7. leht 37-st
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Okt 01, 2007 9:09
Postitas suur
Siis on miskit mäda kui tuulutusest liiga palju õli tuleb. Sul ju sisuliselt kapremmitud mootor. Sellele jurale tuleks ka põhjused leida ju.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Okt 01, 2007 9:31
Postitas S9K
Kapremonti siiski päris teinud ei ole. Sisu on ju vana. Plokikaant sai tiba tehtud ainult aga tuleb välja, et sedagi vähe. Kui mul nüüd aega tekib siis üritan kõik antud nõu ära proovida. Ehk on mõni õlirõngas katki läinud, või mida iganes. Eks tuleb kaaneke maha kiskuda jälle.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Okt 01, 2007 21:57
Postitas Trionic
Sa meenutad mulle iseennast 89 aastast,kui tsiklid end ammendanud olid ja autosid peedistama asusin.Kõik sai omal nahal järgi proovitud.Internet oli kauge tulevik,tõest infot liikus vähe.Kes teadis,see vaikis.

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Okt 01, 2007 21:59
Postitas Cyber
Aga vähemalt ei ole S9K-l igav..

ja kui külm enne jaanipäeva ära ei võta, siis saab veel asjagi ehk..
Igati hea ju, kui on tahtmist ehitada ja võimalused ka

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: T Okt 02, 2007 22:21
Postitas S9K
Sisselaske toru on õline, mega õline. I still sink that the turbo is broken. Very nice, nüüd uut SUUREMAT turbsi vaja. Kas vanast teeme JET engine-i?:P Garantiid pole sähksel asjal?:red:
Algselt postitas: Trionic
Sa meenutad mulle iseennast 89 aastast,kui tsiklid end ammendanud olid ja autosid peedistama asusin.Kõik sai omal nahal järgi proovitud.Internet oli kauge tulevik,tõest infot liikus vähe.Kes teadis,see vaikis.
Müts maha Su ees Werner, selline Suur Kuju võrdleb mind endaga:notworthy:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Okt 04, 2007 20:13
Postitas S9K
Kusjuures nüüd meenub veel midagi. Mul haugimälu muidugi. Mootor ikkagi ei pandud enne käima kui õli surve üleval oli. Ta ju ei läinudki käima, DI/APC chip oli ju vale. Teise auto järel tõmmates õli ka õlisurve üleval. Krt, vat kui halb mälu.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: N Okt 04, 2007 20:41
Postitas Trionic
Juhul,kui vurr on UUS ,annab seda norm hinnaga päästa,juhul,kui viga selles(ju ta on).
Tsitaat:Müts maha Su ees Werner, selline Suur Kuju võrdleb mind endaga:notworthy:
Pole ma sust halvem,ega parem.Meid ühendab tahtmine asju enesele tegelikkuses ja oma käte ning -rahakoti abil selgeks teha.Ise hindan selliseid inimesi.Neid on õnneks SaabNetis päris mitu,kellega huvitav suhelda on tehnilistel teemadel(mina olen tegelikult musafriik,kellele tehnika on äraelamisevahend).
Minu ideed 2,või 4 turboga V mootori ehitamisest on senini idee tasandil(kuigi nii V-6 Saab,kui V-12 bemari mootorite tegemiseks on kõik vaimne eeltöö tehtud),sest pole vastavat doonorit ja pole ka piisavalt materjaalseid ressursse. "Rotikaid" ma ehitada ei kavatse,kõik peab välja nägema ja toimima.
Aga aitäh hea sõna eest.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Okt 13, 2007 11:30
Postitas S9K
Lammutan autot jälle. Näppude vahele jäi turbo võll. Liigub edasi tagasi ca 1 cm. Kas see tähendab, et turbo on läbi:poke: Tean tean, läbi jah. Uhhh kui õline sisselase on. Talviseks ajaks paigaldame turbo asemele metall põlve. Kevadel kui rehv haakub paigaldan hoopis midagi muud

. Terve talve jõuab jumalatega rääkida jõu harjutustest ja kuidas saavutada parimat vormi.
A kuda muidu Teil läheb?
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Okt 13, 2007 13:09
Postitas Trionic
Meil läheb hästi.Saabus jälle suur kastitäis turbokompressoreid renoveerimiselt.
Esimesel käivitusel ja -sõidukilomeetritel on turbovahetuse puhul kriitiliselt oluline KÕIK õieti teha. TD-04 oma kloonidega annab palju patte andeks. Garrett mitte kunagi. A-4 lehe jagu on nõudmisi,mida tuleks täita,kui vurri vahetad.Alates väljundtorust tuleva õli kapasiteedi-,lõpetades väljalasketrakti läbilaskevõime mõõtmisega.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Okt 13, 2007 19:16
Postitas S9K
Nii, nüüd terve turbo välisel vaatlusel üle käidud. Kompressori tiiviku otsad puruks. Muid vigu ei tuvastanud (võib ka mitte tõele vastata). Nüüd siis tiba toba korjame raha ja turboga jumalate juurde.
Sellest võiks tõesti JET engine teha:poke: paneks kolmekale (veneaegne lastejalgratas) peale
Muide küsiks siin kohe ka sellise asja ära, et mis hinnas on GT30 ja suuremad turbod, näiteks GT4202r:evil:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Okt 13, 2007 23:12
Postitas sebastian
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Muide küsiks siin kohe ka sellise asja ära, et mis hinnas on GT30 ja suuremad turbod, näiteks GT4202r:evil:
Eestis ei tea, aga kui lombi tagant tellida, siis GT30** alates $1300 ja GT40** $1800+. Liitub käibekas ja saatmine muidugi.
Ja veel vajalikud torud, õlidüüsid + üleminek 3-poldilisele DP-le. GT turbod teatavasti 5 poldilise väljalaske osaga.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: L Okt 13, 2007 23:28
Postitas S9K
Mul käed otsas:P Vajalikud torud tehtavad, 5 poldiline ots ka tehtav. Samas kindlasti pole mõtet mingeid järjekordseid minu lollusi tegema hakata

Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 0:55
Postitas sebastian
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mul käed otsas:P Vajalikud torud tehtavad, 5 poldiline ots ka tehtav.
Selles ma ei kahtlegi, et ise teed
...mõned töövõtted ehk abiks:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=25351
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 12:56
Postitas S9K
Teada tuntud bellmouth nagu iromanil. Kas nendel suurtel ilma sisese WG-ta on ka bellmouth? Minu teada vist ei ole.
Praegu teen oma auto vabalt hingavaks.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 14:14
Postitas M-Tech
Turbo oli sul tutikas ja mingi tuntud firma oma?
Enda praegusel projektil unustasin ka vist (küll kasutatud turbo ja pesin pukside osa brakecleaneriga läbi) enne esimest käivitust õli enne sisse valada.
Tegu Mitsu turbiiniga ja unues selletõttu, et õlituspoldiga oli ilge kepp ja tuli ise valmistada, lõpuks oli ootusärevus nii suur, et asjad hakkasid ununema.
Tunub, et ei juhtunud temaga hullu midagi, asi pole just esimeses nooruses ka.
Mul oli vist kompressori ja sisselaske vaheline ots ka tol hetkel lahti, seega võll käis ilmselt erilise vastusurveta.
Ehk päästis see asja, kui sellest esimesest õlitamisest tõesti nii palju sõltub.
Karterituulutuse sisselaskest eemaldamise idee on tegelikult selles,e t ta sisselased õlika üle ei kataks.
Nimelt paljas alumiinium on palju parema soojusülekandega, kui õline alumiinium.
Intercooleri effektiivsus kahaneb päris tuntavalt sisemise õlikihi tagajärjel.
Kuullaager turbiinide puhul ei tohiks see esimese õlitamise probleem ilmselt nii suur olla, kuna nende tarbitav õlikogus on ka väike.
praegu mõtlema hakates mõjutab ilmselt just kompressori poolse vastusurve puudumine päris palju, kuna võllile ei teki vasturõhku.
Lisaks veel teadmiseks, et vabalt ei tohi turbot suure pöörlemissagedusega pöördesse lasta, kompressori osa vajab vastusurvet.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 14:43
Postitas S9K
Turbo oli "vahetus turbo". Firmaks Garrett.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 15:06
Postitas M-Tech
Ja pärit mingi ametliku edasimüüja kaudu mitte e-bay kaup?
Ehk oli tegu lihtsalt praak turboga?
Turbo õlituse pealevool ja äravool ilusti puhtad (mootorist turboni ja tagasi)?
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 15:45
Postitas sebastian
Turbo läbilõiget vaadates ei saa ma kuidagi aru, mismoodi võib pikilõtk 1cm olla

Sel juhul oleks nagu midagi seest puudu või lihtsalt katki. Kui said, siis muidugi ei loksunud?
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 16:18
Postitas qdwin
Jaa. Sellise lõtkuga tubot tahaks ise ka näha, just lahti lammutatuna. Mõnemillise lõtkuga ja siniste komponentidega turbs oli suisa kunstiline vaatamisväärsus.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 16:27
Postitas S9K
Algselt postitas: M-Tech
Ja pärit mingi ametliku edasimüüja kaudu mitte e-bay kaup?
Ehk oli tegu lihtsalt praak turboga?
Turbo õlituse pealevool ja äravool ilusti puhtad (mootorist turboni ja tagasi)?
Turbo pärit rootsi Saabi tuuningust Speedparts. Ostsin aga eesti esindaja kaudu ehk Speedparts Estonia OÜ. Äravool on 100% puhas, pealevoolu pean uurima, et mis konditsioonis oli toru ja aukudega poldid.
Algselt postitas: sebastian
Turbo läbilõiget vaadates ei saa ma kuidagi aru, mismoodi võib pikilõtk 1cm olla

Sel juhul oleks nagu midagi seest puudu või lihtsalt katki. Kui said, siis muidugi ei loksunud?
Ojaa, mega pikilõtk on ikka. Ristilõtk on väga väike. Ma ei osanud arvatagi, et pean enne peale panekut veel kõik ise üle vaatama. Ühesõnaga ei tea kas loksus kohe alguses.
Algselt postitas: qdwin
Jaa. Sellise lõtkuga tubot tahaks ise ka näha, just lahti lammutatuna. Mõnemillise lõtkuga ja siniste komponentidega turbs oli suisa kunstiline vaatamisväärsus.
Tegelikult pole probleemi. Viin Trionicu juurde vaatlusele.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 17:31
Postitas Trionic
Algselt postitas: qdwin
Jaa. Sellise lõtkuga tubot tahaks ise ka näha, just lahti lammutatuna. Mõnemillise lõtkuga ja siniste komponentidega turbs oli suisa kunstiline vaatamisväärsus.
Mida räägid? Su Garrett nr. 2 sai ka endale 11mm. pikilõtku ju:wtf: .
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 17:42
Postitas Trionic
Algselt postitas: sebastian
Turbo läbilõiget vaadates ei saa ma kuidagi aru, mismoodi võib pikilõtk 1cm olla

Sel juhul oleks nagu midagi seest puudu või lihtsalt katki. Kui said, siis muidugi ei loksunud?
Saab olla ja kuidas veel.Sa ei kujuta ette,mis jõuga gaasid seal südamikus jahvatama asuvad,kui õli võlli-puksi tsentreerida ei suuda(või kui õli üleüldse puudub),või kui sumps/kat. umbes on ja kompressori poolt toodetud ning mitte väljapääsev õhurõhk võlli koos tiivikute-puksi-rõngaste-ekraanseibidega turbiini poolele surub. Musta stsenaariumi korral suudavad metallitükid läbi cooleri reisida ja klapid-kolvid lõhkuda. Olen korduvalt sellist kaost lappinud(ja ka ise põhjustanud oma mootorites):freak:
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: P Okt 14, 2007 17:45
Postitas qdwin
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: qdwin
Jaa. Sellise lõtkuga tubot tahaks ise ka näha, just lahti lammutatuna. Mõnemillise lõtkuga ja siniste komponentidega turbs oli suisa kunstiline vaatamisväärsus.
Mida räägid? Su Garrett nr. 2 sai ka endale 11mm. pikilõtku ju:wtf: .
Enam ei mäletagi peensusi, oli see tõesti nii palju??? Ja auto liikus veel omal jõul... Tere tulemas parteisse siis s9K.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Okt 15, 2007 0:06
Postitas M-Tech
Ma olen korra ka oma silmaga näinud, kuidas K27 hybriidil võll keskelt lihtsalt pooleks murdunud on.
Üks K26 oli ka kunagi LOKSU-ga, sest lõtkust oli asi juba väga kaugel.
Pikkilõtk oli jube ja ristilõtk ka vist juba vähemalt 5mm.
Antud juhul ei teagi kahelda, kas asi taastamisveas või selles väikses paigaldamisapsakas.
Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Postitatud: E Okt 15, 2007 21:27
Postitas S9K
Krt ma ei tea. See vabalt hingav pole ikka õige. Koha pealt peab meelitama, sõidu ajal järsult gaasi põhja vajutades uputab vist silindrid üle:P, et siis poob kinni. Tõmmet pole, midagi ei ole:wtf: