9. leht 23-st
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Sept 13, 2013 1:14
Postitas overspeed
Hommikul läksin poega kooli viima ja ...

- saab-jaljed.jpg (141.39 KiB) Vaadatud 5367 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Sept 13, 2013 9:14
Postitas AndresV
Mõnel ilvesel oleks nagu katus ära sõitnud.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: R Sept 13, 2013 12:16
Postitas overspeed
Mõnel ilvesel oleks nagu katus ära sõitnud.
Ilveseid meil pole, naabrikoer arvatavasti.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: P Sept 15, 2013 21:20
Postitas overspeed
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: E Sept 16, 2013 8:32
Postitas Cyber
Koer pesi käpajäljed ilusti maha... Ju siis südametunnistus ikka piinas.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 1:48
Postitas overspeed
Ilmnes probleem:
Tagumine vasak ukse kesklukk ei pane ust enam lukku vöi ei tee lahti, mootor läbi ? juhe katki ? Mingi jama. Kuna uks aga oli lukust lahti asendis, siis ei uurinud asja kohe, Saaremaal pole sellest lugu kui uksed lukus pole.
Auto-omanik/kasutaja tähendas, et vahest harva aga paneb kesklukk seda ikka lukku ja lahti ka, kuid nönda kuidas jumal juhatab.
Nüüd möni kuu hiljem ei toimi see aga üldse enam. Önnestuseks jäi uks lukustatud reziimi, ei avane ka siis kui käsitsi lukust lahti teha. Tüdinesin laste autosse panekust vaid ühe ukse kaudu ja otsustasin asja piiluda. Mötlesin, et ju sääl möni hoova plastik otsad andnud, nagu kogemustest teiste masinatega on. Uksel oli Child Lock aktiivne, nii et siseriivi proovida mötetu, väljast aga ei ava olgu see käsiluku asend kuidas tahes.
Plaan oli, et praotan polstri ja piilun sisse:
Et polster eemalduks natuksegi, tirisin tihendi ukse vahelt, et liikumisruumi tekitada, mäletasin kinnitussüsteemi esiukse aknarullikute vahetusajast (spikerdasin tegelt piltidelt).

- tagauks01.JPG (89.89 KiB) Vaadatud 5366 korda

- tagauks02.JPG (63.11 KiB) Vaadatud 5366 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 1:54
Postitas overspeed
Pilu vahelt ei näinud möhkugi, ei tea ka kuidas ja kus riiviseadmed asuvad. Egas kedagit, demonteerisin parempoolse ukse polstri spikerdamiseks, sai riivielule selgust.
Ongi väliskäepideme liigendil plastdetail, äkisti see puruks, näha ei saa, peab käega katsuma. Ajasin käe polstri vahelt sisse ja mis ma tunnen -- välislingi liigend toimib, kuid uks ei avane. Jama värk.
Mötlesin siis, et vöibolla on lukku panemise mehhanismis viga, tunda oli küll riivi liigutades, et peaks ühenduses olema, kuid tegin kontrollimiseks vasktorust nikerdise, millega sai kindlalt kontrollida, et lukustusriiv on lahti asendis. Parempoolne uks spikriks abiks taas:

- tagauks03.JPG (75.82 KiB) Vaadatud 5365 korda

- tagauks04.JPG (61.81 KiB) Vaadatud 5365 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 1:58
Postitas overspeed
Ikkagit oli lahti asendis, kuid uks ei avane. Vöimatu versioon, miskit on mehhanismi sees katki. Pole örna aimugi, kuidas lahti saada.
Ruumi ka polstripilu juures vähe, vaja see eemaldada tervenisti. Et seda teha, tuleb tihend üleni kätte saada, et aga seda teha tuleb lävepakk eemalda. Peale suuremat sorti nuputamist ja punnistust sain kinnisel uksel lävepaku, tihendi ja polstri kenasti kätte ilma plastkinnitusi/detaile löhkumata:

- tagauks05.JPG (108.14 KiB) Vaadatud 5364 korda

- tagauks06.JPG (168.56 KiB) Vaadatud 5364 korda

- tagauks07.JPG (110.29 KiB) Vaadatud 5364 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 2:03
Postitas overspeed
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 3:52
Postitas overspeed
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 6:20
Postitas overspeed
Välja nuputasin vea ("aint" 2 tundi vöttis aega, istusin ja liigutasin neid riive/hoobe, nüüd igatahes riivi eluolu megaselge, kuid mitte kauaks, seetöttu lisan alljärgnevalt palju pilte ja seletust tuleviku tarvis), puruks ei olnud riivi mehhaanikas midagi (hoopis elektriosakonnas), väga haruldane juhuste kokkusattumine hoopis, vist sai korda nüüd, alljärgnevalt selgitan ja siis üks küsimus targematele Saabispetsidele.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 16:44
Postitas overspeed
Et riivikorpust lahti saada, tuli lisaks kolmele kruvi lahtikeeramisele puurida lahti üks needitud osa:

- tagauks30.JPG (115.96 KiB) Vaadatud 5361 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 16:46
Postitas overspeed
Kaane külge jäi välislingist avamishoob, punasega on tööosa, sinisega tühijooksu osa kui riiv lukus on.
Lilla on lukkupanemishoova ots, roheline on siselingi hoova ots.

- tagauks31.JPG (147.61 KiB) Vaadatud 5360 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 16:52
Postitas overspeed
Üldisemat pilti:

- tagauks32.JPG (132.4 KiB) Vaadatud 5360 korda

- tagauks33.JPG (166.63 KiB) Vaadatud 5360 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 16:58
Postitas overspeed
Sinine on siis välislingist liigutushoova hoob, roheline siselingi hoob, lilla lukustushoob (riivistik on pildil lahti asendis), pruun on too keeleke, mida liigutada tuleb et uks avaneks, kollane on ukse avamise hoovastik kesklukumootoriga (selle kohta on hiljem too küsimus). Punane plastik paremal on lapselukk.

- tagauks34.JPG (150.07 KiB) Vaadatud 5359 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 17:02
Postitas overspeed
Lapselukk mitteaktiivne:

- tagauks35.JPG (156.75 KiB) Vaadatud 5358 korda
Lapselukk aktiivne, liigutab lihtsalt riivihoovastiku lingihoovalt eest ära:

- tagauks36.JPG (158.9 KiB) Vaadatud 5358 korda
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 17:10
Postitas overspeed
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 17:17
Postitas overspeed
Peale riivi lahtitegemist (töstsin kaane ära pealt) toimis köik mehhaanika riivil nagu peab.
Pea pani ragisema see, et kuidas ta siis sai olla niisuguselt imelik, et lukustushoob liikus kinni-lahti, kuid ust hoovastik ei avanud. Aega läks, aga leidsin ülesse selle kokkusattumise vöimaluse.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 19:14
Postitas overspeed
Keskluku mootorit peaks lukkuminemisel piirama mikrolüliti. See aga ei toimi enam (peale lahenduse leidmist kontrollisin mikrolülitit, see on pees, mootor ise terve). Kui nüüd kesklukk ukse lukku pani, jooksis selle kelk täiesti löppu, sinna hoovastikuni milleni ta mikrolülitiga ei ulatuks:

- tagauks42.JPG (138.29 KiB) Vaadatud 5356 korda
Nüüd mikrolüliti enam voolu mootorile läbi ei lasknud ja uks avati lukust käsitsi, kuid too kesklukulöpu hoovastik jäi mehhaaniliselt ette välislingi hoovastikule, ning too sörm ei liikunud enam tööreziimi (siniselt) vaid jäi nagu oleks lukustusasendis, kaane küljes oleva hoovastikul tühijooksus:

- tagauks43.JPG (133.59 KiB) Vaadatud 5356 korda
Kui nüüd prooviti väljast ust avada, siis örnalt höörus hoovastik nagu tööreziimis vasta, kuid lükkas hoopis kesklukumootori avamishoovastiku (kollane) veelgi rohkem välislingi hoovastikule ette ja sinna ta kinni jäigi, välislingi hoovastik tühijooksus, sisemine child lockiga mittekasutatav. Kuid kui isegi child lock poleks aktiivne olnud, siis too kesklukuavamishoovastik jäi ette nii, et blokeeris keele avamise igatipidi:

- tagauks44.JPG (158.64 KiB) Vaadatud 5356 korda
Ja nii ta oligi, lukku-lahti tegemise riiv toimis, kuid käepideme riiv oli tühijooksus seoses blokaadiga tema hoovastiku ees.
Üks miljonist vöimalus sai see olla aga nii:
Et sellist olukorda saavutada, peab esiteks olema too mikrolüliti rikkis. Ning siis peab tarbija vajutama puldil kesklukk lahti nuppu ning liialt kiiresti/vara proovima ust väljast avada lingiga. Vaid nendel kolmel tingimusel saavad hoovastikud joosta kokku nii, et uks enam lahti ei tule.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 19:31
Postitas overspeed
Uksepolstri tagasipanemisel on köige keerulisem mo arust too polstri aknaliistu sisse saamine, selleks kasutasin lehtmetallist 50 cm joonlauda, ideaalne pikkus ja kena peenike, et ilusti sisse lükata polster:

- tagauks45.JPG (117.97 KiB) Vaadatud 5354 korda

- tagauks46.JPG (77.88 KiB) Vaadatud 5354 korda

- tagauks47.JPG (69.33 KiB) Vaadatud 5354 korda
Hetkel uks taas toimib, aint kuna keskluku mootoril on too mikrolüliti läbi, siis keskluku juhet taha ei pistnud.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Okt 10, 2013 19:37
Postitas overspeed
Küsimus siis asjatundjatele, et too kesklukul ukse lahtitegemise hoovastik peale mikrolülitit:
Mille tarbeks see tehase inseneridel möeldud on ja kuidas seda kasutatakse /aktiveeritakse ?
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: E Nov 04, 2013 19:17
Postitas overspeed
Küsimus siis asjatundjatele, et too kesklukul ukse lahtitegemise hoovastik peale mikrolülitit:
Mille tarbeks see tehase inseneridel möeldud on ja kuidas seda kasutatakse /aktiveeritakse ?
Tahaks ikka teada.
Mure juures ka: Nimelt kui küla peal signa karjuma hakkab ja vötmetega öue jooksen, siis on näha, et pagasiruumi tuli pöleb. Luuki avades ja uuesti kinni pannes kustub tuli ära, seda küll kuni järgmise korrani. Söites näitab ka, et tagaluuk on kord kinni- küll lahti, vilgutab armatuuril indikatsiooni.
Kas vastab töele, et 2000 a. 9-5 universaalil tagaluugi lahtioleku lüliti on lukumehhanismi sees?
Pakutud on ka, et juhtmed katki. (
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid121007 )
Ei tea nüüd kust alustada, kas lülitist vöi juhtmetest. Lülitile saab lihtsalt ligi kuid juhtmete asukohast pole varem kogemusi, ja siis see katkestuse otsimine.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: K Nov 06, 2013 10:05
Postitas Executive
Uksepolstri tagasipanemisel on köige keerulisem mo arust too polstri aknaliistu sisse saamine...
Kõige lihtsam on aknaliistu tagasi polstri külge liimida

Ja kui järgmine kord soovid polstri maha võtta, siis mitte seda liistu küljest tirida, vaid koos liistuga ukse küljest maha võtta.
Polstri maha võtmiseks on liisu aknapoolses küljes soon. painutad ca. 1mm paksusest plekkist konksu, teed akna lahti ja tõmbad konksuga liistu koos polstriga ülesse.
Tagasi läheb samamoodi koos liistuga.
Kui meeldib asju ise teha, osta endale 9-5 remondi raamatu, või vaata DIY internetist. Muidu lammutad auto laiali
EDIT: Haa, sorry, minu viga! Vaatasin nüüd veidi ülesse ja sain põhjusest aru, miks sa polstri niiviisi maha võtsid

Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: K Nov 06, 2013 15:26
Postitas overspeed
Kui meeldib asju ise teha, osta endale 9-5 remondi raamatu, või vaata DIY internetist. Muidu lammutad auto laiali
Remondi Manual on arvutis olemas, seetöttu ka osadelt piltidelt näha, et laptop masina körval tihti.
Miks ise teen, peaks siin kirjas olema:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid214252
Hea et tookord mootorivahetuse jaoks teeninduse leidsin, kes nöus olid tegema.
Uksepolstri tagasipanemisel on köige keerulisem mo arust too polstri aknaliistu sisse saamine...
Kõige lihtsam on aknaliistu tagasi polstri külge liimida

Ja kui järgmine kord soovid polstri maha võtta, siis mitte seda liistu küljest tirida, vaid koos liistuga ukse küljest maha võtta.
Polstri maha võtmiseks on liisu aknapoolses küljes soon. painutad ca. 1mm paksusest plekkist konksu, teed akna lahti ja tõmbad konksuga liistu koos polstriga ülesse.
Tagasi läheb samamoodi koos liistuga.
Seda versiooni proovin, vaja sellele uksele nüüd korras keskluku mootoriga riiv taas panna.
Saab 9-5 Estate 2.3t -->3.0t, 1999, overspeed
Postitatud: N Nov 07, 2013 13:53
Postitas overspeed
Seda versiooni proovin, vaja sellele uksele nüüd korras keskluku mootoriga riiv taas panna.
Tehtud, lukk vahetatud. Toimib suurepäraselt:

- spetstommits.JPG (113.43 KiB) Vaadatud 5283 korda