Väike uuring turbo kohta ???

Tonnised ja nende mured
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#26

Ok kui ma tagasi, siis:beer: ja:drink: ja :beer: ja siis kui :beer: otsa saab ja välja magame, siis :drive::drive::drive:
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#27

Ma ei saa nüüd muud moodi kui ma pean tsiteerima Trionicu üht varasemat postitust, et avelitol oleks, mille peale Saksamaal hirmuga mõelda :) Loodan et Trionic ei pahanda, see postitus kvalifitseerub tal peaaegu klassikaks ;)
Trionic:
... oli kunagi classic,kuhu oli istutatud 99 turbomootor(vana B mootor).Sellel puudus üldse WG.membraan(oli ära sulanud ning uus tundus ülikallis siis).Selle mootoriga juhtus Peoleo motelli juures ka lõbus lugu.Võtsin ilusad hiired Laagrist teeäärest peale ja surusin labida läbi põranda.Kiirus tõusis 220-ni ja siis käis pauk ja pilpaid lendas.Hiired naersid,mul pisar silmas.
Plahvatus oli nii võimas,et lõi pöidlajämeduse augu 3-4 silindri hülsside vahelt läbi ja plokokaan purunes täiesti,kolbidest jäid ainult sõrmekinnitused kepsude otsa kõlkuma:thumb:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 0#pid11638
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#28

Meil tööbuss(Peugeot Boxer 9-kohaline ), sellest vaevalt 220 välja kisub, ja me tõsised töömehed, nii et hiirekesed jäävad seekord maha, Poolakad raiped panevad veel pihta ka...:P

Hoidke meile parem pöialt Poola läbimisel :head:
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#29

Eks ma ikka Su SAABi peale mõtlesin.. et mis siis kõik juhtuda võiks kui SAABNINETHOUSAND seda natuke liiga palju "peale keerab" ;)
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#30

Algselt postitas: avelito

Hoidke meile parem pöialt Poola läbimisel :head:

Muideks poolakad on Eestist sama kahtlasel arvamusel. Et mingi endine nõukogude liit või nii. Ei ole see maa nii hull midagi, legendid rohkem.
Ja ptrt tahtis vast oma pika tsitaadiga öelda, et ära oma Saabi siis siit-sealt kruvides õhku lase ;)
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#31

Sain alles siis aru, kui postitus juba üleval oli...sorry...minu viga:red: (süüdistan selles väsimust):freak:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#32

Naljamehed :P.

Kui ütleme oleks vaja turbo rõhku peale keerata, siis on vist tugevamaid kepse ja kolbe vaja (sepistatud). Intercooler peab ka vist suurem olema?
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#33

Selle teema võib vist nüüd lukku panna...muidu läheb päris lobaks ära...või mis??? :eureka:
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#34

Et tuli hirm peale, et mida kõike veel tegijad mehed võivad soovitada siis kui nad netti jõuavad, jah? ;)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#35

Intercoolerit on vaja küll, kui keeraja arvab, et u. +0,2bar lisast talle ei aita. Selle krt. unustasin hoopis ära :P
Kogu aeg sihuke karvane tunne, et i.cooler on samasugune põhivarustus tonnisel, nagu 16 klappi.
Kepsud, sepa taotud kolvid (hulluks ajab :P) ja teised seesugused elukad on FPT ja LPT puhul niikuinii samad.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#36

To ptrt: Krt selgeltnägija võimed ka veel:thumb:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#37

Algselt postitas: ptrt
Kui turbo ühel hetkel rõhku liiga kõrgeks hakkab ajama, siis rõhk liigutab membraani ja keerab sellega klapi lahti, lastes osa väljalaskegaase turbost mööda. Selle varda pikkusest nüüd sõltub, millal sisselaske rõhk hakkab wastegate'i paotama, ehk - kui suureks rõhk sisselaskes minna saab.
Viimase otsa tonniste puhul varda pikkuse reguleerimine olulist rõhu tõusu ei võimalda. Bypassi tagurpidi külgepanemine, Wastegatele topeltvedrude lisamine ja talle pähelastava rõhu reguleerimine mõjutab oi kui tuntavalt.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#38

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Naljamehed :P.

Kui ütleme oleks vaja turbo rõhku peale keerata, siis on vist tugevamaid kepse ja kolbe vaja (sepistatud). Intercooler peab ka vist suurem olema?

Jama ajad,sobra väheke siin foorumi varasemates postitustes turboteemadel,saad targemaks;) Varda lühendamine ei anna eriti midagi,ca. 0,2 bar tuleb juurde.
Cut-off tuleb 1,3 bar.juures(aerol 1,4bar)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#39

Algselt postitas: aljoga
ei tea tonnistest küll suurt halligi, aga minu teada ei ole tehases ühelegi Saabile blow-off valve`sid (BOV) peale pandud, mis seda sisisevat häält teevad. Saabidel kasutatakse by-pass klappe, mis ei saada õhku käiguvahetusel mitte atmosfääri (nagu BOV-id), vaid tagasi ringlusesse (enne turbot asetsevat õhutorusse) ja mingit sisinat sealt ei tohiks tulla.

BOV`d ei ole,aga by-pass teeb ka päris tugevat susinat,kui avaneb.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#40

Mina ei aja mingit jama :(. Ütlesin lihtsalt naljamehed ja siis esitasin küsimuse?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#41

Ajad küll.Kolvigrupp/v.võll/plokk jne. on Saabil nii suure tugevusvaruga,et ka 800hj.-sed sõidavad orig.alumiseotsa juppidega.Plokikaan,nukad,soft,sisse-ja väljalase on juba omaette teema.Cooleri võid panna nii suure,kui mahub(kondi radikas segab ja tuleks eemaldada).Võid stock. coolerit näiteks nitroga jahutada.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#42

Saabil jah aga ma mõtlesin üldisemas mõttes :red:.

Saabikul tuleb siis suuremad pihustid panna (vist?), suurema tootlikkusega kütusepump, reg. ecu, MBC, (veel midagi?).
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#43

No näiteks, mida teeb tuntud tuuningufirma Maptun 9000LPT 170hj autoga:

Stage1 -> lisatakse BPC klapp ja sellele vajalikud voolikud ja teine ECU (intercooler peab juba enne olema). Tulemuseks 245hj.
Stage3 -> lisaks eelnevale sport-õhufilter ja tervenisti uus (parem) väljalaskeosa. Tulemuseks 270hj.
Stage4 -> lisaks eelnevale nn. Open Air Kit, teine turbokompressor (Mitsu ilmselt) + sellele sobiv wastegate actuator ning uus sidur. Tulemuseks 295hj.

Uued pihustid lisatakse, kui on vaja tulemust ~310hj (9000 Aero, Stage 4) ja lisaks uus kütusepump, kui tarvis juba 400hj (9000 Aero, Stage 6)

Nii et originaal- pump ja pihustid toidavad vabalt kuni 300hj-ni tuunimist. Nõrk asi on ainult see Garrett turbo.

Kui millegagi eksisin, parandage palun :cool:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#44

Suurema tootlikusega pump võiks juba Stage 2 juures olla, elektroonikal lihtsam max koormuse puhul detonatsiooniga võidelda siis.

290 Hj on maksimum mida Mitsu kompressori tootlikust arvestades saavutada saab. Sama tulemuse annab ka T25 ja T28 ristsugutis. Positiivne on see et tavalise T25 asendamisel T25/T28-ga pole vaja mingeid torusid välja vahetada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#45

Parim oleks juba laagritel kompressor panna,aga hinnaklass hoopis teine.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#46

Algselt postitas: Trionic
Parim oleks juba laagritel kompressor panna,aga hinnaklass hoopis teine.
Seega Mitsu.
T25/T28 panekut harrastatakse ilmselt tema paigaldamise suhtelise lihtsuse pärast
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#47

ma pole üldse veendunud,et nimetet mitsu laagritel on
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#48

Tohohh???
Ausaltöeldes 100000 p/min tekitab kõhedust, selline laager mis kestab ja on väike saab olla ilmselt ainult nõellaager. St. nõelad veerevad veel kordades suuremate pööretega. Uhhhh. Aga turbo keskmine eluiga (isegi T25 puhul tavatingimustes) on 200-300 tuhat km.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#49

Tavaturbo laagreid(pukse) nimetet õlilaagriteks-õlirõhuga tsentreeritakse võll ja see tiirleb "õlipadjal".Paljud kurdavad,et uuel,või rem.turbol on võllil suur radiaallõtk-tegelikult ongi see vajalik tolerants "õlilaagri" tekkimiseks piisava õlirõhu korral.

Nõellaagrite materjal pidavat keraamika olema,täpselt pole uurinud,kuna pole kokku puutunud
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#50

Et detonatsiooniga võidelda suurema rõhu juures siis kas peab ka suuremad pihustid panema? Kindlasti tuleks veel paigaldada air/fuel meter.
Vasta