10. leht 16-st
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Mär 02, 2011 10:12
Postitas part
Minu poolt kah respekt ja väga kõrged stiilipunktid
Ivomets tegi "Parti" ??
Pilt Pärnu Postimehest ja autor keegi Johan Tõhk
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: E Mär 28, 2011 21:38
Postitas muidumehike
Mis nüüd edasi saanud on? Kahjustustest ka pilte tuleb?
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Mär 29, 2011 8:15
Postitas suur
Tundub, et autoomanik on rohkem tegude- kui jutumees. Pakun, et mõne aja pärast tuleb samast autost juttu, nagu "parti" poleks tehtudki.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Mär 29, 2011 12:39
Postitas ivomets
Mis nüüd edasi saanud on? Kahjustustest ka pilte tuleb?
Kahjustusi peale katkise esiklaasi ja mõne mõlgi EI OLE.
kui ma praegu pilte teeksin, siis sealt küll midagi aru ei saa.
tuleb suvi ja päev toksimist ja pahteldamist ja teine värvimist, siis on taas nagu uus.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Apr 15, 2011 14:01
Postitas ivomets
käisin täna metallikokkuostudes jalutamas ja leidsin mingi huvitava karburaatori. 35/35. ja korraga avanevad lõõrid.
tehes matemaatikat on selle läbivooliavad võrreldes 32/36 ga 5,6 % suuremad.
kapa ise mingi saksa oma. ja poldi augud istuvad 1:1.
vaatam, mis saab.
maksis 4 e.
( ma ikka loodan kord sealt ka pasunad leida)
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: N Aug 04, 2011 17:16
Postitas ivomets
täna sai auto endale ette stabikavarda külge.
Suured tänud KT100-le,. kes viitsis mingi rondi alt selle ära võtta ja mulle Pärnusse ära ka tuua.
tänu sellele tuleb ka summutaja torud ümber teha ja 1 resokas kah, see termostest tehtud pidas aastakese vastu, ikka liiga õhuke see termoseplekk, ei kannata kinnijäämist kõiksugu äärte taha, muidu nagu muud häda ei olnud.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: P Aug 21, 2011 12:56
Postitas ivomets
tänaseks sai auto endale madalad ja kõvemad tagavedrud.
hea, et hakkasin vedruvärki vaatama, sest vasakul pool oli ülemine kinnituspesa täiesti läbiroostatanud ja murdus paari- kolme väänamisega. paremal oli samahea kui uus.
veel sai soetatud saab 9-5 stabikavarras ja nuputatud kuidas see võiks sobida 96 -le taha. eks treialmees teeb mingid junnid valmis, siis saab alustada kokkupanemist.
märkimist väärib, et kunagi talvel olla vist üks tagaamort saba andnud ja selle asemel mingi biltema sinine asi pandud, ühesõnaga peaks uurima, kuidas klassiku esimesed sinna sobivad. ehks leida miskit uut ja veidi tugevamat.
veel oleks vaja leida 5-otsaga o2 andurit. millegi pärast nad ei pea põrutustele vastu ja surevad. aga hea ikka kui segukell ka midagi näitaks.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: L Aug 27, 2011 22:27
Postitas ivomets
nüüdseks taas möödus üks tööpäev saabi all. mille tulemusena on küljes ka tagumine stab. varras.
tagumine osa on nii jäik, et võiks lausa rinkale minna.
igasugusest alajuhitavusest on saanud meeletu ülejuhitavus. aga eks ma korra vaid linnapeal proovisin. ma ei tea mis tunn sellise vedrustusega oleks pikka maad sõita? hea veel, et proteese pole, sest nende jaoks pole veel nii tugevat löiimi, mis neid suus suudaks hoida, kui kogu aeg kõik väriseb ja raputab.
9-5 stabikast sai asi tehtud. ja muutusi niipalju, et varrast ise tuli 29 mm pikemaks keevitada ja pagasniku esimesi nurkasid tuli 10 mm kitsamaks teha. oleks nisama kah sobinud aga siis ei oleks tagumisel vedrustusel madalamisvõimalust jäänud.
kui aega leian, siis panen jäikade vedrude alsemel originaalid lühendatult ja vaatan, mis siis saab.
no muidugi õige juhitavuse tagaajamine peaks tulema jääl ja õigete rehvidega. siis saaks mängida, kui on millega...
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Nov 16, 2011 9:06
Postitas ivomets
Et talv tulemas, ei saa niisama istuda.
Nüüdseks siis autol all tagumisest stabikast juba teine variant: esimene pidav vastu vaid paarkümmend kilomeetrit, mille peale 3mm. materjalist konstruksioon üles ütles. esimene variant oli ühe kuulliigendiga, nüüdne kahega. Kuna silla ja st. varda pöörderaadiused ei ühti, siis tõenäoliselt see saigi esimesele katsetusele saatuslikuks.
Hirmsast oleks vaja veel tagumisedporitiivad ümber teha, et rattaid vahetada saaks. Siiani lootsin, et saab lätlastega kahasse plastikust rallitiivad aga nende mudelite ettevalmistus venib mingite segaste asjaolude tõttu ja täenäoliselt sel aastal neid kasutada ei saa. Abiks oleks klassiku tiivakaared, millest saaks vajalikud nägusad poritiivad teha. aga neid kah pole kuskilt saada.

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Nov 16, 2011 16:45
Postitas OVE
Rootsist saab ka neid tiibasid tellida, komplekti maksumus tuleb muidugi kallim kui 200 euri.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Nov 25, 2011 11:26
Postitas ivomets
Nüüd asi niikaugel, et tiivad läksid töösse: lubati jõuluvana poolt kättetoomist:
Päris karmid oma kuju poolest!:headbang:
ja muidugi kes tahab, võimalus veel tellida.
Laual siiski veel mudelid

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Nov 25, 2011 14:16
Postitas strife
Mis hinnaga lõpuks tiivad tulid

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Nov 25, 2011 14:48
Postitas Lepa
Tahaks juba lõpptulemust näha

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Nov 29, 2011 23:07
Postitas ivomets
Tänu OVELE , kes mulle mõne lingi saatis hakkasin mõtlema, et telliks topelt klapivedrud, mis lubatakse kuni 8500 P/min töötaksid. hinnast ei saand vaid sotti, kas 33 eur on 1 silindri, või kogu mootori vedrude hind?
aga kuna veel pole mailile vastust saanud, siis kondasin läbi paar Pärnu kauplust, kus traktoritele jubinaid müüakse ja ostsin paar vedrut prooviks.
1 variant (1,5 eur tk)on selline, mis kenasti teise vedru sisse mahub aga igavene jäme teine ja esialgselt mõõtmiselt vajaks ca 2 korda suuremat jõudu, et klapp lõpuni avada;
2 variant (2,05 eur tk) seevastu 0,5 mm nagu võiks välismõõt peenem olla, väikse pinguga läheb saabi vedru sisse; see pehmem aga tihedama sammuga: äkki läheb lõpuni kokku ennem kui klapp lõpuni avataks?
Homne päev peaks tooma selgust.
ja muidugi veel, kuidas sääretihendid sinna ära mahuks tervelt??
eks tuleb neidki siis lõigata...
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: T Nov 29, 2011 23:27
Postitas OVE
22 euri peaks ikka olema ühe vedru hind.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Nov 30, 2011 9:27
Postitas janek555
Ladal on ka topelt vedrud ja mõõt on sarnane, kui tahad võin üle mõõta.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Nov 30, 2011 9:51
Postitas ivomets
No ma proovin MTZ vedrud sisse panna.
Pilt väga tähtsast aparaadist, millega saab teada vedru pinge erinevatel pikkustel ja saab võrrelda orig. vedrudega ja

tehase andmetega
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Nov 30, 2011 11:59
Postitas ivomets
Nüüd siis topelt vedrud ja asi selline, et isegi siis kui küünlad välja keeratud on tegu mootori ringikruttimisega.
aga sõidab: 7400 pöörde pealt annab tahhokas saba, seeega tagumiku tunde järgi lõpp ikka palju vähem vaevalisem ja edasi 7400 läheb ka.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: N Dets 08, 2011 23:07
Postitas OVE
Huvitav millal su stock sisuga mootor nende pöörete juures laiali lendab?
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: N Dets 08, 2011 23:24
Postitas ivomets
Huvitav millal su stock sisuga mootor nende pöörete juures laiali lendab?

:
See mu oma kokkuklopsitud; südamega tehtud
/ ma olen ammu tahtnud neid racing mootoreid proovida, mis 100 ...150...170+ Hj.
Kõik mis ma netist leidnud olen, on, et kiirendus 0...100 on mingi 8,9 sek.
Eh, selle saaks ka kohe, kui teise kasti peale paneks.
Miili peal 170 Km/h nad kah mõõtsid.
seega nagu midagi juba on...Mittemillestki. aga 100 Hj küll ei ole... ja arenguruumi näen ka piisavalt.
Edit: tegelt tahaks teada, mis võiks olla maksimaalne jõud, mida võiks kasutada klapivedru puhul?
ehk jõud, mis siis mõjuks, kui klapp oleks täiesti lahti? Kuskilt jäi midagi meelde 150 kg? või oli veelgi rohkem
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Dets 09, 2011 0:06
Postitas OVE
topelt vedrude ja selliste suurte jõudude juures mida plaanid oleks sul esmalt vaja klapi mehhanism vaja ära tugevdada/ ümber vahetada. Pakun et 150 kg ja 7500 pöörde juures paindub see fordi oma kenasti läbi ja klapid ei avane/sulge korrektselt.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Dets 09, 2011 8:07
Postitas ivomets
Oh, need Fordi asjad on tehtud vanasti ja need on meeletult kõvad, tugevad ja rasked; esimene asi ikka nende kergemaks tegemine, et klapid nukvõllist maha ei jääks.
näiteks tõukurid. Mingi tqhq foorumist leidsin mingid lingid, kuskile usasse, kusn mingid usakad kah selliste tõukurite, nookurite süsteemiga ja sealt tuuningjubinaid nagu oli, mille pealt ideed saada; aga nad olid liiga suured, need tõukurid, kuigi läbimõõtu isegi pakuti sellist nagu saabile/ fordile.
Tegelikult oleks hoopis mul vaja autoga sõita ja vaadata/proovida kuidas masin käitub stab. varrastega ja kas tagumise kinnitus ka vastu peab? ja Äkki jõuluks saab ka tiivad: siis saaks tagarattaid kah vahetada.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Dets 09, 2011 8:20
Postitas Cyber
Vaata et sul lõpuks nende liiga tugevate vedrudega nukka ümmarguseks ei nühi..

Turboclubi foorumis vähemalt üks säärane juhus on kirjeldatud, kus osteti küll kangem nukk ja mingeid muid jubinaid sinna kõrvale, aga need ei sobinud väga omavahel (vist materjali vms poolest) ja ca paarisaja km-ga lasti nukk ümmarguseks

Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: R Dets 09, 2011 9:09
Postitas ivomets
just, just. eks see kõik selline katsetamise tema; siiani veel original tõukurid, mis vastu nukka käivad; need nagu seda nukka ära tappa ei tohiks praeguste vedrude juures. need mingi vaid ca 30 % kangemad: aga topelt vedrude eelis ka see, et sellist vibrat, või resonantsi ei teki nagu 1 kordese vedru puhul.
muidugi võiks lasta teha treialil kergemat tõukurid aga siiani veel ei tea, mis materjalist. Mul mingi lahe racingkataloog kaasaegsete kergete materjalide kohta aga firma inimene pealinnast isegi ei osanud õiget materjali öelda; klapi vedru taldrikute materjali sai küll sealt ja lihtsalt; ja need aastakese toiminud, purunemata.
Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
Postitatud: K Dets 14, 2011 23:19
Postitas ivomets
Jõuluõhtusöögile minek oli sobiv proov sellel suvel tehtud töödele. Kas jõuame üldse kohale, või tuleb lipsuga kojuvedama hakata?
sai teada, et stabikavardad kestsid, vähemalt 150 km, samuti ka mootoris olevad topeltklapivedrud.
marsruut oli nagu tihti mul juhtub, lühim, mis hõlmas ca 40 km kurvilist kruusateed, mis osaliselt oli isgi hullem kui kevadti peale lume sulamist.
praegu all olevad lõuna- euroopa m+s rehvid sobisid löga sisse suurepäraselt. see est asfaldil ja lumes ei kõlba nad kuskile.
kõige suurem heameel oli väga hea juhitavuse üle.asfaldil pisut jäik aga metsavahel tundus nagu sobivat.
üks pilt kah natukene määrdunud autost.
