5. leht 16-st

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Jaan 06, 2011 0:42
Postitas Anthrax
Tihvt oli see sõna mis ma otsisin. Mõtlesin mingi sarnase jubinaga asendada, mis on lihtsalt tirts suurem. On mõtteid, kust seda leida võiks? BaltiBolt? Lähenesin asjale ja paistab, et saan ikkagi puurida ka ilma, et peaks peasilindri maha võtma, sest kahvlit saab keerata ja tundus, et mõnes asendis võib ruumi olla piisavalt.

See samune pistik tundub olema ikkagi maki oma.
Pilt
Lähemalt uurides ja juhtmeidmööda taga ajades täheldasin, et need lahtised 4 juhet on tegelt ilmselt originaaljuhtmed kõlaritele. Samade värvidega +valge triip on teised juhtmed, mis kõikide eelduste kohaselt lähevad siis tagumistesse kõlaritesse. Teine pistik on siis muudele asjadele. Segadust tekitas see, et need on omavahel kokku pandud ja et neid on üldse võimalik omavahel kokku panna. :wtf:

Uus küsimus:
Misasi on see. tundub nagu salongivalgus jõuaks otsapidi sinna sisse. ja see jämedam ots on antenni otsik. Must juhe, mis seal on, on esmase vaatluse kohaselt mass. :freak:
Pilt

Kuidasmoodi käib süüteluku südamik korpuse seest välja? Selle hammasratta mis seal põhjas on, võtsin ära tundub nagu oleks kõik lahti aga kätte ei saa. Kas lukk peab mingis kindlas asendis olema?
EDIT:
http://www.acar.ee/index.php?p=6&mod=to ... -1&t4=&t5=

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Jaan 06, 2011 7:52
Postitas Trionic
Võtmest keerad L ja G asendite vahepeale.Lukukorpuse küljel on ava,kuhu torkad vastava varda,mis avab lukustustapi.
Mingitel versioonidel on auku löödud metallist kork,mis tuleb eelnevalt eemaldada.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Jaan 06, 2011 10:47
Postitas Anthrax
On keegi, kes võtaks minult selle süüteluku koos võtme korpusega ja annaks näiteks homme tagasi selle nii, et võti keerab ja kruvikeeraja ei keera. Ideaalis võiks muidugi unistada ka sellest, et võti ei kuku isajänesest välja aga see on ilmselgelt palju tahetud. :D

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Jaan 06, 2011 19:49
Postitas farmacoma
On keegi, kes võtaks minult selle süüteluku koos võtme korpusega ja annaks näiteks homme tagasi selle nii, et võti keerab ja kruvikeeraja ei keera. Ideaalis võiks muidugi unistada ka sellest, et võti ei kuku isajänesest välja aga see on ilmselgelt palju tahetud. :D

Ma ei tea kas aitab muukide järgi uue võtme tegemine või mitte. Olen küll ühe korra seda lahti võtnud ja ühe korra südamiku vahetanud aga teistele küll ei julgeks midagi lubada. Oleks neid südamikke veel (kasvõi katkiseid), saaks uued muugid sisse panna, mis poleks nii kulunud.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: P Jaan 09, 2011 18:53
Postitas Anthrax
Nüüd on töötav süütelukk, mitte-plärisev ventilaator, töötav armatuurivalgustus, nupust reguleeritav soojakraan, uued kõlarid armatuuril ja siduripedaal, mis võtab täiesti algusest.
Vahetasin vulkanusega ka armatuuri paneeli ja kellaploki, mille töökorda peab veel kontrollima, kuna pole autot garaazist välja saanud. Sisetunne ütleb, et võtan endaoma tagasi ja teen ikkagi lõpuks kahest ühe. Suutsin juba tuvastada, et kell vist ikkagi ei tööta ja bensiininäidikus ei ole ka 100% kindel. Kella mittetöötamine pole tõenäoliselt tingitud kellaplokist, kuna vana kell ei ka toiminud.
Eemaldatud sai ka maki juhtmenu**, mis oli seal korraldatud- nüüd on originaaljuhtmed+ üleminek iso otsale.
Lisaks tuunisin külge ka jalgade valguse uuemate saabide kombel ja telefonile laadijaga hoidja+aux juhe otse telefoni juurde.
Ega kellelgi pole pakkuda kõige parempoolset armatuuripaneelikinnitusepolti? Mis variandid veel on? Keermelatt vms sarnane asi?

Nüüd jääb üle vaid saada jagu kojameeste kotermannist ja võib mõniaeg sõitu nautida.

Kui fotokaga ligi saan, siis teen tuuningust pilti ka.

Järgmiseks liigun tahapoole, vahetan piduriklotsid+paigalduskompletid.
Peale seda tahaks pagaaasnikusse ehitada väiksema bassikõlarikasti ja taha armatuurile panna ka mingid kõlarid, mis mängiks mulle ka kesksagedusi, mille kohapeal laiutab suur tühimik.

PS: Et ma ära ei unustaks, peab lahti võtma ka parempoolse tulekojamehemootori. :)

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 0:18
Postitas Anthrax
Tuuning siin näha. Peab veel leidma normaalse jala vms jubina telefoni hoidjale.
Pilt

Kellaploki peab ikkagi tagasi vahetama ja peaksin endaoma korda tegema. Teel garaazist koju kustus pool armatuurist ära.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 9:02
Postitas Cyber
Kas koputamise peale tagasi ei tule valgus? Võibolla on lihtsalt pirnipesa pisut nigel.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 9:10
Postitas ivomets
nende pirni pesade all oleva kilega, milel voolu andev kiht peal on nii, et see kile võib pirni sisse pannes kortsu minna ja seepärast kehva üheduse luua.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 11:25
Postitas Anthrax
Ega vahet pole skeem on halvas seisus niikuinii. Asi pole ainult valguses vaid ka näidikud ei näita.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 12:38
Postitas lamp
Hm..peaks enda massinale ka selle varba valgustuse tekitama. Mis lampidega sa selle tekitasid sinna?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 15:28
Postitas Anthrax
Täiesti suvaliste lampidega. Mida väiksem seda parem.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: T Jaan 11, 2011 18:12
Postitas farmacoma
Hm..peaks enda massinale ka selle varba valgustuse tekitama. Mis lampidega sa selle tekitasid sinna?

Mul oli tehtud näiteks samasuguste lampidega nagu peegli taga.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Jaan 20, 2011 12:54
Postitas Anthrax
Vahepeal on tekkinud autosse ming imelik vibra. Tekib see just kiirendades ja selles alas, kus väändemoment läheb heaks. Veljed on puhtad ja sellest asi ei ole. Tahaks natuke arvata, et see on poolteljest, kuid vibratsioon tundub olema natuke kiirem, kui ratta pöörlemise kiirus, kuid samas tundub ka, et ta ei sõltu pööretest (rõhutan: tundub) ja sõltub mingil määral auto liikumiskiirusest.
Teine asi on (3)-4-5 käigu undamine, kui vedu on taga. Mida suurem käik, seda rohkem undab 3. käik praktiliselt häält ei tee. Pakuti mulle kasti otsalaagrit. Kas see on tõenäoline?

Kas kellelgi on armatuuri paneeli parempoolset pikka polti?
Kas seda saaks kuskilt osta?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Jaan 20, 2011 15:32
Postitas saabu
Poldi ma leiaks.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Veebr 03, 2011 14:51
Postitas Anthrax
Tak. Nüüd juhtus nii, et ilmselt lendas kast laiali või teeb seda kohe-kohe. Edasi sõitma ei hakanud hääled jms tundusid väga koledad.
Kas kellelgi on klassikule normaalset kasti pakkuda ja mis hinnaga?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Veebr 03, 2011 16:18
Postitas saabu
Mis hääli tegi,kas pidevalt,kiirendades?

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Veebr 03, 2011 16:35
Postitas Anthrax
Algusest peale on olnud 4-5käiguga undamine. Siis hakkas 2. käiku välja loopima. Mõni nädal tagasi tekkis kiirendamisel vibra. Siis mõni päev tagasi hakkas mingieid imelikke hääli tulema. Viimasel hetkel hakkas ka 3.käik undama. Nagu lööks mingid kiirelt liikuvad hammakad kokku (vähemalt mulle tundus niimodi). Nüüd sidurit vabastades hakkas jõnksutama ja kolistama.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Veebr 03, 2011 19:06
Postitas KT100
Klassiku kastidega hakkab järjest rohkem tuugam olema. Esiaglu mõistlik praegune lahti võtta ja uurida, mis sees toimub. Endal just kasti kokkupanek käsil. Ehk millalgi olen nii pädev, et oskan kasti kohta rohkem rääkida (vähemalt siis, kui suudan oma 3 pulkadeks kasti taas kokku panna nii, et need toimima ka hakkavad).

Käikude välja loopimist võib põhjustama hakata pildil näidatud kõrguse vale mõõt. Üks kast, millel oli probleeme 3. käigu seespüsimisega, olidki need distantseibid hävinenud - seetõttu ka võllide omavaheline suhe paigast ja käigud ei püsi sees. Sain koolist laenuks pika nihiku, millega nädalvahetusel seda kõrgust mõõtma hakata ja siis vastavaid seibe vorpima.

Lisatud failid

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Veebr 03, 2011 19:13
Postitas farmacoma
Pekkis kastid mida mina olen näinud on enamasti kulunud võllide tõttu pekki läinud. Kui need ümber pöörata, siis saab jälle töötava kasti. Väike rant on sees ja sellest piisab, et hakkab lagunema.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: N Veebr 03, 2011 19:54
Postitas ivomets
olen ühte klassiku kasti 2 korda lammutanud ja asi päris lihtne ja loogiline kui natukene teadmisi nende kohta kuskilt võtta oleks.
ise sain väga sõbralikku abi ja jubinaid saabu käest.
kui juba raginad sees, siis tasuks avaja kätte võtta ja mitte lasta asja niikaugele, et korpuse puruks lõpuks ajab jne.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Veebr 04, 2011 9:32
Postitas Anthrax
Kuna kast käib nüüd maha, mis tähendab, et mootor tuleb ka välja, siis tuli pisike plaan.
Mulle pakuti poolmuidu 87aasta tonnist, millel on 85a turbomootor vahele pistetud. Sügisel sõideti see auto maja kõrvale, kuhu ta ka jäi. Kere on täiesti mäda, mootor on hea. Elik, kuna see 8klapiline, mis mul peal on juba näitas väsimise märke ja ega ta praegugi ei taha eriti hästi (edasi) käia, siis vainot teha üks tore swap.
Turboklassik oleks ikkagi :gun:
Siis on küsimused, milliste väljaminekutega peab arvestama tonniselt mootori ümber tõstmiselklassiskusse?
Targema mehed on rääkinud: Käigukast sobib igasugune, mis klassiku pealt tulnud ja sisselaskekollektor ei mahu kapotialla.
Kas väljalaskekollektor ja turbo mahuvad?
Kas veovõllide ja/või diffriga võib mingi jama tulla?
Ilmselt üleeelmise kümnendi asjadel vist elektriprobleemi ei tohiks tulla?

Kui keegi tahab turboklassiku sündi toetada, saab osta tonnise varuosi. Sisuliselt kõik peale mootori on saadaval. Hetkeseisuga ei oska kahjuks lisavarustusest jms (mida tõenäoliselt eriti palju ei ole) eriti rääkida, kuna olen näinud seda autot ühekorra pimedas.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Veebr 04, 2011 10:05
Postitas saabu
Õhufiltri kopsik-torud-lõdvikud-vahejahuti-sisselaske kollektor-väljalaske kollektor-klassiku turbo-väljalase täies pikkuses.Need on suuremad asjad.Peale selle APC süsteem.Kõik peale korras turbo on olemas.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Veebr 04, 2011 10:10
Postitas Cyber
Käigukast põhimõtteliselt sobib, turbol on pikemate käikudega kast originaalis. Veovõllid ja differ on tegelikutl turbol pisut erinevad, aga ilmselt toimivad ka olemasolevad.
Sisselase vist peaks ka klassiku oma leidma
väljalase tuleks siiski leida klassiku oma, sest need on tonnisel ja klassikul väga erinevad.

Elektriga tuleb siiski tegeleda sul seal, sest suht lihtne k-jet asendub LH-ga, mis sisaldab elektrit mõõdukas koguses.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Veebr 04, 2011 11:07
Postitas ivomets
ma arvan küll, et seda kere pole mõtet sul hakata millekski muuks ehitama.eriti veel mingit sellist süsteemi, kuhu sul pooled asjad veel juurde vaja jne..
niikaua kui ehitad, roostetab kere päris ära.
otsi kuskilt uus kast ja sõida edasi, või remondi see ära.

Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Postitatud: R Veebr 04, 2011 11:45
Postitas Anthrax
Et oleks lihtsam kaasa mõelda ja kogemust jagada on olukord selline:
Käigukast: Pakutud on kahte kasti hinnaga 100euri
Mootor: Pakutud on tervet tonnist hinnasilidhinnaga 300euri. Tõenäoliselt kujuneb selle lõpphinnaks umbes pool sellest, arvestades, et mõned tükid ehk parseldab maha, ülejäänu viib vanarauaks.
Ja muu on kõik see, mis on ühel 8klapilisel pritsega klassikul.

+sisselaskekollektor
+turbolõdvikud
+???

Mis lugu APC süsteemiga on? Miks selle ümbertõstmine võib keeruliseks osutuda?
Kas fakt, et tonnise väljalaskekollekotor on teistsugune tähendab, et seda ei pane sinna mingi valemiga või, et ta ei ole plug&play?
Kas tonnise turbot ei kannata panna klassikule?

Nädalavahetusel võtan auto ette ja siis selgub täpselt, mis juhtunud on ja ilmselt mis saaama hakkab.