mured klassiku stereoga

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
fagott
Postitusi: 69
Liitunud: T Aug 19, 2008 21:42
Asukoht:
Auto:

#1

...mure järgnev.
nimelt ei töötanud mu klassiku originaalstereo(blaupunkt), sudisin ja vahetasin kaitsemeid ja jamasin...mittemidagi....arvasin siis, et makk lihtsalt kärssand või pekkis....nüüd sain tuttavalt uue maki, ja see samamoodi ei toiminud. Jebisime ja jamasime....lõpuks tuli välja nii, et kui akult otse yhendada toimib, aga nende maki juhtmete otsa ühendades, mis sinna maki taha välja jooksevad ei tule piisavalt tugevat voolu, otsade vahele pirn pannes läheb põlema, aga mitte nii eredalt kui otse akult. Seega on kuskil mingi kamm....kas on mingi kaitse, mis on stereoga seotud? või on mingi kehv yhendus kuskil? ise sealt kapoti alt kaitsmete rivist välja ei lugenud, stereo enda peal on kaitse, see on ok. praegu ühendasime otse sigaretisyytajast, ja nüüd toimib. aga automaatne antenn ikka ei toimi...segane aga ehk kellelgi kogemusi...tänud.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Vea korralikud juhtmed otse akult, pane kaitse vahele ja mured unustatud. Orginaalis on seal vist nii, et 1 juhe tuleb pideva toitega (mälud säilivad), teine tuleb läbi süüteluku. Keerad süüte välja ja jääb vait asi. Automaatne antenn saab oma signaali makist, vist oli sinine juhe äkki standardses ISO pistikus. Ehk siis antennil on pidev vool järgi nagunii, aga liigutama pannakse ta makist tuleva signaali peale.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
fagott
Postitusi: 69
Liitunud: T Aug 19, 2008 21:42
Asukoht:
Auto:

#3

aitäh cyber, eks vist targem on, praegu yhendasin sigaretisüütaja tagant, mälud kaovad iga kord kui süüte välja keeran ära, kahlustan et äkki on seal maki sees mingi patakas läbi. seda antennivärki pean uurima, sest see ei taha küll ennast hetkel liigutada....on võimalik, et mälude kadumine on tingitud sellest iseloodud vooluallikast?...
Kasutaja avatar
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#4

Suurem osa tänapäevaseid automakke tahab saada pidevat 12V toidet (oli vist kollane juhe), kui see lahti rohkem kui hetkeks lahti ühendada (olukord sigaretisüütajast võetud toite puhul), siis mälud kaovad. Ainult punane juhe peaks tulema läbi süüteluku, et poleks ohtu, et makk jääb sinust autosse mängima ning akut imema.
fagott
Postitusi: 69
Liitunud: T Aug 19, 2008 21:42
Asukoht:
Auto:

#5

ok...jutt kaks korda üle räägitud...kui aega saan lähen leiutan...tänud härrad
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

Üks soomekeelne tark raamat seletab klassiku stereo juhtmesüsteemi järgmiselt:
Toide - klassiku raadiol on originaalis 10 juhtmepesaga plokk kuhu jooksevad järgmised juhtmed:

hall (pesa 1) - pinge (+) kaitsme nr 28 kaudu; vool otse akult;
punane (pesa 4) - pinge (+) süüteluku ja kaitsme 20 kaudu; raadio saab toidet süüteluku seisu- või tööasendis;
must (pesa 5) - mass (-);
roheline (pesa 6) - elektriantenni juhtimine; antenni mootor saab toidet kaitsme 28 kaudu;
pruun-valge (pesa 8) - tabloovalgustus; saab toidet armatuuri näidikute paneeli valgustusseade reostaadi 16/17 kaudu.

Praktikas võib massijuhtmeid olla rohkem - hiljuti paigaldasime oma Sekeldajale raadiot ja seal oli neid 3 - ilmselt raadiole, el antennile ja tabloovalgusele - igaühele oma.

Kõlarite juhtmed ühenduvad teise pesaplokki järgmiselt:
Vasak eesmine: roheline (pesa 1) - ; pruun (pesa 2) +
Parem eesmine: punane (pesa 3) + ; sinine (pesa 4) -
Vasak tagumine: roheline/valge (pesa 5) - ; pruun/valge (pesa 6) +
Parem tagumine: punane/valge (pesa 7) + ; sinine/valge (pesa 8) -

Pesade järjekorra osas lähtusime me raadiol olevast pistikuskeemist, kus oli kirjas, milline millise kõlari pluss- või siis miinusjuhe on.

Ehk on abiks, jõudu!
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

no kõige lihtsam ikka jah uued juhtmed vedada.
Ja kui jutt Blaupunktile läks, siis ühe juhtme kaudu peab jah pidev pluss olema. Ja ühendage oma Blaukkar ikka õigesti, s.t. kui ta on õigesti ühendatud, siis saab raadiot ka ilma süüdet sisse lülitamata tööle panna. Seda muret, et aku tühjaks tõmbaks ei tohiks olla, sest BP mängib täpselt tund aega juhul kui süüde pole sees ja siis lülitab ennast ise välja automaatselt. Ei võta muidugi mürki, et kõik nad nii teevad, aga kuskil 97-ndal aastal oli mul endal ise võimalik selles veenduda, kui nokitsesin auto kallal ja tund sai täis ja raadio jäi vait.

Mis puudutab aga el. antenni, siis just lõpetasin sellisega maadlemise:thumb: Ostes oli klassikul selline peal, aga mast oli katki. No sai eelm. nädalavahetusel Soomest sõbralt hangitud uus pakendis, küll 9000 oma, aga ta oli samasugune, ühe kinnituskronsapleki tõstsin ringi. pettumus oli suur, kui asi ikka ei toiminud. No mõõtsin ja uurisin-ja tulin järeldusele, et mootor katki-no vanal mootor toimis. Tõstsin siis ringi(suht ebameeldiv protseduur, sest juhtmed on joodetud) ja nüüd toimib.
Ma ainult ei mäleta-võib-olla mõni tonnise omanik oskab öelda, kas see el. antenn teebki nii, et sõidab täielikult välja ja siis mootor töötab veel paar sekundit ja käib mingi klõps ja siis jääb vait. Sama sissesõidu lõpus.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#8

Minu 900'ja el. antenni mootor jooksutab ka kuskil sekund veel pärast seda, kui mast püsti või sees. Ei oska öelda, kas see ongi nii mõeldud, kuid nii see on ka minul.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#9

Samamoodi käitub ka automaatne elektriakende tõstmine. Minu klassikul seda paraku pole, kuid misiganes uuel autol surutakse mõned sekundid sulgenud klaasi, enne kui mootor seisatakse. Ilmselt selle järgi saab elektroonika aru, et nüüd on klaas või antenn õiges asendis. (positsiooniandurit ju pole).
Nii ütleb minu loogika :P
fagott
Postitusi: 69
Liitunud: T Aug 19, 2008 21:42
Asukoht:
Auto:

#10

kõik muki, vedasin uued juhtmed aku pealt, lisaks tagaistme all oli kaks kaitset läbi...üks "Radio", ja teine "electric antenna", kui need ka ära vahetasin hakkas asi tööle...edasi asun elektriliste tulede reguleerijate kallale.
Lülitit vajutades mõlemad mootorid surisevad, aga ringi ei käi.!?? Võtsin ühe mootori lahti, visuaalselt midagi ei tuvastanud, kärsahaisu on kergelt tunda kyll. Ei te kas selliseid mootoreid kuskilt saab ka, kas nad on samad mis tonnisel? http://cgi.ebay.co.uk/Saab-9000-CSE--Ae ... otohosting
lähedaseim variant mis leidsin, aga pole päris see vist...
on kellelgi kogemusi klassiku elektriliste tulede reguleeringuga?
Vasta