Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Vasta
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#101

Tihvt oli see sõna mis ma otsisin. Mõtlesin mingi sarnase jubinaga asendada, mis on lihtsalt tirts suurem. On mõtteid, kust seda leida võiks? BaltiBolt? Lähenesin asjale ja paistab, et saan ikkagi puurida ka ilma, et peaks peasilindri maha võtma, sest kahvlit saab keerata ja tundus, et mõnes asendis võib ruumi olla piisavalt.

See samune pistik tundub olema ikkagi maki oma.
Pilt
Lähemalt uurides ja juhtmeidmööda taga ajades täheldasin, et need lahtised 4 juhet on tegelt ilmselt originaaljuhtmed kõlaritele. Samade värvidega +valge triip on teised juhtmed, mis kõikide eelduste kohaselt lähevad siis tagumistesse kõlaritesse. Teine pistik on siis muudele asjadele. Segadust tekitas see, et need on omavahel kokku pandud ja et neid on üldse võimalik omavahel kokku panna. :wtf:

Uus küsimus:
Misasi on see. tundub nagu salongivalgus jõuaks otsapidi sinna sisse. ja see jämedam ots on antenni otsik. Must juhe, mis seal on, on esmase vaatluse kohaselt mass. :freak:
Pilt

Kuidasmoodi käib süüteluku südamik korpuse seest välja? Selle hammasratta mis seal põhjas on, võtsin ära tundub nagu oleks kõik lahti aga kätte ei saa. Kas lukk peab mingis kindlas asendis olema?
EDIT:
http://www.acar.ee/index.php?p=6&mod=to ... -1&t4=&t5=
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#102

Võtmest keerad L ja G asendite vahepeale.Lukukorpuse küljel on ava,kuhu torkad vastava varda,mis avab lukustustapi.
Mingitel versioonidel on auku löödud metallist kork,mis tuleb eelnevalt eemaldada.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#103

On keegi, kes võtaks minult selle süüteluku koos võtme korpusega ja annaks näiteks homme tagasi selle nii, et võti keerab ja kruvikeeraja ei keera. Ideaalis võiks muidugi unistada ka sellest, et võti ei kuku isajänesest välja aga see on ilmselgelt palju tahetud. :D
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#104

On keegi, kes võtaks minult selle süüteluku koos võtme korpusega ja annaks näiteks homme tagasi selle nii, et võti keerab ja kruvikeeraja ei keera. Ideaalis võiks muidugi unistada ka sellest, et võti ei kuku isajänesest välja aga see on ilmselgelt palju tahetud. :D

Ma ei tea kas aitab muukide järgi uue võtme tegemine või mitte. Olen küll ühe korra seda lahti võtnud ja ühe korra südamiku vahetanud aga teistele küll ei julgeks midagi lubada. Oleks neid südamikke veel (kasvõi katkiseid), saaks uued muugid sisse panna, mis poleks nii kulunud.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#105

Nüüd on töötav süütelukk, mitte-plärisev ventilaator, töötav armatuurivalgustus, nupust reguleeritav soojakraan, uued kõlarid armatuuril ja siduripedaal, mis võtab täiesti algusest.
Vahetasin vulkanusega ka armatuuri paneeli ja kellaploki, mille töökorda peab veel kontrollima, kuna pole autot garaazist välja saanud. Sisetunne ütleb, et võtan endaoma tagasi ja teen ikkagi lõpuks kahest ühe. Suutsin juba tuvastada, et kell vist ikkagi ei tööta ja bensiininäidikus ei ole ka 100% kindel. Kella mittetöötamine pole tõenäoliselt tingitud kellaplokist, kuna vana kell ei ka toiminud.
Eemaldatud sai ka maki juhtmenu**, mis oli seal korraldatud- nüüd on originaaljuhtmed+ üleminek iso otsale.
Lisaks tuunisin külge ka jalgade valguse uuemate saabide kombel ja telefonile laadijaga hoidja+aux juhe otse telefoni juurde.
Ega kellelgi pole pakkuda kõige parempoolset armatuuripaneelikinnitusepolti? Mis variandid veel on? Keermelatt vms sarnane asi?

Nüüd jääb üle vaid saada jagu kojameeste kotermannist ja võib mõniaeg sõitu nautida.

Kui fotokaga ligi saan, siis teen tuuningust pilti ka.

Järgmiseks liigun tahapoole, vahetan piduriklotsid+paigalduskompletid.
Peale seda tahaks pagaaasnikusse ehitada väiksema bassikõlarikasti ja taha armatuurile panna ka mingid kõlarid, mis mängiks mulle ka kesksagedusi, mille kohapeal laiutab suur tühimik.

PS: Et ma ära ei unustaks, peab lahti võtma ka parempoolse tulekojamehemootori. :)
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#106

Tuuning siin näha. Peab veel leidma normaalse jala vms jubina telefoni hoidjale.
Pilt

Kellaploki peab ikkagi tagasi vahetama ja peaksin endaoma korda tegema. Teel garaazist koju kustus pool armatuurist ära.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#107

Kas koputamise peale tagasi ei tule valgus? Võibolla on lihtsalt pirnipesa pisut nigel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#108

nende pirni pesade all oleva kilega, milel voolu andev kiht peal on nii, et see kile võib pirni sisse pannes kortsu minna ja seepärast kehva üheduse luua.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#109

Ega vahet pole skeem on halvas seisus niikuinii. Asi pole ainult valguses vaid ka näidikud ei näita.
lamp
Postitusi: 169
Liitunud: L Okt 02, 2010 17:31
Asukoht:
Auto:

#110

Hm..peaks enda massinale ka selle varba valgustuse tekitama. Mis lampidega sa selle tekitasid sinna?
Saab 9-3 TiD naise söber.
Saab 900C läks saksamaale
Bmw e28 lapsepõlve sõber
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#111

Täiesti suvaliste lampidega. Mida väiksem seda parem.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#112

Hm..peaks enda massinale ka selle varba valgustuse tekitama. Mis lampidega sa selle tekitasid sinna?

Mul oli tehtud näiteks samasuguste lampidega nagu peegli taga.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#113

Vahepeal on tekkinud autosse ming imelik vibra. Tekib see just kiirendades ja selles alas, kus väändemoment läheb heaks. Veljed on puhtad ja sellest asi ei ole. Tahaks natuke arvata, et see on poolteljest, kuid vibratsioon tundub olema natuke kiirem, kui ratta pöörlemise kiirus, kuid samas tundub ka, et ta ei sõltu pööretest (rõhutan: tundub) ja sõltub mingil määral auto liikumiskiirusest.
Teine asi on (3)-4-5 käigu undamine, kui vedu on taga. Mida suurem käik, seda rohkem undab 3. käik praktiliselt häält ei tee. Pakuti mulle kasti otsalaagrit. Kas see on tõenäoline?

Kas kellelgi on armatuuri paneeli parempoolset pikka polti?
Kas seda saaks kuskilt osta?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#114

Poldi ma leiaks.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#115

Tak. Nüüd juhtus nii, et ilmselt lendas kast laiali või teeb seda kohe-kohe. Edasi sõitma ei hakanud hääled jms tundusid väga koledad.
Kas kellelgi on klassikule normaalset kasti pakkuda ja mis hinnaga?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#116

Mis hääli tegi,kas pidevalt,kiirendades?
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#117

Algusest peale on olnud 4-5käiguga undamine. Siis hakkas 2. käiku välja loopima. Mõni nädal tagasi tekkis kiirendamisel vibra. Siis mõni päev tagasi hakkas mingieid imelikke hääli tulema. Viimasel hetkel hakkas ka 3.käik undama. Nagu lööks mingid kiirelt liikuvad hammakad kokku (vähemalt mulle tundus niimodi). Nüüd sidurit vabastades hakkas jõnksutama ja kolistama.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#118

Klassiku kastidega hakkab järjest rohkem tuugam olema. Esiaglu mõistlik praegune lahti võtta ja uurida, mis sees toimub. Endal just kasti kokkupanek käsil. Ehk millalgi olen nii pädev, et oskan kasti kohta rohkem rääkida (vähemalt siis, kui suudan oma 3 pulkadeks kasti taas kokku panna nii, et need toimima ka hakkavad).

Käikude välja loopimist võib põhjustama hakata pildil näidatud kõrguse vale mõõt. Üks kast, millel oli probleeme 3. käigu seespüsimisega, olidki need distantseibid hävinenud - seetõttu ka võllide omavaheline suhe paigast ja käigud ei püsi sees. Sain koolist laenuks pika nihiku, millega nädalvahetusel seda kõrgust mõõtma hakata ja siis vastavaid seibe vorpima.

Lisatud failid
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#119

Pekkis kastid mida mina olen näinud on enamasti kulunud võllide tõttu pekki läinud. Kui need ümber pöörata, siis saab jälle töötava kasti. Väike rant on sees ja sellest piisab, et hakkab lagunema.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#120

olen ühte klassiku kasti 2 korda lammutanud ja asi päris lihtne ja loogiline kui natukene teadmisi nende kohta kuskilt võtta oleks.
ise sain väga sõbralikku abi ja jubinaid saabu käest.
kui juba raginad sees, siis tasuks avaja kätte võtta ja mitte lasta asja niikaugele, et korpuse puruks lõpuks ajab jne.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#121

Kuna kast käib nüüd maha, mis tähendab, et mootor tuleb ka välja, siis tuli pisike plaan.
Mulle pakuti poolmuidu 87aasta tonnist, millel on 85a turbomootor vahele pistetud. Sügisel sõideti see auto maja kõrvale, kuhu ta ka jäi. Kere on täiesti mäda, mootor on hea. Elik, kuna see 8klapiline, mis mul peal on juba näitas väsimise märke ja ega ta praegugi ei taha eriti hästi (edasi) käia, siis vainot teha üks tore swap.
Turboklassik oleks ikkagi :gun:
Siis on küsimused, milliste väljaminekutega peab arvestama tonniselt mootori ümber tõstmiselklassiskusse?
Targema mehed on rääkinud: Käigukast sobib igasugune, mis klassiku pealt tulnud ja sisselaskekollektor ei mahu kapotialla.
Kas väljalaskekollektor ja turbo mahuvad?
Kas veovõllide ja/või diffriga võib mingi jama tulla?
Ilmselt üleeelmise kümnendi asjadel vist elektriprobleemi ei tohiks tulla?

Kui keegi tahab turboklassiku sündi toetada, saab osta tonnise varuosi. Sisuliselt kõik peale mootori on saadaval. Hetkeseisuga ei oska kahjuks lisavarustusest jms (mida tõenäoliselt eriti palju ei ole) eriti rääkida, kuna olen näinud seda autot ühekorra pimedas.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#122

Õhufiltri kopsik-torud-lõdvikud-vahejahuti-sisselaske kollektor-väljalaske kollektor-klassiku turbo-väljalase täies pikkuses.Need on suuremad asjad.Peale selle APC süsteem.Kõik peale korras turbo on olemas.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#123

Käigukast põhimõtteliselt sobib, turbol on pikemate käikudega kast originaalis. Veovõllid ja differ on tegelikutl turbol pisut erinevad, aga ilmselt toimivad ka olemasolevad.
Sisselase vist peaks ka klassiku oma leidma
väljalase tuleks siiski leida klassiku oma, sest need on tonnisel ja klassikul väga erinevad.

Elektriga tuleb siiski tegeleda sul seal, sest suht lihtne k-jet asendub LH-ga, mis sisaldab elektrit mõõdukas koguses.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#124

ma arvan küll, et seda kere pole mõtet sul hakata millekski muuks ehitama.eriti veel mingit sellist süsteemi, kuhu sul pooled asjad veel juurde vaja jne..
niikaua kui ehitad, roostetab kere päris ära.
otsi kuskilt uus kast ja sõida edasi, või remondi see ära.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#125

Et oleks lihtsam kaasa mõelda ja kogemust jagada on olukord selline:
Käigukast: Pakutud on kahte kasti hinnaga 100euri
Mootor: Pakutud on tervet tonnist hinnasilidhinnaga 300euri. Tõenäoliselt kujuneb selle lõpphinnaks umbes pool sellest, arvestades, et mõned tükid ehk parseldab maha, ülejäänu viib vanarauaks.
Ja muu on kõik see, mis on ühel 8klapilisel pritsega klassikul.

+sisselaskekollektor
+turbolõdvikud
+???

Mis lugu APC süsteemiga on? Miks selle ümbertõstmine võib keeruliseks osutuda?
Kas fakt, et tonnise väljalaskekollekotor on teistsugune tähendab, et seda ei pane sinna mingi valemiga või, et ta ei ole plug&play?
Kas tonnise turbot ei kannata panna klassikule?

Nädalavahetusel võtan auto ette ja siis selgub täpselt, mis juhtunud on ja ilmselt mis saaama hakkab.
Vasta