6. leht 11-st
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: P Juun 20, 2010 21:05
Postitas teager
Jahutusvedeliku kolmik, selle leke on tüüpviga. Aitab uue paigaldus.
terv, teager
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: P Juun 20, 2010 21:07
Postitas RStorm
Peaks mainima, et 9-5-el neid tüüpvigu jagub:D ja üldjuhul juhtuvad need just sel hetkel kui autoga vaja kuhugi sõita.

Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: P Juun 20, 2010 23:38
Postitas Homersimpson
Kas sul on seda klappi juba näperdatud? Algupäraselt peaks seal vist teistsugused voolikuklambrid olema?..
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: E Juun 21, 2010 0:07
Postitas tanel122
tere tulemast minu maailma just nädal tagasi norra tulles just selline jublakas teepeal otsad andiski,ei pannud tähele pikal sõidul et niipalju lekib ja tagajärg nüüd siis uus plokikaan!
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: E Juun 21, 2010 8:40
Postitas Rauno
Kevad mõjub vist antud kalpile kehvasti - ka ise sai see eelmine nädal vahetatud

Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: E Juun 21, 2010 17:22
Postitas RStorm
Täna siis ommikul vahetas Viki selle klapi ära kiirelt ja edasi läks auto värvimisse, kartsin juba et ei saagi selle pärast viia, kuid kõik läks õnneks.

Nüüd homse õhtuni jalamees, väga kummaline oli ühistransporti kasutada:wall:.
To Homersimpson: Nende klambrite kohapealt ei oska küll kommenteerida, mul on kõik nad sellised.
EDIT: Tuli meelde, et kunagi on mul need voolikud vikingus vahetatud ju siis nemad kasutasid selliseid klambreid:eureka:
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 2:23
Postitas RStorm
Kirjutaks siis ka midagi vahelduseks...varsti siis ees ootamas esiamortide, tagusilla pukside ja piduri ketaste/klotside vahetus. Peaks ka mainima, et õhutemperatuuri probleemile saab lahendust niiviisi kui lülitada econ sisse:bs: mis tähendab autos palava ilmaga lämbumist. Ise kahtlustan, et intercooler on umbes...peab varsti Jupatsist eeskuju võtma, kuid ei oska niimoodi saabi lammutada, kuid kuidagi vaja sellele rohtu ikka leida:D
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 4:03
Postitas andres
Kuidas seostad´õhutemperatuuri intercoleriga?
[quote]Algselt postitas: RStorm
..... Ise kahtlustan, et intercooler on umbes...peab varsti Jupatsist eeskuju võtma, kuid ei oska niimoodi saabi lammutada, kuid kuidagi vaja sellele rohtu ikka leida:D [/qus ote]
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 7:20
Postitas unine
Äkki kliima radikas ajab intercooleri soojaks. Istuvad seal hunnikus ju.

Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 7:21
Postitas Homersimpson
Ju ta mõtleb sisselaske õhu temperatuuri ...
edit: unine arvab täitsa õieti...
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 8:22
Postitas Trionic
Selle õhu temperatuur,mis coolerist läbi käib on OLULISELT kõrgem,kui jahutusvedeliku,või külmaagendi oma.Ega need coolerid naljalt umbe ei lähe,kui just garrett sinna pidevalt massiivset õlikogust sisse ei pumpa.
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 10:01
Postitas Jupats
Panen siia ka su softi teoreetilise Dünosheedi. Nagu ma aru sain, siis reaalsuses sa seda kätte ei saanud.
Sinine: Väändemonent
Punane: Hobujõud
Tumeroheline: Lambda väärtus
Heleroheline: Injector DC (mitu % pihustid avanenud on)
Siin suurem pilt
Peale IC puhastamist läksid mu temp numbrid natuke paremaks. Midagi oluliselt ei muutunud. 100km/h sõites 27 kraadi välja, on mu IAT 44kraadi. 22 väliskraadi juures oli IAT 36 kraadi. Kui seista valgusfooritaga kauem, kui minut - on IAT 61kraadi. Seejärel sõitma hakates langeb see vaikselt. Linnavahel praeguse ilmaga on IAT kusagil vahemikus 45-55kraadi. Teine ventilaator hakkab reeglina tööle alles 60 kraadi juures. Olen ise mõelnud, et äkki langetaks selle 55 peale.
Üks rootslasest softiguru seletas mulle seoses Garretiga kaasnevaid ohtusid. Kui T17 sõita kõrge boostiga, muutub väljalaske gaaside temp niivõrd suureks, et kooleda võida nii väljalaskeklapid kui ka kolvid. T17 turbiin on niivõrd väike ja tihe, et selle ette hakkavad gaasid kogunema ning lõpuks paisuvad. See on üks põhjus, miks üle 1 või 1,1bar on T17 liiast. Kasuks ei tule ka loomulikult väike väljalaskesüsteem. T17 tekitab 1bar juures rohkem soojust, kui seda teeb näiteks mitsu TD04 või Diskokartul. Mida suurem on turbiini tiivik, seda vähem ta ka soojust tekitab.
Praegu arvan, et juba soft ise on paras overkill. Ma ültse ei imestaks, et ta sul kinni poob. T17ga selliseid numbreid saavutada on väga raske. Võibolla peaksid proovima oma originaalsoftiga, kas teeb sama. Siis saaks selle välistada. Siiski arvan, et temperatuuri probleemi ületades, tuleb sul sarnaseid asju veelgi ette. Seda siis, kui T7 hakkab juba rohkem õhukoguseid lubama. Muideks, soft arvab, et sul on Mitsu peal;)
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 10:39
Postitas RStorm
Need õhutemperatuurid on mul üsna samasse auku, kuid mind just häiribki see kuidas autol kaob jõud ära kui temp üle 47 kraadi tõuseb.Stock seades sellist nalja ei mäleta. Seletage nüüd lollile kas IC ja sisselaske õhutemp. vahel on otsene seos?
Vaatan, et soft lubab siin 260 hj mida garrett ilmselgelt ei suuda..opensidi järgi puhub ta mul maksimaalselt 0,85 bari.
Eelmise sügise dünonäit rattast. Palju ta täpselt mootorist oleks? Keegi ehk teab valemit?
Lisatud failid
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 10:53
Postitas Cyber
manuaalkasti puhul arvesta transmissioonikadu ca 10% ja automaadi puhul 15%. Oli vist nii...
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 11:36
Postitas sebastian
IC-l ja sisseimetava õhu temperatuuril on muidugi seos. Kui ütled, et 47 kraadi juures juba jõud kaob, siis on soft adapteerunud väikese Garreti jaoks paika. Ehk siis knokke tuleb tänu suuremale õhukogusele (air request) kõvasti rohkem ja võetaksega kasutusele request-mäppide "tagasihoidlikumad" osad.
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 12:40
Postitas Jupats
IC on ju küljes ainult selleks, et jahutada sissetulevat õhku. Muud ülesannet tal pole.
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 13:01
Postitas Jupats
Muideks avastasin praegu, et sa sõidad igal ajahetkel nii, et lambda regullib tegevust. Auto on siis 100% ajast closed loopis. Tegelikult peaks olema nii, et alates 500mg/c õhukogusest ei arvestata enam lambdaga (kuna too ei mõista seal enam midagi teha) ning võetakse kasutusele segumäpid. Sul lõpetab lambda töö alles 2000mg/c peal, mis on võrdne 645Nm-ga:D. See soft on mõeldud wideband lambdaga sõitmiseks. Pole ime, et ta sul kinni poob.
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 13:31
Postitas sebastian
Väike selgitus, kui tohib: closed loop on olukord, kus soft arvestab lambda sensori tagasisidega. Eraldi adapteerimismäppide kordajad võetakse kasutusele, et korrigeerida vajalikke õhu- ja kütusekoguseid. Ideeks on tagada katalüsaatorile vajalik 14,7 segusuhe. Kõrgetel pööretel closed loop'i enam tarvis pole: originaal- lambda andur ei suuda siis enam õiget tagasisidet anda ja segu läheks arvatavasti liiga lahjaks.
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 19:38
Postitas RStorm
Algselt postitas: Jupats
Muideks avastasin praegu, et sa sõidad igal ajahetkel nii, et lambda regullib tegevust. Auto on siis 100% ajast closed loopis. Tegelikult peaks olema nii, et alates 500mg/c õhukogusest ei arvestata enam lambdaga (kuna too ei mõista seal enam midagi teha) ning võetakse kasutusele segumäpid. Sul lõpetab lambda töö alles 2000mg/c peal, mis on võrdne 645Nm-ga:D. See soft on mõeldud wideband lambdaga sõitmiseks. Pole ime, et ta sul kinni poob.
Seega tuleks vist uus soft üldse peale lasta?:conf:
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Juul 07, 2010 23:26
Postitas Jupats
Mina pikas perpekiivis nii sõita ei julgeks. Jääb arvestatav oht, et kui lambda järsku saba annab, lendavad ka kolvid. Lambdad näitavad enne suremist reeglina mingeid müstilisi väärtuseid. Seega võib ta sul mingi hetk kiirendades segu üli lahjaks muuta. Parem karta, kui kahetseda. Ma ei ole 100% kindel, kas see ka su kinnipoomise probleemi lahendab. Loodame, et mõjub ka sellele...
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: T Juul 27, 2010 19:44
Postitas RStorm
Vahepeal siis uut ja põnevat toimunud.
CR Saab Performancelt uus soft saadud.
Troostis vahetatud esiamordid, tagumised pidurikettad ja -klotsid. Taha läksid Zimmermannid, klotsid Ferodod. Powerflex tagumised raami puksid(on nimetus nii vist

) ja käigukast sai kah uuenduse.

EDIT: Alla sai pandud Continental Sportcontact 3 rehvid, esmamulje on hea ja oluliselt vaiksem.
Pilt kah
Lisatud failid
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Aug 18, 2010 20:46
Postitas RStorm
Täna siis kadus autol hoopiski jõud ära. Turbo ei võta rõhku ülesse ja kole uimaseks läks järsku, milles kala võib olla?:conf:
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Aug 18, 2010 21:23
Postitas Homersimpson
Mingi voolik jälle kuskil ...
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Aug 18, 2010 21:25
Postitas Jupats
Vaata kas wastegate varras on ikka kinni...
Seda peaks nägema ka ilma hõbedast kuumakatet eemaldamata. Piilu aku poolt katte alla turbo poole ja näed varrast. Just aku poolne ots kipub lahti tulema, kuna splintseib ära ussitab.
Saab 9-5 2.3T Vector Crossroad Performance, 2003, RStorm
Postitatud: K Aug 18, 2010 21:59
Postitas RStorm
wastegate varras on küll ilusti kinni.