6. leht 23-st

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Jaan 11, 2009 22:58
Postitas Jupats
Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: L Jaan 17, 2009 17:46
Postitas Jupats
Et siis täna võtsin käsile operatsiooni: aknalaud maha


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: L Jaan 17, 2009 17:49
Postitas Jupats
Lammutasin ka natuke pagassiluuki ning avastasin, et sinna tuleks ka ohtralt matte panna. Siiski võimalikult kerget matti.

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 18:52
Postitas Jupats
Täna siis mattide panemiseks läkski. Hommiku kohvi joodud marssisime Sebastianiga patriotistlikult minu garaazi poole autosid "parandama". Tõsine plaan oli tänase päeva jooksul kõik 4 ust ära matiseerida, siiski piirdusin ühe ukse ning pagassi luugiga.

Siin siis ukse "parandamise" visualistika.



Tükk aega sai seda ülemist liistu (must ja peenike) väänatud, kuniks nipi selgeks sain.

Pilt


Kusagil esimese töötunni lõpus sain ka uksepaneeli maha:D:gun:

Pilt

Pilt

Seestpoolt näeb paneel välja siis selline. Kole õrn on see pressitud papp. Nagu näha võib, siis originaalis on mürasummutus elemente lademetes.:D

Pilt


Mingi hetk sai ka mattide paigaldamine valmis. (4mm Bimast Bomb)

Pilt


Seejärel tuli kõik vahed vildiga katta.

Pilt

Kõige tipuks tuli siis 8mm vildiga kõik suuremad pinnad katta.

Pilt

Pilt


Vahepeal sai ka uksele endale matid ära pandud (mingil põhjusel pilte ei teinud)


Enne kokkupanemist toppisin ka ukse ülemise osa praod vilti täis.

Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 19:04
Postitas Jaanus
Anna siis pärast tulemusest ka teada. Maantemüra peaks ikka palju vähem sisse kostuma...
Kus sa sellist kena fooliumiga pigimatte said? Mis maksid?
Peab omal ka selle töö ette võtma, koguaeg olen asja edasi lükanud ;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 19:11
Postitas Jupats
Eks see tulemus ilmne siis kui mõlemad esiuksed ning esimesed koopad tehtud. Hetkel ainult kõrvalistuja oma.

Neid pigimatte on saada Noortehnikust 1 leht 35.- (paneeli sees on 2mm matid, kuna ei taha liiga raskeks seda teha.) Uste sees on 4mm (Bimast 0,4m2 275.-) kohati ka 8mm(2x:D).
Mujale, kuhu saab ka vilti peale panna (loe: ei ole niiske), panen Nikesoundi.

EDIT: Homme püüan ka teise ukse, põranda ning koopad ära teha. Raske saab see olema aga vaikus on ju KULD...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 19:35
Postitas mart284
on sul aimu, palju sellega kaalu juurde tuleb?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 20:13
Postitas Andreas187
Tekkis küsimus, et miks sa seda pressitud pappi "heliisoleerid" (siiski summutad), sest ukse enda plekk ju vibreerib ja tekitab müra edasi?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 20:14
Postitas Cyber
Vaat, eespool on kirjas, et "vahepeal sai ukse sisse ka matid ära pandud, aga pilte ei teinud"..;) See papi peale rohkem siis "topelt ei kärise" teema.
Algselt postitas: Andreas187
Tekkis küsimus, et miks sa seda pressitud pappi "heliisoleerid" (siiski summutad), sest ukse enda plekk ju vibreerib ja tekitab müra edasi?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 20:29
Postitas Andreas187
Jah, vabandan. See rida jäi mul "kahe pildi vahele". Kuid see uks saab siis küll kole raske. Enda klassiku ustel ei julgenud seda rasket Bimast Bombi kasutada, kuid 9-5 on selles osas vast teisest puust.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 20:32
Postitas Jaanus
Kui korralikult teha siis läheb auto peale ca 80-100kg otsa, ühe ukse peale läheb 8-10kg. Ma oma eelmise Jaapani auto sain lõpuks päris vaikseks :beer:
Algselt postitas: mart284
on sul aimu, palju sellega kaalu juurde tuleb?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 21:42
Postitas Jupats
Uks tuli minul vast nii 10kg. Auto peale peab arvestama jah ca 100kg. Aga ega midagi erilist sellest muutu, kuna enamus mattidest pistad põrandasse ning koobastesse, mis asuvad allpool keskpiiri. Seega kaalujaotuse muutus on märkamatu.

Hetkel tekitab õrna muret pagassis istuv triljon kilo kaaluv subwoofer. Maantee peal oli juhitavus natuke naljakas kuid võimalik, et see tekkis alateadvuses Sebastianilt kuuldud eelaimusest.

Kui aus olla siis ei tee matiseerimist seetõttu, et müra häiriks. Pigem paelub teadmine, et salong saab ka veel vaiksem olla;) Mõningad vanemad olijad võibolla mõistavad mind...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 22:01
Postitas Jupats
Nii kogemata sattus töökäigus ka pagassilukk pihku..

Pilt


Naljakas, see suur paks silinder luku südamiku ümber tundus nagu oleks kivi.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 22:13
Postitas timutit
Tean ühte 9-5, mis läks pärast matitamist-vooderdamist ja stereo paigaldamist u 300 kg raskemaks.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 22:29
Postitas tarmiit
Minul tekkib ikka selle vooderdamise ja täistoppimise kohta küsimus? Arvestades meie niisket ja ebaühtlast kliimat,siis kas selliste kohtade,nagu uksepraod jne. kinni toppimine ei kaota tuulutust ja sellest tingitud soodne koht roosteussi tekkimiseks!

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 22:48
Postitas Jupats
Kuna tegemist on salongipoolsete pragudega, siis on seal suhteliselt hermeetiline (välikeskonna suhtes). Paksud tihendid vahel ning ukse allosas niiskustõke. Vilt teadupärast niiskust väga hästi ka ei ima, kui just uputama ei kipu. Tuulutus sisekeskkonna suhtes siiski säilib (konditsioneer), kuid siiski ei tasu täitsa pungini täis toppida.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 22:56
Postitas Homersimpson
Ka minul on üks jurakas pagassis koguaeg kaasas. Sa Jupats saad vähemalt vaguni vedrud taha visata, et asi barlanksis oleks, aga mina küll ei tea mis peale hakata :(

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 22:58
Postitas qdwin
Kas Sa armatuurlaua tagusega ka möllanud oled? Mulle tundub et kõik mis ees pöörleb ja müriseb, kostub salongi sisse nagu poleks tulemüüri küljes vilti ega pigi olemaski.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 23:10
Postitas Jupats
Algselt postitas: Homersimpson
Ka minul on üks jurakas pagassis koguaeg kaasas. Sa Jupats saad vähemalt vaguni vedrud taha visata, et asi barlanksis oleks, aga mina küll ei tea mis peale hakata :(

Mulle juba mõnda aega mainitud, et peaks vedrudega midagi ette võtma. Hetkel valitseb mul kõrbetuul peas selle kohapealt...:drink:
Algselt postitas: qdwin
Kas Sa armatuurlaua tagusega ka möllanud oled? Mulle tundub et kõik mis ees pöörleb ja müriseb, kostub salongi sisse nagu poleks tulemüüri küljes vilti ega pigi olemaski.


Ausalt öeldes ei ole oma nina sinna pistnud. Tulemüür paistab vaikne olevat. Müra tekitavad vaid õhukanalid. Peale VM õhufiltrivahetust muutus ka müra tunduvalt tugevamaks.
Siiski varsti peaks ka armatuuri taha vilti panema, nagu tegi Seb:head: seda täna. Nähes aga millist kurja vaeva ta nägi armatuuri eemaldamisega/tagasipanekuga... võtab ohkama nagu...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 23:34
Postitas qdwin
Mul on tekkinud tunne et tonnise armatuurlaua taguse täistoppimine on kökimöki. Põhi, ukseplekid ja armatuurlauatagune võttis mul vist ainult pool ööpäeva aega. 9-5 puhul tundub et armatuurlaua tagune on kuidagi korratum, justnagu igal pool on segavat kraami ees.

Armatuurlaua eemaldamine tonnisel midagi hullupööra kaelamurdvat küll polnud.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Jaan 19, 2009 23:44
Postitas Jupats
Huvitav, kas keegi oskaks juhendada põrandavaiba eemaldamist? Ei suutnud otsingust midagi leida....

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Jaan 20, 2009 0:28
Postitas sebastian
Peen töö nagu näha :) Loodame, et läheb ikka tunduvalt vaiksemaks see salong.

OT
Algselt postitas: qdwin
Armatuurlaua eemaldamine tonnisel midagi hullupööra kaelamurdvat küll polnud.
Mäletan, et vanemal tonnisel oli tõesti lumme lasta, kinnitusi hoopis vähem, aga kui pead üht kruvi tund aega üritama kohale saada, olles enne kaotanud kaks kruvi (mis kukkusid tont teab kuhu) ja lõpuks otsustab ka kolmas armatuuri sügavustesse põrgata, ajab ikka vererõhu üles küll...:P
Vaikne sai tõesti, soovitan soojalt. Pehmet vilti on mugav toppida, pole vaja lõigata täpseid tükke, mahub alati.
Mootorimüra tegelikult ei kostnudki salongi kuigi palju, aga just sõidumüra, mis ilmselt kukub resoneerima seal armatuuri sees häirivalt.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Jaan 20, 2009 0:36
Postitas qdwin
9-5-l on eeldusi vaikseks saada oluliselt rohkem kui tonnisel. Tonnise ainult üks uksetihend ei pea pea mitte s... kinni. Peale pigitamisi ja villaga täitmisi on uksetihendist kosuv müra oi kui karjuvalt kõva.

Aga noh jah, kahju et loodusseadused ei võimalda 4 silindrilise vibra ja selle tagajärgi likvideerda.

Õigemini, teed ühe koha vaikseks, hakkab midagi muud kõrva lõikama. Nokkkinnisabalahti.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Jaan 20, 2009 0:50
Postitas Jupats
Tihendi tefloniga määrimine ei aita?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Jaan 20, 2009 0:53
Postitas qdwin
Algselt postitas: Jupats
Tihendi tefloniga määrimine ei aita?
9-5 uksel on kaks tihendit.