2. leht 4-st
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: T Sept 04, 2007 11:37
Postitas romza
Natuke logi ka.
21.08.07. sai troost autos tehtud korraline hooldus. Vahetatud sai õlid, filtrid, hunniku pukse ja muud pudipadi. Tänud Troosti meestele korraliku töö eest!
Auto jälle vaikne ja mõnus.
31.08.07. vahetasin kodus ära esimesed pidurikettad ja klotsid, kuna vanad nägid juba päris käkid välja. Nüüd jälle mõni aeg mureta.
04.09.07. sai käidud autoga tehnilisel ülevaatusel. Auto 100% korras ja mingeid tehnilisi vigu ei leitud. Järgmine ülevaatus alles 2 aasta pärast

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Nov 03, 2007 15:15
Postitas romza
Mis siis vahepeal tehtud lisaks tavahooldusele:
1. Uus aku sai peale. Varta Blue Dynamic 12V 74Ah 680A.
2. Vahetasin ära tagaluugi amordid. Vanad ajasid täiega õli välja.
3. Vahetasin ära parempoolse esitule klaasi, kuna eelmine sai kivi, millest oli tekkinud auk klaasi.
4. Panin külge uued Valeo Flatblade kojamehed. Lume saabudes väga abiks asjad. Puhastavad hästi, kuid teevad ka vähe krudisevat häält. Aga noh ikka turvalisem puhta klaasiga

5. Nokian talverehvid sai alla. Talvetulekuks valmis

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: R Mai 29, 2009 22:08
Postitas romza
Eile õhtul sai maal käidud ning veidi nokitsetud küüni all oma auto kallal. Abiks olid mõned mu vendadest.
Ära sai vahetatud:
- Õli, õlifilter, õhufilter.
- Tagumised pidurikettad, piduriklotsid, käsipiduriklotsid ja muud klambrid, vedrud jne, mis asja juurde käivad.
- Esisilla õõtshoobade esimesed ja tagumised puksid powerflexideks.
- Tagasilla ülemised ja alumised silikoonid.
- Tagasilla õõtshoobade puksid powerflexideks.
- Tagumise stabikavarda puksid powerflexideks.
Esimese stabikavarda puksid jätsin seekord vahetamata, kuna asuvad need suht raskesti kättesaadavas kohas. Eks kunagi nokitseb ka nende kallal.
Tegemist oli just nende vanade pukside kättesaamisega parasjagu, kuid kuna maakodus olemas hüdropress ja treipink, siis vend treis vajalikud tööriistad valmis ning sai kõik välja pressitud või löödud.
Tulemus on üsna hea ja olen täitsa rahul. Roolitunnetus läks täpsemaks ning auto muutus veidi konkreetsemaks. Kuid samas tundus, et nende uute pukside läbi antakse keresse ka rohkem lööke edasi, kui auklikul teel sõita. Et siis kokkuvõttes mugavuses veidi kaotas.
Lähiajal peaks siis sillastendis ära käima, et siis asjale viimane lihv anda.
Sai mõni nädal tagasi ka uued suverehvid alla, et siis oleme valmis suve vastu võtma
Veel mõned asjad, mida kodus lähipäevil edasi nokitsen:
- salongiõhu filtri vahetan ära
- üritan üles otsida ühte elektriviga. Nimelt pagasi luuk vahel avaneb nupust ja vahel mitte. Tundub, et tegu on niiskusega, sest see jamas peamiselt talvel ning nüüd kevade saabudes on hakanud jälle vahel tööle. Eks tuleb pagasiluugi polsterdus vist lahti kiskuda ja uurida.
- pagasi luugil oleva antitiiva (kui seda võib selleks nimetada) kinnituskohtadest korrosiooni peletada. Ei saagi aru täpselt, kas kruvid roostetavad või pagasi luugi plekk, kuid kinnituskohtade vahelt tuleb roostest vett välja.
Tulevikus e. järgmisel aastal on plaan kõik amordid ära vahetada ning lisaks vahetaks ka ketid ära.
Muide ehk keegi oskab selgitada, et mis funktsiooni täidavad suured kummist kamakad, mis on tagasilla õõtshoova esimese puksi lähedal?
Need on kandilised, kinnitatud hoobade külge alumiiniumsulamist alumiiniumklambriga.
Pilt:
EDIT: Siin pildil pole neid küll näha, kuid antud kohtades need umbes asuvad.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: R Mai 29, 2009 23:58
Postitas Viki
vibratsiooni leevendid
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: R Juun 19, 2009 21:35
Postitas Reims
Üks härra sai just kaksikute neiude võrra rikkamaks.
Palju õnne veelkord

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: R Juun 19, 2009 22:13
Postitas Jupats
Õnnitlused ka siitpoolt:thumb:
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: R Juun 19, 2009 23:14
Postitas spark
seda ma kartsin ... auto oli sünnitusmaja ees

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Juun 20, 2009 9:51
Postitas romza
Tänud!
Kaksikud on ikka lahedad. On üksteisele väga heaks seltsiliseks
:)
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Juun 20, 2009 13:35
Postitas S9K
Üks mulle palun

Õnnitlused ka minult:drink:
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Juun 20, 2009 14:43
Postitas Peedo
Praegu soovin Õnne!:drink:
14-17 aasta pärast tunnen kaasa!:facts:
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Juun 20, 2009 15:41
Postitas TFK
Minu poolt ka suured-suured õnnesoovid!!!
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: K Sept 16, 2009 9:37
Postitas romza
Eile autoga ülevaatusel käies selgus, et auto on ikka veel täiesti korras. Ülevaatuse mees ütles, et väga tipp-topp

Tänud Troosti seltskonnale, kes eelnevalt autol mõned asjad üle vaatasid ja mõne defekti kõrvaldasid.
Igatahes enne 2011 aastat ülevaatusele asja pole.
Ainuke asi, mida eile õhtul hiljem märkasin oli tühi tagarehv. Olen vist mingi naela otsa sõitnud, kuid eks täna kui aega saan siis käin kohalikust rehvitöökojast läbi.
Aga jah võttes arvesse, et tegu on pea 10 aastase autoga, siis on ta näidanud ennast heast küljest.
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Jaan 23, 2010 18:58
Postitas romza
Kuna autol tiksus ette 200k, siis plaan on veidi garaažis nokitseda, ketid vahetada ning teha ka muid profülaktilisi töid.
Lisaks on kavas paidaldada OBX Helical LSD.
Seoses sellega ka küsimus, et millised tihendid ja muud kulukomponendi tuleks diffri vahetuseks valmis osta?
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: L Jaan 23, 2010 22:34
Postitas owl
Kunagi netis ringi vaadates sattusin lsd paigaldamise jutule
http://genuinesaab.com/psi/gearbox.htm. Kui veel lugenud ei ole, siis tasuks. Seal mõnede vajalike juppide koodid ka kirjas.
Mitte, et ma sellest palju aru saaks.

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: E Jaan 25, 2010 10:35
Postitas romza
Algselt postitas: owl
Kunagi netis ringi vaadates sattusin lsd paigaldamise jutule
http://genuinesaab.com/psi/gearbox.htm. Kui veel lugenud ei ole, siis tasuks. Seal mõnede vajalike juppide koodid ka kirjas.
Mitte, et ma sellest palju aru saaks.
Tänud info eest! Uurin seda asja. Vajalik kit paistab müügis olevat ka
Elkpartsis.
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: T Jaan 26, 2010 11:39
Postitas Alfonze
Njaa, need OBX-id on tõepoolest hea hinnaga, sisu peaks olema praktiliselt sama mis Quaife omadel. Ise kasutanud ja super abiks asi, eriti kui madal masin ja talv selline nagu sel aasta viskas.
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: T Jaan 26, 2010 12:06
Postitas romza
Algselt postitas: Alfonze
Njaa, need OBX-id on tõepoolest hea hinnaga, sisu peaks olema praktiliselt sama mis Quaife omadel. Ise kasutanud ja super abiks asi, eriti kui madal masin ja talv selline nagu sel aasta viskas.
Seda olen ise ka mõelnud, et võiks ju proovida. Internetiavarustest otsides olen kuulnud erinevaid arvamusi, mis on peamiselt inimeste poolt, kes ise konkreetset toodet pole proovinud.
Aga eks SAAB siis tulemustest ka teistele siin pajatada

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: T Jaan 26, 2010 14:21
Postitas spark
kui suurt lukustus % sa plaanid või sellel juba on?
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: T Jaan 26, 2010 14:29
Postitas romza
Seda teemat veel uurin. Väidetavalt see päris 100% ei lukustu ning momendi suunamine pidavale rattale toimub sujuvalt.
romza
Algselt postitas: spark
kui suurt lukustus % sa plaanid või sellel juba on?
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: E Veebr 01, 2010 15:02
Postitas romza
Quaife LSD sai ära tellitud UK-st, koos kõikide vajalike vidinatega mida paigaldamisel vaja läheb. Eks nüüd tuleb siis oodata kuni need kõik kohale jõuavad.
Samuti olemas nüüd ka kõik vajalikud asjad kettide vahetuseks. Ehk mingi 2-3 nädala pärast saab minna garaaži nokitsema.
Kuid ehk oskab mõni targem inimene ütelda vastust, et miks tekivad B piilari kohale (kus piilar läheb üle katuseks) värvi sees praod. Kusjuures need on mõlemil pool.
Kas tegu on kohaga, kus kaks plekki omavahel kokku keevitatud või liimitud?
Kas peaks neid kohti laskma kuidagi töödelda või on tegu lihtsalt iluveaga?
Roostet sealt igatahes ei tule.
Panin kaasa ka veidi uduse pildi, kus need praod näha on.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: K Veebr 03, 2010 15:39
Postitas romza
LSD koos käigukasti jubinatega jõudis kohale. Päris kärmelt tuli, võttes arvesse, et Inglismaale saatsin tellimuse 27.01.2010.
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: K Veebr 03, 2010 15:58
Postitas AntonG
lpt Romza, äkki seletad lihtsate sõnadega mis selline vidin see on. Äkki endale ka soetan

Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: K Veebr 03, 2010 16:00
Postitas Cyber
Algselt postitas: AntonG
lpt Romza, äkki seletad lihtsate sõnadega mis selline vidin see on. Äkki endale ka soetan
LSD
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: K Veebr 03, 2010 16:13
Postitas vmaster
Huvitav oleks muljeid kuulda peale paigladamist, et kuidas sõita on.
Saab 9-5 Aero, 2000, romza
Postitatud: K Veebr 03, 2010 16:17
Postitas romza
Seda, kuidas see LSD päris elus toimib, oskan ütelda peale paigaldamist ja pikki kilomeetreid.
Aga positiivset tagasisidet selle kohta on netis küllaga. Näiteks see jutt
siin.
Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: AntonG
lpt Romza, äkki seletad lihtsate sõnadega mis selline vidin see on. Äkki endale ka soetan
LSD