Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki
Saage tuttavaks, minu esimene Saab. Pildistamisega läks veidi halvasti. Pesin modelli ilusti puhtaks ja pärast sai sellega pisut sõidetud, et otsida head kohta pildistamiseks, aga sattusin kruusatee peale, mis tolmas koledasti ja puhtast autost sai kiiresti mälestus. Aga midagi näeb ikka ja kui uuesti võtan pesu ette, siis ehk ka puhtad pildid.
Minu Saabi saamise lugu on keeruline. See automark on mind huvitanud juba ammusest ajast, aga kooliõpilase pea olematu sissetulek ei lubanud sellist autot osta. Sõita aga tahtsin ja nii omasin enne kahte autot, millest ma pikemalt ei räägiks, kui jõudsin kaua unistatud Saabini.
Algul pakkusid klassikud huvi ning ng 9-3 ka, sai neid päris paljusid vaatamas-proovimas käidud aga ei leidnud ühtegi sobivat. Siis, ükspäev vaatasin auto24-st, et vägagi odava raha eest pakutakse 9000-t. Egas midagi, sai aeg kokku lepitud ja auto üle vaadatud. Mõningad vead jäid silma, suurim neist põlev TCS tuluke (sellest juttu siin) ja üks täielik lollus, nimelt jahutusventilaator on pandud töötama nupust. Aga rohkem nagu ei midagi väga hirmsat, mida remontida poleks omal käel võimalik. Läksin sellega veel Carringusse kontrolli ja ka seal ei tuvastatud midagi palju rohkemat. Seega hoolimata mõningatest vigadest ostsin selle ära.
EDIT by suur: Tõin pildid nähtavale
Minu Saabi saamise lugu on keeruline. See automark on mind huvitanud juba ammusest ajast, aga kooliõpilase pea olematu sissetulek ei lubanud sellist autot osta. Sõita aga tahtsin ja nii omasin enne kahte autot, millest ma pikemalt ei räägiks, kui jõudsin kaua unistatud Saabini.
Algul pakkusid klassikud huvi ning ng 9-3 ka, sai neid päris paljusid vaatamas-proovimas käidud aga ei leidnud ühtegi sobivat. Siis, ükspäev vaatasin auto24-st, et vägagi odava raha eest pakutakse 9000-t. Egas midagi, sai aeg kokku lepitud ja auto üle vaadatud. Mõningad vead jäid silma, suurim neist põlev TCS tuluke (sellest juttu siin) ja üks täielik lollus, nimelt jahutusventilaator on pandud töötama nupust. Aga rohkem nagu ei midagi väga hirmsat, mida remontida poleks omal käel võimalik. Läksin sellega veel Carringusse kontrolli ja ka seal ei tuvastatud midagi palju rohkemat. Seega hoolimata mõningatest vigadest ostsin selle ära.
EDIT by suur: Tõin pildid nähtavale
Auto ostust on ka pisut aega möödunud ja selle ajaj jooksul nii mõndagi juhtunud. Nimelt juba järgmisel päeval pärast ostu selgus, et aku on täiesti lootusetus korras ja Saabu käivitamisest võib vaid unistada. Uus aku peale ja probleem lahendatud
Õige varsti loobus sooja puhkumast kliima. Kuna hooldus oli nagunii plaanis, siis hellitasin lootust, et ehk on lihtsalt jahutusvedelikku vähe. Vahetatud said õlid, filtrid, jahutusvedelik ja tagumised stabikapuksid. Autol hoopis teine olemine, aga salong ikka külm. Torud soojad, aga sisse ei jõua midagi.
Kuna käsipidur vajas ka järeleaitamist ja TCS ikka põles, võtsin ette teekonna Troost Autosse. Sellega need probleemid lahenesid (Minu poolt sügav kummardus sealsele rahvale :notworthy: ) Samas selgus, et Carringus nad auto üle vaatamisega hakkama ei saa. See sõiduk on kõike muud kui korras. Vahetust vajab veel ketiring, rihm, õõtsa puksid on tagurpidi sisse pandud ja seetõttu on need purunenud ja elektrisüsteemi on ka susitud kurat teab kuidas ja milleks.
Nii et tööd selle masinaga jätkub, aga kuna sõidurõõm sellega on suur ja kere poolest on ta väga heas seisukorras, siis ma arvan, et see auto on seda väärt, et ta korda teha.
Õige varsti loobus sooja puhkumast kliima. Kuna hooldus oli nagunii plaanis, siis hellitasin lootust, et ehk on lihtsalt jahutusvedelikku vähe. Vahetatud said õlid, filtrid, jahutusvedelik ja tagumised stabikapuksid. Autol hoopis teine olemine, aga salong ikka külm. Torud soojad, aga sisse ei jõua midagi.
Kuna käsipidur vajas ka järeleaitamist ja TCS ikka põles, võtsin ette teekonna Troost Autosse. Sellega need probleemid lahenesid (Minu poolt sügav kummardus sealsele rahvale :notworthy: ) Samas selgus, et Carringus nad auto üle vaatamisega hakkama ei saa. See sõiduk on kõike muud kui korras. Vahetust vajab veel ketiring, rihm, õõtsa puksid on tagurpidi sisse pandud ja seetõttu on need purunenud ja elektrisüsteemi on ka susitud kurat teab kuidas ja milleks.
Nii et tööd selle masinaga jätkub, aga kuna sõidurõõm sellega on suur ja kere poolest on ta väga heas seisukorras, siis ma arvan, et see auto on seda väärt, et ta korda teha.
Oeh, auto seisab juba nädal aega kurvalt garaažis ja ootab palgapäeva, mil saaks külastada Carringut. Loodetavasti suudavad nad välja mõelda, miks süttis "check engine" tuluke. Auto käitumises ega hääles mingeid muutusi ei tuvastanud, lihtsalt põleb see tuluke. :(
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero
mul süttis külmade ilmadedega check engine tuluke, enne vilgutab ka kuus korda, et siis hapniku anduriga midagi... kui soojemaks läks võtsin prooviks aku juhtme tagant ära, et vea kood kustuks. check engine läks põlema alles siis, kui ilmad jälle külmaks läksid.
eelmine talv oli samamoodi. aga kuna talvel praktiliselt ei sõida, siis lasin alles kevadel üle vaadata, siis arvati, et käib see andur veel küll.
auto käitumises ega mootori hääles mingit vahet ei täheldanud, aga
peab vast igaksjuhuks järgmine kevad selle anduri välja vahetama.
eelmine talv oli samamoodi. aga kuna talvel praktiliselt ei sõida, siis lasin alles kevadel üle vaadata, siis arvati, et käib see andur veel küll.
auto käitumises ega mootori hääles mingit vahet ei täheldanud, aga
peab vast igaksjuhuks järgmine kevad selle anduri välja vahetama.
Auto jälle liikvel. Diagnoosiks pandi kohati lahja küttesegu, aga põhjust ei suutnud Carring ära arvata. Esinesid nii pihustite kui lamda veakoodid. Ent kui need kustutati ja siis proovisõit tehti, ei andnud kumbki endast märku. Nii et siis järgmist korda ootama, kuni "check engine" jälle põlema läheb ja siis läbib auto juba põhjalikuma kontrolli ning ehk tuleb ka süüdlane välja.
Vahepeal toimunust:
Üldiselt on auto end hästi ülal pidanud. Mootorituli ei kollita enam ja tänu pisut paranenud ilmadele ei kiusa TCS ka enam.
Närvidele hakkas käima plagin, mida tekitas katkine rihmapingutus amort. Nii et üks päev võtsin kätte ja lammutasin selle alt ära.
Uue hind jäi natukene alla 2000.- ja kuna see amort on imelikul kombel kõvasti pikem, kui teistel autodel, siis odavamat analoogi ka ei leidnud. Sellist hinda kuuldes arvas mu kuldsete kätega naabrimees aga, et seda amorti annab ka taastada. Ja tõepoolest, pärast kaks päeva kestnud leotamist, kolvi roostest puhtaks lihvimist (pind peab olema väga sile), õliga täitmist ja uue mütsikesega katmist on amort nagu uus.
Lähitulevikus peaks
*käsipidurit pisut järele aitama - tehtud
*naha hoolduse tegema, juhiiste näeb juba natuke kulunud välja - tehtud
*kõige suurema tööna vajavad mootoriketid vahetust - pärast pikka uurimst ja kuulamist selgus, et kettidel pole häda midagi, läbi on hoopis kahe rihmarulliku laagrid, mis teevad koledat häält. Elu on ikka ilus :D
EDIT: Trionic laskis kuulata teist tonnist võrreldes minu omaga ja krt ketid ikka lagisevad küll :wall:
Üldiselt on auto end hästi ülal pidanud. Mootorituli ei kollita enam ja tänu pisut paranenud ilmadele ei kiusa TCS ka enam.
Närvidele hakkas käima plagin, mida tekitas katkine rihmapingutus amort. Nii et üks päev võtsin kätte ja lammutasin selle alt ära.
Uue hind jäi natukene alla 2000.- ja kuna see amort on imelikul kombel kõvasti pikem, kui teistel autodel, siis odavamat analoogi ka ei leidnud. Sellist hinda kuuldes arvas mu kuldsete kätega naabrimees aga, et seda amorti annab ka taastada. Ja tõepoolest, pärast kaks päeva kestnud leotamist, kolvi roostest puhtaks lihvimist (pind peab olema väga sile), õliga täitmist ja uue mütsikesega katmist on amort nagu uus.
Lähitulevikus peaks
*käsipidurit pisut järele aitama - tehtud
*naha hoolduse tegema, juhiiste näeb juba natuke kulunud välja - tehtud
*kõige suurema tööna vajavad mootoriketid vahetust - pärast pikka uurimst ja kuulamist selgus, et kettidel pole häda midagi, läbi on hoopis kahe rihmarulliku laagrid, mis teevad koledat häält. Elu on ikka ilus :D
EDIT: Trionic laskis kuulata teist tonnist võrreldes minu omaga ja krt ketid ikka lagisevad küll :wall:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
väga ilus!
aga kas seda esimest spoilat ei saaks natukene kuidagi kinni panna, et need äravajunud kohad välja ei paista??
aga kas seda esimest spoilat ei saaks natukene kuidagi kinni panna, et need äravajunud kohad välja ei paista??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Selle autoga on lood halvasti..
Juba paar kuud kippusid kiirenduse pealt käiku vahetades mootori pöörded väga madalale langema ja see probleem aina süvenes. Lisaks põles jälle vahelduva eduga CE. Kuna Carringut enam ei usalda, sõitsin Tallinnasse Trionicule külla. See mis ta avastas, on ikka täielik häving. Mingil põhjusel on purunenud õhulugejas olev sõel, mis on terastraatidest. Eraldunud traadid leidsid otsetee turbosse ja hävitasid selle täielikult. Kuulates on osa tubost ka väljalaskesse sattunud ja koliseb seal vahvasti Noh, ja ketid vajavad ka siiski vahetust.
Pärast seda, kui Trionic oli auto küljest eemaldanud lahtised osad, mis võiks hetkeseisu veelgi kahjustada, loobus see masin normaalselt töötamisest. Tühikäik on väga halb ja ühtlasel sõidul pöördeid ei hoia. Aga üldiselt säilitas mootor veel töövõime ja auto tõi mu Tartusse tagasi ka ilma kõrvalise abita.
Juba paar kuud kippusid kiirenduse pealt käiku vahetades mootori pöörded väga madalale langema ja see probleem aina süvenes. Lisaks põles jälle vahelduva eduga CE. Kuna Carringut enam ei usalda, sõitsin Tallinnasse Trionicule külla. See mis ta avastas, on ikka täielik häving. Mingil põhjusel on purunenud õhulugejas olev sõel, mis on terastraatidest. Eraldunud traadid leidsid otsetee turbosse ja hävitasid selle täielikult. Kuulates on osa tubost ka väljalaskesse sattunud ja koliseb seal vahvasti Noh, ja ketid vajavad ka siiski vahetust.
Pärast seda, kui Trionic oli auto küljest eemaldanud lahtised osad, mis võiks hetkeseisu veelgi kahjustada, loobus see masin normaalselt töötamisest. Tühikäik on väga halb ja ühtlasel sõidul pöördeid ei hoia. Aga üldiselt säilitas mootor veel töövõime ja auto tõi mu Tartusse tagasi ka ilma kõrvalise abita.