2. leht 3-st
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: L Jaan 17, 2015 23:42
Postitas Hiiglane
Aerol siiski teistsugune
http://bit.ly/1ywopzL ,
http://bit.ly/1yw6qrs (all avade kohal on võre, mis teeb ta konstruktsioonilt märgatavalt nõrgemaks). Doonor Commander tuli samasugusega (oli saanud ette ja taha väikese laksu ) mille tagajärjel ta sealt ümbrusest on pooleks ja igatpidi paindesse läinud.
PS, mismoodi neid pilte otse foorumisse sai panna?
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: P Jaan 18, 2015 2:17
Postitas pohlamoos
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: P Veebr 08, 2015 15:24
Postitas Hiiglane
Vahepeal midagi eriti toimunud ei ole, olen 9000 Saabi üles mukkinud, et sellega kõlbaks sõita kui 900 seisab ja varuosadega tegelenud. Täna tõstsime 2 doonorit kasti ja homsest leiab siis 3 pildil olevat Saabi Hiiumaa Taebla auto platsilt
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: P Veebr 08, 2015 17:06
Postitas Andreas187
Klassiku uksed ja lagi ei olnud säilitamist väärt?
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: P Veebr 08, 2015 17:08
Postitas Hiiglane
Klassiku uksed ja lagi ei olnud säilitamist väärt?
Lagi polnud enam säilitamist väärt ja uksed olid ikka väga roostes.
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: E Veebr 09, 2015 8:47
Postitas ivomets
Vahepeal midagi eriti toimunud ei ole, olen 9000 Saabi üles mukkinud, et sellega kõlbaks sõita kui 900 seisab ja varuosadega tegelenud. Täna tõstsime 2 doonorit kasti ja homsest leiab siis 3 pildil olevat Saabi Hiiumaa Taebla auto platsilt
Hiiglane.
Pärast kahetsed, kui hakkad igasugu pudinaid otsima selle 50 euri eest, mis saad

Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: E Veebr 09, 2015 11:10
Postitas Hiiglane
Vahepeal midagi eriti toimunud ei ole, olen 9000 Saabi üles mukkinud, et sellega kõlbaks sõita kui 900 seisab ja varuosadega tegelenud. Täna tõstsime 2 doonorit kasti ja homsest leiab siis 3 pildil olevat Saabi Hiiumaa Taebla auto platsilt
Hiiglane.
Pärast kahetsed, kui hakkad igasugu pudinaid otsima selle 50 euri eest, mis saad
Masin lihtsalt 7 kuud juba hoovis vedelenud, eelnevalt võtsin kõik jupid välja mida kunagi võib ehk vaja minna, katkised ja rääbakad asjad jätsin sisse. Muidu peab pärast neid ka veel eraldi kuskile vedama hakkama. Kuur juba igasuguseid tonnise ja klassiku vidinaid täis. Uuemalt tonniselt keerasin veel romula platsil aju ja 9-5 BPC maha, saab millalgi Sebastiani külastada
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: R Veebr 20, 2015 21:23
Postitas Hiiglane
Täna oli hea päev, postikana oli toimetanud mulle paki mille sees terve ring peaaegu uusi supporte

Ega praegustel ka midagi viga pole, aga uuemad asjad töötavad ikka paremini kui need, mis juba 87.aastast küljes olnud. Homseks siis natukene tegevust, ehk panen siis juba suverattad ka alla. Lund pole ja vaevalt ma enne märtsit temaga sõidan.
Tänud ka Andreas187le kes need hea hinnaga loovutas
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: T Mär 17, 2015 12:31
Postitas Hiiglane
Vaheaeg ja ilusad ilmad = ideaalne võimalus saabi mootorit tunda õppida. Lähiajal peaks auto liikuma saama ja siis üritaks peale vaheaega tihendid ära vahetada

Kas karpa ja turbo mootori plokkidel, plokikaantel, nukal ja klappidel ka mingeid erinevusi on?
Vana mootor näeb muidugi seest välja nagu uus, eelnevalt siiski 4-6k õlivälbad olnud. Tean, et õues pole kõige parem ja puhtam sellist asja teha, aga liigutamise võimalus mul puudub ja vaevalt ma ta uuesti kokku lapin, parem puhastan ära ja konserveerin.
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: L Mär 28, 2015 22:19
Postitas Pootsman
Täna eemaldasin vana, mõranenud väljalaskekollektori(ca 2,5cm veel ja üks mõradest oleks tervele kollektorile ringi teinud) mille saadan kasutaja S9K kätte. Tema osavate käte vahel peaks sealt midagi huvitavat tulema.
Nägin poolikut detaili, väga vinge tüki saad

Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: L Mär 28, 2015 22:36
Postitas Hiiglane
Täna eemaldasin vana, mõranenud väljalaskekollektori(ca 2,5cm veel ja üks mõradest oleks tervele kollektorile ringi teinud) mille saadan kasutaja S9K kätte. Tema osavate käte vahel peaks sealt midagi huvitavat tulema.
Nägin poolikut detaili, väga vinge tüki saad

Asi on ootamist väärt. Vahepeal sai soetatud veel uued pihustid ja kütuse akumulaator. To do listi on veel sellised asjad jäänud nagu uued pihustite ja K-Jeti vahelised kütusetorud, K-Jet korralikult häälestada ja parempoolne sisemine rooliots vahetada siis peaks tehnilise poole pealt ideaalne auto olema. Millalgi peab hakkama ka raha kõrvale panema, et auto keevitusse viia ( tüüpiline klassiku rooste - pagassi nurgad, veovõlli tunnelid jms)
Tuhat tänu ka Eerole, kes on suutnud seda vanurit varustada vajalike tükkidega.
Hiiglane.
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: L Apr 11, 2015 22:26
Postitas Hiiglane
Täna sai ära tehtud kauaoodatud töö - plokikaane tihendi vahetus ja muu sellega kaasnev. Õues on selliseid asju lausa lust teha kui päike paistab ja tuult ei ole + valgusega pole ka mingit probleemi

Aega võttis ta umbes 8-9 tundi, mingeid üllatusi ei esinenud, kuna paar nädalat tagasi sai seda tööd juba karpamootori peal harjutatud.
Tahaks teada mismoodi see jahutusvedelik seal plokis ringi uitas kui üle poolte aukudest olid korralikult ummistunud...... Kui plokist vee välja lasin sain sealt ka ca 3 peotäit roostest muda kätte. Eks see on see, kui jahutusvedelikku õigel ajal ei vahetata. Tõenäoliselt on enamustel vanematel autodel sama seis.
Peale pindade puhastust tuli välja, et ploki ja kaane pinnad polnud veel roostest kahjustada saanud
Kõige kauem võttis mul vist aega nukvõlli hammasratta/keti tagasi panemine, aga see oli ka mingil määral omast rumalusest

Päeva lõpuks sai kõik enam-vähem kokku, ka märgid jäid paika

Vaja veel roolivõim omale kohale panna ja kui kollektor kohale jõuab, siis saab ka plokikaane lõplikult üle pingutada.
Pilte pole väga teinud, ega õliste kätega ei taha kaamerat puutuda ka.
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: N Apr 16, 2015 23:01
Postitas Hiiglane
Täna saabus kauaoodatud kollektor. Valmis tegi ta TigWorx ehk foorumist S9K. Tootega olen mina igaljuhul vägagi rahul.
Peaaegu terve päev läks, et kollektor omale kohale saada korralikult. Vaja oli natukene roolivõimu kinnitust ümber teha ja mõned korrad suutis turbo õlituse tagasivoolutoru ploki küljest lahti hüpata...... ega midagi, kõik uuesti otsast peale ja nii päris mitu korda. Kõige lõpuks suutsin ühe poldi ka veel downpipest alla lasta

eks homme võtab summuti keskelt lahti ja kallab selle poldi välja sealt.
Valmis tootest üks pilt ka (võetud TigWorxi Facebooki lehelt, loodan et S9K ei pahanda

)
Mootori flantse tuli meil teha 2 tükki, kuna originaal malmkolde avad on juba tehasest tulles nihkes....
Kui homme kõik tükid oma koha leiavad ja rasvased näpujäljed pühitud on ,siis üritan mõne värskema pildi ka lisada.
Hiiglane.
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: N Apr 16, 2015 23:25
Postitas Andreas187
Väga põnev! Ja ilus ussipesa tõesti. Respekt tegijatele ja tellijale

Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: R Apr 17, 2015 10:48
Postitas Nakataja
Tõesti väga huvitav. Pean Hiiumaale tulles ikka ükskord sulle külla tulema, et masinat oma silmaga ka üle kaeda. Jõudu!
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: R Apr 17, 2015 16:17
Postitas Hiiglane
Auto koos ja esimesed tiirud tehtud. Mingi imelik sisin-susin on hetkel, tõenäoliselt pole kollektorit ühtlaselt kinni saanud ja ajab 2-3silindri juurest välja, muidu mootor töötab ühtlaselt ja mingeid imelikke auru-suitsupilvesi pole, kui auto maha jahtub ja kanalile saan saab selle ehk likvideerida

Välja näeb ta hetkel selline, vaja veel akule kuumakilp külge panna, muidu sulab päris ära.
Vs eelmise aasta August.
Hiiglane
Lisatud failid
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: L Apr 18, 2015 12:12
Postitas Hiiglane
Leke kõrvaldatud, ühtegi võõrast heli enam pole ja mootor nurrub nagu kass

Vahetasin veel vahepeal õli ja filtri ära, sisse läks Fuchs 5W30 TITAN GT1 PRO FLEX.(spido näit 148999) Eelnevalt oli Castrol Edge 5w30 millega sai sõidetud ca 1K.
Nüüd aga 1 kuuks Inglismaale, kui tagasi tulen peab ülevaatusele minema, ehk saab läbi

Loodan, et ei hakata nokkima mootorivahetuse pärast ja siis saab ehk juba esimesele üritusele minna.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=51444
Hiiglane.
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: L Apr 18, 2015 12:40
Postitas S9K
Ma käisin tonnisega ülevaatusel kui SUUR ORANZ KÕRVITS kapoti all oli. Isegi ei küsitud midagi. Ainuke oli see, et kaagutati JT summuti üle, polnud E tähiseid või midagi. Aga rohkem ei midagi

Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: E Mai 18, 2015 17:58
Postitas Hiiglane
Inglismaalt tagasi, tänasega esimesed 60Km veeretud ka. Kõik tibens-tobens, välja arvatud üks hoiatustuli mis vahepeal vilkuma hakkas. Peale väikest uurimist selgus, et asi seotud pidurivedeliku madala tasemega. Ega pole teda juurde küll lisanud peale supportite vahetust

Homme 9.30 ülevaatus, eks näeb mitu viga leitakse
Hiiglane.
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: T Mai 19, 2015 18:47
Postitas Hiiglane
Ülevaatus tehtud. Vigu nagu autol ei olnudki, sai samuti jälile põhjusele miks vähe pid.vedelikku oli. Nimelt polnud supporte vahetades vasaku tagumise supporti pid.toru piisavalt kinni keeranud....

Peab ka millalgi uuele esiklaasile mõtlema hakkama, praegune on 96.aastal paigaldatud ja ega temast enam väga läbi ei näe küll... ehk leidub veel kuskil pronks toonis esiklaasi, saaks terve ringi ära vahetada

Kütusekulust ka niipalju, et pihustite jm detailide vahetus on vilja kandnud, enam ei pea paakauto järgi sõitma. Eelneva 15l 100km kohta mnt´l on praegune 7l 100km ehk siis sama mis Tonnisega. Väga palju ei pea vast mõtlema, kumba autosse istuda
Hiiglane.
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: T Mai 19, 2015 23:33
Postitas Andreas187

Pronksitooni tuuleklaasi õnneks vist veel saab. Sügisel ostsin 2tk Autoklaas1 esindusest. Tootja oli vist Pilkington ja oli originaali toonile päris sarnane. Võib-olla gramm heledam, kuid igati väärt. Maksis ca 100.- eur
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: T Mai 19, 2015 23:41
Postitas yksheikki
Jep

Vahetasin ka sügisel klaasi ja Autoklaas1 oli mõlemat varjanti pakkuda, nii pronksitooni kui ka valget
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: K Mai 20, 2015 8:57
Postitas KT100
Kui sa lihtsalt pidurdamata sõidad, kas esimesed kettad lähevad soojaks? Mul mingil põhjusel on päris tulised. Mõtlen lihtsalt, kas see võib olla nende imepidurite väike omapära või lihtsalt mul pidurid peal (mõlemad pooled ühtlaselt soojad kogu aeg).
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: N Mai 21, 2015 20:01
Postitas Hiiglane
Pole uurinud neid pidureid sedasi, kuid veerevad nad igatahes väga vabalt. Homme uurin ja annan teada

Täna sai M8 polt ka summutist välja kallatud, kaua ta ikka seal kaasa sõidab. Seda tehes panin tähele, et downpipesse oli märgatav auk sisse roostetanud..... hetkel keevitasin küll lapi peale, aga kaua see ikka kestab. Peab hakkama mõtlema custom downpipe ja aku pagasnikusse viimise peale. Viimasel niigi suht tuline koht seal kapoti all...
Hiiglane.
Saab 900 T8 2D, 1987, (ex Hiiglane)
Postitatud: R Mai 22, 2015 18:02
Postitas Hiiglane
Kui sa lihtsalt pidurdamata sõidad, kas esimesed kettad lähevad soojaks? Mul mingil põhjusel on päris tulised. Mõtlen lihtsalt, kas see võib olla nende imepidurite väike omapära või lihtsalt mul pidurid peal (mõlemad pooled ühtlaselt soojad kogu aeg).
Minul selliseid anomaaliaid igatahes pole (sõitsin 30 + 30km), seega viga peab sinu pidurites olema.
Praeguseks juba 350km sõidetud ja tundub, et probleeme rohkem pole

Isegi hommikul külmast läheb matsust tööle, mida ta varem teinud ei ole
Hiiglane.