6. leht 37-st

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: T Sept 25, 2007 20:41
Postitas Trionic
Algselt postitas: NO FEAR
Minu autol visati see jubin üldse järelt ära...minu mäletamist mööda.
Visati seepärast,et amort oli surnud.Muidu väga vajalik junn neil vanadel Jet-.ja Motronicutel, milledel ädine IAC oma tööga korralikult hakkama ei saa.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: L Sept 29, 2007 15:24
Postitas S9K
Probleem järgmine: Sinine suits ja seda tuleb tohutult.

Kiirendamise ajal ei tule, peale kiirendust madaltel pööretel sõites on suits taga. Kohapeal ka suitseb. Kas tõesti turbo. Krt täiesti uus alles, pole 500 km sõitnud, külmalt sõitma ka pole läinud.

Plokikaas ka remonditi ära; klapid lihviti, pesad lihviti ja soveldati, klapisääre tihendid said ka uued.
Plokikaane tihend ka uus.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: L Sept 29, 2007 22:41
Postitas ivomets
no nii paljuks seda rõõmu oligi.
aga eks need mured teevad lõpuks inimese tugevaks.
teada ja tuntud vanasõna: TURBOMOOTOREID ON KAHTE TYYPI: YHED POLE PIISAVALT VÕIMSAD, JA TEISED ON LAIALI.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: L Sept 29, 2007 22:45
Postitas S9K
Ülimalt hästi tean seda vanasõna :thumb:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: L Sept 29, 2007 22:54
Postitas qdwin
Kuidas Sa uue turboga mootori esimest korda käima panid? Turbo oli õlist tühi, kas ketrasid ilma süüteta niikaua kuini õlirõhk üleval ja turbo õli täis?

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: L Sept 29, 2007 23:22
Postitas S9K
Räägin ausalt ära. Käima panin nii, et õli rõhk EI OLNUD üleval. Enne kui mind kohe süüdlaseks tembeldate kuulake ära :P

Üritasin õli survet üles ajada, küünlad võtsin maha ja väga kaua andsin starterit ikka, väga kaua. Õli survet ei tulnud. No mis seal ikka. Sai siis käima pandud ja õli surve kohe olemas.

Ma ei usu iial, et turboga just sellepärast midagi juhtus. Auto mootor ei tooda nii palju heitgaasegi, et turbo panna ringi käima, kui juba õli rõhk täielikult üleval oli.

Viga pidi tekkima muud moodi, kas auto õlitus süsteemis viga sees, sest vana turboga oli sama jama, vahepeal suitses tohutult ja siis oli jälle vaikus. Või tõesti turbo ise / vähe usutav. Õliks oli vana turboga Castrol RS ja nüüd on Castrol EDGE Sport.

Hakka või õli marki vahetama, õli sidumis/kleepumis omadused liiga halvad, immitseb igalt poolt läbi:P

Liskas VEEL siia juurde "mõned" fuel cut offid, vahepeal tuli neid tervelt kolm järjest. Vea tekkimine kisub minu kapsaaeda, väga hea, vähemalt jõuame kuhugi.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 7:22
Postitas Trionic
Tsitaat:Ma ei usu iial, et turboga just sellepärast midagi juhtus. Auto mootor ei tooda nii palju heitgaasegi, et turbo panna ringi käima, kui juba õli rõhk täielikult üleval oli.

Toodab ja kuidas veel:poke: . Kui turbol südamik täitmata jätta ja õli pealevoolutoru ka tühjaks ning masin käivitada, teeb võll ikka ka tühikäigul oma pöörlemisi ja seda mootoripööretest kordades suurema rpm`ga. Selletüübilistel turbodel,kus tööasendis on nii võll,kui nn. puks ujuvas asendis,neid tsentreerib korpuse suhtes täpselt etteantud õlikogus. Kui võll teeb näiteks 1000rpm. siis ideaalis peab puks tiirlema 2X väiksema,ehk siis 500rpm. sagedusega. Kui sa neile pool sekundit õli ei näita,siis pole vaja küberneetikumõistust,et ette kujutada, kuidas treilaastu tuleb.
Tossama paneb mootori ka mittetoimiv karterituulutus,mis Garrett`i toodangule mõjub tihti ja kiiresti fataalselt.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 8:26
Postitas qdwin
...ja reduktsiooniklapp :wall:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 10:24
Postitas ivomets
kas siis uue turboga ei olnud õpetust kaasas, et kuidas paigaldada ja et vajalikud kohad õli tais valada?
ise lasin yhe siinsamas eestis remontida ja siis antigi kaasa suur paber joonistega, kuis peale panna ja millal mis õli täis valada jne.
samas kunagi jooksis yhel kihnu mehel paadi mootor kokku ja teised kysima, et äkki olla õliviga olnud? kihnumees vastu, et õli viga kyll ei olnud, õli yldse ei olnud!
vana nali aga alati lahe!

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 13:27
Postitas S9K
Ei vaidle vastu, võib olla tõesti minu põhjustatud, kuigi mitte sellest, et ilma õlisurveta mootori käima panin. See oleks lihtsalt ajuvaba. Puutun ise igapäevaselt metalliga kokku ja hetkeks ilma õlita peaaegu mitteliikuvad osad ei lõika mingit laastu, eriti lihvitud/poleeritud pinnad. Ka tehase poolt on seal juba õli sisse pandud. Oma jutu juurde jään kindlaks. Lasen turbo üle vaadata ja kontrollin kõik muud asjad ka üle. Peace, ega elu läheb edasi, poh see üks turbo:P. Neid läheb veel ja veel.

Enam ei viitsi nende "pisikeste" turbodega jamada. Nii kui võimalus on läheb GT30 + seeriast midagi peale:headbang:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 15:29
Postitas sebastian
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Enam ei viitsi nende "pisikeste" turbodega jamada. Nii kui võimalus on läheb GT30 + seeriast midagi peale:headbang:
Vot see on juba mehejutt :cool:
Käib see võll ringi ka käivitamisel, võta filtri-turbo vaheline toru lahti ja näed kuidas vudiseb.
Uuel turbol peaks ideeliselt mingi määre võlli vahel siiski olema, aga...kui äkki on lihtsalt "kuivalt" kokku pandud, võlli peal ainult töömeeste õlised näpujäljed :freak:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 16:26
Postitas Trionic
Tsitaat:
Ei vaidle vastu, võib olla tõesti minu põhjustatud, kuigi mitte sellest, et ilma õlisurveta mootori käima panin. See oleks lihtsalt ajuvaba. Puutun ise igapäevaselt metalliga kokku ja hetkeks ilma õlita peaaegu mitteliikuvad osad ei lõika mingit laastu, eriti lihvitud/poleeritud pinnad

Äärmiselt veider jutt see "õlita peaaegu mitteliikuvad osad jne".
Tee enesele mõnest raamatust turboteooria selgeks.:bs:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 16:56
Postitas S9K
Ah krt lõpetame selle vaidluse ära, see ei tee mu turbot korda :). Riputame vanakese nagisse ja ootame uut:thumb:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 17:39
Postitas sebastian
Vaata, turbo ehitus erineb ikka suurel määral teistest "metall vastu metalli" liikuvatest osadest. Tegemist siiski erilise täppistööga. Poleks mõeldavgi asja näiteks ise treida, kui see peab hiljem pöörlema "õlipadja" sees max. 150000 pööret minutis. Tiivikud peavad ideaalselt balansis olema, iga väiksemgi võõrosake õli sees muutub kartastroofiliseks.
Näiteks võiks tuua, et kui 50km/h üle väikese kivikese sõidad, ei juhtu midagi, kui aga 1000km/h üle sama kivi põrutad on matused garanteeritud. (sorri, et nii must näide :mad: )
Kõik see tähendab, et turbo võll ja selle pesa peavad olema väga hästi lihvitud ja isegi lühiaegne ilma õlita pöörlemine mõjub hävitavalt.
Iseasi, kui auto jäetakse järsult seisma pärast tugevat gaasitamist: kaob turbos õliringlus, kuigi võll pöörleb edasi. Turbo elab selle errori teatud kordi üle. Päris "kuivalt" on lugu aga hoopis teine.

Oled sa sellist piiblit nagu "Maximum Boost" lugenud? Kui ei, siis soovitan soojalt ja võin "laenata".
Sinusugusele meistermehele peaks see olema lausa kohustuslik kirjandus :)

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 18:00
Postitas ivomets
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Probleem järgmine: Sinine suits ja seda tuleb tohutult.



Plokikaas ka remonditi ära; klapid lihviti, pesad lihviti ja soveldati, klapisääre tihendid said ka uued.
Plokikaane tihend ka uus.

kas kaas ise kah lihviti??
ma ikka arvan, et sul mingi väiksem viga, kui turbo.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 18:07
Postitas S9K
Maximum Boost, turboclub ja BRturbo jne, igaltpoolt seda teooriat lugenud. Boosti raamatuke pdf-ina arvutis olemas.

Kaant ennast ei lihvitud. Ma ei taha ise ka uskuda, et turbsi viga:mad:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 18:14
Postitas ivomets
no nii, siis hakkasid valest otsast peale. kaas ikka kõige tähtsam, ega need klapid , pesad niisama naljalt läbi laskma hakka.
minu soovitus:
mõõda rõhud silindrites esmalt, vaata, mis näitab.
ja äkki juba kyynlaid vaadates näed erinevust? mõni näiteks õlipõlemisjälgedega. ah?

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 18:41
Postitas S9K
yes sir, saab tehtud.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 19:55
Postitas Trionic
Ise ka ei usu eriti vurri teemat,kuigi olen turbopurustamise algusaegadel ca 5 vurri kokku keevitanud esimese käivitamisega , ilma õliprotseduure tegemata.
Plokikaant pole minu mõistuse järgi üleüldse lihvimata mõtet külge panna,isegi siis,kui lood peal kõik bro tundub. Ühest tuntud karaasist jõuavad meieni järjest juba aastaid masinad,milledel on värskelt kaanetihendit vahetet.Seda ilma kaant lihvimata.Olen sel teemal ka sõna võtnud. Samuti ei saa ma aru vendadest,kes sohveldavad küll klappe,aga ei lõika eelnevalt klapipesi üle ja ei trei klapile täpseid faase.Jääb mingi ebamäärane ümarjas tööpind,mis alul on küll tihedam,kuid mõnekümne töötunni järel hullem,kui enne suurt tööd.
Lisaks varemmainitule võib tossamist põhjustada karedaks hoonimata silindrihülss,eriti,kui on uued rõngad paigaldatud,samuti valesti asetatud rõngaste pilud. Kuna saabi dohc mootoritel on kombeks väljalaskeklappide sääretihendeid üles suruda(va. B205/235,kus see pole võimalik),on reaalne,et mõne toleransist kergelt väljas tihendiga nii on juhtunud.
Ja loomulikult karteri tuulutus.
Sorri,et su teemat risustasin:cool:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 20:01
Postitas S9K
Nii, klapi pesad on üle treitud ja lihvitud eelnevalt.. Uurin klapi sääre tihendeid ja lasen ka kaane üle lihvida.

Kristjan@palub.jumalat

Krt ma olen nii palju õlut võlgu juba:poke:

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 20:30
Postitas ivomets
tead, saabninethousand, kunagi ei jää teadmiseta need, kes ise asja vastu huvi tunnevad.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 20:47
Postitas Viki
tegelt seda kaane lugu ka eriti ei usu. veesärk silindritele palju lähemal kui 2 õlikanalit nurkades. siis ta peaks ikka väga kummaliselt kõver olema. pigem surve karteris/tuulutus ( kas turbo õhuvõtt õline? ) või siis tõesti klapisääred.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: P Sept 30, 2007 21:06
Postitas S9K
tuulutus ripub tühja. Sealt tuulutusest tuli küll muidu ikka mehiselt õli. Sellepärast ta sealt eemaldasingi aga ehk liiga hilja?

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: E Okt 01, 2007 8:33
Postitas uhti
Ühenda karterituulutus turbo ja õhufiltri vahele tgasi ja ma usun,et asi peals oluliselt paranema.Vähemalt mul on mitmel turbomootoril see viga olnud.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Postitatud: E Okt 01, 2007 9:00
Postitas S9K
Aga sellega pidavat selline jama tekkima, et tuulutusest tulev õli jääb turbo tiiviku külge kinni ja veab asja tasakaalust välja. Tekib liigne kulumine. Ma seda siit kuskilt lugesin.