5. leht 6-st
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: K Jaan 22, 2014 18:17
Postitas richard
Siin mõni elektrimees ka on?
Ei põlenud mul auto ostust saadik käigukangi kõrval tuled PRND321. Ei pööranud tähelepanu kuna mind väga ei huvita et need põleks, nagunii armatuuril ka näha ja käigukangi asendid käe sees.
Nüüd aga hakkas kunde istmesoendus tegema selliseid trikke, et no kütab ja kütab ja järgi ei jäta. Ükskõik mis asendis lüliti.
Tõmbsin lüliti välja (teisega pole veel proovinud), siis jäi vakka.
Ma nüüd täna järsku märkasin, et nüüd need käigukangi kõrvalised pirnid põlevad ilusti. Suht hämming oli.
Lisana mainiks, et keskkonsoolis üldse ei põlenud tavaliselt Night Panel nupp ja sellest vasakpoolne. Kui natuke klõpsida (tugevalt) night panel sissevälja, hakkasid mõlemad põlema.
Nüüd aga põlevad siis need pidevalt nagu peaks.
Samuti oli märgata, et alumise SIDi (kliima) peal vahepeal kunde pool kadusid numbritest mõned kriipsud ära. Teinekord jälle olemas.
Kas istmesoenduse lülitis olev lühis võiks tekitada kõigi nende lampide ja asjade malfunktsiooni?
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 23, 2014 17:35
Postitas Aero2010
Enamvähem sama disko käib mul armatuuris. Järjest hakkas rohelisi pirne nagu läbi minema. Vahepeal hakkas jälle tööle siis kustus taas. Ei mõista mis disko see käib. Elektrisüsteemiga 100 jama olnud. Ei viitsi neid nagu ära lahendadagi enam. Ühe teed korda, 3 tuleb asemele. Olen aru saand, et see elektroonika on Saabidel vist väga hell teema.
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 23, 2014 18:33
Postitas richard
Enamvähem sama disko käib mul armatuuris. Järjest hakkas rohelisi pirne nagu läbi minema. Vahepeal hakkas jälle tööle siis kustus taas. Ei mõista mis disko see käib. Elektrisüsteemiga 100 jama olnud. Ei viitsi neid nagu ära lahendadagi enam. Ühe teed korda, 3 tuleb asemele. Olen aru saand, et see elektroonika on Saabidel vist väga hell teema.
minuarust on kõigi asjadega, et ühe teed korda, tuleb teine viga. Niikaua kuni see üks asi pekkis on, ei juhtu midagi.
Samas nüüd kui kunde istmesoenduse lüliti väljas pole enam pirnide kustumist täheldanud

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 23, 2014 19:36
Postitas 9-5LPT
No ma ei tea..mul polnud elektrisüsteemiga ühtegi jama, oleksid ikka pidanud mu oma kõrvale ära ostma

:D
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 23, 2014 19:39
Postitas richard
ega otseselt ming see üks pirni mittetöötamine seal ei häiri. Lihtsalt veider, et lambist tööle hakkas...
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 23, 2014 21:18
Postitas Aero2010
mul oli neid 3-4 mis diskot seal tegid:D
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 23, 2014 22:48
Postitas AndresV
Kliima tablood hakkavadki mingil hetkel kriipse ära kaotama. See tasapisi süveneb, vahepeal on ka helgemaid hetki. Meie oma läheb lisaks veel kuumaks, kui pikem ots käsil ja seoses sellega kustutab ka ventika vöimsuse kriipsud osaliselt ära.
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: R Jaan 24, 2014 8:13
Postitas richard
ühesõnaga nagu ma aru saan, ei saa keegi sellest elektrisüsteemist õieti aru?
Kui juba jutt lampidele läks siis (olen seda viga ka mujal saabidel näinud) siis spidomeetrilt nullist 80ni on selline nõrk valgust, 80st mingi 140ni vist on ere ja edasi ei näe midagi. Kuidas ma pimedas kiirust vaatan kui üle 140 läheb

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: R Jaan 24, 2014 8:19
Postitas Cyber
No eks seal ole sul järjekordne elektrikala ujumas..

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: R Jaan 24, 2014 9:18
Postitas richard
No eks seal ole sul järjekordne elektrikala ujumas..

las olla siis pekkis, kui ära parandan läheb nagunii mingi asi mis maksab mingi paar sotti jälle

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: R Jaan 24, 2014 16:08
Postitas 9-5LPT
Kuidas ma pimedas kiirust vaatan kui üle 140 läheb

Pole vaja pimedas nii kiiresti sõita

Mul olid 100-140 pirnid kustus aga mudu tuled ikka näitavad piisavalt et saad aru kiirusest ju pimedas ka. Kui osad heledamalt põlevad, siis kahtlustan et varsti põlevad need ka läbi..
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: R Jaan 24, 2014 16:45
Postitas richard
Kuidas ma pimedas kiirust vaatan kui üle 140 läheb

Pole vaja pimedas nii kiiresti sõita

Mul olid 100-140 pirnid kustus aga mudu tuled ikka näitavad piisavalt et saad aru kiirusest ju pimedas ka. Kui osad heledamalt põlevad, siis kahtlustan et varsti põlevad need ka läbi..
nad ei põle liiga heledalt. Kõik tasakaalus. Need mis heledamalt on just õige värvusega (dimmerist kruttides ilusti saab vähemaks keerata). Need mis on liiga tumedad just on ebanormaalsed...
Kurat siuke tunne et see elektrisüsteem on nagu vanal vene telekal. Värvid kaovad, mats kirja ja töötab...
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: N Jaan 30, 2014 10:51
Postitas richard
Mõtlen vaikselt, et need külgmised suunatuled mis sai ära vahetatud oranzide asemel läbipaistvate vastu võiks jälle ära vahetda...
kuna autol on endal kroomdetaile nii esivõres kui ka mul hetkel märgi ümber, siis sobiks ju hõbedase põhjaga tuled (alvadis olemas)...
Ükspäev sai ka mõeldud sellele, et peeglid carboni imitatsiooniga katta aga see on pigem selline ulmeplaan, enne peab photoshoppima et teaks miuke jääb...
lihtsalt ideed...
EDIT: siiski plaanid jäävad kevadesse sest talvekülmaga pole hea ilmselt selliseid tegevusi väljas harrastada

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: L Veebr 08, 2014 20:29
Postitas richard
Noh..
Vahepeal sai juurde kallatud automaatkasti õli (ikka Dexron III) kuna sisetunne ütles, et oleks vaja kontrollida ja alla miinimumi ta tõesti oli. Mina teda peale auto ostu ei kontrollinudki
Lisaks sai foorumikasutaja käest uus kunde istmesoenduse nupp mis parandas selle probleemi, et soendus oli koguaeg maksimumis.
Kaotasin ära aknapesu vedeliku paagi korgi (tõmmas jeed lihtsalt, oli katki see ühenduskoht) ja panin sinna ajutiselt kummipaelaga kile peale.
Sillastendis oleks vaja endiselt käia, pole jõudnud.
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: P Veebr 09, 2014 8:35
Postitas Cyber
kontrollisid ikka töötava mootoriga seda kastiõli?
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: P Veebr 09, 2014 12:22
Postitas richard
kontrollisid ikka töötava mootoriga seda kastiõli?
otse loomalikult

tegin nii nagu juhendid ette näevad ja targad mehed räägivad!
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: T Mär 04, 2014 18:11
Postitas richard
Auto valmistub kevadeks.
Tehtud pigipesu, sisepuhastus, jalamattide märgpuhastus. Lisaks velgede puhastus mingi ainega. Ühesõnaga lõpptulemus on hea (tegelikult oleks vaja püsivaha ka, aga pole veel hullu).
Ühesõnaga maha ja välja sai roogitud kogu talve jooksul siginenud saast (muidugi pesin autot ka talve jooksul aga noh ega jazz käsipesulad jms odavkohad jätavad auto igaltpoolt aukudest jms kakiseks).
ENNE
PÄRAST
Plaan oli enne pesu veel suvekad alla panna, et just suveveljed puhtaks saaks, aga no keegi tegi nahka ja andis lund...
Eks nüüd suvevelgede küürimine tuleb ise ette võtta, ained juba olemas.
Veel teha sisust nahahooldus.
Paari nädala pärast käes ka õlivahetuse aeg.
Võibki vist kevadele vastu minna

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 19:36
Postitas richard
Vahepeal:
Õlivahetus
See rihm mis genekat, kliimapumpa jms ringi ajab vahetati ära koos seal mõne laagri ja rullikuga - siutsus enne, eriti niiske ilmaga. pandi lühem rihm..
Tagapiduriklotsid uued.
Vaja veel taga ka veidi pukse vahetada, lähvad lähiajal.
Peale õlivahetust tuleb salongi mingit lõhna, naine räägib et nagu kanepilõhn oleks. Ise ei oska kirjeldada. Annab tunda rohkem kui mootor soemaks läeb. On põhjust muret tunda või on luulud? Naabri kassi alles ükspäev nägin, see vist kapoti all pole...
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 19:53
Postitas iisak
Mismõttes "lühem rihm"???
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 20:13
Postitas Riho1231
Mismõttes "lühem rihm"???
No 9-5e r4 mootoril on kahte sorti rihmasi.
2002 ja uuematel jookseb nii:

Ja vanematel jookseb otse, ilma nr.13 rihmarattata.
Või oli se vastupidi.
E: Ja ongi vatupudi:

Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 20:38
Postitas richard
Käisin vahelduse mõttes saabiantis ja küsisin veel mitu korda üle ja öeldi et millegi toimivuse osas midagi ei muutu ja nii on ka odavam. Ma oleks võind rohkem ka maksta aga kui meistrimehed ütlevad et nii on ok ja tööl garantii siis miks mitte
Aga jah üks rullik siis jäeti kasutamat nagu ma asjast aru sain.
Edit: vahatatud sai ka. Katsetasin ise tegemist. Päris keberniit töö sellessuhtes et võtab aega, järgmine kord lasen teha.
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 20:52
Postitas iisak
See keskmine rull on sinna ikka asja pärast pandud tehase poolt.
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 21:04
Postitas teager
Alguses oli see vabajooksu rullik ja pikk rihm. Siis arvas GM, et lühema rihma paneku ja rulliku kaotamisega hoiab ta miljoneid kokku ja kaotas ära. Juhul kui kliendid hakkasid vilistamist kurtma, siis pandi rullik ja pikem rihm tagasi
terv, teager
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: E Mär 24, 2014 21:49
Postitas richard
Iisak, kui ära põhjendad miks see pikem variant parem on ja mis effekti ta annab reaalis oleks jubevahva sest ma küsisin neilt 3korda üle ja kinnitati et mingit vahet pole reaalsuses. Olin üliskeptiline. Praegu tundub nagu oleks midagi hirmsat oodata...
Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Postitatud: P Apr 06, 2014 22:06
Postitas richard
Okei, eks omad vitsad peksavad ja enam ma katsetusi "oh proovin mõns teist firmat ka" ei tee.
Ei taha kedagi maha teha aga pean vajalikuks siia see poolik lugu kirjutadamet keegi oskaks ehk öelda kas selline situatsioon on üldse reaalne.
Lasin õlivahetuse ja eelpool mainitud rihma ja rullikud vahetada Saabiantis, kus siis paigaldati lühem rihm.
Järgnes see, et sealt rihma juurest tuli veidrat lõhna...
Leppisin aja kokku ja viisin auto tagasi.
Vahetatoi see rihm siis jutu järgi teise tootja rihma vastu kuna see olevat mingil teisel masinal ka haisend. Muidu oleks savi aga see hais tungib salongi. Sõida nagu mingis kanepivannis. Ment kinni peaks viiks narkokontrolli ka raudpolt.
Nii, peale tehtud tööd käitus auto paar korda veidralt - enne ta nii teinud pole - nimelt peale minutilist töötamist tühikäigul kõikusid pöörded järsult nagu keegi oleks paar korda korra gaasipedaali tampinud. 1000-1500 vahel, prrrts, prrts.
Hais on väiksem, aga pole siiski kadunud. Uue asja lõhn või???
Kiirendades jõnksas ka paar korda. Nüüd pole nagu märganud enam.
Positiive: mu kirja peale antisse helistati laupäeval (ei eelda et keegi töötab siis) et asja uurida.
See jõnksamine haiseb veidi mingi õhulekke järgi (ka anti mees seda telefonis ütles).
Küsimus siit: kas seda rihmavahetust tehes on võimalik teoorias kogemata mingit voolikut vigastada või lahti tõmmata?
Tundub ka, et on tagasiminek jälle...kurat no miks peab mitu korda ühte asja teha laskma...minu enda tööajast käi veel autol järgi ja vii tagasi....
Kui keegi ju küsimusele avalikult vastata ei julge siis u2u kõlbab ka.
Tänan.