10. leht 23-st
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Okt 21, 2009 11:29
Postitas Nastix
Suvel Tallinnast startides tegin tripi Narva, Sankt-Peterburg, Murmansk (koos kõige vahepeale jäävaga), Kirkenes, Nordkapp, Helsingi, Tallinn.
Õnneks ei juhtunud vaatamata Venemaa põlde meenutavatele teedele midagi. Ka kõik miilitsale altkäemaksuks mõeldud 5 eurosed jäid alles... ma tean, ise ka siiani ei usu.
Kaasas oli kaks varurehvi, käsivints, mõned prussid, ports mutrivõtmeid, kanister kütusega ja mootoriõli. Enne seda sai Mersu Sprinterile põhjalik hooldus tehtud.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Okt 21, 2009 11:36
Postitas Cyber
Jaah .. Nastix tõi ühe asja välja mida eespool polnud.. Kontrolli varurehv üle..

ja tungraud. Mõni prussijupp (20-30 cm) oleks kasuks, kui pead tungi all mingit pinda tekitama.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Okt 21, 2009 22:09
Postitas Jupats
Varu rehvi peaks küll esimese asjana vist üle vaatama... Tänud vastuste eest;)
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Okt 27, 2009 10:02
Postitas raims
Pane lõpuks see aero sari külge millest maitea kaua rääkinud juba oleme

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Okt 29, 2009 19:25
Postitas Jupats
EDIT: Tegin müügi teema
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Okt 29, 2009 19:39
Postitas stennu
Julgen täie rauaga soovitada selle tegelase autot, ise kõrvalt näinud kui hoolas omanik Jupats on.
Aga nüüd sulle üks kysimus...mis toimub? Seda poleks ma kyll oodanud!
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: N Okt 29, 2009 19:43
Postitas Jupats
Ära nüüd nii usinalt ka kiida...
Nagu eespool mainisin siis uus saab on silmapiiril. 9 aastal ta mul olnud juba:D
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Jaan 17, 2010 18:22
Postitas Jupats
Kirjutan vahepeal siis jälle. Sai siin mõnda aega tegeletud auto müümisega. Aga paistab, et lõin ikkagi vedelaks. Müümise isu kadus nüüd pikaks ajaks ära. Eks see pisik teeb kehas ikka oma töö.
Jõulude eel sai ka korra Jaotusvõrkude autoga "paaritatud". Esituli vajab vahetamist ning stange sai väikseid värvikahjustusi.
Muideks, kui kellegil vedeleb kusagil parema esitule plastikust osa, siis võib karjuda. Oleksin kindlasti huvitatud.
:drive:
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Veebr 22, 2010 22:00
Postitas Jupats
Varsti* saabuv kevad toob jälle päevakorda tuleviku plaanid. Esimene asi oluline asi oleks kindlasti pihustid. Kardan, et juba praegu mängin nendega vene ruletti

. Võimalik, et istuvad mul suht tihti 100% lahti. Seega peaks suurematesse investeerima. Praegu proovin leida odavaimat pakkujat, kes "matched flow" suudab garanteerida.
Juba mõnda aega on tehtud ka fine tuningut praegusele softile ning varsti saab alustada ka välitestidega. Kuna aga mitsu max on korra juba saavutatud, siis peaks hakkama ka uue turbo peale mõtlemist. Ei ole mõtet seda mitsut ka seal 1,5Bar peal kiusata. Ostaks GT28 aga kohe mitte ei taha loobuda sellest madalast otsast. Vägisi kisub mõtted bi-turbo peale. T17 ning GT28RS sümbioos oleks täitsa seksikas:evil:. Automaatkast loomulikult ei arva sellest ainukesena midagi.
*Aknast välja vaadates tundub nagu elaksime igaveses jääajas...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Apr 12, 2010 8:52
Postitas Jupats
Sel nädalavahetusel otsustas siis 3. silinder 10x teistest rohkem detoneerima hakata. Naljakas on see, et detoneerib just ca 2000rpm juures ja vaakumis olles. Hetkel pole jõudnud veel põhjuseid otsima hakata. Kange tahtmine on mootor lahti kiskuda ning sisse piiluda. Praegu takistab mind veel see, et tõenäoliselt ma seda tagasi kokku enam ei saa:D. Varuautod ka kõik sõidus.
Klapiklõbinat kuulda ei ole. Äkki kellegil on ideid?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Apr 12, 2010 9:32
Postitas Cyber
Algselt postitas: Jupats
Äkki kellegil on ideid?
OT. Te olete oma auto ära lõhkunud..

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: E Apr 12, 2010 10:11
Postitas Jupats
Ära sa märgi

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Mai 02, 2010 22:00
Postitas Jupats
Niisiis 3. silindri probleem lahendatud. Põhjus peitub tõenäoliselt Neste kütuses. Peale uuesti tankimist prombeem kadus.
Nüüd tuleks veel mootoripadi ka ära vahetada ja olengi suveks valmis...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: R Mai 28, 2010 23:50
Postitas Jupats
Vahepeal sai siis pisut finetuningut tehtud:
Peale läks täiesti uus soft, mis sai nullist kokku vorbitud. Vana hakka ära tüütama oma -02 mudeli kiiksudega. Esialgu oli siin probleeme vajaliku boosti ja airmassi saavutamisega, kuid see lahenes wastegate regullimisega. Oli baseboost mul mingil põhjusel 0,35bar. Sai tõstetud ilusti 0,65 peale, mis peaks hetkel täitsa mõitslik olema. Softivahetusega sain lahti ka kunagi sisseprogetud "launch controllist", mis aeg ajal närvidele käis ja tänu laiskusele eemaldamata jäi.
Kalibreeritud sai ka originaal boosti seier. Näitas ta mul maksimaalseks ainult punase algust

. Väänasin selle ikka lõppu välja, nagu peab.
Tühikäigupöörded sai rõõmsalt 950rpm peale tõstetud. Vibratsioon kadus pea täielikult. Õrnalt on kuulda ainult kondipumba undamist. Max. pöörded langetasin 5000rpm peale, kuna see viimane tuhat tundus mõttetu pinistamine. Mitsu ei puhu ka seal enam midagi mõistlikku.
Sai ka vahetatud tuntud tavotti juures mootoripadi. See omakorda vähendas vibratsiooni.
Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm. Väänet vastavalt siis 427Nm@3720rpm. Proovin nüüd vaba aja tekkides ka korraliku baseboostiga proovida. Enne pean veel pisut softi lahjemaks tegema. 1,5bar praegu tuleb liiga kergelt:evil:
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Mai 29, 2010 0:06
Postitas qdwin
Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm.
Möhhh? Rõhku ei ole aga obeseid on 305,2tk??? Arumaisaa!!!??? Või pean uuesti korrutustabelit õppima hakkama? St. Ei kõlba algkooli lõpetama?
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Mai 29, 2010 0:11
Postitas Jupats
Softis oli rõhk lakke lükatud, wastegate aga kiskus maha. Tulemuseks oli selline poolepussune rõhk. Polnud võimalust baseboosti mõõta, kuna olin maal. Ei tahtnud nii ehku peale ka tõstma hakata.
EDIT: max. pööretel puhus mitsu ikkagi 0,85bar välja aga airmass oli juba piisavalt suur, et hobujõude tagada...
EDIT2: Valem hp saamiseks = (airmass/3,1)*hetke pöörded/7200
Minu airmass oli 5723 juures 1189mg/c.
Hobujõududega on nagu päris ok. Vääne oli see, mis tulemata jäi. 450-460Nm on paras vääne ikka:P
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: T Juun 29, 2010 11:37
Postitas Jupats
Niisiis...
Kuna lamell minu autole ikkagi suvel kuhugi ei kõlba, siis sai alla pistetud Michelin Pilot Sport 2. Rehvi mõõt nagu ikka 225/45 R17. Kiiruse indeks on Y, seega saab ka Kiltsil 300km/h sõita

.
Continentali lamellidel on kole komme suure boostiga lihtsalt alt ära väänduda. Paar korda võttis ikka päris jahedaks, kui auto teise käiguga 120 pealt järsu põike tegi. Eks see pehme segu ole ka põhjus. Pidamine ise enamjaolt oli suhteliselt mõistlik. 2. käiguga väga naljalt ratast ringi ei saanud. Kuigi 500Nm juures(ilma BPC klapita) käis ka see täiesti tühja. Aga noh, igapäevaselt nii ei sõida ju.
Pilot Sport 3 ei ostnud selle pärast, et seni pole leidnud veel usaldusväärseid teste. Tuli ta ju alles see aasta välja ning nii varajases staadiumis ei oska keegi midagi kosta.
Eks siis, kui laki saan rahulikult maha sõidetud ning paar korralikku tõmmet tehtud, oskan ka hinnangu neile anda;)
EDIT: Niipalju oskan praegu kommenteerida, et Y kiirusindeksi kohta on üllatavalt vaiksed rehvid...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Juun 30, 2010 4:02
Postitas daags
natuke targutaks, kiirusindeks ei tohiks rehvi heli seisukohalt m6jutada, kuna sama mustriga rehv v6ib olla erineva kiirusindeksiga ehk siis tugevam peaks olema rehvi toestus ja struktuur, et v2ltida suurel kiirusel tekkivat rehvi nn paisumist (rehvi diameeter suureneb) ja parandada juhitavust.
AGa v6in ka eksida

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Juun 30, 2010 7:45
Postitas Allar88
Paar korda võttis ikka päris jahedaks, kui auto teise käiguga 120 pealt järsu põike tegi
Võibolla mitte kehv rehv vaid kehv alusvanker?
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Juun 30, 2010 8:46
Postitas Jupats
To daags: Suurema kiirusindeksiga on tõesti küljetoestus ja struktuur tugevam. Paljudel suurtootjatel on ka kummisegu pisut erinev. Tänu sellele ongi müratase suurem. Pole küll enamikule märkimisväärne suurenemine, kuid mul hell kõrv.
Allar88: Sild peaks täita eeskujulikus seisukorras olema. Eks näeb, kas rehvivahetusega asi paranes...
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Juun 30, 2010 9:15
Postitas Jaanus
PS2 on jah mu meelest jube hea, ise proovin vist järgmisena Pilot Sport 3-d ära

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Juul 03, 2010 21:15
Postitas Jupats
Niisiis täna sai pihta hakatud auto lammutamisega. Praktiliselt terve sisselase sai pulkadeks võetud. Radikas ja intercooler käis maha, samuti kõik andurid. Eesmärgiks oli IC puhastamine ning juba aastaid kummitanud lekke leidmine.
Intercooler oli seest ikka masendavalt must. Läbilastud bensiin oli ikka täiesti tökat. Aga 4 korda bensiiniga läbi pestes läks ikka suht läikima. IC jahutusvõime viimasel ajal oli ikka suhteliselt kehva. Nüüd sai ka siis põhjustaja ära nähtud.
Lekket siiski tuvastada ei õnnestunud. Homme, kui kokku hakkan asju lappama, määrin kõik lõdvikute ühendused paksult silikoonmäärdega kokku. Siis saab pärast välistada ühenduste lekkimise.
Sportfilter sai läikima löödud ning hunnik sensoreid ka ära puhastatud.
Ees on ka veel see vahva hetk, kui Jupats seda kolihunnikut kapoti alla tagasi toppima hakkab. Seb saab kindlasti terve sõnaraamatu jagu roppusi kuulda.
Pilte ka:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Juul 03, 2010 21:38
Postitas Mart900
Alati kui ma näen kedagi miskit sellist oma autoga ettevõttmas hakkavad sõrmed sügelema, tekkib hirmus tahtmine ise miskit ettevõtta

Pildipealt tundub see nii lihtne ja tore, justkui ameerika perefilm, ei ole kukkuvaid kruvisid ja katkiseid plastik kõrvu, ülejäävaid detaile...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: L Juul 03, 2010 22:10
Postitas Jupats
Tegelikult peotäis polte jäi minulgi üle. Praegu leiutan, kuhu neid pista... Õnneks sai lammutamis järjekord enne korralikult välja mõeldud. Tänu sellele töö sujus päris hästi.
Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: P Juul 04, 2010 0:16
Postitas Homersimpson
JÕUDU

Kui juba lammutad, siis keera pasunad ka pampri alla peitu .... Jahutab paremini
