
suuremat tähelepanu Saabi nõudnud pole. Vist on olnud ainult sellised jutud:
0) mootori ja abiseadmete osas vaid õlivahetused
1) plokikaane otsast soendusradikasse minev lõdvik on kaks korda teepeal purunenud. Olen kirudes lühendanud ja peenema osa kaanetorule peale venitanud ning lubanud, et vahetan kõik jahutussüsteemi kummiosad (mis 15a vanadel masinatel riburada mõranema hakkavad). Ei ole lõdvikuvahetusi aga veel tänaseni reaalselt teinud...
1) summuti pragunes 2013 hilissügisel ühe püti juurest ja keevitasin kinni. Võimalik, et summutipütid hakkavad varsti vahetust nõudma. Need on OEM-d ning ma ei imestaks, kui lausa masinaga koos tehasest välja veerenud
2) kui summuti oli maas, märkasin viimase püti kohal kerel roostepunne ning neid torkides ilmnes, et seal oli metall väga diskreetselt oksiidiks muutunud. Värv ja pigimatt tegid sellist nägu, nagu nende vahel oleks metall, kuigi ei olnud enam nii

3) piduri kuluosade vahetamisel mängust välja jäänud käsipiduriklotsid ja tross said uuendatud. Trossi kulgemise oleks Saabi insenerid kindlasti paremini realiseerida saanud
4) möödunud sügisel käis Saab Ferdinandis üldisel veermiku hindamisel. Mõnede pukside viited said kirja, aga need on veel vahetamata. Eelkõige soovisin profi arvamusavaldust selle kohta, miks tagurpidikäik kohati kohe üldse sisse minna ei taha. Sidur võiks kõrgemalt võtta, aga käik tõrgub nii töötava kui seisva mootoriga. Peamiseks kahtlusaluseks oli kangikuliss, mille samast kohast pruugituna soetasin ja vahetasin. Probleem jäi aga alles.
enne seda, kui masina viimaseks talveks seisma jätsin, uurisin keret altpoolt. Eelnevalt üpris korrosioonita põhi on tagantpoolt päris aktiivselt korrodeeruma hakanud. Püüan sel sügisel või talvel võtta plaani selle protsessi stoppimise.
küsin nõu kahes asjas:
1) kus osatakse Saabile gaasiseade paigaldada? Eelkõige on küsimus muidugi seadistusoskuses
2) mis vaevab masinat, kui tagurpidikäik läheb sisse "joppamise peale"? Kuna probleem on ka mittetöötava mootoriga, siis kas siduri võib kahtlusalusena kõrvale jätta ning häda peaks olema hoovastikus või lausa kastis endas? Kang loksub mõlemas suunas otsast võetuna nii otse- kui küljesuunas ca 12..13mm amplituudiga ning maamehe loogika järgi tundub mõistlik alustada sellest ilmselgest hädast hoovastikupukse uuendades. Uurin aga igaks-petteks, et ega manuaalkastidel mingit taoliselt ilmnevat tüüpviga ole?
manuses on kaks pilti Saabist kui tööloomast - ühel veab mu mosut värvimisest ära, teisel tassib katusel põrnika põhja. Suure ja raske haagisega saab üpris mugavalt sõita - eriti veel, kui sel ka natuke raskust peal on.
Lisatud failid