5. leht 5-st
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: R Jaan 05, 2024 15:18
Postitas 13piisab
Vaevalt, et asi kojameeste mootoris - kui hoovastiku määre on tahke ja-või on seal külmunud vett, siis töötab nii, kuis jaksab. Ma panen lahkelt panuse puhtalt sellele, et ilmade soojenedes või soojemas ruumis olemise järel "mootor terveneb" ja kojamehed vehivad max asendis taas mehiselt. Ehk siis hoovastiku määre hakkab jälle määrdena tööle ja-või sulab kusagile vehele pugenud jää ära.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: R Jaan 05, 2024 18:20
Postitas Teretali
Võib tõesti nii olla. Eks lahti tuleb kiskuda niikuinii, siis saab vaadata. Uus nädal pakub vähe mahedamaid kraade õues askeldamiseks.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: R Juun 07, 2024 15:47
Postitas Teretali
Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: R Juun 07, 2024 19:55
Postitas 9-5LPT
Täna märgatud Sepa keskuse parklas

Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Juun 08, 2024 9:56
Postitas I-Vaari
Teretali kirjutas: ↑R Juun 07, 2024 15:47
Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Kui Sinu autol openSID on näed süütevigade ja detonatsioonide arvu. Mida suurem on küttesegu kogus silindris seda suurem on röhk enne süütamist ja seda vingemat körgepinget tarvis süütamiseks. Kui süütekasset on OEM toode siis peaks ta ikka veidi rohkem kui paarkümmendtuhat km normaalselt toimima, Kuid jah , paraku on seal kümneid detaile mis keskmise koormusega toimivad kuid täiskiirendusel teevad "kinu". Edu probleemi lahendamisel.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: E Juul 08, 2024 21:36
Postitas Teretali
Vist sai mootori tulest lahti. Kuna openSID puudub ja ei olnud ka väga aega kuskile juhtmeotsa minna, siis sai pigem ehku peale mõned odavamad jupid välja vahetatud. Veakood näitas siis liiga rikast segu ja vahetasin ära pihustid, kütuse surveregulaatori ja esimese lambda (teine on välja progetud). Ka karterituulutuse cobra ühendus ei tundunud väga tihe ning sai uus pandud (suure tõenäosusega see oligi tegelikult probleemi juur).
Nüüd igatahes juba üle 500km ilma mingi veakoodita/mootorituleta ka jõulisemate kiirendustega. Ülevaatuselt ka probleemita läbi, järelikult heitgaasi näidud normis.
Ja kui saigi nüüd paar tervet asja tervete asjade vastu vahetatud, siis alati on hea profülaktika mõttes mingeid asju ennetavalt vahetada enne kui jälle mingi probleem tuleb

Pihustite plastikosa ja tihendid tundusid küll juba päris rabedad.
Ja läks ka uus mootori õhufilter.
Skandixist tuli ka peotäis rõngastihendeid ära, saab nii Saabil kui Volvol kasti/mootori õlivahetused ära teha.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: N Aug 01, 2024 18:33
Postitas Teretali
Hakkasin käsukonksu juurest masinat üles tõstma et pukkidele panna...ja kärukonks oli nii mäda et tõmbasin lihtsalt auto küljest ära. Igatahes sai tehtud mootori õli/filtri, käigukasti õli ning pidurivedeliku vahetus. Nüüd veel vaja talverehvid osta ja peaks talvehooajaks valmis olema.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: R Aug 16, 2024 20:45
Postitas Teretali
Tuli meelde et endiselt on tegemata tagumisele sillale lisaseibide panek et tagarattad lääpas ei oleks ja siseküljelt rehve ei kulutaks. Üksi sõites ei olegi midagi, aga nii kui auto natuke raskem, siis hakkab ikka päris usinalt rehvi sisekülgesid kulutama. Tellisin kunagi aasta alguses
spets seibid ning täna said külge. Rooste tõttu tuli panna ka üks uus rattalaager, kuna vana ei õnnestunud tervelt eemaldada. Igatahes on nüüd nurgad nii nagu peab ja võib julgelt uued talverehvid alla osta kui aeg sealmaal.
Suvekokkutulekul irdus üks summuti
kuumakaitseplaatidest. Leidsin pärast tee äärest üles, aga ega sellega midagi teha ei ole, kruvide augud on väga suureks roostetanud, seetõttu see tükk ka sõidu ajal alt ära lendas. Eks vaatab kusagilt "uue". Kui ta sinna pandud on, ju siis võiks ikka olla.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Aug 17, 2024 10:43
Postitas 13piisab
Kuumakaitseplaatide kinnitustele paned midagi "seibiks" alla ja sõidad samadega edasi. Ega teistel masinatel need kah suurt paremad ole. Mul nt perforeeritud lindist (
abla selline) väljalõigatud jupid enamusel plekkidel seal all "seibiks".
Aga mille järgi määratleda tagasillal, milliseid seibe/distantsi vaja on? St kas ka kodune (ilma sillastendita) paigaldus on neil variant?
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Aug 17, 2024 11:03
Postitas Teretali
Tänud soovitamast, vaatan ehk saab jah sama plaadi tagasi panna.
Aga seda seibide vahetust ilma sillastendita ei tee, ise lasin Tartus Rehvidplussis teha. Ja kui komplektis oli 2x0.3mm seibi ja 4x0.6mm seibi siis vasakule läks üks 0.6mm ja paremale üks 0,6 ja üks 0,3mm seib et paika saada, mõlemad ülemisse asendisse. Minu viidatud kodulehel on ka
täpne paigaldusjuhis olemas, mis töömeestel paigalduse lihtsamaks tegi.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Aug 17, 2024 16:31
Postitas saabu14jr
Tagavedrud/amordid on korralikud? Universaalidel tihti tagavedrud läbi ja tagaosa liiga madalale vajunud, sellest ka rattad lääpas.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Okt 12, 2024 18:52
Postitas Teretali
Mootori temp näidik hakkas veiderdama ning vajus vahepeal madalamale kui vaja. Termostaadi vahetus lahendas probleemi. Aga ma endiselt ei suuda leida normaalset asendit kuidas radikast alumise punni kaudu jahutusvedelikku välja lasta. No ei saa kuidagi sellele plastist "kraanile" pihta, käed ei paindu nii palju kui vaja. Kui salongi soojendusradikat vahetasin siis lasin jahutusvedeliku otse sealsetest torudest välja. Praegu panin auto alla vanni ning võtsin vooliku termostaadi korpuse küljest lahti ja suunasin lehtri ja eraldi voolikuga jagutusvedeliku nii auto alla vanni.
Uued talverehvid ka soetatud: Sava Eskimo Ice põhjamaa lamell 225/45/17. Rehvil on ka jäämäe tipu märgis, seega peaks pehme segu olema küll. Siiani all olnud Gislaved EuroFrostid on juba 7 aastat vanad ja hakkab otsa saama nii muster kui ka pidamine.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Okt 12, 2024 19:36
Postitas saabu14jr
Ma lõikasin 1/4 väikese narre padrunile sälgu sisse ja sellega keeran neid radika kraane lahti ettevaatlikult.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: E Dets 16, 2024 16:59
Postitas Teretali
Kiirendusel hakkas kergelt jõnksutama ja varsti ilmus ka mootorituli. Kuna küünalde vahetuse aeg oli niikuinii käes siis vahetasin need ära ja probleem kadus. Olin miskipärast eelmine kord pannud NGK BCPR6ES-11. Nüüd läksid siis PFR6H-10.
Üks veljekapsel (musta värvi) kadus ära. Õnneks sai okidoki.ee ühe müüja kaudu kohe uue.
Re: Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Postitatud: L Apr 05, 2025 18:11
Postitas Teretali
Sõites tundsin et maanteekiirusel taga justkui vibrab midagi. Seisma jäädes oli näha et kui teised veljed olid vihmast märjad, siis taga vasak velg täiesti kuiv ja päris kuum. Ehk siis pidur oli peale jäänud. Võtsin lahti ja kolb oli päris huvitavas seisus. Siiani olen lasknud pidurite hoolduse ikka teenindustes teha, viimati aasta tagasi. Kuigi tol korral pandi uued klotsid, siis sellises seisus kolb oli jäetud tähelepanuta. Kuna roostet oli väga palju, siis ei hakanud seda sadulat taastama vaid tellisin uue. Teise poole sadul oli veidi paremas seisus, aga vahetasin sellel ka kolvi välja, seejärel lasin rooste maha ning lasin musta värviga üle; taastamiskomplektid on ikka veidi odavamad kui uus sadul osta ja on rohkem nokitsemiserõõmu. Nüüd peaks jälle hea olema.

