Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Ma kaldun ka arvama, et kui asja õigesti kasutada ja hooldada, ei tohiks midagi hullu juhtuda. Kohast, kus filtri sain oli olemas nii spetsiaalne õli kui ka mingisugune pesemise vahend. Hetkel ma hooldusvahedeid veel ei soetanud. Sai ka välismaistes foorumites kolatud ja asja uuritud, ei tulnud nagu midagi paha välja.. Eks siis näha ole mingi aja pärast.
Ma sellest sinisest ei tea midagi aga pestava K&N filtri järele olen kibelenud, kümmekond aastat tagasi. Tagantjärele olen äärmiselt rahul, et ma seda lisakohustust endale kaela ei võtnud. Vaba aega saab ka meeldivamalt veeta. Ja lisahobuseid, kui vaja, saab hoopis mugavamal moel.
(tsikli küljes mul on poroloonfilter (OEM tükk!). Hooldus on suht tüütu ja ropp mäkerdamine
. Teen alati mitu filtrit korraga valmis, et ei peaks nii tihti sellega tegelema.)
(tsikli küljes mul on poroloonfilter (OEM tükk!). Hooldus on suht tüütu ja ropp mäkerdamine

- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Ma loodan, et see filtri kasimine ei hakka kogu mu vaba aega ära võtma. Ei tohiks nagu midagi väga keerulist ja aega nõudvat olla. Eks näeb, mis see vidin teeb ja milline elu koos sellega olema hakkab. Keegi ei keela teda sealt välja korjata ja millegi muuga asendada. Igatahes praegu tundub, et pole häda kedagi..
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Tänud! Minu arust istuvad ka. Need on ikka väga-väga kenad Saabi veljed. Huvitav, mõne nurga alt tundub nagu rehvi võiks seal velje peal rohkem olla.. Kõrgust just?
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Pole nagu ammu kirjutanud midagi, kuigi vahepeal, eelmisel aastal, suve lõpus sai natukene ette võetud ja auto kallal tööd tehtud. Vahetusse läks nii üht kui teist.
Auto soetamisest saadik plaanisin paigaldada aero turbo ja selle juurde veel üht teist kuuluvat. Lõpuks võtsin ühe toredal suvenädala julguse kokku ja tõin omale TD04 turbo, koos jahutus- ja õlitorudega ning aero inlet'i. Mõned värsked vasest seibid ja kindlasti veel midagi vajalikku, näiteks mootoriõli ja jahutusvedelik. Nimelt oli plaanis ka karteri põhi maha võtta ning seda vajadusel natukene kasida/hooldada.
Kiiret ei olnud ja sai ilusti üks nädalavahetus ära sisustatud - alustasin tuletoru ja katalüsaatori eemaldamisest, siis turbo ja lõpuks karteripõhja (viimaseks tuleb üritada mootor mingi nurga alla rippu saada, muidu ei mahu vahelt välja).
Karteripõhjast mõned pildid:
Kuidas kellegi arvamus on, aga minu arust polnud seis just kõige hullem, suhteliselt puhas. Mootor siiski omajagu kilomeetreid näinud ka juba.
Uus ja vana turbo:
Järgmine peatükk oli siis uus (kasutatud) turbo oma kohale saada. Teele ette jäänud vasest seibid sai välja vahetatud. Kõik hakkas omavahel kenasti kokku ja probleeme ei tekkinud. Tuletoru ka külge tagasi ja oligi kõik. Õli ega jahutusvedelikku kuskilt lekkima ei hakanud, seega võib arvata, et kõik läks õnneks.
Kuna ülevaatus sai umbes paar kuud tagasi läbitud ja probleemideta, siis ülejäänud aastaks läks alla selline vidin:
Hääl on kohe hoopis teine. Selline mõnus madal lõrin..
Pärast kõike seda sai muidugi tehtud ka väike tarkvara uuendus. Alguses nagu ei muutunud midagi, suurem osa õhust oleks nagu kuhugi ajama pannud, siis sai natukene nuputatud ja vaakum voolikutega mängitud ning tuli välja, et üks pisikene õhuklapikene ei täitnud oma ülesannet. Viimasest käis õhk läbi mõlemat pidi, kuigi oleks pidanud seda tegema ainult ühte pidi.
Probleemne vaakumklapp (ehk siis see sinine julla):
Vahpeal sai ka üks selline vidin soetatud:
Mis on ka juba tegelikult tee leidnud kapoti alla ning kuskil riiulis on ka üks Forge wastegate, 275 lph Henko pump ja 3,5 bar FPR mis ootavad oma järge.
Sinine filtri jullat sai ka pestud ja õlitatud. Polnud midagi konti murdvat selle juures. JA üks väga oluline detail leidis veel asendus, nimelt on nüüd taas autos kliima displei, mis näitab ilma ühegi probleemita kõiki piksleid.
Järgmisena on plaanis natukene suurendada väljalaske süsteemi läbimõõtu ja seda täitsa lähiajal.
Varsti hakkavad esimesed kettad otsa saama, siis on plaanis nende asmele midagi natukene uhkemat vaadata ning kevadeks oleks huvi leida kuskilt uhkemad/võimsamad pihustid. Plaan siis hetkel selline.
Päikest
Lisatud failid
Auto soetamisest saadik plaanisin paigaldada aero turbo ja selle juurde veel üht teist kuuluvat. Lõpuks võtsin ühe toredal suvenädala julguse kokku ja tõin omale TD04 turbo, koos jahutus- ja õlitorudega ning aero inlet'i. Mõned värsked vasest seibid ja kindlasti veel midagi vajalikku, näiteks mootoriõli ja jahutusvedelik. Nimelt oli plaanis ka karteri põhi maha võtta ning seda vajadusel natukene kasida/hooldada.
Kiiret ei olnud ja sai ilusti üks nädalavahetus ära sisustatud - alustasin tuletoru ja katalüsaatori eemaldamisest, siis turbo ja lõpuks karteripõhja (viimaseks tuleb üritada mootor mingi nurga alla rippu saada, muidu ei mahu vahelt välja).
Karteripõhjast mõned pildid:
Kuidas kellegi arvamus on, aga minu arust polnud seis just kõige hullem, suhteliselt puhas. Mootor siiski omajagu kilomeetreid näinud ka juba.
Uus ja vana turbo:
Järgmine peatükk oli siis uus (kasutatud) turbo oma kohale saada. Teele ette jäänud vasest seibid sai välja vahetatud. Kõik hakkas omavahel kenasti kokku ja probleeme ei tekkinud. Tuletoru ka külge tagasi ja oligi kõik. Õli ega jahutusvedelikku kuskilt lekkima ei hakanud, seega võib arvata, et kõik läks õnneks.
Kuna ülevaatus sai umbes paar kuud tagasi läbitud ja probleemideta, siis ülejäänud aastaks läks alla selline vidin:
Hääl on kohe hoopis teine. Selline mõnus madal lõrin..
Pärast kõike seda sai muidugi tehtud ka väike tarkvara uuendus. Alguses nagu ei muutunud midagi, suurem osa õhust oleks nagu kuhugi ajama pannud, siis sai natukene nuputatud ja vaakum voolikutega mängitud ning tuli välja, et üks pisikene õhuklapikene ei täitnud oma ülesannet. Viimasest käis õhk läbi mõlemat pidi, kuigi oleks pidanud seda tegema ainult ühte pidi.
Probleemne vaakumklapp (ehk siis see sinine julla):
Vahpeal sai ka üks selline vidin soetatud:
Mis on ka juba tegelikult tee leidnud kapoti alla ning kuskil riiulis on ka üks Forge wastegate, 275 lph Henko pump ja 3,5 bar FPR mis ootavad oma järge.
Sinine filtri jullat sai ka pestud ja õlitatud. Polnud midagi konti murdvat selle juures. JA üks väga oluline detail leidis veel asendus, nimelt on nüüd taas autos kliima displei, mis näitab ilma ühegi probleemita kõiki piksleid.
Järgmisena on plaanis natukene suurendada väljalaske süsteemi läbimõõtu ja seda täitsa lähiajal.
Varsti hakkavad esimesed kettad otsa saama, siis on plaanis nende asmele midagi natukene uhkemat vaadata ning kevadeks oleks huvi leida kuskilt uhkemad/võimsamad pihustid. Plaan siis hetkel selline.
Päikest
Lisatud failid
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Mis sa probleemse evap klapiga ette võtsid?
Kuna ma pole kursis 9-5 väljalaskega ja pildilt täpselt ei mõika, siis kas esimene kat ka tühi?
Oled teinud häid upgrade performance suunas.
Peab ütlema, et sul on väga vedanud, et karteripõhi ja sõel niigi puhas oli.
Tundub , et ka enne sind on vahetatud õli korrektselt.
Kuna ma pole kursis 9-5 väljalaskega ja pildilt täpselt ei mõika, siis kas esimene kat ka tühi?
Oled teinud häid upgrade performance suunas.
Peab ütlema, et sul on väga vedanud, et karteripõhi ja sõel niigi puhas oli.
Tundub , et ka enne sind on vahetatud õli korrektselt.
Sent from my Monte Carlo using B236
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Mis sa probleemse evap klapiga ette võtsid?
Kuna ma pole kursis 9-5 väljalaskega ja pildilt täpselt ei mõika, siis kas esimene kat ka tühi?
Oled teinud häid upgrade performance suunas.
Peab ütlema, et sul on väga vedanud, et karteripõhi ja sõel niigi puhas oli.
Tundub , et ka enne sind on vahetatud õli korrektselt.
Alguses sai neti avarustest leitud info põhjal kasutatud niinimetatud "bolt mod'i", see tähendas siis seda, et BPC poolne EVAP vooliku ots sai lahti võetud ja sinna lihtsalt üks polt otsa keeratud. Et kogu õhu liikumine seal kinni panna. Seda nii kauaks kui klapile asendust otsisin. Seda ma lõpuks uut ei leidnudki, pakuti kogu seda EVAP süsteemi komplektselt, terve voolik, koos kahe klapiga. See oli muidugi ainult originaal ja suht krõbeda hinnaga. Ühel hetkel kapoti alla vahtides ja seda vooliku läbi mõõtu ning teekond uurides, tundus nagu sinna peaks väge edukalt sobima samasuguse toimega õhu klapp, mis jäi kunagi üle karterituulutus komplekti vahetusest. Asendasin siis vigase klapi sealt komplektist saadud vaakumklapiga. vahetasin välja ka osa sellest voolikust. Aga tubli pool aastat on see varsti peal olnud ja hoiab õhku väga hästi. Siiamaani enam midagi kaduma pole läinud.
Summutist nii palju, et see teine on lihtsalt toru, katalüsaator on vahelt välja võetud ja toru asemele pandud. Teine täiesti töökorras katalüsaator, kui vaja, siis saab lihtsalt üks ühele ringi tõsta..
Enne minu kätte jõudmist oli auto elukohaks Tallinn, arvete ja jutu järgi oli teine saanud vahelduva eduga käia nii Troostis kui ka Anti juures, sellest ilmselt ka viisakas mootori hingeelu.
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Tuli üht-teist meelde, mis sai eelmine aasta veel tegelikult tehtud. Jõudsin käed külge panna tagumisele pidurisüsteemile ja vahetasin ära nii palju klotse kui seal oli pluss veel käsipiduritrossid. Hakkasid viimased kinni jääma kui külmad ilmad tulid. Siis mingi aeg sai vahetatud tagumised kere küljes olevad õõtsapuksid. Peab ütlema, et odavamaid silla osi pole väga mõtet osta..
Suverehvid said perioodi lõpuks ikka väga otsa. Lisandunud vääne...
Ja nüüd on hakanud sidur kergeid libisemise märke näitama. Selle põhjuseks on ilmselt hetkel auto kasutamine õppesõidu vahendina. No ja muidugi selle siduri komplekti jaoks harjumatu kogus njuutonmeetreid, mis selga tuleb kui keegi pedaali rohkem pigistab. Peab vist hetkel mõtted uuest väljalaskest eemale tõrjuma ja natukene rohkem uude sidurisse panustama.
Külmad muud teinud pole, kui aeg-ajalt hakkab salongi ventikas pirisema. Loodame, et veel otsa ei saa..
Suverehvid said perioodi lõpuks ikka väga otsa. Lisandunud vääne...

Ja nüüd on hakanud sidur kergeid libisemise märke näitama. Selle põhjuseks on ilmselt hetkel auto kasutamine õppesõidu vahendina. No ja muidugi selle siduri komplekti jaoks harjumatu kogus njuutonmeetreid, mis selga tuleb kui keegi pedaali rohkem pigistab. Peab vist hetkel mõtted uuest väljalaskest eemale tõrjuma ja natukene rohkem uude sidurisse panustama.
Külmad muud teinud pole, kui aeg-ajalt hakkab salongi ventikas pirisema. Loodame, et veel otsa ei saa..
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Nii. Vahepeal sai üht-teist natukene tehtud. Sai külge kruvitud suvised jalavarjud ja värskem sidur. Koos viimasega sai vahetatud veel juhipoolne sisemine pooltelje kaitsekumm ja sisse läks värske käigukasti õli.
Oleks võinud tegelikult siduri vahetusest pilte ka teha, aga olin tööga nii ametis et ei tulnud pähegi. Võib tõdeda, et päris suur ettevõtmine, kui võrrelda Tonnise siduri vahetusega. Võttis aega ikka omajagu ja natukene peale ka veel. Vahetuse käigus tuli välja, et aku alla kinnituv kasti-/mootortipadi on sellises olekus, kus temast ilmselt enam mingit kasu pole. Nüüd peaks sellele kuskilt asenduse leidma ja külge panema.
Mingi aeg sai ka soetatud värskem salongiventikas, mis veel teed auto peale leidnud ei ole, sest külmad said järsku läbi ja pirinad kadusid ära. Aga siiski tuleks ära vahetada.
Sai ka salongis natukene pudinaid vahetatud - korralik käigukangi nahk ja nupp, pikslitest pungil SID ja "puiduga" kaetud tuhatoos.
Käsipidurit peaks pingutama...
Varsti on kevad ukse taga.. Edu kõigile!
Oleks võinud tegelikult siduri vahetusest pilte ka teha, aga olin tööga nii ametis et ei tulnud pähegi. Võib tõdeda, et päris suur ettevõtmine, kui võrrelda Tonnise siduri vahetusega. Võttis aega ikka omajagu ja natukene peale ka veel. Vahetuse käigus tuli välja, et aku alla kinnituv kasti-/mootortipadi on sellises olekus, kus temast ilmselt enam mingit kasu pole. Nüüd peaks sellele kuskilt asenduse leidma ja külge panema.
Mingi aeg sai ka soetatud värskem salongiventikas, mis veel teed auto peale leidnud ei ole, sest külmad said järsku läbi ja pirinad kadusid ära. Aga siiski tuleks ära vahetada.
Sai ka salongis natukene pudinaid vahetatud - korralik käigukangi nahk ja nupp, pikslitest pungil SID ja "puiduga" kaetud tuhatoos.
Käsipidurit peaks pingutama...
Varsti on kevad ukse taga.. Edu kõigile!
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Täna oli väga lõbus päev. Juhtus midagi sellist, mida ma veel näinud ei ole. Nimelt kõrvalistuja poolne veovõll läks, sõna otses mõttes, pooleks. Kui nii võib öelda muidugi. Õnneks oli kiirus väike, isegi tiba alla linnakiiruse ja midagi suurt kurja ei teinud. Kuna Eestimaa on õnneks suhteliselt väike, siis oli õhtuks juba terve veovõll auto all ja Saab taas liikumas. ABSi andurit natukene raputas, aga tundub, et see töötab kenasti edasi. Pärast vahetust viskas alguses tule põlema, aga pärast umbes kilomeetri läbimist, kustus taas ära. Eks ole näha, mis ta edaspidi teeb.
Mõned pildid ka:
Vahepeal sai vahetatud ka aku all paiknev kasti-/mootoripadi ning natukene summutit lapitud. Muidu toimetab kenasti.
Lisatud failid
Mõned pildid ka:
Vahepeal sai vahetatud ka aku all paiknev kasti-/mootoripadi ning natukene summutit lapitud. Muidu toimetab kenasti.
Lisatud failid
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Siit on nüüd mitu aega möödas, aga võiks arvata küll nii. Ega paha ei teeks neid klappe aeg-ajalt üle vaadata ja võib-olla asendada.. Iga asi saab kord otsa. Et kindlasti õiget pidi tagasi saavad..
- Nublik
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 224
- Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
- Asukoht: Tartu/Jõgeva
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD
Väike update teemasse.
Kahjuks midagi head ja ilusat pole. Viimasel ajal mitmete probleemide küüsis vaevelnud ja mõned pole siiamaani lahendust leidnud.. Tulevik on armsa isendi suhtes hägune.
Probleemide jada algas Mai kuus, kui alla andis käigukast, kus seest panid ajama 2. ja 4. käik. Sai otsitud kasutatud kasti ja kolm korda vahetatud (on selgeks saanud küll juba see protsess). Lõpuks valisin variandi, kus lasin ära remontida ühe lammutuse kasti, millele oli teisel käigul kerge krõbin sees. B01 asemel läks siis B05, juttude järgi värskem ja vastupidavam. Pärast seda oli juba pilt täitsa kena, välja arvatud see, et hoovastikku ei saanudki päris paika timmitud ja 5. käigu sisse panemiseks pidi tagurdamiseks mõeldud nupp üles tõsta. Aga see oli suht tühine selle kõrval, et auto liikles jälle nii nagu pidi.
Sai vahetud esimesed kettad (Zimmermannid) ja klotsid (Ferodo).
Järgmiseks sai natukene tegeletud aretamisega. Külge läks Forge'i wastegate, vana ei hoidunud enam väga hästi õhku kinni. Pärast seda sai ikka päris pikalt sõita kui ilmnes uus huvitav probleem, kus millegi pärast hakkas rõhk nii kõrgele ronima, et hakkasid ilmnema kerged fuel cut-off'id. Sellest probleemist sain jagu, vahetasin BPC ja kruvisin wastegate'i tagasi. Pärast seda oli jälle tore ja otsutasin natukene ehitusega tegeleda..
Valmis 3'' downpipe, ilma katalüsaatoritta ja mis jooksis mööda põhja kuni kuhugi auto keskpaigani. Hääl muutus kohe mehisemaks ja auto muutuks särtsakamaks kui turbo puhuma hakkas.
Suurte kuumadega ilmnes vajadus taastäita kliimasüsteem.
Oli jälle väga meeldiv ja põnev sõita. Ning mõtted hakkasid liikuma uhkema vahejahuti poole. Plaanis oli siis paigaldada niinimetatud FMIC. Põhimõtteliselt siis teha natukene ümberkorraldusi ja vahejahuti teiste radiaatorite ette paigaldada. Kahjuks olid aga Septembri alguses autol teised plaanid ja hakkasid kõikuma pöörded ning vea otsingu käigus ilmes veel üht-teist põnevat.. Külma mootoriga kostub ülemisest otsast klõbinat, ei tea kas on kett või miskit muud. Uurimise käigus selgus, et kuskil peaks olema üks suuremat sorti õhuleke. Kahjuks pole töö kõrvalt eriti aega saanud asjaga tegeleda ja remondi kohta pole ka veel teist tassida tahtnud..
Vahepeal vahetasin taas õli ja küünlaid. Proovitud sai ka teist õhulugejat, pesta drosselklappi ja kontrollitud vaakumsüsteemi. Õhuleke enidselt alles ja aja jooksul on tunduma hakanud, et klõbin läheb valjemaks..
Aga paistab, et see aretamine jõudis lõpuks järele auto vanusele ja läbisõidule ning stock hardware LPT'st välja puhuda uuema otsa Aerot, läks natukene paljuks..
Kuna tegelikult juba päris pikalt on mõtted olnud uuema isendi peal ning vana tahaks enne talve kõvasti hooldust, rooste vastu võitlemist (kere ja värvi tõid), taga hakkavad taas erinevad puksid väsima, käigukasti hoovastik tuleks paika seada, summutile värskemad keskmine ja tagumine pütt, enne talve kindlasti salongiventilaator vahetada. Ning muidugi nüüd ilmnenud vajadus mootoriremondile.. Siis otsustasin soetada natukene värskema isendi, enidselt 9-5, aga sel korral Aero.
Uue masinaga on küll tore ringi vurada ja juba on palju põnevaid plaane peas ringi liikumas, aga vana ratsu suhtes tuleks mingi otsus vastu võtta. Remontida, müüa või doonoriks? Raske südamega kisub otsus sinna viimase variandi juurde. Palju seal küljes, mida saaks uuema pereliikme juures kasutada..
Eks aeg näitab..
Kahjuks midagi head ja ilusat pole. Viimasel ajal mitmete probleemide küüsis vaevelnud ja mõned pole siiamaani lahendust leidnud.. Tulevik on armsa isendi suhtes hägune.
Probleemide jada algas Mai kuus, kui alla andis käigukast, kus seest panid ajama 2. ja 4. käik. Sai otsitud kasutatud kasti ja kolm korda vahetatud (on selgeks saanud küll juba see protsess). Lõpuks valisin variandi, kus lasin ära remontida ühe lammutuse kasti, millele oli teisel käigul kerge krõbin sees. B01 asemel läks siis B05, juttude järgi värskem ja vastupidavam. Pärast seda oli juba pilt täitsa kena, välja arvatud see, et hoovastikku ei saanudki päris paika timmitud ja 5. käigu sisse panemiseks pidi tagurdamiseks mõeldud nupp üles tõsta. Aga see oli suht tühine selle kõrval, et auto liikles jälle nii nagu pidi.
Sai vahetud esimesed kettad (Zimmermannid) ja klotsid (Ferodo).
Järgmiseks sai natukene tegeletud aretamisega. Külge läks Forge'i wastegate, vana ei hoidunud enam väga hästi õhku kinni. Pärast seda sai ikka päris pikalt sõita kui ilmnes uus huvitav probleem, kus millegi pärast hakkas rõhk nii kõrgele ronima, et hakkasid ilmnema kerged fuel cut-off'id. Sellest probleemist sain jagu, vahetasin BPC ja kruvisin wastegate'i tagasi. Pärast seda oli jälle tore ja otsutasin natukene ehitusega tegeleda..
Valmis 3'' downpipe, ilma katalüsaatoritta ja mis jooksis mööda põhja kuni kuhugi auto keskpaigani. Hääl muutus kohe mehisemaks ja auto muutuks särtsakamaks kui turbo puhuma hakkas.
Suurte kuumadega ilmnes vajadus taastäita kliimasüsteem.
Oli jälle väga meeldiv ja põnev sõita. Ning mõtted hakkasid liikuma uhkema vahejahuti poole. Plaanis oli siis paigaldada niinimetatud FMIC. Põhimõtteliselt siis teha natukene ümberkorraldusi ja vahejahuti teiste radiaatorite ette paigaldada. Kahjuks olid aga Septembri alguses autol teised plaanid ja hakkasid kõikuma pöörded ning vea otsingu käigus ilmes veel üht-teist põnevat.. Külma mootoriga kostub ülemisest otsast klõbinat, ei tea kas on kett või miskit muud. Uurimise käigus selgus, et kuskil peaks olema üks suuremat sorti õhuleke. Kahjuks pole töö kõrvalt eriti aega saanud asjaga tegeleda ja remondi kohta pole ka veel teist tassida tahtnud..
Vahepeal vahetasin taas õli ja küünlaid. Proovitud sai ka teist õhulugejat, pesta drosselklappi ja kontrollitud vaakumsüsteemi. Õhuleke enidselt alles ja aja jooksul on tunduma hakanud, et klõbin läheb valjemaks..
Aga paistab, et see aretamine jõudis lõpuks järele auto vanusele ja läbisõidule ning stock hardware LPT'st välja puhuda uuema otsa Aerot, läks natukene paljuks..
Kuna tegelikult juba päris pikalt on mõtted olnud uuema isendi peal ning vana tahaks enne talve kõvasti hooldust, rooste vastu võitlemist (kere ja värvi tõid), taga hakkavad taas erinevad puksid väsima, käigukasti hoovastik tuleks paika seada, summutile värskemad keskmine ja tagumine pütt, enne talve kindlasti salongiventilaator vahetada. Ning muidugi nüüd ilmnenud vajadus mootoriremondile.. Siis otsustasin soetada natukene värskema isendi, enidselt 9-5, aga sel korral Aero.
Uue masinaga on küll tore ringi vurada ja juba on palju põnevaid plaane peas ringi liikumas, aga vana ratsu suhtes tuleks mingi otsus vastu võtta. Remontida, müüa või doonoriks? Raske südamega kisub otsus sinna viimase variandi juurde. Palju seal küljes, mida saaks uuema pereliikme juures kasutada..
Eks aeg näitab..