2. leht 4-st

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: K Okt 09, 2013 14:00
Postitas kasparius
Nonii dyno, dyno! Julgelt on küll kirjutet 225hj rattast, sellel oli LUCAS? sorri kui diletantlik küsimus.
Räägi kuidas klassik käitub 17 veljega (kui veermik korras)?
Mittekorras veermikuga pole mõtet rääkida

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: K Okt 09, 2013 14:40
Postitas Diisel
Esimesele küsimusele jääb paraku vastamata, sest mõõtmas käis eelmine omanik, soomlane ning sellise info oli ta lisanud müügikuulutusse.

17" velgedega käitub täitsa viisakalt, mingit ujumist või kiskumist ei ole siiani täheldanud.
Samas endal võrdlusmoment puudub, sest tegu esimese klassikuga ja ka veljed olid ostes juba all.
Kui talverehvid kunagi alla panen 15" velgedega, eks siis ole näha, kas ja kui suur vahe on.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 15:59
Postitas Diisel
Paar küsimust tarkade klubile:
Täna vahetasin autol keskkonsooli detaile ning vaiba alt ilmus välja üks hall juhe, vaiba alt läheb suunaga käigukangi poole.

Teiseks - kas nupud suunatule kangi küljes on mingi kompuutri omad või püsikiirushoidja omad ?



Lisatud failid

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 16:03
Postitas Cyber
Kangu nupud on püsikiiruse hoidja.

Juhe võib olla jumal teab milleks... peaks ikka piiluma kus juhtme otsad on.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 16:23
Postitas Diisel
Kangu nupud on püsikiiruse hoidja.

Juhe võib olla jumal teab milleks... peaks ikka piiluma kus juhtme otsad on.

Kuidas püsikiiruse hoidjat testida - millises postisoonis ta tööle hakkab ?

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 16:26
Postitas ivomets
juhe võib olla veakoodide lugemiseks salongi toodud

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 17:05
Postitas Cyber
Kui na nüüd väga puusse ei pane, siis lükkad kangi otsa poole siis on sees ja rakendub peale seda, kui kangi otsas olevat nuppu vajutad. Kui ON asendist veel väljapoole sikutad on Resume ja kui natuke OFF poole lükkad siis vähendab kiirust. Aga ega see süsteem seal mingi töökindluse etalon ei ole (vaakumil põhinev). Võibolla on tuunimise käigus minema visatud hoopis.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 18:17
Postitas Diisel
Katsetan nädalavahetusel püsikiiruse hoidja ära.
Proovisin täna turbokellade voolikud üles otsida.
Ühe kella tagant läheb voolik kõrvalistuja poole ning jalgade juurest kaob kuskile sügavale sisse ära,rohkem ei hakanud pusima.
Teise kella voolikust (see,mis enam ei tööta) tegin pildi - ühendatud on kolmikusse, mille üks ots on lahtine ???
Esimese hooga mõtlesin, et ju on mõni voolik sealt lahti tulnud,
kuid siis tuli meelde, et see kolmiku üks ots oli juba ostes lahti ja kell toimis ilusti.....Mida sellest järeldada?
Ära sai vahetatud ka käigukang, millel nüüd küljes originaal kummikate ja originaal nupp (enne oli kole universaalne nupp :gun: )
Kangi vahetades selgus ka, et vanal kangil oli ühel valgel plastrõngal üks fiksaator ära murdunud ning seetõttu läksid ka käigud väga kehvasti sisse.
Pagasnikuluugi külge said kleebitud ka kõik vajalikud märgid,ostes olid pooled puudu.
Ma ei tea küll, kas "900i" üldse antud mudelile sobib, kuid hetkel paremat võtta ei olnud.
Kuna esivõrele on kinnitatud ka "turbo" kiri, siis peaks eeldatavasti ka pagasniku luugil vastav kiri olema, või mis ?



Lisatud failid

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: R Okt 11, 2013 18:33
Postitas saabu
Kui sul see kolmik lahti on, siis ei tohiks õhuklappide regull ka töötada.Must voolikpeaks minema parema rattakoopa sees olevasse vaakumpaaki.Tagaluugil käib samasuur kiri umbes naguSAAB.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: L Okt 12, 2013 16:11
Postitas Diisel
Aga mismoodi ma selle lahtise kolmiku peaksin siis ühendama, ja kas üldse peaksin ?
Gaasi vajutades sealt kolmikust mingit õhku küll läbi ei käi.
Leidsin ka teise turbokella tagant mineva vooliku üles, lisan ka pildi.



Lisatud failid

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: L Okt 12, 2013 16:14
Postitas saabu14jr
teise turbokella tagant minev voolik läheb sinna vaskspiraali??? ulme.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: L Okt 12, 2013 19:19
Postitas Diisel
nooo...jah....:conf:

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: L Okt 12, 2013 22:34
Postitas KT100
See on ikka tuksis värk jah.


Kui salongivalgustuse lülitit vajad, võid helistada.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: P Okt 13, 2013 11:07
Postitas Diisel
Kommentaarid sinise vooliku kohta teretulnud !

Lisatud failid

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: P Okt 13, 2013 12:58
Postitas D116
Kommentaarid sinise vooliku kohta teretulnud !
Vabaõhuhingaval on see punn kinni.
Turbokal vast sealt saab rõhku mõõta, mitte nagu sul tuleb väljalaske kollesta.
Hea konstruktori ostsid :cool:

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: P Okt 13, 2013 17:46
Postitas Diisel
Selline mulje jääb, et ongi soovitud viia sinine voolik kella külge, kuid siis hoopis vaskspiraali väljund kella külge ühendatud ning sinine voolik lihtsalt otstest suletud.
Teine kell näitab vaakumit, kuid hetkel kell midagi ei näita - kust peaksin viga otsima ?

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: E Okt 14, 2013 10:39
Postitas Cyber
Turbokal vast sealt saab rõhku mõõta, mitte nagu sul tuleb väljalaske kollesta.
Hea konstruktori ostsid :cool:
Sealt kollektorist saab mõõta asju küll. Nimelt rõhku enne turbot, TIP - turbo inlet pressure. Selle abil saab hinnata turbo võimekust jms. Kui see liig suur on, siis ei mahu gaasid enam silindrist välja (vurr liiga pisike ja ei jõua lihtsalt). Tõuseb ka EGT. Selle kohta võite turboclub-i foorumist infot otsida, seal on spetsialiste rohkem.
Ilmselt need 2 kella selle jaoks ongi, et hinnata erinevust boosti ja TIP-i vahel.

Too sinine voolik ei tee suurt miskit praegu. Peast muidugi ei mäleta, kuskohast kuhu need vaakumvoolikud jooksid, aga kas mitte kusagilt sealtkandist ei peaks minema üks voolik jagaja vaakumregulaatori külge?

Kas kellelgi klassiku vaakumvoolikute skeemi pole jagada? Selle abil saaks vast näpuga järge ajades selgeks, et mis ja kuhu peaks minema ja mis seal hetkel toimub.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: E Okt 14, 2013 16:49
Postitas Andreas187
Peast muidugi ei mäleta, kuskohast kuhu need vaakumvoolikud jooksid, aga kas mitte kusagilt sealtkandist ei peaks minema üks voolik jagaja vaakumregulaatori külge?

Minul jookseb see voolik tõesti jagajasse

Pilt

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: T Okt 15, 2013 18:21
Postitas Diisel
Kas voolik käib jagaja kaane külge ?

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: T Okt 15, 2013 18:34
Postitas saabu
Jagaja küljes oleva vaakumregulaatori külge.Samas oli mul üks 16v vabalthingav, millel ei olnudgi regulaatorit.Esimeste piltide peal on sul regulaator ühendatud.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: T Okt 15, 2013 18:49
Postitas Diisel
Jah, tõesti regulaatori külge on mul voolik ühendatud, vahe kasutaja Andreas187 pildiga on see, et minu masinal läheb regulaatorissse hoopis teisest kohast (kolmikust).Siinkohal oleks hea teada, kuhu läheb Andreas187 pildil kolmikust tulev voolik (see,mis tema pildil ristub jagajasse mineva voolikuga).

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: T Okt 15, 2013 20:37
Postitas Andreas187
Sealt jagaja kõrvalt algav voolik tuleb by-pass klapist ning läheb kaheks, kus üks ots on sisselaske kollektori küljes ja teine ots läheb salongi rõhunäidiku külge. Kas see kaa nüüd nii peab olema, ei tea, kuid minul nii on.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: T Okt 15, 2013 21:17
Postitas Diisel
Eks homme uurin ja võrdlen neid voolikuid.
Leidsin kapoti alt ühe üksiku relee.
Enne releed on pandud vahele veel 15A kaitse.
Releesse sisse tuleb punane juhe ning salongi on viidud must juhe, kuskile see ühendatud ei ole.


Lisatud failid

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: K Okt 16, 2013 8:31
Postitas saabu
Ehk olid lisatuled enne? Raske on ennustada, kui ei tea kuhu otsad täpselt lähevad.

Saab 900, 1990, Diisel

Postitatud: K Okt 16, 2013 13:28
Postitas Diisel
Kuskilt immitseb vett juhi jalgade juurde - selline mulje, nagu tuleks vasakult nurgast siduripedaali kõrvalt, kus on jala toetamise koht.
Käega kompasin kõik kohad läbi küll, seal ülal on mitmeid auke, kust tulevad juhtmed sisse, kuid muid avausi ei leidnud.