Lisatud failid
Arvuti autosse
Kuima rootsi kunni juures oma suksut viimati kohendasin oli tal(suksul) testisõidu ajal läpakas ISAT-i pesas ja põmtst ühel skriinil enamvähem kogu liiklusvahendit puudutav inf nähtaval (mida tester iganes näidata suudab), alates välistemperatuurist lõpetades bensiini kogusega paagis,rääkimata kiirusest,ülelaaderõhust,veetemperatuurist,seesolevast käigust,throttle positionist,süütesüsteemi seisukorrast,detonatsioonist(Jumal meid hoidku selle eest).Mingi vana läpaka installeeriks statsionaarselt autosse küll monitoorima asjade tegelikku seisu.Windows95 , vastav soft ja võibki kõik kellad Käbini ema juurde minema visata.Ehk teisisõnu:läpaka (lai)ekraan armatuuri näidikute asemele:freak:.Peaks teoreetiliselt olema võimalik kogu datat salvestadagi(datalogger)
Lisatud failid
Lisatud failid
Algselt postitas: iroman
Mingi vana läpaka installeeriks statsionaarselt autosse küll monitoorima asjade tegelikku seisu.Windows95 , vastav soft ja võibki kõik kellad Käbini ema juurde minema visata.Ehk teisisõnu:läpaka (lai)ekraan armatuuri näidikute asemele:freak:.Peaks teoreetiliselt olema võimalik kogu datat salvestadagi(datalogger)![]()
Win95-ga läheks pidev restartimine tüütuks:D
Aga tee üks lihtne katse... mine õhtul hämaras läpakaga autosse, loe näiteks seda foorumit, tõsta pilk ekraanilt ja vaata, palju sa näed. Ehk pimedas ei ole läpakas kellade asemel üldse hea mõte.
Tegelikult nõustun muidugi IFF-ga kuna ei saa aru, miks autosse statsionaarset arvutit vaja on. Sõidu ajal ei tule ei filmi vaatamisest, surfamisest ega üle ssh töö tegemisest nagunii midagi välja ja kui kuskil kapa-kohila metsas peaks selline soov või vajadus tekkima, võib ju läpaka kotist välja võtta. Iseasi, kui sõitmist oleks tõesti palju ja palkaks ka autojuhi aga kui rahakott juba autojuhi palkamist lubab, siis lööks ka jalaga mõne vastavaid süsteeme paigaldava firma ukse lahti ja laoks oma vajadused letti, mitte ei arutaks foorumis, kuidas seda süsteemi kuidagimoodi vanast läpakast ise aretama hakata.
Kui piisavalt aega ja vaba raha on ja kõige suurem rõõm asja juures pole mitte tulemus ise vaid tegemiserõõm, siis andke aga minna:) Kui rahakott pisut rohkem, kui 5-6k maksva vana läpaka ostmist võimaldab, võite kiigata ka mõnda politseiautosse ja uurida, kust nemad selle tehnika hankisid(teema on meediast läbi käinud aga hetkel ei viitsi otsima hakata).
siin midagi teemakohast http://www.macvroom.com/
Täna käisin ühes arvuti poes (peterburi maanteel autopartneriga ühes majas) seal olid spets pisikesed arvutid müügil autos kasutamiseks, korpus natuke suurem kui automakk. (paras kuhugi ää peita) Sinna sai juurde osta pisikese puutetundlikku lcd ekraani ja märkmikusuuruse ps2 klaviatuuri.
Minge kaema, päris põnev.
Minge kaema, päris põnev.
SAABNINETHOUSAND, üldiselt on see täitsa võimalik. Kunagi kallitel aegadel sai üks samalaadne projekt täitsa tehtud. Tollel ajal olid seadmed väga kallid, ja MP3 mängivat autoraadiot olid ainult väikse pildipealt näinud, rääkimata siis filmivaatamisest jne. Sealt saigi siis üks Nõrga B-ga sakslase omanik idee panna nn. kõikke võimaldavat läpakas autosse. Kuna tema kogu auto projekt eeldas niikuinii salongis suurte muudatuste tegemist, ei olnud ka probleemi seadmete paigaldusega, kuna vajalikud osad tehti seadmete järgi ümber.
Nii siis saigi kindalaekast vanale IBM E390 koos portreplikaatoriga uus kodu, portreplikaatoriga just sellepärast, et saaks selle võimalikult lihtsalt õhtul tuppa kaasa tarida.
Läpakast sai veetud audio ots raadio AUX'i, laadija ja juhtmevaba hiir. Klaviatuur jäi juhtmega, kuhu PS2 pikendus vahele ja asetsema hakkas ta kahe esiistme vahel spetsiaalselt ehitatud laekas (klaaskiust ja epo vaigust), mida avades sõitis klaviatuur välja ja igas suunas käejärgi reguleeritav.
Monitor sai küljest ära kruvitud ja sisu sees ringi keeratud, sest läpakal ei anna tarkvaraliselt pilti keerata (vähemalt mina ei oska), küll aga lauaarvutil (Ctrl+Alt+Tab+nool üles) mis oleks lihtsam olnud aga kuidas sa paned sellise suure läraka lakke. See oligi kõige suurem töö, et monitori sisu teistpidi keerata ja sinna normaalselt ära mahutada ning korralikult taas kinnitada kuid oli tehtav. Üldiselt jääb ka läpaka monitor ikka üsna suur sinna lakke ja sõiduajal varjab oluliselt vaatevälja. Monitori ühendamiseks läpakaga tegin kaks väikest trükiplaadi, üks siis läpakapoole ja teine monitori poole, kuhu sai peale joodetud lintkaabli pistikud ja kahe plaadivahele siis varjega kaabel, hankida tuli veel lisaks üks läpaka ja plaadi vaheline lintkaabli jupp.
Probleemile kuidas sõiduajal valida lugusid meisterdasime prageu juba väga tuntud väike IRDA liides arvutile, ja "Girder" peale installeeritud, üks suvaline teleka pult ja sai täitsa hakkama.
Puuduseid jäi veel, läpaka monitor peab olema üsna otse sinu vaatevälja järgi, sest muidu sa näed monitorilt ainult halli kogu, seega mitmekesi autos filmivaatamine langes ära.
Kusagil interneti avarustes olen ka näinud projekti, kus on lauarvuti emaplaat sobitatud kindalaekasse ja sinna järgi siis muu kola installeeritud, vist isegi oli puuteekraaniga monitor jne... Siiski meie kliimas on see arvuti tapmine, kuna kevadel, sügisel ja talvel on auto ka seest üsna niiske ja viimasena mainitud aastaajal ka väga külm, seega tekivad ka väga suured temperatuuride erinevused, mida emaplaat, kõvaketas jne. eriti ei talu.
Samas siin eelpool mainitud, lauaarvuti paigaldamiseks autosse, on tarvis ka 12 to 220 inverterit, kui natuke toiteka ringi ehitamisega pusida, saab ilma 12 to 220 inverterita hakkama .
Igaljuhul huvi ja viitsimist mässata siis jõudu tööle, kuna kõik on tehtav, iseasi millise vaevaga!
Ise ma küll enam sellise asjaga väga mässata ei viitsi, kuna tema funktsioon seal autos on juba tänaseks paljude muude seadmetega asendatav ja see töö ja vaev, mis sa sinna kulutad tuleb vist üsna samaväärne valmis seadme soetamisega.
Kui just ei ole ehitatud midagi sellist arvutile sappa, mis näitaks kuskilt auto ajust onlines midagi kasulikku ja mille abil saaks midagi vajalikku seal auto ajus seadistada (see oleks kasulik juba kõrgemale pilotaažile, kellel sellest abi ka oleks).
Nii siis saigi kindalaekast vanale IBM E390 koos portreplikaatoriga uus kodu, portreplikaatoriga just sellepärast, et saaks selle võimalikult lihtsalt õhtul tuppa kaasa tarida.
Läpakast sai veetud audio ots raadio AUX'i, laadija ja juhtmevaba hiir. Klaviatuur jäi juhtmega, kuhu PS2 pikendus vahele ja asetsema hakkas ta kahe esiistme vahel spetsiaalselt ehitatud laekas (klaaskiust ja epo vaigust), mida avades sõitis klaviatuur välja ja igas suunas käejärgi reguleeritav.
Monitor sai küljest ära kruvitud ja sisu sees ringi keeratud, sest läpakal ei anna tarkvaraliselt pilti keerata (vähemalt mina ei oska), küll aga lauaarvutil (Ctrl+Alt+Tab+nool üles) mis oleks lihtsam olnud aga kuidas sa paned sellise suure läraka lakke. See oligi kõige suurem töö, et monitori sisu teistpidi keerata ja sinna normaalselt ära mahutada ning korralikult taas kinnitada kuid oli tehtav. Üldiselt jääb ka läpaka monitor ikka üsna suur sinna lakke ja sõiduajal varjab oluliselt vaatevälja. Monitori ühendamiseks läpakaga tegin kaks väikest trükiplaadi, üks siis läpakapoole ja teine monitori poole, kuhu sai peale joodetud lintkaabli pistikud ja kahe plaadivahele siis varjega kaabel, hankida tuli veel lisaks üks läpaka ja plaadi vaheline lintkaabli jupp.
Probleemile kuidas sõiduajal valida lugusid meisterdasime prageu juba väga tuntud väike IRDA liides arvutile, ja "Girder" peale installeeritud, üks suvaline teleka pult ja sai täitsa hakkama.
Puuduseid jäi veel, läpaka monitor peab olema üsna otse sinu vaatevälja järgi, sest muidu sa näed monitorilt ainult halli kogu, seega mitmekesi autos filmivaatamine langes ära.
Kusagil interneti avarustes olen ka näinud projekti, kus on lauarvuti emaplaat sobitatud kindalaekasse ja sinna järgi siis muu kola installeeritud, vist isegi oli puuteekraaniga monitor jne... Siiski meie kliimas on see arvuti tapmine, kuna kevadel, sügisel ja talvel on auto ka seest üsna niiske ja viimasena mainitud aastaajal ka väga külm, seega tekivad ka väga suured temperatuuride erinevused, mida emaplaat, kõvaketas jne. eriti ei talu.
Samas siin eelpool mainitud, lauaarvuti paigaldamiseks autosse, on tarvis ka 12 to 220 inverterit, kui natuke toiteka ringi ehitamisega pusida, saab ilma 12 to 220 inverterita hakkama .
Igaljuhul huvi ja viitsimist mässata siis jõudu tööle, kuna kõik on tehtav, iseasi millise vaevaga!
Ise ma küll enam sellise asjaga väga mässata ei viitsi, kuna tema funktsioon seal autos on juba tänaseks paljude muude seadmetega asendatav ja see töö ja vaev, mis sa sinna kulutad tuleb vist üsna samaväärne valmis seadme soetamisega.
Kui just ei ole ehitatud midagi sellist arvutile sappa, mis näitaks kuskilt auto ajust onlines midagi kasulikku ja mille abil saaks midagi vajalikku seal auto ajus seadistada (see oleks kasulik juba kõrgemale pilotaažile, kellel sellest abi ka oleks).

Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
TO FACTOR: ma just mõtlesin, et äkki saaks sinuga kokku ja arutaks sarnast teemat vanasse Mazda 626 kupeesse läppari paigaldusega, aint selle vahega, et kasutaks väikest LCD ekraani
mul üks veike projekt aastake juba meeles mõlgub 
TO SAABNINETHOUSAND: Uuri Eesti foorumitest, kus käsitletakse teist marki Rootsi autosid, Volvosid, üks härra paigaldas oma kirsspunasesse Volvosse läptopi sedaviisi, et keskkonsool ehitati ümber ja pandi sinna läpu ekraan; kuhu peideti ülejäänud tekniik, hetkel ei meenu, kuid sellest pajatati Autolehes kui ma ei eksi siis eelmisel aastal... sobra natuke AL arhiivis ja Googelda .ee lehtedel erinevate otsingusõnadega... sealt peaks saama vajalikku infurmassjooni ja ideid


TO SAABNINETHOUSAND: Uuri Eesti foorumitest, kus käsitletakse teist marki Rootsi autosid, Volvosid, üks härra paigaldas oma kirsspunasesse Volvosse läptopi sedaviisi, et keskkonsool ehitati ümber ja pandi sinna läpu ekraan; kuhu peideti ülejäänud tekniik, hetkel ei meenu, kuid sellest pajatati Autolehes kui ma ei eksi siis eelmisel aastal... sobra natuke AL arhiivis ja Googelda .ee lehtedel erinevate otsingusõnadega... sealt peaks saama vajalikku infurmassjooni ja ideid

Aga palun, siin on soome kolleeg ehitanud classicusse arvuti:
http://www.netma.fi/jouko/saab/interior.html
Muidu ka väga huvitav leht classicu projektist.
http://www.netma.fi/jouko/saab/interior.html
Muidu ka väga huvitav leht classicu projektist.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mina tahan laiekraan monitoriga multimeedia keskust teha,dvd,navi,tv,samas oleks vaja interfeisi,mis pardaarvuti jutu ka ekraanile kuvaks jne.Aga suvest saadik ei suuda sobivad asju leida.Kellel monitor vilets,kel TV-box jne. Jube keeruline probleem. 2 DIN ekraani ava oleks olemas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: MadMan
Kas tõesti mõni pädevam autoaudiokeskus sellega hakkama ei saa? BMW-l on kõik seadmed tehase poolt olemas X5 2002 järgi otsustades (navi Mk4, DVD 6x changer, TV, ekraan jne).
point pole,kes teeb.suudan ise ka suurepäraselt hakkama saada.
kelle komposid kasutada,on küss.igal brand`l on mõni nõrk lüli ka siis hinna,või kvaliteedi suhtes.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: jupats
mul on mersus need vist kõik olemas. Tule ja kruti ära:D
mu eelmises kärus olid ka ja suutsin ära harjuda.
tahaks veel:bs:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Minu arust on need telkud ja navid suhteliselt häirivad komponendid. Kuna minu puhul on tegemis suhteliselt algaja juhiga, siis kõik mis võib tähelepanu köita on ohtlik. Siis kohalikest saabijumalatest saan ma aru. Nemad viimased 20a tonnise istet pepu vastas hoidnud. Sellest ka teistsugune suhtumine. Kuid endale tahan võimalikult vähe sääraseid asju. Mersuga on õhtul suhteliselt ebamugav sõita. sadaseitse asja vilgub ma põleb. Oleks vaja sellelegi nightpanel külge kruvida
Ma ei harrasta sõites segajate vaatamist,aga ummikutes ja midagi/kedagi autos oodates on ikka väga abiks. Navist ma üldse ei räägi.Euroopas ikka väga abiks olnud alati(varem küll läppar+ gps).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Segajate jälgimist kiitis kunagi Krss päris pikalt. Ilmselt sõltub autojuhtimise ja segajate jälgimine inimesest. Takkajärgi tarkus: kuulates ühel õhtul Jacques Loussieri Bachi töötlusi, tekitasin lõigul lasnamäe-järvevana tee-mustamäe paaril korral üsna ohtlikke olukordi. Ei tajunud enda ümber toimivat eriti. Taustamüra ummikutes ja taustamüra dünaamilises liikluses on kaks ise asja, rääkimata pildimasinate tekitatutest. Mina ei saaks ilmselt ka navi jälgimisega keskeuroopa sasipuntrates korralikult hakkama. 

Navi ei nõua rohkem tähelepanu,kui kõrvalistuja mõttetu mulin,sest navi seletab sulle su enda valitud tämbri ja sobivas keeles inimkõnega,kui sa monitori ei suuda jälgida.Telekas on lihtsalt mõnus ajaviide tühjadel ooteaegadel.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: jupats
Kui navi... siis soovitaks pihuarvutit, millel on navi sees. Seda saab ka kasutada jala käimisel. Leidsin selle abil londonis oma hotelli üles.![]()
OT, aga siis võiks seal juba ka telefon sees olla, nagu näiteks see siin http://www.qtek.ee/?id=7&keel=ee
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Võtaks vana teema üles jälle...
On keegi näinud kas xenarc: http://www.xenarc.com/product/index-pc.html
või carpc: http://www.carpc.nl/c401etx.shtml tooteid ka kusagil eestis müügil?
Mis firmad eestis nendega üldse tegelevad?
On keegi näinud kas xenarc: http://www.xenarc.com/product/index-pc.html
või carpc: http://www.carpc.nl/c401etx.shtml tooteid ka kusagil eestis müügil?
Mis firmad eestis nendega üldse tegelevad?
http://www.carnetsystems.com/ müüb carpc-d
Kui kellegil on isu tavalisest mATX plaadist midagi ehitada siis mul oleks IDE->CompactFlash üleminekuid pakkuda 

-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mul praegune laptop hakkab ära väsima. Kui päris ära väsib siis lammutan laiali. Ekraani saab ehk ära kasutada. Muide tänan väga, et võtsite teema jälle üles. Ma teadsin ka seda lehte kunagi CarNetSystems aga siis kadus ära ja siiani nyt pole leidnud, kuni tänaseni.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mul praegune laptop hakkab ära väsima. Kui päris ära väsib siis lammutan laiali. Ekraani saab ehk ära kasutada. Muide tänan väga, et võtsite teema jälle üles. Ma teadsin ka seda lehte kunagi CarNetSystems aga siis kadus ära ja siiani nyt pole leidnud, kuni tänaseni.
Hinnad neil seal suht krõbedad ausaltöeldes.
nonoh mehed, et kui kellelgi plaan ise ikkagi mingi laptop kokku klopsida, siis mul just üks kooles ära ja juppe jäi üle:
http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=357626
http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=357626