Saab 92, 1954, vp
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Oiiii apiii kui nunnu! Nagu mardikas! Issand kui jaburate kumeruste, kallete ja joontega! Seda kassid ostaksid, vabandust tahaksid!
See pagana mootor...
See pagana mootor...
mootor on olemas, aga tuli salongis kaasa. oli kunagi liiga palju vett saanud ja nüüd on osaliselt kinni roostetanud. hetkel liguneb, aga ilmselt asja tast ei saa( kolvid on kindlasti küpsed). ehk leiab midagi rootsimaalt:notworthy:
eks ma tegemise käigus panen pilte ja juttu juurde
eks ma tegemise käigus panen pilte ja juttu juurde
Palju õnne,
võib vist eksimatult väita, et oled Eestis ainuke sellise omanik, kas võtsid juba arvele ka või ei pea võtma kui tegemist on uunikumiga, (vist ikka peab !?).
Kui tohib siis lisan teistele lugemiseks:
Mudeli 92 tootmist alustati 12.detsembril, 1949.a., baasmudeliks oli 92001. Mudel sai omale liignime De Luxe version. Alguses reklaamiti küll standard mudelit aga ostu-/tellimiste huvi oli puudulik ja seepärast olid kõik müüdud eksemplarid De Luxe versioonid. Vesijahutusega, 2-silindriline (764 cc) mootori võimsuseks oli 25 hj (19 kW) ja arendas maksimumkiirust kuni 105 km/h. Mitte sünkroonne käigukast oli 3-käiguline. Esimesel tootmisaastal toodeti a 700 autot, kõik olid kaitseväe-karva rohelised :), kuna millegi tarvis oli ju vaja ära kulutada tohututes kogustes värvi mis oli mõeldud lennukite värvimiseks ja lattu seisma jäänud peale ilmasõda. Auto komponentidest-juppidest moodustasid eksportartikklid ainult 17% suuruse osa, nii et tegemist oli tõelise rootsi autoga. Vaatamatta mudeli vähesele tuntusele oli teda siiski lihtne müüa, kuna oli ökonoomne ja hea teelpüsivusega - mis oli Rootsi lumistes oludes edukas argument.
1952. aastal võitis Greta Molander selle mudeliga "Daamide Karika" Monte Carlo Rallil, tema auto mootori võimsust oli tõstetud 35 hobujõuni (26 kW).
1953 -dal aastal lisandus mudelile B täht (ilmselt siis ingl.k. - big, bigger), kuna suurenes pagasniku maht ja kasutusele võeti suurem tagaklaas, värvitoonidena oli võimalik hall, sinakas-hall, must ja roheline. Viimased mudelid - 92B - veeresid liinidelt maha 1956 lõpp/57 alguses ja olid tootmises sama-aegselt uue asendusmudeli 93 -ga. Kokku toodeti 20 128 ühikut. Saab 92 pääses ka Rootsi Kuningriigi postmargile, väärtusega 4 KR.
Kui ei eksi siis on osad pildid tehtud Vikingi hoovi peal, jõudu ja edu taastamisel !
Solar Angels.
võib vist eksimatult väita, et oled Eestis ainuke sellise omanik, kas võtsid juba arvele ka või ei pea võtma kui tegemist on uunikumiga, (vist ikka peab !?).
Kui tohib siis lisan teistele lugemiseks:
Mudeli 92 tootmist alustati 12.detsembril, 1949.a., baasmudeliks oli 92001. Mudel sai omale liignime De Luxe version. Alguses reklaamiti küll standard mudelit aga ostu-/tellimiste huvi oli puudulik ja seepärast olid kõik müüdud eksemplarid De Luxe versioonid. Vesijahutusega, 2-silindriline (764 cc) mootori võimsuseks oli 25 hj (19 kW) ja arendas maksimumkiirust kuni 105 km/h. Mitte sünkroonne käigukast oli 3-käiguline. Esimesel tootmisaastal toodeti a 700 autot, kõik olid kaitseväe-karva rohelised :), kuna millegi tarvis oli ju vaja ära kulutada tohututes kogustes värvi mis oli mõeldud lennukite värvimiseks ja lattu seisma jäänud peale ilmasõda. Auto komponentidest-juppidest moodustasid eksportartikklid ainult 17% suuruse osa, nii et tegemist oli tõelise rootsi autoga. Vaatamatta mudeli vähesele tuntusele oli teda siiski lihtne müüa, kuna oli ökonoomne ja hea teelpüsivusega - mis oli Rootsi lumistes oludes edukas argument.
1952. aastal võitis Greta Molander selle mudeliga "Daamide Karika" Monte Carlo Rallil, tema auto mootori võimsust oli tõstetud 35 hobujõuni (26 kW).
1953 -dal aastal lisandus mudelile B täht (ilmselt siis ingl.k. - big, bigger), kuna suurenes pagasniku maht ja kasutusele võeti suurem tagaklaas, värvitoonidena oli võimalik hall, sinakas-hall, must ja roheline. Viimased mudelid - 92B - veeresid liinidelt maha 1956 lõpp/57 alguses ja olid tootmises sama-aegselt uue asendusmudeli 93 -ga. Kokku toodeti 20 128 ühikut. Saab 92 pääses ka Rootsi Kuningriigi postmargile, väärtusega 4 KR.
Kui ei eksi siis on osad pildid tehtud Vikingi hoovi peal, jõudu ja edu taastamisel !
Solar Angels.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
piltidelt vaadates tundub ikka kere ka väga heas korras olema?!
palju jõudu tegemiseks! muidugi tahaks seda oma silmaga ennem näha, kui molekulideks võetakse....
palju jõudu tegemiseks! muidugi tahaks seda oma silmaga ennem näha, kui molekulideks võetakse....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sellest tuleb irmus pill. auto ju veel peaaegu sellest ajast kui gunnar ljongstrom nihiku ja mureliku näoga lennukiehitusest üle jäänud saabi kokpittide hunniku vahel ringi käis ja mõtles - hmm, nüüd on II WW läbi, lennukiäri ühes sellega, vaja vist autosid tootma hakata
Esmakordselt tajusin Su Saabide piltidel,kus DeLuxe ja SS kõrvuti seisavad,et
sitaks sarnased disainielemendid tepsivad üle ligi poole sajandi:head:
sitaks sarnased disainielemendid tepsivad üle ligi poole sajandi:head:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Factor
Üldiselt väga šehv ja popp masin, kuid kas säilitad ikka originnali, või on plaanis ka muuta midagi?
nii originaali kui vähegi võimalik( mõned poldid- mutrid tuleb küll uued panna:D)
Pluttrick on tema esimese omaniku poolt antud nimi. mida tähendab, ei tea. sõnaraamat ei tunnista, Google otsing ei anna ka midagi mõistlikku.
ma käin seda siin linkipidi ikka aegajalt vaatamas, selline nagu kuidagi kohe elamus on neid pilte vaadata, hästi maru auto on - mõjub positiivselt :thumb:
huvitav oleks teada, millised sellise auto soetamise kulutused võiksid olla?
kas eelmine omanik müüd ruumi või aja puuduses või oli midagi ägedamat tal teaoskil? kus seda on hoitud viimased sada aastat?
huvitav oleks teada, millised sellise auto soetamise kulutused võiksid olla?
kas eelmine omanik müüd ruumi või aja puuduses või oli midagi ägedamat tal teaoskil? kus seda on hoitud viimased sada aastat?
viimane omanik oli ta ostnud mitu aastat tagasi ka taastamise mõtetega, aga aja puudusel pidi sellest loobuma.
seisnud on ta suurema osa ajast kuuris ja tänu sellele suht heas seisukorras.
hind oli 8000 SEK-i. koos toomisega läks maksma 20000 EEK.
kõige masendavam oli kütuse kulu:( kui ma tavaliselt käin Trollhättanis( ca 850 km) ära paagitäiega, siis nüüd kulus käruga ca 700 km peale 2,25 paaki:wall:
varsti tuleb uusi pilte
seisnud on ta suurema osa ajast kuuris ja tänu sellele suht heas seisukorras.
hind oli 8000 SEK-i. koos toomisega läks maksma 20000 EEK.
kõige masendavam oli kütuse kulu:( kui ma tavaliselt käin Trollhättanis( ca 850 km) ära paagitäiega, siis nüüd kulus käruga ca 700 km peale 2,25 paaki:wall:
varsti tuleb uusi pilte
Kui arvestada et ursaabi ei toodetudki vaid tehti ainult testimiseks käputäis siis see 92 on kõige klassikalisem Saab mis üldse olla annab. Vaevalt et üldse mõni ursaab peale saabi enda muuseumis oleva säilinud on. Usun et 92-gi on juba väga haruldaseks asjaks saanud.
Tõmblukuga uksetasku on eriti edev, kas originaalis oligi nii?
Igatahes jõudu ja edu. Mina olen küll kadedusest sama roheline kui esimeste aastate saabid. ;)
Tõmblukuga uksetasku on eriti edev, kas originaalis oligi nii?
Igatahes jõudu ja edu. Mina olen küll kadedusest sama roheline kui esimeste aastate saabid. ;)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Üks võimalik versioon on selline:Algselt postitas: vp
Pluttrick on tema esimese omaniku poolt antud nimi. mida tähendab, ei tea. sõnaraamat ei tunnista, Google otsing ei anna ka midagi mõistlikku.
„pluttra“ comes from the sound this car make, engine, then you drive.