2. leht 3-st

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Nov 11, 2014 12:19
Postitas vvs
...Lisaks sain ka poest posu pirne armatuuri nuppude jaoks ja ka need säravad taas.

Pilt
Auto on aus ja hea ning pakub ilmselt piisavalt emotsioone :)

Mis poest neid õigeid pirne Saab? Kas need on koos alumise osaga või ongi ainult pirnid mis tuleb endal kinnitada?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Nov 11, 2014 12:22
Postitas vmaster
Mina kunagi ostsin VM-st koos alumise osaaga ja värvilise mütsiga.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Nov 11, 2014 19:06
Postitas rain156
Automaailmas on ka neid müüa,täna ise just ostsin.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Nov 11, 2014 20:34
Postitas vvs
Automaailmas on ka neid müüa,täna ise just ostsin.
Täpselt õige (originaal) võimsusega või?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Nov 11, 2014 20:55
Postitas polukoli
Aasakyla, mõne pirni ACC paneelis ka vahetasid, oskad ehk öelda, mis tüüpi sinna asemele läheb ? Mul seal just 1 pirn läbi ehk kõrvalistuja poolne pirn, kus saab juhtida venti soojust ehk punase/sinise nupu tagune ning teine koht, mis avastasin on uste klaaside juhtimine, eesmiste oma läbi. Rohkem kustunud pirne ei leidnud.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Nov 11, 2014 22:35
Postitas Aasakyla
Aasakyla, mõne pirni ACC paneelis ka vahetasid, oskad ehk öelda, mis tüüpi sinna asemele läheb ? Mul seal just 1 pirn läbi ehk kõrvalistuja poolne pirn, kus saab juhtida venti soojust ehk punase/sinise nupu tagune ning teine koht, mis avastasin on uste klaaside juhtimine, eesmiste oma läbi. Rohkem kustunud pirne ei leidnud.
Kui sa mu pilti vaatad, siis ACC'sse läheb see suurem pirn (ma ainult kahte suurust olen näinud, väiksemad lähevad istmesoojenduse lülitisse), aga originaalpirnidel pole võimsust kahjuks peal. Kõige lihtsam, et vahetad ka juhipoolse pirni ära, siis mõlemad ühesugused.
Akende lülitisse läheb sama tüüpi pirn, aga nüüd ma pole 100% kindel, kas sinna läheb sama suur kui ACC'sse.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Dets 16, 2014 13:02
Postitas Aasakyla
Pole ammu logiraamatut täitnud, aga ega polekski midagi kirjutada, praegu on olnud ainult kalla ja talla. Kõige suurem asi ongi vb wintermode, uued kojamehed ning hulganisti autopesusid.
Eelmised Champion kojamehed hakkasid üsna kähku mul kriiksuma, seekord proovin Bosch'i omi, ehk peavad kauem vastu...samas ega klaas ka enam kõige uuem pole...eks paistab. Enne sai klaasi ka kõvasti pestud, savitatud ja Rain away'ga määritud. Praegu teevad väga väga head tööd. Juhipoolse valisin seekord pikema, 600mm pikkuse, mahub kenasti oma tööd tegema.
Pilt

Talverehvideks valisin seekord lamellid. Muidu koguaeg naastudega klõbistanud. Rehvivahetusega sai ka kokkujooks paika keeratud.

Natuke teeb muret külmkäivitus. Esimesel käivitusel nagu pooks starterit, kuidagi vaevalised on need esimesed pöörded. Ometi purtsatab alati käima. Aku peaks väga hea olema, igaks juhuks olen isegi laadinud. Rehvivahetaja ka küsis, et kas peabki nii raskelt käima minema?!? Üks päev lahkasin tükk aega foorumit, et kas selline asi on võimalik, nagu starteri poomine. Ei trehvanud, et kellegil sellist asja oleks esinenud. Mõte oli proovida pühade ajal impulss-laadimist, vaikselt aku tühjaks ja vaikselt uuesti täis. Äkki ikka on viga akus...:conf:

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Dets 16, 2014 13:12
Postitas spark
Mul oli ka nii, kui hästi läksi siis oli 3 pööret käimiseni, halvimal juhul 5 pööret ja viimane pööe väga vaevaliselt.

Algul soovitati aku välja vahetada ... vahetasin käima läks sama imelikult.
Siis rääkides Werneriga ütles ta, et uuematel al 2002 väiksem starter ja siis võib olla ka mingi juhtme ühenduse ikaldus, kus midagi oksüdeerub ja sealt ei tule enam niipalju voolu läbi - pidi suht tüüpviga olema.
Lõpuks kui lasin tal uurida - talv tulekul jne. Siis tuli kahest starterist üks ehitada, sest starteri sees oli miski koht ära kulunud

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Dets 16, 2014 14:31
Postitas Trionic
Mul oli ka nii, kui hästi läksi siis oli 3 pööret käimiseni, halvimal juhul 5 pööret ja viimane pööe väga vaevaliselt.

Algul soovitati aku välja vahetada ... vahetasin käima läks sama imelikult.
Siis rääkides Werneriga ütles ta, et uuematel al 2002 väiksem starter ja siis võib olla ka mingi juhtme ühenduse ikaldus, kus midagi oksüdeerub ja sealt ei tule enam niipalju voolu läbi - pidi suht tüüpviga olema.
Lõpuks kui lasin tal uurida - talv tulekul jne. Siis tuli kahest starterist üks ehitada, sest starteri sees oli miski koht ära kulunud

+ kaabli tegin ka ringi.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Dets 16, 2014 14:33
Postitas vvs
Mul oli sama häda, et starter oli uimane. Vahetasin (mass ja +) akujuhtmed ära (aku-starter-geneka - vahel) ja asi on tunduvalt parem.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Dets 16, 2014 21:12
Postitas Aasakyla
Head mõtted :thumb: Võtan lähiajal starteri juhtmed luubi alla.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: E Jaan 12, 2015 15:27
Postitas Aasakyla
Täna lõi seistes armatuuris käigukasti tulukese põlema, siis mootori tulukese.
Käigukast minu arust "limp mode" ei läinud.
OBD II andis veakoodiks P0720, mis peaks olema Output Speed Sensor Circuit .

Ühest teisest teemast lugesin (kood oli 0722- Output speed sensor-no signal), et tuleks uurida akuraami all olevaid vahepistikuid. Kas see kehtib ka minu veakoodi puhul?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 15:29
Postitas Aasakyla
Pilt
Ühel laupäeval juhtus siis selline asi.. käigukast soss :gun:
Nüüd tekkis selline küsimus, et Aero 5-käigulist automaati on pea võimatu saada, küll aga on saada 2,3 tavalise mootori käigukaste. 125kw ja 136kw 2,3 mootori käigukastid on vist 4-käigulised? Kas ja kui palju kannatab sõidu ilu, kui panna Aerole 4-käiguline käimakast?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 15:32
Postitas Cyber
4 v 5 käiku on vist ikka aasstakäigu järgi, mitte mudeli. kuni 2001 oli 4k ja edasi 5k kast.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 15:36
Postitas Aasakyla
4 v 5 käiku on vist ikka aasstakäigu järgi, mitte mudeli. kuni 2001 oli 4k ja edasi 5k kast.
Ah nii hoopis... aga mille poolest siis Aero oma tavalisest erineb?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 15:40
Postitas vvs
Kurb uudis :(

Milles see "soss" seisneb?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 15:46
Postitas Cyber
4 v 5 käiku on vist ikka aasstakäigu järgi, mitte mudeli. kuni 2001 oli 4k ja edasi 5k kast.
Ah nii hoopis... aga mille poolest siis Aero oma tavalisest erineb?
Eeeee... ei millegi poolest..:)

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 15:53
Postitas skyline
[quote]

Nagu mina mäletan siis facelifti eelne Aero on 169kw ja istub 4-käigulise kasti otas. Peale 2001a tuli Aero 184 kw ja 5-käiguline kast.
Mine tea, võib olla 4-käigulise kasti puhul pead ECU üle kirjutama vanema softi peale, et kõik korrektselt toimiks....?
Eestist sa tõenäoliselt lõplikku tõde ei leia, erinevate ratside osas ise oma hädas saanud infot inglisekeelsetest foorumitest. Soovitaks minna siia http://www.saablink.net/forum/
Seal on LA-s keegi kodanik Drew, kes kaste remontinud ja omavahel asendanud, pöördu tema poole. Mina sain temalt asjalikku infot oma 9-3 kasti asendatavuse osas.
Teine variant mida soovitada on http://www.saabcentral.com/forums/index.php

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: T Veebr 03, 2015 16:33
Postitas Aasakyla
:notworthy::notworthy:
Üksikasjad, mis käigukastiga täpselt juhtus, tuleb lähipäevil :)

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: K Veebr 04, 2015 20:06
Postitas Pootsman
Ühel laupäeval juhtus siis selline asi.. käigukast soss :gun:
Nüüd tekkis selline küsimus, et Aero 5-käigulist automaati on pea võimatu saada, küll aga on saada 2,3 tavalise mootori käigukaste. 125kw ja 136kw 2,3 mootori käigukastid on vist 4-käigulised? Kas ja kui palju kannatab sõidu ilu, kui panna Aerole 4-käiguline käimakast?

Aga teadjamad mehed (nt. Trionic, iisak, ivomets) - ütleme et kui kodanik tahaks panna manuaalkasti sellises olukorras - kui mõtetult keerulisem see üritus oleks? :)

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: K Veebr 04, 2015 21:23
Postitas Marquis
Rootsi romulate andmebaas, ehk on abiks - http://en.laga.se/resultat.aspx?delkod=7705&bilkod=4024

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: N Mär 05, 2015 16:10
Postitas Aasakyla
34 päeva ootamist ja käigukasti otsinguid on lõpuks läbi, SAAB sõidab jälle :cool:
Pilt
Irooniline, et alles kirjutasin, kuidas Saab sõidab nagu kulda ja pole foorumisse midagi huvitavat kirjutada... ja siis nüüd kohe nii... pani kohe päris korraliku põntsu :gun:
Auto seisis 30 päeva SaabiAntis ja põhiaeg läks käigukasti otsinguile. Eestis lihtsalt ei ole saada korralikku 5-käigulist 02-03 Aero käigukasti (mingi erinevus pidi ikka olema tava mudeli ja Aero vahel). Vahepeal saime juba ühe käimakasti külge aga see vahetas paukudes käike. Lõpuks läks külge 03 Sveitsi Aerolt pärit kast, mis oli üllatavalt vähe sõitnud. Loodetavasti saab nüüd mõnda aega sõita :)
Vanal kastil tekkis mingi mehhaaniline viga.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: K Apr 15, 2015 18:45
Postitas Aasakyla
Tundub, et tuleb esiosa lampe jälle vahetama hakata... :wtf:
Üks xenon läks hiljuti läbi, asendasin selle ajutiselt vana lambiga. Täna avastasin, et üks parktule led ka kergelt värelema hakanud. Lisaks tuleb ära vahetada udutuledes olevad led'id, need on kergelt sinakad ja neid ei ole üldse valgel ajal näha.
Xenonid on uued tellitud, udutuledesse lähevad Osram Cool Blue ja parkidesse peab ka mingid uued led'id sebima.

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: N Apr 16, 2015 9:57
Postitas Renee_
Kas seda mehhaanilist viga poleks olnud mõistlikum lasta parandada, selleasemel, et laiast ilmast uut kasutatud kasti otsida?

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Postitatud: P Mai 10, 2015 22:29
Postitas Aasakyla
Kas seda mehhaanilist viga poleks olnud mõistlikum lasta parandada, selleasemel, et laiast ilmast uut kasutatud kasti otsida?
Nii palju, kui mina asjast aru sain, siis neid käigukaste väga ei taheta või ei saa remontida. Eks targemad oska täpsemalt öelda miks see nii on..