Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Vasta
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#151

Tänud farmacoma, kang paigas.
Jätkan monoloogiga.
Mootor on aistevahel, probleeme jätkub.
Pistsin vahele tonnise sidurikorvi ja hooratta. Mahuvad ringi käma ja kõik on kena, kuni keerasin kinni korvi poldid. Sellega tõmmati korv vastu siduriketast ja ühtlasi ka lamellid nii palju tagasi, et lamellide ja survelaagri vahele jäi 10-15mm vahe. Sidur küll töötab, kuid n.ö null asendis on silinder väljas.
Mis nüüd valesti sai?
Tonnise ja klassiku sidurikorv on varuosakataloogi järgi sama, ketas on küll tonnisel 8mm diameetrilt suurem, kuid see siin rolli ei mängi.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#152

Kas hooratta paksus on sama,ketas tagurpidi?
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#153

Kõik on õige. Hooratas on sama paks. Flywheel side on seal pool, kus on flywheel.
Kui sidurit vajutada, siis lahutab kui sidur vabastada, surub kokku jne. Lihtsalt ilus läikiv kolvipind paistab.
Kuna uus siduriketas on oluliselt paksem, kui vana (st kulumata), kas selline asi võib põhjustada tekkinud nähtusi.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#154

ilmselt see sind ei aita, aga see on üks kena piltidega varustatud teema, kuidas klassikult sidurit vahetada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#155

Sellisel juhul on normaalne,et silinder tuleb rohkem välja kui ketas on paksem .Selle järgi õpetataksegi ketta kulumise kontrollimist.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#156

Okei. Siis olen rahulik. Cyberi piltidelt selgub ka, et minu masinal puudub see kaitsekumm.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#157

kas siduri töösilinder tuleb piisavalt tagasi, et survelaager vastu pingega ei käiks?
kui jah, siis käib küll!
kui ei, siis ketas liiga paks. ennem ka olnud, et uued kettad on klassikul liiga paksud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#158

Mismoodi seda kontrollin?
Kuidas täpsemalt see ketta paksusega seotud on? Oma loogika ütleks nagu vastupidi, et kulunud ketta puhul tulevad lamellid nii palju välja, et avaldavad tugevamat survet laagrile.

Milliseid vedelikke antud mootor tehase soovitusel manustab?
Hetkel siis kõik potsikud peale pidurivedeliku tühjad.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#159

on jah nii, nagu kirjutasid, et kui ikka täielikult lahutab, siis peaks sul hea olema. oli nii, et uute paksude ketaste puhul ei hakkanud lahutama.
puterdan tõesti vahepeal, sest igapäev ei tegele sellega ja mõtlemine pole minu tugevam külg.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#160

Räägime natuke õlidest.
Mootorisse pakutakse igal pool 5w30-40. Milleks see parem on, kui näiteks 10w60?
Saan aru, et teine on külmana paksem ja samas on ta seda ka kõrgetel temperatuuridel.
Kumb neist on kaalukam? Kui külmana kõvasti ei paaruta, siis nagu ei tohiks ju häda miskit olla. 5w30 läheb väga vedelaks kõrgema temperatuuri juures- õlirõhk langeb ja hõissa saaled.

Trionic pakkus käigukasti mineraalõli 10w30. Miks kasutatakse mineraalõli seal kastis?
Liquimoly pakub veel hirmkallist õli: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _4426.html
Kas see võiks kasti veits säästa? Ilmselt on käiguvahetus külmana raskevõitu.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#161

Saabi käigukastis käib MOOTORIÕLI. Ei mingit 75w90-t. Tehas ütleb nii..:) Kusagil foorumis on ka selle kohta vist mingi pikem teema olemas...
EDIT: Selle lingi leidsin

Ja selle autoga sa ju kuhugi paarutama ei lähe (rajale siis), et sul seda 10w60-t vaja oleks... Ei lähe need temperatuurid sul seal midagi nii kõrgeks, et see õli hirmvedelaks läheks. Tavakasutuseks on w30-40 õlist piisavalt. Suvel on sul 10 algusega õlist muidugi ka üsna piisavalt, aga talvel, eriti kui plokisoojendust ei ole, on see pisut paksuvõitu (alguses). Audiklubi talvepäevadel tehti üks väga ilmekas pilt 5w50 Mobili õlist -20 tempertuuri juures..;) Autor on vist kod. Black Audi foorumist.
Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#162

Alternatiiv mootoriõlile klassiku käimakastis on Redline MTL.

Väljamaa foorumijuttude järgi, kes kasutab see kiidab.
Endal ka plaanis kunagi see kasutusele võtta, vast järgmise õlivahetusega kki.

Eestis saab siit: http://www.racingexpert.eu/index.php?op ... Itemid=145
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#163

Nii ütleb training manual. Miks just nii, ei tea.

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#164

Täpselt sama rääkisin teemaalgatajale ka telefonitsi.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#165

Mul väike arusaamatus lõdvikutega, mis lähevad gaasiklapi külge lähevad.
Kas kellelgi lööb ette mõne hea pildi või skeemi, mis veits selgemaks asja teeb?
Täpsemalt huvitavad jahutusvedeliku lõdvikud.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#166

Arusaamatus leidis lahenduse. Aitäh vulkanus.
Nüüd on aeg seal maal, et oleks vaja kaheksaklapilise klassiku elektriskeemi.
On kellelgi midagi ehk pakkuda?
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#167

Viskab vähe värvilist telefoni pilti ka.
Tonnise IC on küljes.
Huvilistele teadmiseks- Esipaneeli on vaja tükeldada ja pisike probleem on ka torude õliradikast mööda mahtumisega.


Lisatud failid
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#168

Arusaamatus leidis lahenduse. Aitäh vulkanus.
Nüüd on aeg seal maal, et oleks vaja kaheksaklapilise klassiku elektriskeemi.
On kellelgi midagi ehk pakkuda?

Siin on 1987-88 soomekeelne elektriraamat, ehk on abiks ka sinu 86. aasta masinal. Tegelikult on see link siinsamas foorumis juba jupp aega, aga kui ei teaks, mida täpselt otsida, siis võtaks sellle leidmine jupp aega.

Veel viiteid sellele lingile:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid172073
ja
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2234
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#169

Tasa ja targu.
Juhtmestiku täiendamine on protsessis.
Muud asjad seisavad praegu turbo taga. Ma ei saa aru, kuidas saab ära põlenud poldid lahti, et turbo õigesse asendisse keerata. Ootan, et kogenum leiaks aega see ette võtta, siis saab sisselaskelõdvikud külge keerata ja hakata väljalaset ehitama. Viimasega on kole kurjad plaanid... aga sellest siis, kui see valmis ka saab.
Peab minema poodi ja ostma veel lühema roolivõimupumbarihma ja kõik vedelikud.
Edasi on ainult pöidlad pihku ja lootma, et kuskilt lekkima ei jäänud.
Kasutaja avatar
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#170

Küsiks igaks petteks üle, kas ilma APC-ta on LPT või APC on see mis hoiab just rõhku madalamal?
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#171

Algatan flame'i, kuid.

Käigukastisse paremini sobib Castroli transmissionne täissünt, täpsema nimi leiad kataloogides. Minu kogemuses käiguvahetus paraneb ja kollane konks seni sõidab.

Mootorisse Mobil1 0-40 või 5-50 sõltuvalt jala raskusest. Alfanne 10-60 ei oma mõtet - pole sellist temperatuurit seal.
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#172

Cyber,
ma väga kahtlen et pildil on 5-50. Värv on täitsa vale. Peab olema heledam ja roheline, mitte kuldne.
Just ostsin 0-40 ja pean vist vaadata purki sisse :) LibaMobil ja LibaCastrol on levinud oht.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#173

Küsiks igaks petteks üle, kas ilma APC-ta on LPT või APC on see mis hoiab just rõhku madalamal?
Ilma apc`ta on LPT.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#174

Neisse kastidesse tegelikult sünt.õli panna on KEELATUD.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#175

Cyber,
ma väga kahtlen et pildil on 5-50. Värv on täitsa vale. Peab olema heledam ja roheline, mitte kuldne.
Just ostsin 0-40 ja pean vist vaadata purki sisse :) LibaMobil ja LibaCastrol on levinud oht.
Ära kahtle..:) Lisaks sellele, et mina ei ole seda pilti teinud (Laenatud, kui näitlik õppevahend, Audi foorumist. Ma isegi ei tunne ühtegi nendest kodanikest, kes seal juures olid), usun ma siiski, et nad päris mett mootorisse ei kalla.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta