Ajukirurgiast
Mind huvitaks kõige rohkem see, et kui näiteks LPT->FPT->Hirsch ajudele panna külge MBC ja võtta ära igasugune võimalus ajul turborõhku reguleerida, kas siis segukoostised/süütemomendid erinevatel rõhkudel jäävad neil ajudel ühesugusteks.
Saan nii aru nii, et MAP sensor, 'tunnetades' suuremat rõhku muudab segukoostist/süütemomente igal juhul, aga nähtavasti mingi piirini.
Kas näiteks LPT puhul on see 'piir' madalamal lisades MBC ja kruttides selle 1,3bar peale?
Üks härra saabnet.com-st (kasutajanimega JAK) väidab, et progeb oma Saabi aju pidevalt BDM kontaktide kaudu (mälusid lahti jootmata) ja veelgi enam...tal õnnestub ka fuel cutoff viia programmiliselt kõrgemale.
Kahjuks üksikasju ta ei avalda..
Saan nii aru nii, et MAP sensor, 'tunnetades' suuremat rõhku muudab segukoostist/süütemomente igal juhul, aga nähtavasti mingi piirini.
Kas näiteks LPT puhul on see 'piir' madalamal lisades MBC ja kruttides selle 1,3bar peale?
Üks härra saabnet.com-st (kasutajanimega JAK) väidab, et progeb oma Saabi aju pidevalt BDM kontaktide kaudu (mälusid lahti jootmata) ja veelgi enam...tal õnnestub ka fuel cutoff viia programmiliselt kõrgemale.
Kahjuks üksikasju ta ei avalda..
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Täiesti õige! Süüdet ja segu arvutatakse map-i kaudu, throttle position sensori ja loomulikult kontrollitakse küünalde kaudu et detonaitsioon ei kummitaks. BPC toimetamistest tagasisidet ei tule. Trionicu dynotest näitas et pöörete piiraja lähedal on segu juba ohtlikult lahja, loodetavasti tuunitud aju peaks võimaldama rikkamat segu (juhul kui kütusepump jaksab niipalju toota).
Näiteks Mustangi V-8 `le pakutav Holley tuuningupump on samuti Walbro toodang ja identne Saabi omaga.Kapasiteet pea topelt suurem ning hind,nagu tavapumbal-ca. 2,5 kilo 
Tellides ei tohi Saabi mainida ainult:wall: . Sama on ka hüdrotõukuritega,mida näiteks BMW nime alt ja mõõtude järgi otsides leiab pea 3 X odavamalt,kui Saabi omi,kuigi võrdlustabelid lõpuks sama tootekoodini jõuavad.

Tellides ei tohi Saabi mainida ainult:wall: . Sama on ka hüdrotõukuritega,mida näiteks BMW nime alt ja mõõtude järgi otsides leiab pea 3 X odavamalt,kui Saabi omi,kuigi võrdlustabelid lõpuks sama tootekoodini jõuavad.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: qdwin
Täiesti õige! Süüdet ja segu arvutatakse map-i kaudu, throttle position sensori ja loomulikult kontrollitakse küünalde kaudu et detonaitsioon ei kummitaks. BPC toimetamistest tagasisidet ei tule. Trionicu dynotest näitas et pöörete piiraja lähedal on segu juba ohtlikult lahja, loodetavasti tuunitud aju peaks võimaldama rikkamat segu (juhul kui kütusepump jaksab niipalju toota).
Segu & süüde- MAP, õhutemp.andur,mootori temp. andur,TPS,
O2 andur,deton.andur(DI),kütuserõhk,turborõhk(MAP jällegi),kiirussignaal,koormussignaal(kast,või ja muu koormaja),õhurõhk,pedaalija "käekiri"(T-5 on üpris nutikas juba 95`ndaks aastaks) jne. Sada muud pisiseika lisaks,nagu atm.rõhk jne.....
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Väidavad, et Trionic5 oli omal ajal ('95) üldse maailmas kõige nutikam ECU, mis autodel kasutusel. Ainuüksi see, et detonatsiooni silindrites hakati mõõtma süüteküünalde kaudu, oli suht muljetavaldav.
Trionic7 on muidugi veel koledam asi
Trionic7 on muidugi veel koledam asi

Et meil ajukirurgia enne suve päris ära ei ununeks, siis järgnevalt Trionic5 (väidetavalt Aero) fuel card:
_rpm 00 10 20 30 40 50 60 70 80 90 A0 B0 C0 D0 E0 F0
--------------------------------------------------------------------------------------
_500 24 24 24 38 43 52 57 6E 73 74 7F 80 9A 9B B3 B3
_880 24 24 24 38 43 52 58 5C 76 72 81 80 9A 9B B3 B3
1260 26 26 2C 48 52 54 5C 61 61 72 93 91 9A 9B B3 B3
1640 2C 2C 36 4D 57 5F 61 66 6C 6F 91 93 9A 9D A6 AD
2020 29 29 3B 4D 54 61 66 6C 6E 6F 78 90 9A A9 A9 AD
2400 24 24 43 57 61 69 6E 71 76 78 85 9A A4 C3 C3 C3
2780 29 29 40 4D 57 61 69 6E 71 73 8D 9F AE BB BB BF
3160 2E 2E 45 57 61 69 71 73 8D A6 AC C0 CD CF CF CF
3540 29 29 45 5A 66 6E 73 89 AC B1 C0 D2 D2 D2 D2 D2
3920 1F 1F 3B 57 61 6E 77 8F AC B8 C5 D2 E6 EC EC EC
4300 17 17 33 4F 5F 69 76 9F AC C0 CA DC EC EC EC EE
4680 1C 1C 38 4F 5F 69 92 9F BB CD E9 FD FD FD FD FD
5060 1F 1F 3B 4F 57 7D A6 C0 D2 E1 E6 FD FD FD FD FD
5440 26 26 38 54 73 A4 B1 C8 D2 E1 FD FD FD FD FD FD
5760 24 24 3B 52 8D A6 BB CD EE F3 FD FD FD FD FD FD
6200 3B 3B 4A 71 85 AE D2 DA F3 EE FD FD FD FD FD FD
Y-teljel on pöörded minutis ja X-teljel MAP andurist signaal (läbi AD konverteri, sest MAP annab alalispinge, mitte digiimpulsse) HEX arvudes.
X-telje F0 võrdub MAP anduri mõõdetud 1,4bar rõhuga. Sellest allapoole (E0, D0, C0) tegelikke väärtuseid võiks sellest tuletada, sest MAP väljundpinge on teatavasti lineaarne suhtes rõhuga.
Andmed siis Trionic5 .bin failidest.
_rpm 00 10 20 30 40 50 60 70 80 90 A0 B0 C0 D0 E0 F0
--------------------------------------------------------------------------------------
_500 24 24 24 38 43 52 57 6E 73 74 7F 80 9A 9B B3 B3
_880 24 24 24 38 43 52 58 5C 76 72 81 80 9A 9B B3 B3
1260 26 26 2C 48 52 54 5C 61 61 72 93 91 9A 9B B3 B3
1640 2C 2C 36 4D 57 5F 61 66 6C 6F 91 93 9A 9D A6 AD
2020 29 29 3B 4D 54 61 66 6C 6E 6F 78 90 9A A9 A9 AD
2400 24 24 43 57 61 69 6E 71 76 78 85 9A A4 C3 C3 C3
2780 29 29 40 4D 57 61 69 6E 71 73 8D 9F AE BB BB BF
3160 2E 2E 45 57 61 69 71 73 8D A6 AC C0 CD CF CF CF
3540 29 29 45 5A 66 6E 73 89 AC B1 C0 D2 D2 D2 D2 D2
3920 1F 1F 3B 57 61 6E 77 8F AC B8 C5 D2 E6 EC EC EC
4300 17 17 33 4F 5F 69 76 9F AC C0 CA DC EC EC EC EE
4680 1C 1C 38 4F 5F 69 92 9F BB CD E9 FD FD FD FD FD
5060 1F 1F 3B 4F 57 7D A6 C0 D2 E1 E6 FD FD FD FD FD
5440 26 26 38 54 73 A4 B1 C8 D2 E1 FD FD FD FD FD FD
5760 24 24 3B 52 8D A6 BB CD EE F3 FD FD FD FD FD FD
6200 3B 3B 4A 71 85 AE D2 DA F3 EE FD FD FD FD FD FD
Y-teljel on pöörded minutis ja X-teljel MAP andurist signaal (läbi AD konverteri, sest MAP annab alalispinge, mitte digiimpulsse) HEX arvudes.
X-telje F0 võrdub MAP anduri mõõdetud 1,4bar rõhuga. Sellest allapoole (E0, D0, C0) tegelikke väärtuseid võiks sellest tuletada, sest MAP väljundpinge on teatavasti lineaarne suhtes rõhuga.
Andmed siis Trionic5 .bin failidest.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ei ole ma mitte vahepeal käed rüpes istunud. Tänud kodanik Vulkanusele, kes mõningase füüsilise ja vaimse mõjutamise järel oli nõus riskeerima püha ürituse nimel oma suurepärase Aniiversary hingeeluga ja loovutas aju softi allalaadimiseks. Kõik vajalikud pürotehnilised protsessid mõõdusid vist ilma erilise šõumomendita, nii et nüüd on lisaks 2,0 Hirschi softile, ka 2,3 Hirschi soft kätte saadud
Saab 9000 2,3 Hirsch Immo 1997a.
Ja minu autol ka järgi proovitud. Aju, mis ajas pühaba õhtal omavahel segamini tühikäigumootori ja kütusepumba juhtimise, suutis peale Trionicu poolepäevast reanimatsioonitööd ja softi vahetust jälle korralikult toimetama hakata!:notworthy:
PS! Vahepeal sai sõidetud Iffi masinast ripakile jäänud kõige tavalisema 2,0t aju ja softiga! Käras küll! Veidike! Fuel cut offi kartuses ei julenud, tõsi küll, gaasi vajutada. Kohe üldse mitte.
Ja veelkord meenutus senisest saagist:
Saab 9000 2,3 FPT immo 1996
Saab 9000 2,0t HIRSCH immo 1996
NÜÜD LOE VÄGA TÄHTIS OSA LÄBI:
Antud informatsiooni Saabnetis avaldamine ei kanna ärilist eesmärki ning seda infot on keelatud ärilisel eesmärgil edasi kasutada ja selline tegevus on ebaseaduslik. Ei Mr. Qdwin ega Saabnet vastuta selle kahju eest, mida sellise info kasutamine võib otseselt või kaudselt põhjustada.
EDIT: Need failid on kättesaadavad Saabiklubi liikmetele nüüdsest. Siis ei pääse välismaised otsimootorid ligi. Küsi mõnelt klubi liikmelt ja saadki failid kätte
Saab 9000 2,3 Hirsch Immo 1997a.
Ja minu autol ka järgi proovitud. Aju, mis ajas pühaba õhtal omavahel segamini tühikäigumootori ja kütusepumba juhtimise, suutis peale Trionicu poolepäevast reanimatsioonitööd ja softi vahetust jälle korralikult toimetama hakata!:notworthy:
PS! Vahepeal sai sõidetud Iffi masinast ripakile jäänud kõige tavalisema 2,0t aju ja softiga! Käras küll! Veidike! Fuel cut offi kartuses ei julenud, tõsi küll, gaasi vajutada. Kohe üldse mitte.
Ja veelkord meenutus senisest saagist:
Saab 9000 2,3 FPT immo 1996
Saab 9000 2,0t HIRSCH immo 1996
NÜÜD LOE VÄGA TÄHTIS OSA LÄBI:
Antud informatsiooni Saabnetis avaldamine ei kanna ärilist eesmärki ning seda infot on keelatud ärilisel eesmärgil edasi kasutada ja selline tegevus on ebaseaduslik. Ei Mr. Qdwin ega Saabnet vastuta selle kahju eest, mida sellise info kasutamine võib otseselt või kaudselt põhjustada.
EDIT: Need failid on kättesaadavad Saabiklubi liikmetele nüüdsest. Siis ei pääse välismaised otsimootorid ligi. Küsi mõnelt klubi liikmelt ja saadki failid kätte
Nüüd oleks veel huvitav teada, missuguse rõhuni herr Vulkanuse turbiin selle softiga puhus. Kui nüüd keegi oskaks Hirschi fuel table'i neist failikestest välja lugeda, saaks ju kohe võrrelda.
IFF, kus on see hiiglasuur manomeeter? Või on asi juba mõõdetud?
Qdwin, oleksid võinud C ja W voolikud torujupiga seniks ühendada, siis cutoffi pole karta...LPT setting.
IFF, kus on see hiiglasuur manomeeter? Või on asi juba mõõdetud?
Qdwin, oleksid võinud C ja W voolikud torujupiga seniks ühendada, siis cutoffi pole karta...LPT setting.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
1,5Bar, ma usun. Tabelid oleks tõeliselt huvitav teema! Just ses mõttes, et kas suurtel koormustel ja pööretel on segu ka rikkam/detonatsioonikindlam. Näiteks keskeuroopa kiireteel piiraja lähedal sõites.
To Sebastian. Kokku ei viitsinud ühendada, kuna see oleks tähendanud sobivas mõõdus toru otsimist. Samas eilse hullunud liiklusega tallinna ümbersõidul raskeveokatest möödumisel oleks see marjaks ära kulunud. Aga see-eest saigi rahulikult jatsu kuulata.
To Sebastian. Kokku ei viitsinud ühendada, kuna see oleks tähendanud sobivas mõõdus toru otsimist. Samas eilse hullunud liiklusega tallinna ümbersõidul raskeveokatest möödumisel oleks see marjaks ära kulunud. Aga see-eest saigi rahulikult jatsu kuulata.
Algselt postitas: qdwin
1,5Bar, ma usun. Tabelid oleks tõeliselt huvitav teema! Just ses mõttes, et kas suurtel koormustel ja pööretel on segu ka rikkam/detonatsioonikindlam. Näiteks keskeuroopa kiireteel piiraja lähedal sõites.
To Sebastian. Kokku ei viitsinud ühendada, kuna see oleks tähendanud sobivas mõõdus toru otsimist. Samas eilse hullunud liiklusega tallinna ümbersõidul raskeveokatest möödumisel oleks see marjaks ära kulunud. See-eest saigi rahulikult jatsu kuulata.
Mnjaa, rikkam segu võtaks küll silmad särama

Siis pole ka vahet, kas küljes originaal-BPC või MBC...ECU sätib segu koostise ikka vastavalt MAP-lt saadud andmetele.
Tech mõtles tükk aega,kas panna Iffi lpt aju qdwini fpt VSS ajuga paari.Pidas vist lausmõnitamiseks.Aga ära tegi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Tahaks ise ka turbo rõhku teada saada, kuid hetkel auto seisab DI peeses ja muidki pudinaid tarvis installida ,nagu BPC asemele MBC jne. ega polegi tollest masinast seda õiget vurtsu tunda saanud , bpc lekib ju koguaeg ja töötab nii kuidas juhtub kuid siiski tundus apastraat veidike liiga äkiline lpt kohta nii nagu teh. passis öeldud oli .
Asjale tõi ,aga selgust hr. qdwin ,kes inustas aju lähemalt uurima ja ennäe imet hirchi kleps vahtis vastu.
Asjale tõi ,aga selgust hr. qdwin ,kes inustas aju lähemalt uurima ja ennäe imet hirchi kleps vahtis vastu.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Unustasin vist otseselt mainida, et kes tahab seda softi oma autol proovida, peab arvestama et auto ei käivitu kui immo ja aju ei ole Tech2 abil paari pandud! Mis juhtub kui immot ei ole - pead ei anna aga ilmselt siis see aju ei sobi.
Aero fuel map tuli midagi sellist:

Teisendasin eelneva postituse tabelist hex->dec ja vedasin Exelisse.
"MAP sensor" ja "Fuel" on lihtsalt 0-256 suhtarvud, et oleks asi visuaalselt selge. ECU lihtsalt ei tee oma arvutusi kümnendsüsteemis.
Targemad ehk kommenteerivad, kas olen väga puusse pannud.
Nüüd oleks vaja veel teistest .bin failidest need tabelid üles leida ja teisendada, siis võrdlus olemas.
Muideks Exelist ma ei leidnud hex-dec konverterit, paras jama oli eraldi konvertida. Äkki keegi oskab juhatada, kuidas mõistlikum oleks?

Teisendasin eelneva postituse tabelist hex->dec ja vedasin Exelisse.
"MAP sensor" ja "Fuel" on lihtsalt 0-256 suhtarvud, et oleks asi visuaalselt selge. ECU lihtsalt ei tee oma arvutusi kümnendsüsteemis.
Targemad ehk kommenteerivad, kas olen väga puusse pannud.
Nüüd oleks vaja veel teistest .bin failidest need tabelid üles leida ja teisendada, siis võrdlus olemas.
Muideks Exelist ma ei leidnud hex-dec konverterit, paras jama oli eraldi konvertida. Äkki keegi oskab juhatada, kuidas mõistlikum oleks?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
OT: exceli abi.... Teglikult piisas selle leidmiseks exceli helpi kirjutada otsingusõna "hex"
install and load the Analysis ToolPak add-in.
Syntax
HEX2DEC(number)
Formula Description (Result)
=HEX2DEC("A5") Converts hexadecimal A5 to decimal (165)
=HEX2DEC("FFFFFFFF5B") Converts hexadecimal FFFFFFFF5B to decimal (-165)
=HEX2DEC("3DA408B9") Converts hexadecimal 3DA408B9 to decimal (1034160313)
Töötavad ka igasugu teised variandid oct ja bin osalusel (OCT2BIN, BIN2HEX, OCT2HEX)
install and load the Analysis ToolPak add-in.
Syntax
HEX2DEC(number)
Formula Description (Result)
=HEX2DEC("A5") Converts hexadecimal A5 to decimal (165)
=HEX2DEC("FFFFFFFF5B") Converts hexadecimal FFFFFFFF5B to decimal (-165)
=HEX2DEC("3DA408B9") Converts hexadecimal 3DA408B9 to decimal (1034160313)
Töötavad ka igasugu teised variandid oct ja bin osalusel (OCT2BIN, BIN2HEX, OCT2HEX)
Paraku teatab minu töö arvutis olev exceli (2002) help otsingu hex kohta "No Topics Found". Lahtrisse vastavat valemit kopeerides ei oska ka vastust anda (vastavat toolpack'i pole).Algselt postitas: Cyber
OT: exceli abi.... Teglikult piisas selle leidmiseks exceli helpi kirjutada otsingusõna "hex"
Lisatud failid
Algselt postitas: suurParaku teatab minu töö arvutis olev exceli (2002) help otsingu hex kohta "No Topics Found". Lahtrisse vastavat valemit kopeerides ei oska ka vastust anda (vastavat toolpack'i pole).Algselt postitas: Cyber
OT: exceli abi.... Teglikult piisas selle leidmiseks exceli helpi kirjutada otsingusõna "hex"
SAAB vs. Excel
Minu tööarvutis olev sama versiooniga Excel sai HEX2DEC funktsiooniga küll hakkama. Samamoodi tunnistas seda OpenOffice.org tabelarvutusprogramm.
:)
edit: vastav pakett on tõesti installides peale saanud

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Jätkates OT-ga...
kui toolpaki pole siis ei saa ilmselt hakkama jah .. mul 2003 versiooniga toimib... See on kusagil "Engineering functions" all peidus. Tools-> Add-Ins ... Vaikimisi on vähemalt 2003 puhul olemas seal need.
Lisaks... If the add-in program you want is not in the list under Add-Ins available in the Add-Ins dialog box, you might be able to install the add-in from the Microsoft Office Web site.
kui toolpaki pole siis ei saa ilmselt hakkama jah .. mul 2003 versiooniga toimib... See on kusagil "Engineering functions" all peidus. Tools-> Add-Ins ... Vaikimisi on vähemalt 2003 puhul olemas seal need.
Lisaks... If the add-in program you want is not in the list under Add-Ins available in the Add-Ins dialog box, you might be able to install the add-in from the Microsoft Office Web site.
Ohh...muidugi töötab. RTFM, ütlen endale ja lähen häbenema 
Toolpak peab muidugi olema ja see oli ennegi.
Aga veel üks mittesaabi küsimus. Kuidas saaks neid hex numbreid Exelisse nii kopeerida, et nad oleksid ka erinevates lahtrites? Hüppavad pastemisel muidugi ühte lahtrisse kogu see ports
Väga vabandan OT pärast, hiljem võiks asjasse mittepuutuva jama ära kustutada.

Toolpak peab muidugi olema ja see oli ennegi.
Aga veel üks mittesaabi küsimus. Kuidas saaks neid hex numbreid Exelisse nii kopeerida, et nad oleksid ka erinevates lahtrites? Hüppavad pastemisel muidugi ühte lahtrisse kogu see ports

Väga vabandan OT pärast, hiljem võiks asjasse mittepuutuva jama ära kustutada.
Algselt postitas: teager
Valid menüüst Data->Text to columns ning siis sobiva eraldaja, kas selleks Space, koolon, punkt vms.
terv, teager
Tänan väga! Rohkem lollakaid küsimusi ei esita.
9-3 aju on juba ehituselt hoopis teistsugune (Trionic 7 vs. Trionic 5) ja pole kuulnud, et kusagil softi jagatakse.
Asja tore külg on see, et "fläshida" ehk softi vahetada saab salongist. Läpakas spetsiaalse programmiga külge ja nö. softi update.
Seda muidugi eeldusel, et mingi "kangem" soft on juba olemas.
Kas mingite mälude mahajootmisega samamoodi (vana soft maha, uus peale) asi õnnestuks, ei oska öelda.
Asja tore külg on see, et "fläshida" ehk softi vahetada saab salongist. Läpakas spetsiaalse programmiga külge ja nö. softi update.
Seda muidugi eeldusel, et mingi "kangem" soft on juba olemas.
Kas mingite mälude mahajootmisega samamoodi (vana soft maha, uus peale) asi õnnestuks, ei oska öelda.
9-5 Troll R Hirsch`lt koos ecuga,kus soft olemas asub TroostAutos.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989