Saab 99T, 1978, Andrus99

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#26

L Jaan 10, 2009 18:36

Krt see auto näeb jumala kõva välja, pilt on ülimalt hästi õnnestunud. Korralik sport auto :D Minu poolt variant 1.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#27

L Jaan 10, 2009 18:44

meil vist ei toihi 3 lampi olla - tuled peavad olma paaris

aga, kui 2 siis suurte lampidega

proovi näiteks 4tk. väiksemaid rivvi panna
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#28

L Jaan 10, 2009 18:55

Huvitav, kui palju neid lampe sääduse järgi võib panna üldse?
See oli vist mingite referentsarvude teema :freak:
Krt mis andmed neil meerika lampidel üldse on, tuleklaasidel pole kirjas midagi :freak:
Keegi hästiinformeeritud äkki valgustab mind selles osas...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#29

L Jaan 10, 2009 19:37

Mingi värk oli ka tulede asukohaga, laius. Ühed lähevad kaugtulede alla ja teised mingite muude tulede alla. Mingi värk oli igatahes.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#30

L Jaan 10, 2009 20:49

kurat mina ei rikuks ilusat auto nina mingite lisatuledega. See kolm tuld mingi rootslaste haigus. Ja soomlastel ka see lisatulede panemine väga levinud need ka ju poolpimedad-siis tulevad sulle vastu ja valgustatud teeosal kõik lisakad ka põlevad. M;)a olen alati öelnud, et kui ei näe, siis tuleb silmaarsti juurde minna, aga mitte autoosade poodi;)
Aga noh ega need ameerika tuled eriti ei näita ju kunagi... vaheta siis tavaliste kandiliste 99 tulede vastu, nii nagu neid Euroopa variantidele pandi selle auto sünniajal. Teisest küljest absurd-siinsed 99 omanikud maksavad kõvasti raha, et selliseid usa tulesid saada-irww
Need kandilised näitavad küll minu 99 peal hästi.
Millel on tõesti õnnetud tuled on püstnina klassik. Seda ka muidugi sellepärast, et üldiselt on tuled vanad ja reflektor ja klaasid korrast ära. Eelmisel aastal sõitsin vaheldumisi püstnina 900 Aeroga ja 99-ga ja siis tundus, et viimasel olid ikka paremad tuled. Pregu omades ka kaldus ninaga uuemat klassikut, siis no selle tuled on ikka väga head.

Aga kui midagi peaks valima, siis minu ilumeel oleks rahul kui oleks üks paar ja natukene originaalümaratest suuremad.
Muide neid kandilisi on ka mitu varianti: Bosch ja Cibie. Hiljuti olid Soomes müügil uued Cibie tuled ja need palju sügavamad kui Boschid. Kuidas näitavad ei tea..
Neid ümmargusi on ka äkki kusagil euroopa variante(Autopartner), mis näitavad paremini ja on uued. Ühele sõbrale võtsin sealt Chevy Vanile need kandilised eu variandid...
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#31

L Jaan 10, 2009 20:56

Aga kas seal sees ei ole võimalik neid usa tulesid vahetada? nii ölda sama grill aga teine sisu? ise kah lisatulesid ei poolda, hästi sobivad siis kui küljel juba ka number ja sees raam, näit V4 rally jne.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#32

L Jaan 10, 2009 21:13

Kui paned,siis pakuks et varjant 2,kuna see läheb kokku selle aegsete rally 99 lisatulede kohaga.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#33

L Jaan 10, 2009 22:18

Mu silmale ka ilma oleks ilusam, sellist pilti polegi :(
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#34

P Jaan 11, 2009 11:04

Mnjah, panna või mitte panna, selles on küsimus :P

Aga mulle endale meeldiks midagi sellist kui originaalrallikal (pilt pärit Saab Sport&Rally kataloogist).
Seal küll süvistega stange, mida aretama ei hakkaks, kuid selline paigutus on ka jahutuse seisukohast hea, ei varja radikat. Kataloogi järgi on orig. lisavarustuses Boschi ja Hella tuled, läbimõõduga 180 ja 190 mm.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#35

P Jaan 11, 2009 11:07

Kas Golfi reflektorid ei sobi originaalide asemele?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#36

P Jaan 11, 2009 11:14

Siin veel üks pisike pilt ümarate tuledega versioonist (samast kataloogist).

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#37

P Jaan 11, 2009 12:08

Siin juttu, et mingid BMW tuled peaks sobima, kerge modimisega.

Pilt
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#38

L Veebr 07, 2009 1:15

Üks pilt jäi ette, sygisralli lätlaste pillidel olid sellised lisatuled. Tolle 99 ümber käisin ikka mitu head tiiru, kihvt elukas!

EDIT: Ja eriti vinge, et neli ust, lapsepõlvest mäletan kuidas ma meie pere kaheukselisi ei sallind just kui taga pidi istuma. Aga ilma selliste lisatuledeta oleks too 99 kenam küll.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#39

L Veebr 07, 2009 9:04

no saabidel on alati minu arust vaid ilgelt suuri lisatulesid kasut, ja need nagu sobiksid rohkem.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#40

L Veebr 07, 2009 14:47

Ka minu arust sobivad Saabile suured lisatuled rohkem aga see on puhtalt minu subjektiivne arvamus.
Muide, kas see tagaakna rest sobis sulle?
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#41

L Veebr 07, 2009 18:01

Vaatame-mõtleme-katsetame seda tulede asja veel, eks paistab...
Aga tänud igakülgsete arvamusavalduste eest.

to suvekas:
Sinu toodud rest on põhimõtteliselt sobiv, tänud toomise vaeva eest, ainult et kinnitusi on vaja mõelda ja aretada. Mul siin lähipäevil tekib üks rest veel, eks siis paistab, kumb külge läheb. Restidele oli siin veel huvilisi nii et küll see igal juhul käiku läheb.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#42

L Mär 21, 2009 14:50

Täna üle tüki aja sai auto kalla nokitud ja mõned uued vidinad installitud: MSD süütejuhtmed, küünlad, jagaja kaas ja rootor, pulbervärvitud klapikambri kaas koos uue tihendiga, pulbervärvitud aku karp, uus aku.

Ebameeldiv üllatus ilmnes wastegate näol - membraan pekkis, seda see boost oli nii nõrguke :(

Nüüd saatsin kirjad 3-e kohta, kust teoreetiliselt võiks uue membraani saada, aga kui ei leia, siis on vaja suure tõenäosusega miski alternatiivne wastegate installida.... kes küll sellist metallitööd teeks?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#43

L Mär 21, 2009 16:11

Võin sulle oma vana tonnise garreti wastegate anda niisama.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#44

L Mär 21, 2009 16:20

Seal vist pisut teise ehitusega asi, kui ma õieti mäletan. Pisut eraldiseisev see asi vist.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#45

L Mär 21, 2009 16:44

Algselt postitas: Cyber
Seal vist pisut teise ehitusega asi, kui ma õieti mäletan. Pisut eraldiseisev see asi vist.


Jep, põhimõtteliselt on external wastegate, Saabi enda disain.
Laialilammutatud kujul on selline (internetipilt), see punane ümar asi ongi see membraan. Ja ametlike diilerite kaudu seda enam ei saavat...

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#46

L Mär 21, 2009 17:05

Saabcentralit lugedes on see originaal WG üks paras nikerdis (not the best engineering achievement from Saab...).

Ega kellelgi vedele üle üht universaalset välist WG-d? Mõtleks selle baasil miskit edasi...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#47

L Mär 21, 2009 17:49

Tee ikka korda , 99 turbo on juba asi mida tasub orginaalina säilitada, pealegi pole asja mida ei saa järgi teha.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#48

L Mär 21, 2009 19:38

Algselt postitas: janek555
Tee ikka korda , 99 turbo on juba asi mida tasub orginaalina säilitada, pealegi pole asja mida ei saa järgi teha.


Loodan, et saan selle membraani ikka, selle kohta peaks nõudlust natuke olema, üle maailma sama jama selle vidinaga.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#49

T Apr 07, 2009 21:18

Täna siis leidsin postkastist vajaliku kummiluti (pildil see kõikse vasakpoolsem).

Kruvisin WG kokku ja auto peale, töötab... kuidas boostiga on, selgub lähipäevil proovisõitu tehes :drive:

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#50

K Apr 08, 2009 21:57

Jeesss... asi töötab ja auto liigub päris rõõmsalt :drive:

Algul keerasin WG vedru raamatu settingu järgi paika, siis proovisõit, siis üks täiendav regull ja nüüd läheb rõhuseier peaaegu kollase ala lõppu. Tip-top.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Suletud