanud 40.000/50.000km hooldusintervalli on ka küllaldaselt nähtud. Need tavotikänkrad mootoris on lahedad (küll mitte väga lahedad omaniku rahakotile) :)
Soovin sulle paksu rahakotti ja pikka hooldusintervalli, ei midagi muud :D
terv, teager
Algselt postitas: pal
Kas see on ka põhjendatud jääb ikka igaühe enda mõtlemisvõime/südametunnistuse asjaks.
Tegelikult on kurb kui auto omanikud oma sõidukitest nii vähe hoolivad.
Müüsin mingi aeg tagasi oma endist autot. Ostja tahtis saada tehnohoolduse väljavõtet (kuna auto uuena esindusest ostetud ja ainult seal hooldatud). Küsisin siis esindusest vastava väljavõtte, mis oli 7 aastaga veninud 12 A4 lehekülge pikaks. Ostjal vajus nägu veidi ära ja küsis, et kas autoga oli kogu aeg probleeme, et nii palju on hooldatud? Ütlesin, et lihtsalt hoolisin autost ja kui midagi kolises, klõbises, nagises lippasin hooldusesse.
Siis tahtis ikka esindusel lasta masinat üle ka vaadata. Pärast auto ülevaatamist ütleb hooldemeister muigega ostjale: kas sulle hoolduste väljavõtet ei antud näha? Ehk siis ärge enne kevadet (müügi hetkest u. kuus kuud) selle autoga siia tagasi tulge.
Praegu teen ise autoga hommikul/lõunal/õhtul suht lühikesi otsi ning nädalavahetusel ka lõuna-eesti kanti. Selliselt ei raatsi mitte hooldusvälpa üle 10 000km lasta. Seni olen üle ühe korra pidanud ainult õli, filtrid jms vahetama, sest midagi lihtsalt pole jõudnud hävineda. :drive:
Ma arvan, et kod. Teager ei peaks mulle lahtiseletama mõistet tehniline hooldus.
Teager sa vaatad asja teise nurga-alt. Ma ei taha õelda, et hooldusvälbad peaksid minema ettenähtust suuremaks. Ma vaid üritan mõista selle vähendamise pointi.
Ok toon ühe näite:
Võtame praktiliselt 2ühesugust autot
1) Opel Vectra-C z20let välp 30000km 1aasta
2) Saab 9-3 b207l välp 30000km või 1aasta
Saab´i valides peaks osade arvates vähendama välpa 20tuh. peale mille pärast?
Mille pärast praktiliselt identne Saab kehvem on ja nõuab varem hooldust kui Vectra.
Mis siis enamus Saabi juhte kasutab autod teistmoodi kui samade parameetritega Opeli omanik?
Sellele ma üritan pihta saada, et miks osad soovitavad hooldusvälpa vähenda ?(nagu ma aru saan võttis aktivist Teager asja väga südemesse:P=
Teager sa vaatad asja teise nurga-alt. Ma ei taha õelda, et hooldusvälbad peaksid minema ettenähtust suuremaks. Ma vaid üritan mõista selle vähendamise pointi.
Ok toon ühe näite:
Võtame praktiliselt 2ühesugust autot
1) Opel Vectra-C z20let välp 30000km 1aasta
2) Saab 9-3 b207l välp 30000km või 1aasta
Saab´i valides peaks osade arvates vähendama välpa 20tuh. peale mille pärast?
Mille pärast praktiliselt identne Saab kehvem on ja nõuab varem hooldust kui Vectra.
Mis siis enamus Saabi juhte kasutab autod teistmoodi kui samade parameetritega Opeli omanik?
Sellele ma üritan pihta saada, et miks osad soovitavad hooldusvälpa vähenda ?(nagu ma aru saan võttis aktivist Teager asja väga südemesse:P=