8. leht 9-st
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: N Apr 14, 2016 8:26
Postitas Renee_
Väga sünge ikka! Ma värviks veljed veel autoga samasse tooni, nagu mu enda 9-3 olid. Aga see puhtalt minu arvamus.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: N Apr 14, 2016 8:45
Postitas lsoonvald
Kujutan seda närvikõdi ette; mis võis enne velje allapanekut olla, äkki on liiga suur, äkki ei istu normaalselt, äkki võtab logari kaasa. Mõtlesin velge ostes ka natuke suurema peale esialgu, kuid igaks juhuks ei hakanud nokkima ja jäin turvalise 17 tolli peale.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: N Apr 14, 2016 10:20
Postitas Martin.V
Tegelt sai käidud veebruaris juba testproovi nende 9,5"´ga tegemas. Ja seda ma siin kuu, poolteist närveerisin täpselt nagu soonvald kirjutas. Uurisin poolelt Lowliferi kuttidelt, kasutajalt VVS jne kuid no ma olen ikka väga rahul valikuga...
Alla läksid ikkagi wobble boltidega... oleks saanud ka originaalidega aga see pidi ühe poole august ära sööma.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: N Apr 14, 2016 12:18
Postitas loffa
Siin pole närveerida midagi, auto on nii kõrge, et mahuks 11,5" lai ka ära

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: E Mai 09, 2016 13:01
Postitas Martin.V
Nii, nüüd olen juba mõnda aega uute velgedega sõitnud. Ime kombel pole veel kordagi rattaid koopasse saanud. Eelmiste 18"x8,5??" sai mõnikord ka üksi sõites rubbida...
Eile sai tehtud tripp Tartusse, kahekesi sinna.. enne tagasitulekut pandi fakti ette, et nüüd testime kuidas kolmekesi sõita on ... väike kartus oli sees, kuna mul on tagumised rehvid võrdeliselt stretch siis kas velje servast mingite lohkudest üle sõites üldse midagi alles jääb, minu õnneks ja rõõmustuseks polnud kordagi mingit hõõrumist... nüüd tuleb tasa ja targu testida ka veel neljakesi sõites ...
Jah tean, mis mõte on asjal aga no ma sõidan tegelikult reaalselt 90% ajast ihuüksinda, seega väga suur "loss" pole... talvel kui perega maale minek on siis on nagunii originaalid all ja sellest pole väga lugu.
Tegelikult huvitaks nüüd hoopis autot veel tegelikult saada gramm madalamaks ja jäigemaks. Suurem rehv pole lahendus antud juhul. Kas ja mis variandid oleks kasutada Vectra coilovereid? Oskab mulle keegi öelda, kas on mingeid soodsamaid lahendusi kui 1000 euri maksvad Saabi coiloverid? Uurides on jäänud silma, et nagu pre fl 9-5´le sobivad Vectra coilid, uuematele mitte? Kus see erinevus on? Lihtsalt ei küündi seda 1000 eurot maksma... Speedparts.se müüb küll madaldusi, aga "except Aero"
Vahepeal suutsin jagu saada jahutusvedeliku lõdvikust, jäin esimest korda teele, kohapeal avastasin kohe ära kus probleem on ... tellisin kaskoga (lõpuks ka mingit kasu) Falck puksiiri, tõin auto tööjuurde õhtuks seisma..
Järgmine päev mõtlesin, et hakkan ise vajaminevat lõdvikut vahetama aga kuna mul oli järgmine päev selline möödapääsmatu sõit ees, siis sai ruttu tehtud kõne Ferdinandi... asi lahenes nii, et 13:30 tellisin endale puksiiri järgi ja 15:30 saadeti juba Ferdinandist SMS, et auto on valmis - praktiliselt alla kahe tunni läks aega kuni auto oli korras (kuna puksiir jõudis minu juurde ca 30 minutiga).... Kiitused Ferdinandile minu poolt!
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: E Mai 09, 2016 14:17
Postitas loffa
Ära põe selle koopassse käimise pärast, su auto on nii kõrge et võiksid 10matsi ka peale võtta ja ikka ei käiks midagi vastu
Pealegi nii suure offsetiga ei saagi koopasse käia ju, taga velg keerab ilusti koopasse sisse kui ratas alla poole vajub, sest õõtsa üles poole liikudes ratta külgkalle muutub. Usu mind, mul on pea 8a madala auto kogemusi

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: E Mai 09, 2016 21:24
Postitas Pootsman
Huvitav miks ex. Aero ? Kas äkki selle pärast, et "This will lower the standard 9-5 35 mm. If you have an Aero, these are already lowered by 10 mm, this spring set will lower it a further 25 mm."
See jutt küll maptunist aga vedru on paigaldatav ikka nii aerole kui tavalisele.
https://www.maptunparts.com/suspension- ... -35mm.html
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: E Mai 09, 2016 23:46
Postitas vvs
Kui tagant vastu ei käi siis olukorra päästabki ilmselt 8,5" lai velg ja stretch 235/35 rehv
Mul on ET 45 ja velje laius 8", suurema koormuse all ikka kraabib 235/35 rehv tagumist logarit

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Mai 10, 2016 9:16
Postitas Martin.V
Kui tagant vastu ei käi siis olukorra päästabki ilmselt 8,5" lai velg ja stretch 235/35 rehv
Mul on ET 45 ja velje laius 8", suurema koormuse all ikka kraabib 235/35 rehv tagumist logarit

Mul on taga 9,5" velg, 235/35´ga
MapTuni omad on küll huvitav leid, vaatasin et speedparts.se´l on ka see except Aero tekst ära kadunud - ma arvasin et ju siis Aerodel juba need konkreetsed all vms.
Mõtlen, mõõdan ja kui käiku läheb eks ma näitan

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Mai 10, 2016 10:35
Postitas vvs
Nooovat, selle kooslusega on päris mõnus kurve läbida

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 11:10
Postitas Martin.V
Käisime eile linnapeal ja jäädvustasime vähe korralikuma kaameraga.
Eilsest siiamaani lemmik klõps on siin:
[IMG]
http://www.upload.ee/image/5836609/boheem2.jpg[/IMG]
Pildi pealt nagu polekski vaja madalamaks, aga tegelikult hing ihaldab ikka MapTuni vedrusid, vaene Eesti mees, ootan palgapäeva ära ja vaatab seda asja
Järgmine nädal lähen uuesti SmartService´sse ja lasen korralikult puhtaks pesta ning nahahoolduse ka teha istmetele.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 11:42
Postitas loffa
Miks sa ostad hirmkallid madaldusvedrud (mis ei madalda mitte midagi) kui saab osta 200€ eest Vectra coilid?
Räägitakse küll, et nad vist päris 1:1 ei sobi FL mudelile, aga täpselt ma aru ei saa miks nad ei peaks sobima ning isegi kui ei sobi, siis 9-5 kasutatud jupid on kilohinnaga ja saad vajadusel 1gen 9-5 silla alla keerata.
Tagumise amordi ülemine kinnitus tuleb ringi teha, aga sellega saab Toits või ükskõik kes teine (kellel rellakas ja keevitus käes püsivad) vabalt hakkama.
Ja kui sa ikka väga vedrudega tahad madaldada, siis pane Makitale hääled sisse - see 15mm madaldus/üks maha lõigatud keerd ei tee auto juhitavusele mitte midagi. Street Credi võib-olla nii palju ei saa, aga tulemus on täpselt sama. Ma olen liiga palju madaldusvedrusid ja coile elus ostnud, et mitte seda infot sinuga jagada

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 11:42
Postitas vvs
Väga ilus

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 12:03
Postitas Cyber
Ja kui sa ikka väga vedrudega tahad madaldada, siis pane Makitale hääled sisse - see 15mm madaldus/üks maha lõigatud keerd ei tee auto juhitavusele mitte midagi. Street Credi võib-olla nii palju ei saa, aga tulemus on täpselt sama. Ma olen liiga palju madaldusvedrusid ja coile elus ostnud, et mitte seda infot sinuga jagada

Kas need vedrud on ülevalt alla ühesugused? Kui seal mõlemas otsas vähe peenem keerd on siis ei lõika sealt midagi ära. Pärast ei saa neid ju enam paigaldada.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 12:10
Postitas Homunkulus
Kas need madaldusvedrud ei tuleks kõne alla? Või on 40/40 liiga palju?
9-5 Sedan 159EUR
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 12:21
Postitas loffa
Vaata eelmise postitaja linki - 9-5 vedrusid saab ilusti lõigata

Tagumist lõikad alt ja esimest ülevalt.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 12:46
Postitas Martin.V
Ei ei ei ei, unustage see lõikamise jutt ära.. ärge kulutage klaviatuuri.
Loffa kirjutasin sulle FB ka, saame seal coili jutu ära ajada, pärast kui peaks tegemisse minema küll siis saab selle DIY vms teksti siia ka pandud

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 14:02
Postitas Pootsman
Miks sa ostad hirmkallid madaldusvedrud (mis ei madalda mitte midagi) kui saab osta 200€ eest Vectra coilid?
Odava coiliga sõidumugavus puudub! Ja raske auto all need ei kesta kuigi kaua.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: R Mai 27, 2016 14:16
Postitas loffa
35 profiiliga rehv ja madaldus ei olegi vanaema piima järel käimise setup ju, iga coil on jäik. Pole sellel kestmisel ka häda midagi, iga 2-3a tagant kannatab neid ju ometi osta selle 200€ eest. Ega originaalamort madaldusvedruga ka ei kesta.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: K Juun 08, 2016 15:24
Postitas Martin.V
Vahepeal siis niipalju juhtunud, et sai käidud Saaremaal, jube palav ilm oli ja panin tähele, et .... salongi ei saa jahedaks.
Tagasi Tallinnasse tulles sai auto SmartService´s pigipesu ja nahahoolduse, peale seda hüppasin vut vut kliimat täitma kui selgus, et kliimaradikas katki.
HLautoosade´st sain radika 1 päevaga, läks Nissensi toodang ja täna vahetati Ferdinandis kliimaradikas ära.
Nüüd täitma ja lootma, et pole uusi üllatusi.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Juul 05, 2016 11:09
Postitas Martin.V
Nii, eelmine reede käisin sillakontrollis. Tagumine üks velg on hakanud vahete vahel hakanud vastu käima, arvasin et mingi puks on järele andnud vms, kuna alla pannes käis niigi nibin nabin amordikannust mööda tõstukit alla lastes.
Öeldi et kõik on tip top - väga uhke..
Tundub, et 9,5" on veidi ikka liiga lai Saabile taha, seega flantsi.
Mõeldud, tehtud - 5mm taha ka.
[IMG]
https://www.upload.ee/image/5943189/flants.jpg[/IMG]
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Sept 20, 2016 12:31
Postitas Martin.V
Vahepeal on nii palju juhtunud, et sai käidud Itaalias - juuli lõpus sinna ja augusti alguses tagasi.
Enne seda sai vahetatud õli, taha uued piduriklotsid - seda muidugi sai tehtud õhtu enne starti, ja piduriklotside vahetuse avastasime kell 20:20, et peaks ära tegema, muidu ei lähe kuhugi. Õnneks sai Pääskülast vuratud Motoneti ja seal oli riiulikaup.
[IMG]
https://www.upload.ee/image/6180512/itaalia_sk2.jpg[/IMG]
Vahetult enne Poola jõudmist jäin ilma ühest võrekattest, rekkast mööda sõidul viskas ilmselt linnu stangesse ja see omakorda saatis põllule ühe mu võre.
[IMG]
https://www.upload.ee/image/6180502/itaalia_sk1.jpg[/IMG]
Teel Itaaliasse, see pilt on tehtud minu jaoks kõige ägedamal teel kus ma varem sõitnud olen - Viini ja Grazi vaheline kiirtee ca 220km, mis lookles üles alla mägede vahel. Võrdluseks siis Nõmme mägi aga ainult suurematel kiirustel ja parema vaatega. Sai mõnda BMW´d ka kiusatud
Lisaks siia juurde mõned pildid kohapealt,
[IMG]
https://www.upload.ee/image/6180518/itaalia_sk3.jpg[/IMG]
[IMG]
https://www.upload.ee/image/6180542/itaalia_sk4.jpg[/IMG]
Velje vahetusega lugu selline, et enne sõitu käisin sillastendis, kuna kuskilt käis midagi vastu - vaadati üle ja kõik on "rohelises" ning timmima ei pea. Kohapeal olles, tulime mõttele et viskaks Audile korra minu 19" alla ja tema 19" minu alla, lihtsalt niisama kuna midagi teha polnud, mille me avastasime:
[IMG]
https://www.upload.ee/image/6180526/itaalia_sk5.jpg[/IMG]
Esimese mõttena, et tellin gommadiretto.it´st (kohalik reifendirekt) endale 19" uued rehvid ette, ca 100 eurot jooks, aga kuna leid oli ainult mõni päev enne tagasi sõitu, siis ei saanud sellele lootma jääda, et rehvid minuni õigel ajal jõuavad. Kohalikes töökodades meid vaadati nagunii peast puhta soodasid - kaks Eesti nrga autot, mõlemal 19" all - kohapeal tunnistati ainult Fiat Pandasid aastast 1988 13 tolliste rehvidega - aga probleem leidis lahendus - ostsin enda elu kõige kallimad kasutatud rehvid - 190 euri koos tööga.
Aga peale esirehvi ei läinud midagi, auto pidas vastu ja ohutult kodus tagasi.
Poolast kuni Roomani nägin kokku võibolla ühe käe sõrmedel Saabe, ühte 9-5 Aerot nägin Itaalia kiirteel. Üldjuhul vaadati mind päris hämmingus pilguga - mis auto ja kust riigist veel
Paar korda näidati isegi kiirteel

ja vurati mööda
Kogu sõit läks 5500km, keskmine 7,4-7,5 l/100km (seda kompuutri järgi)
Lõpetuseks juba üks pilt tagasi Eestis olles
[IMG]
https://www.upload.ee/image/6180540/saab_mannikul.jpg[/IMG]
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Sept 20, 2016 12:49
Postitas D116
Reisil 2 paari velgi

3 pilt?
Kas vibra ei häiri roolil? Või said flantsid nii hästi keskelei koos veljega?
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Sept 20, 2016 12:56
Postitas Martin.V
Ei ei, vahetasime Audiga ära paariks päevaks

Neljanda pildi peal näha
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2005, Martin.V
Postitatud: T Sept 20, 2016 16:05
Postitas AndresV
Peab ikka tõsine tehnika(?)huvi olema kui sellises ümbruses ei suuda leida ühtki põnevamat ajaviidet (kui kahel autol rataste vahetamine)

.
Kui sillastend ütleb, et kõik on tore ja paar tuhat km hiljem avastad auto alt sellise rehvi, siis tekib vist küsimus töökoja pädevuse osas...