5. leht 23-st

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 3:05
Postitas overspeed
Öli sisse valamiseks polnud lehtrit just valida, tuli aretada olemasolevatest:

IMGP0012.JPG
IMGP0012.JPG (458.07 KiB) Vaadatud 5619 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 3:06
Postitas overspeed
Topeltlehtritega polnud hullu, abimees aitas hoida:

IMGP0008.JPG
IMGP0008.JPG (481.68 KiB) Vaadatud 5618 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 3:09
Postitas overspeed
Esipöllega nuputan, kuidas seda paigata nii, et jääks tugev ja ei riivaks silma:

IMGP0013.JPG
IMGP0013.JPG (450.13 KiB) Vaadatud 5617 korda
IMGP0015.JPG
IMGP0015.JPG (455.83 KiB) Vaadatud 5617 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 3:11
Postitas overspeed
Tekkis möte, et selle U osa ülesse ja alla teen metallist liistu ja needin kinni 2+2 osas. Roostevaba plekki ei leidnud kodunt, leidsin aga 3 mm paksust alumiiniumi, sellest löikan öiges möödus ribad ja mingi 5 mm neetidega:

IMGP0018.JPG
IMGP0018.JPG (438.14 KiB) Vaadatud 5616 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 23:50
Postitas overspeed
Alla esimesed augud puuritud, 5mm, ja alumine liist valmis löigatud:

IMGP0001.JPG
IMGP0001.JPG (496.21 KiB) Vaadatud 5615 korda
IMGP0004.JPG
IMGP0004.JPG (502.55 KiB) Vaadatud 5615 korda
IMGP0003.JPG
IMGP0003.JPG (483.11 KiB) Vaadatud 5615 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 23:52
Postitas overspeed
Siis fikseerisin poltidega liistud, et vastaspoole auke märkida. Kuna pölle plastikosale puuriga ülalt ligi ei pääse, lasin ülemise osa augud läbi alumiste aukude:

IMGP0006.JPG
IMGP0006.JPG (432.31 KiB) Vaadatud 5614 korda
IMGP0007.JPG
IMGP0007.JPG (506.69 KiB) Vaadatud 5614 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 23:53
Postitas overspeed
Proovisin mis ma proovisin, aga täpsemalt enam ei önnestunud:

IMGP0009.JPG
IMGP0009.JPG (460.72 KiB) Vaadatud 5613 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: E Juun 18, 2012 23:55
Postitas overspeed
Olles alumise liistu kinni neetinud, sattusin tagasilöögi ette: needi tangid ei mahu ülalt ligi (kus ma küll ennem oma mötetega olin :wall: ):

IMGP0010.JPG
IMGP0010.JPG (440.26 KiB) Vaadatud 5612 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 0:05
Postitas overspeed
Otsisin parajaid polte siis neetide asemele. Poldi pea peab olema ümar, et ilusam jääks, ja keerme mööt piisaks 5x10 mm. Selliseid roostevabast polte poes on, aga nende pärast linna söita ka ei tasu. Ja ühestki karbist selliseid tavalisigi ei leidnud.
Önneks meenus, kust selliseid ära kruvida saaks, vanad karbad kapist välja ja poldid olemas.

IMGP0012.JPG
IMGP0012.JPG (120.84 KiB) Vaadatud 5611 korda
IMGP0013.JPG
IMGP0013.JPG (98.74 KiB) Vaadatud 5611 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 0:11
Postitas overspeed
Niisama läikivate seibidega jääksid poldid liialt silma. Oksüdeerisin (pitsiga punaseks ja öli sisse) poldi pead ja seibid, et nad siis jäävad musta värvi ja ilmastikukindlamad:

IMGP0014.JPG
IMGP0014.JPG (452.13 KiB) Vaadatud 5610 korda
IMGP0015.JPG
IMGP0015.JPG (72.96 KiB) Vaadatud 5610 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 0:13
Postitas overspeed
Katkine koht tugevalt paigatud:

IMGP0017.JPG
IMGP0017.JPG (72.89 KiB) Vaadatud 5609 korda
IMGP0018.JPG
IMGP0018.JPG (391.59 KiB) Vaadatud 5609 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 0:16
Postitas overspeed
Pölle alumised vöred tagasi pandud, kindlustasin igaks juhuks silikooniga ka:

IMGP0020.JPG
IMGP0020.JPG (107.77 KiB) Vaadatud 5608 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 0:42
Postitas margusmaa
Kui mul Ford oli siis sõideti mul 3 korda esimene pamper katki ja kõigil kolmel korral oli minu auto see mis paigal seisis :wall: Kaks korda pandi masinale kindlustuse abiga uus pamper ette ja ühe korra maksis naabrimees kui õieti mäletan siis miski 1500 eeku. Tookord kui raha sain siis parandasin ka ise pamperit ja kuna mulle ka nokitsemine meeldib siis oli päris huvitav ettevõtmine. Mondeol oli paras lammutamine, et pamper kätte saada sest esituled pidin ka lahti koukima aga kätte ma ta sain. Esimese asjana tegin mõranenud kohad puhtaks. Siis sulatasin jootekolviga pamperiseestpoolt mööda pragu plastiku kokku nii et pragu peaaegu näha ei jäänud. Seejärel kleepisin pamperi siseküljele klaasriide. Välimise poole pealt kraapisin selle prao kohta natuke ja sulatasin kolviga selle üle. Siis sai peene liivakaga kogu pamper üle käidud ja läks plasti pahtel peale ja krunt ning värv (kaks korda) + lakk. Kui masinale ette panin olin tulemusega rahul aga siis läks umbes 2 nädalat mööda ja tööjuures parklas tagurdas üks vahtralehega tibi mu seisval masinal parandatud pamperi segi + suunatulel olid ka tükid taga.

Sinu tehtud parandus on kindlasti tugevam kui see mis mina aretasin nii et usun, et küll ta kestab.

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 4:14
Postitas overspeed
Esipölle all olev plastliist on ka viga saanud:

IMGP0001.JPG
IMGP0001.JPG (427.27 KiB) Vaadatud 5607 korda
IMGP0002.JPG
IMGP0002.JPG (387.9 KiB) Vaadatud 5607 korda
IMGP0003.JPG
IMGP0003.JPG (432.96 KiB) Vaadatud 5607 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 4:16
Postitas overspeed
Puurisin väikesed augud ning vanast ajast jäänud ilmastikukindel pehme elektrikarjuse 1mm traat punumiseks:

IMGP0004.JPG
IMGP0004.JPG (484.77 KiB) Vaadatud 5606 korda
IMGP0005.JPG
IMGP0005.JPG (467.46 KiB) Vaadatud 5606 korda
IMGP0006.JPG
IMGP0006.JPG (492.98 KiB) Vaadatud 5606 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 4:20
Postitas overspeed
Konts vasemal esilogaril, kuhu too alumine liist kinnitub, oli ka murdunud, paikasin sellegi:

IMGP0008.JPG
IMGP0008.JPG (194.63 KiB) Vaadatud 5605 korda
IMGP0009.JPG
IMGP0009.JPG (436.76 KiB) Vaadatud 5605 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 4:22
Postitas overspeed
Valmis.
Taas söitma (loe: madalalt lendama).

Udutuled peavad veel oma järge ootama.

IMGP0012.JPG
IMGP0012.JPG (93.69 KiB) Vaadatud 5603 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 4:25
Postitas overspeed
Oskab keegi öelda, kuidas ja kus kohast 9-5'l käsipiduri trossi pingutatakse ?
900-l sai sealt hoova tagant kesk-konsooli seest, oli kohe spets luuk selle jaoks.

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 5:44
Postitas Trionic
Tagatrumlist.

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 9:01
Postitas ivomets
et süsteemile selgust saada võiksid trumli maha võtta ja sisu vaadata/uurida. trumlis on sees auk, mille kaudu lapiku kruvikaga saab üht hambulist ratast keerata ja sellega klotse trumlile lähendada või kaugemale ajada ja sellega seoses ka käsipidur pingutab end. aga see auk tuleb õigesse kohta jätta. et seda teha saaksid. pisike lamp abiks.
muidugi esmalt tuleks vaadata, missugused klotsid välja näevad ja kas katted üldse alles on.

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: T Juun 19, 2012 23:10
Postitas saabster
Mulle oli oluliselt abiks selline pildimaterial:
http://photo.platonoff.com/Auto/2005070 ... kes_fixed/

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Juun 20, 2012 0:46
Postitas overspeed
Tänud vajaliku info eest. Pean sinna tagarataste trumlite sisse piiluma, pole veel kordagi mo poolt lahti käinud. Tea jah mis seisukorras need käsipiduri klotsid on.
Ühtlasi, mis see tagaketta miinimum kulumise mööt lubatud on?

SundS.jpg
SundS.jpg (159.21 KiB) Vaadatud 5601 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Juun 20, 2012 0:52
Postitas overspeed
Ühtlasi, mis see tagaketta miinimum kulumise mööt lubatud on?

Leidsin AutoData'st:
Tagakettal min 8 mm ketas ja klotsid min 4 mm.
Esikettal (ventileeritud) min 22 mm ja klotsid min 5 mm.

Esikettad klotsidega on mul vahetatud, tagumised tuleb ära mööta.

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: R Juul 13, 2012 20:17
Postitas overspeed
Asju ikka sisse mahub palju, üllatab mind endiselt.

saab01.JPG
saab01.JPG (167.19 KiB) Vaadatud 5600 korda
saab02.JPG
saab02.JPG (196.83 KiB) Vaadatud 5600 korda
saab03.JPG
saab03.JPG (202.7 KiB) Vaadatud 5600 korda

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed

Postitatud: K Sept 05, 2012 1:02
Postitas overspeed
Nii ... tänu suurele kivile rekka alt, sai esiklaas koos luudadega nüüd uus. Kuid tekkis juba uus mure.

Oskab keegi öelda, kuidas sellel universaalil on tagaluugi ülalpüsimine lahendatud: vedrud vöi amordid vöi mölemad, kui keeruline on neid vahetada ja kui palju peab nendele rahakotti kergendama ?

Ei taha teine enam ülal püsida. Kuna ise veel ei tea, siis mötisklema pani see, et külma ilmaga ei püsi üldse, kuid sooja ilmaga natukse veel püsib ülal :freak: