7. leht 16-st
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Juun 30, 2010 13:56
Postitas ivomets
sai siin päevakese oma autot kohendatud:
ära sai keevitatud kõik tiivaäärtesse tekkinud praod, siis suurem rooste maha lihvitud, veits pahteldatud, krunditud ja uus värv peale lastud.
huvitav on see, et leidsin ajalooürikustest mulluse märtsi spidonäidu ja tõsilugu see, et selle masinaga aasta jooksul läbinud veidi enam kui 10000 km!
lausa ise ka ei usu!
mõni pilt kah:
Lisatud failid
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Juun 30, 2010 13:58
Postitas ivomets
veel sai ennem värvimist ülevaatusel käidud:
läbi sain, kuigi sportrooli pidin ära vahetama.
aga nalja sai, et läbi sain!!
Lisatud failid
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Juun 30, 2010 14:21
Postitas Cyber
Algselt postitas: ivomets
huvitav on see, et leidsin ajalooürikustest mulluse märtsi spidonäidu ja tõsilugu see, et selle masinaga aasta jooksul läbinud veidi enam kui 10000 km!
lausa ise ka ei usu!
Jaga see number kohe mõnuga pooleks..

Sa vaata palju sul ratas talvel jäärajal ringi käis..

Selle auto spidosignaal ei tule ju tagarattast...
Ja ma ei näe küll mingit põhjust, et sa ei peaks ÜV saama..

Heitgaasid peaks ok olema, segukell ju näitab sul normaalseid numbreid (ja normid on ka suht lõdvad 80 aasta autole. Piduri ja sillapulgad peaks sul korras olema, muidu rajale ju ei läheks, kere näeb ju ka enam-vähem välja nii vana auto kohta..

Peale värvitöid veel parem. Võibolla lörina peale võiksid nad nägu krimpsutada, aga see on ju ennetatav..

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Juun 30, 2010 15:29
Postitas ivomets
Algselt postitas: Cyber
Ja ma ei näe küll mingit põhjust, et sa ei peaks ÜV saama..

Heitgaasid peaks ok olema, segukell ju näitab sul normaalseid numbreid (ja normid on ka suht lõdvad 80 aasta autole. Piduri ja sillapulgad peaks sul korras olema, muidu rajale ju ei läheks, kere näeb ju ka enam-vähem välja nii vana auto kohta..

Peale värvitöid veel parem. Võibolla lörina peale võiksid nad nägu krimpsutada, aga see on ju ennetatav..
selgituseks:
muide, kõik mis sa kirjutasid on õige;
segu ok, aga HC metsas, oli 2000+, aga ehk sellise nuka puhul peaksi olema?
lörin ei tohiks ka probleem olla, sest sumpa pott on originaal 100%
piduri- ja sillapulgad, need peavad korras olema ja olid ka.
ega mis ei meeldind, oli kere, see nägi just nimelt enam-vähem välja!!!
muidugi roosteprobleeme ei ole, aga välimus ja 2 värvi ei meeldinud.- arvati, et peaks mitmevärviline olema, kuigi mul on passis sinine ja toone oli ka siniseid vaid, seega kohtukeiss;)
veel ei meeldind need tuled, et neid nii palju ja jäävad ette originaalidele osaliselt; samuti tagurdustuli ei sobind kah, see pidi hoopis täistuli olema?? aru ma ei saa, see näitab ju tahapoole
aga ma läksin tegelt lihtsalt piire katsuma....

aga tuleb välja, et piire ei ole...

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Juun 30, 2010 16:42
Postitas heikiw
Tsitaat:
" huvitav on see, et leidsin ajalooürikustest mulluse märtsi spidonäidu ja tõsilugu see, et selle masinaga aasta jooksul läbinud veidi enam kui 10000 km!
lausa ise ka ei usu! "
Sul käisid rattad jäärajal palju tühjalt ringi !!!:P
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: N Juul 08, 2010 22:22
Postitas ivomets
peale selle kui sai auto väljast tehtud korda sai ronitud ka põhja alla.
kõik lahtine mastiks sai eemaldatud, siis augud keevitatud( õnneks oli vaid 1 koht mootoriruumi ja tulemüüri juurest, kus topeltplekk oli läbi roostetand) ja kogu põhi mastiksiga üle tehtud. topeltpleki servadesse sai pandud segu 7-t ehk mootoriõli ja bituumeni segu, pintsliga, ja siis sai peale lastud sprayst ka 5 purki bituumeni mastiksit.
loodame, et aastakese kestab ja kere hullemaks ei tee.
väga huvitav, see on 79 või 80 aasta masin ja bituumenmastiksiga põhi tehtud.
ja sealt kust mastiks lahti koorund ei roosteta kah. ikka mingi spetsvärvi või asjaga üle tehtud. tehase poolt.
sellest masinast võiks veel keegi kunagi miskit ilusat originaali teha!!!
siis veel kõiksugu tagumiste porilapakate kinnitused tugevaks keevitatud ja sumbuti kinnitus kah.
pärast veel sumbutaja kah kõvasti alla.
ja täna sai siis segukella kasutades segu kah õigesse auku.
peale sisselaske tegemist läks segu rikkaks; tykk aega mõtlesin ja ei osanud põhjust leida, nyyd vist leidsin kah omaarust:
klapid ennem ei pidanud. ah?
mullu sai klapid tehtud käsitööga, nüüd kallis pingis. peale selle ka sai pandud klapipesad ja 2 juhtpuksi kah.
eks näha ole, mis peale 1000 km saab.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Juul 26, 2010 9:19
Postitas ivomets
eile sai siis peale mootori sättimist tehtud Pärnu-Tallinn-Pärnu reis.
ja masin pidas kenasti vastu. ainuke häda, et sumbutajatorustik hakkas kuskilt vastu keret käima ja sellest meeletu müra ja vibratsioon mingitel pööretel. ( õigemini mingitel pööretel ca 3600 ainult ei olnud)
masina dünaamilised omadused on peale ümberehitust ikka muutunud ka natukene. veel ei ole paaki täis pannud ja mõõtnud kytusekulu, aga tundub, et jääb sinna 10 kanti vaid. peaks vist hea olema kiire maantesõidu jaoks. koju tagasi sõites tallinnast õismäelt pärnu kesklinna 1.15 min.
Tallinna minek oli veel hullem, sai mingi ferraariga koos sõidetud. ferrari paagn ei saanud häid möödasõite teha, kuna rool oli valel pool ja ei näinud hästi võimalusi...
Aga päris lahe, kui 96 ga kellegile järele võtad, siis hakatakse ees ka vajutama
segu kell näitas kiirusel 110 umbes 14,4 kanti, kiirusel 120 14,6 kanti ja kiirusel 130 15,0 kanti, ehk ühesõnaga ei mingit liigset rikast segu;
samas kui gaasi siis anda ja 2 kambri lahti teeb, siis kohe 12,6 ja masin hakkab mõnusalt jõurama.
see süütehetke ja vaakumregulaatori töö tahaks veel uurimist ja katsetamist; 100 pealt peene gaasiga ja seguga 14,4 kiirendab ka hästi ehk isegi paremini, kui põhjagaasiga; ju see vaakumregulaator tõmmab süütre täisgaasi puhul liiga varajaseks?! tegelikult seda v-regulaatorit eiratakse hoopis, aga eile ei viitsinud toru lahti võtta ja proovida.
varsti võiks kuksile dünosse ka minna ja graafikuid teha.
ja miili sõitma haapsallu paari nädala pärst.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Juul 26, 2010 10:10
Postitas iisak
Kõrvalistmelt oli päris lahe jälgida, kuidas suur mees pribooride taga võimles:headbang:
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Juul 26, 2010 11:34
Postitas ivomets
sai läbitud 274 km ja tangitud 23 liitrit, seega keskmine kulu 8,4 l/100 km.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Juul 26, 2010 19:16
Postitas ivomets
pärast 100 aastat otsimist sai täna auto endale läikiva grilli.
Tänud toojale
Lisatud failid
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: L Juul 31, 2010 9:37
Postitas part
ilus!
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: L Aug 14, 2010 21:35
Postitas ivomets
täna, Kiltsil, sai selgeks, et sumbutaja on saatanast; samamoodi ka õhufilter!
see on ikka lahe, et selline võimalus on torud tühjaks puhuda! suured tänud audiklubilastele!~!
ja eriti hea oli see, et 3 katset oli.
kahjuks 3 katse jaoks endam suurt kohapeal midagi teha ei saanud. 2 katse puhul oli segu lahja. 14,5 kanti vaid.
suure hädaga tõstsin ujuki taset maksimaalselt kõrgemale aga sellest ei aidanud. vaid käima ei taha enam hästi minna ja tyhikäigul rikas segu.
mullused tulemused olid: 157 ja 158
selle aasta omad: 159; 168 ja 170.
ja napilt taas poodiumilt välja!!
ja veel: kiirendus 0...100 km/h sai mõõdetud 11,2 ja11,1 sek.
üks video kah 3 sõidu stardist( kaamerataga ill) ;
http://www.youtube.com/watch?v=yzzON1NRzlo
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: P Aug 15, 2010 4:31
Postitas daags
h22l oli ikka metsik, isegi acmile kommentaator pani suu lukku, kui sa startimas olid:thumb:
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: P Aug 15, 2010 6:19
Postitas Jaanus
Kõige valjema auto tiitli said ka

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Sept 06, 2010 19:33
Postitas ivomets
valju auto saab peatselt uue sumbutaja tagaosa.
esimest osa ma olen vist korda 4 ümberteind ja nüüd on 3 variant tagumist osa.
kes kuumajooki joonud saab aru, et pikk reso on tehtud 99 kroonistest termostest.( hea odav; valmistehtud asjad otse kuusakoskist)
ja pytt ise samuti roostvabast. materjalihind 125 kr. ( oma tööd tundi 6.)
mõlemad otse läbi toru: resol, toru asendatud roostevabast traadist võrguga.
niisama otsa topitult oli päris vaikne, samas kui asjad üksikult otsas, siis jäi liiga kõvaks.
eks lähipäevad annavad selguse.
Edit: muidugi kõige raskem on läikiva summutiotsa valimine
Lisatud failid
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 07, 2010 10:33
Postitas Lepa
Mis püti läbimõõt on? Täitsa huvitav oleks häält kuulda ja võrrelda, palju siis reso müra maha võtab...
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 07, 2010 11:05
Postitas ivomets
pütt sai tehtud plekist, mille laius 40 cm.
originaalis oli ümbermõõt ca 37 cm. ja pikkus ca 46 cm.
natukene ovaalne jääb.
praegu ühendamisega tegelen.
2 nurgaga toru vaja veel paika ajada ja siis tuld peale anda ja siis saaks kuulda häält.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 07, 2010 21:22
Postitas ivomets
sain asjad alla .
hääle kõvadus/ vaiksus on väga hea! võib linnas täiesti ilma häbenemata sõita!
umes sarnane nagu originaal süsteemiga.
( muidugi ma vaid autost kuulnud, taga sumpa juures pole seisnud)
nüüd vaja veel mõelda ( ma ei tea juba mitmes kord) sumpsitoru keskosa kinnitus: mis oleks piisavalt tugev ja mitte jäik, et vibrat salongi ei annaks.
ja seda värki kah, et need kummitripid ära ei põleks.
ma ei saa aru, kuidas teistel masinatel nad ära ei põle??:evil:
tagumise püta kinnitustrippide aasa vahele tegin yhe vahetüki nagu radiaatoriks.... äkki aitab?!
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Sept 13, 2010 22:32
Postitas ivomets
dünos käidud. veel puudub igasugune asjadest arusaam.
graafikud leiab siit:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... 557&page=5
erinevus standardmotoga on:
võimsus: 48...50 Kw standardis; minul praegu 61 KW
väändemoment: 113Nm/3000 p/min standardis; minul 129 N/m.
Huvitav, kas kuskil mõne rally 96 graafikuid või andmeid ka oleks? siiani pole veel leidnud ;(
Segu oli 11,5, ehk väga rikas.... muud veel ei tea...
aga mõlemat numbrit võiks ikka kasvatada 20+ numbrit suuremaks.

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Sept 13, 2010 23:53
Postitas Cyber
Kopeerime siia ka küüliku numbrid
75.8 obest rattast (83 mootorist e. 61kW) ja 129Nm mootorist (see oli vist 95 lb/ft rattast). Ilmselt sai segu pisut rammus. Kella peal oli ca 11.5 segu näidanud... Peale 6k rpm-i pole väga mõtet vajutada, sest graafik kukub väga järsult... teisel pildil on näha, viimane tõmme sai pisut kaugemale lastud.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 14, 2010 0:15
Postitas sebastian
Algselt postitas: ivomets
Segu oli 11,5, ehk väga rikas.... muud veel ei tea...
aga mõlemat numbrit võiks ikka kasvatada 20+ numbrit suuremaks.
Millest järeldad, et väga rikas? Kui ta sul maanteel nii näitab siis küll aga dünos pole see äkki nii hull.
Sealt see vääne ju tuleb - rikkamast segust.
Keegi (vist TFK) kunagi ütles oma kuulsa lause, et alati on rikas parem, kui vaene
Näiteks turbosaabil täiskoormusel 11AFR on veel suht normaalne. Kuni pööreteni 6500. Mida 96 kohta pajatavad?
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 14, 2010 8:06
Postitas ivomets
maxim ise ütles, et 13,5 oleks hea.
eks peab hakkama mõne võidusõitjaga nõu pidama....
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 14, 2010 8:36
Postitas Cyber
Vabalthingava jaoks on see 11.5 ikka vist palju. Nina järgi võis juba aru saada, et bensiiniga kokku ei hoita.

Ja see number on ikka täisgaasil, mitte kulgedes. Turbode puhule peab natuke teistmoodi seda arvestama (ülerõhud jms), seda ma loomulikuilt ei mäleta täpselt, kuidas. Aga vist turboclub-i foorumis oli see materjal olemas kusagil. Natuke on seal ka
vabalthingavate juttu
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 14, 2010 8:49
Postitas ivomets
siin lehe peal/
http://www.performance96.co.uk/tuningladder.html /
annabki teada, et kui need asjad mis mul tehtud, saab võimsuseks 85...90 Hj.
ja minu 81 Hj rikka segu puhul ehk on täitsa OK.
/ mis ei tähenda, et ma sellega lepiks!!!/

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Sept 14, 2010 8:53
Postitas janek555
Algselt postitas: ivomets
/ mis ei tähenda, et ma sellega lepiks!!!/
Siis ehk õnnestub mul ka elus omasilmaga turbo küülikut näha!:headbang: