8. leht 14-st
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Nov 12, 2014 0:00
Postitas Andreas187
Kas kellelgi Tallinnas oleks anda esialgu proovimiseks töökorras ABS'i aju?
Kuuldavasti pruugib 9000 sama süsteem olla
Proovisin täna sealt vilgukoode lugeda, kuid ei õnnestunud. Aju juures oleva kahejuhtmelise pistiku ühendamine süüte ajaks ei andnud mingit tulemust. AntiLock tuli põleb pidevalt.
Ehk et katsetatud sai selliste sammude järgi:
1. Turn of ignition
2. Connect jumper lead to diagnostic plug with the switch set in the "ON" position
3. Turn the key to run position
4. Move the jumper switch to "OFF" position and watch the AntiLock warning light.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Nov 12, 2014 0:06
Postitas saabu14jr
Kui aju ei leia võid proovida ka multimeetriga abs andureid mõõta. Esimesi ei tohiks raske olla mõõta, kuid kuidas tagumiste pistikutele ligipääs on, ei tea. Võib olla ka suure tõenäosusega tuksis/ katkise juhtmega andur.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Nov 12, 2014 0:14
Postitas Andreas187
Tegelikult kõigepealt ma tahakski, et aju mulle midagi ütleks. Kuid kui see konkreetne aju mulle midagi selle testimise peale ei näita, siis võiks mõnda teist proovida. Neid peaks siin ringkonnas leiduma küll.
Sest testimeetod peaks õige olema. Lüliti asemel kasutasin küll tavalist traati ja ühendasin diagnostika pistiku 2 klemmi omavahel ära. Keerasin süüte sisse ja ühendasin pistiku uuesti lahti.
Või kui kellelgi on selle abs'i testimisega kogemust, siis võiks siin jagada.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Nov 12, 2014 8:30
Postitas Trionic
Ka Tech`ga peab mooduli sisuni jõudma.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Nov 12, 2014 8:38
Postitas janek555
Tegelikult kõigepealt ma tahakski, et aju mulle midagi ütleks. Kuid kui see konkreetne aju mulle midagi selle testimise peale ei näita, siis võiks mõnda teist proovida.
Uus aju tahab auto peal sõita ka , muidu ei näe sa midagi aga auto sul juba talvetoas.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Nov 17, 2014 1:01
Postitas Andreas187
Sõita oleks vaja selleks, et andureid testida. Kõik muu peaks sõitmata välja tulema.
Aga täna sain uut aju proovida, mis pärineb korras oleva süsteemiga masinalt. Täpselt sama testimeetod andis kohe ka tulemuse. Kood 1222 ehk Main Valve fault. Seega on minu abs süsteemis vähemalt 2 viga - vigane aju ja main valve. Andurid tuleb eraldi testida, kuid praeguseks just seda oligi tarvis tõestada. Rohkem mahti täna ei olnud, et asjasse rohkem süveneda. Hea oleks veel foorumitest natukene infot koguda.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: E Nov 17, 2014 10:23
Postitas Andreas187
Proovisin paigaldada ka uusi koopakaare plastikuid, kuid esimesed ei taha mitte kuidagi sobituda. Tagumised istuvad täpselt. Doonori peal ei saanud ka vaadata kuidas see oli, sest see ei tulnud komplektsena.
Internetis levinud piltidel kasutatakse aga hoopis teistsuguseid koopalaiendeid. Minu omadel on aga Saabi partnr kenasti sisse pressitud...

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: K Dets 03, 2014 21:58
Postitas Andreas187
Detsember on sünnipäevakuu!
Kingitust ootas kaua

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: L Dets 06, 2014 12:24
Postitas farmacoma
Värvilist toru ei tahtnud võtta? Kettad jäävad samad?
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: N Jaan 08, 2015 22:57
Postitas Andreas187
Värvilist toru ei tahtnud võtta? Kettad jäävad samad?
Värvilist toru - kindlasti mitte. Ja tegelikult need saduladki said liiga värvilised. Kettad jäävad samad
Kuna mul esiots on praegu t5 hooratta jaoks nagunii täiesti laiali, siis lasin liivapritsida ja pulbervärvida ka uue põlle. Vana tundus mulle siit-sealt veidi kõver mille tõttu tuled jm ei istunud nii nagu peaks.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Jaan 18, 2015 23:53
Postitas Andreas187
T5 arendustest
Testitud, töötab mööndustega
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Jaan 23, 2015 22:58
Postitas Andreas187
Vahepeal tuleb veel ühte uut hooratast oodata. Senikaua niisama käed taskus seista ei saa, sest teha on palju, et kevadeks teele saaks.
Koopalaienditest olen varem rääkinud. Mingi hetk püüdsin ebay vahendusel osta teist sorti airflow kaari, kuid hind kujunes ulmeliseks. Seega tuleb ise teha. Eks näis kuidas välja kukub.
Vanad pidurid võtsin samuti maha ja uued on küljes. Vahetatud sai ka kõik tagumised voolikud. Sedagi ole kevadel huvitav proovida, et mis vahe pidurdusel ja tunnetusel siis on ka.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: R Jaan 23, 2015 23:17
Postitas Ilts
On sul Aiflow bodykit' i kõige olulisem osa ka olemas? Selle all mõtlen esimese stange alla käivat tuulesuunajat, mis pidavat oluliselt auto käitumist ja kütusekulu mõjutama

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: L Jaan 24, 2015 0:30
Postitas Andreas187
Hea küsimus. Ei ole
Mõtled ilmselt sellel pildil detaili nr 3
Samas tahaks lugeda allikaid, mis sellest räägiks. Kus sul see kõrvu on jäänud, et see oluliselt auto käitumist mõjutab?
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: L Jaan 24, 2015 1:46
Postitas tõh
Selle all mõtlen esimese stange alla käivat tuulesuunajat, mis pidavat oluliselt auto käitumist ja kütusekulu mõjutama

Kiirusel 160+?
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: L Jaan 24, 2015 12:01
Postitas Ilts
Mõtlen jah pildil olevat detaili nr 3. Moluvihikus on selline grupp nagu Saab 900 (1979-1993). Seal oli kord suur arutelu Airflow bodykit'ist ja kõigest sellega kaasnevast. Mitmed selle bodykit'iga ringisõitvad 900 omanikud väitsid just, et said kõige väiksema kütusekulu Airflow'ga (vrd. Aero või stock'iga). Sama jutt käis ka kunagi sõiduomaduste kohta.
Üks allikas, kust sinu piltki ilmselt pärit, väidab midagi sarnast:
http://www.saabworks.com/projects/airflow/
Seda sa ilmselt tead, et Airflow bodykit oli mõnes mõttes diilerite nipp, kuidas müüa 900S-i kui need olid platsile seisma jäänud, kuna inimesed tollal eelistasid parema varustusega ja FPT-ga autosid (Aero/SPG). Kui juba Airflow, siis miks mitte Super Airflow:
http://www.saabplanet.com/retro-racing-saab-900-turbo/ 
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: T Mär 03, 2015 11:37
Postitas Andreas187
Eile sai hakatud T5.5 tarvis juhtmeid vedama. Lõplik versioon hoorattast sai ka paigaldatud koos uue siduri ja sidurikorviga.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Mär 08, 2015 1:24
Postitas Andreas187
Ca 5 kuud on nüüd masin seisnud. Palju ettevalmistusi tehtud T5.5 paigaldamiseks. Mõned päevad/õhtud võttis aega, et juhtmed vedada ja üle testida. Täna sai masin nii palju kokku tagasi pandud, et võiks esimese käivituse teha. Viimasena sai paigaldada sobivam tühikäigumootor, mis klassikule paremini originaal kohale paigaldub.
Tulemus: testitud, töötab.
https://www.youtube.com/watch?v=tBeywgTD3aU
Ja maru hea tühikäik tõesti @S9K
https://www.youtube.com/watch?v=_tq4p_7W8L8
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Mär 08, 2015 1:39
Postitas S9K
Väga eht!

Mulle meeldis T5 conversioni juures kõige rohkem see, et mootorile tekkis korralik tühikäik.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: N Apr 02, 2015 22:57
Postitas Andreas187
Kapotialune on valmis

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: N Apr 02, 2015 23:58
Postitas KorK
Kuidas sa sellisega enam sõita julged?
Ma ei raatsiks klaaskarbist teda enam välja võttagi sellises seisus.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Apr 26, 2015 18:25
Postitas Andreas187
Sõita vast julgen. Liiga suur ahvatlus, et seda mitte teha

Omaette küsimus on see, et millal lõpuks sõita saab

Pamprite, koopakaarte ja vaalasabaga on veel natukene tegemist.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Apr 26, 2015 19:55
Postitas janek555
Viis pluss tegemine. Neid ümber tehtud elektroonikaid on ikka nähtud ja minul tõusevad tavaliselt ihukarvad püsti kui seda ussipesa näen. Sinul ilusti asi rüüsitud ja hea vaadata. Nii tahan juba minagi sellest lucasest lahti saada.

Kui sõitma saad ja siia poole satud, tule ikka läbi ka, huvitav oleks seda asja näha ja kuulda.
Kõike paremat.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Mai 17, 2015 0:13
Postitas Andreas187
Viis pluss tegemine. Neid ümber tehtud elektroonikaid on ikka nähtud ja minul tõusevad tavaliselt ihukarvad püsti kui seda ussipesa näen. Sinul ilusti asi rüüsitud ja hea vaadata. Nii tahan juba minagi sellest lucasest lahti saada.

Kui sõitma saad ja siia poole satud, tule ikka läbi ka, huvitav oleks seda asja näha ja kuulda.
Kõike paremat.
Eks see oli ka suur tegemine. Tulen kindlasti mõni aeg sinu kandist läbi ja võime jutustada.
Aga paistab, et talveks ehk saigi suuri tegemisi liiga palju ette võetud.
Uute pamprite, tagaluugi, vaalasaba ja koopalaiendite värvimine lükkub ilmselt järgmisse talve. Hobiauto hooaeg juba käes ja värvimistega ei tasu kunagi kiirustada ega koonerdada. Muidugi üsna kahju, sest pamprid olid juba kõik kenasti küljes ja harjusin uue välimusega juba ära.
Ega T5'ki ju veel valmis pole. Lõplik seadistus tuleb paika saada sõites.
Seega panin vanad pamprid tagasi külge ja auto on sisuliselt koos.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
Postitatud: P Mai 17, 2015 0:55
Postitas saabu14jr
Kust kohast sa seda kroomliistu hankisid?
