2. leht 5-st

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Mai 08, 2014 12:28
Postitas Cyber
Ma nende süütelukupõhjadega nii kursis ei ole, kui Ivomets. Arvatavasti võib seal viga olla, aga võibolla ka tõmberelee juhtmed näiteks. Tõmberelee ju saab väikese voolu peale, tõmbab suured kontaktid kokku (klõps!) ja siis "jämeda" voolu pealt käivitub starter. Võibolla on seal ahelas veel mingeid asju. Ma pole peale klassiku starterit ühtegi teist näppinud, seal tulid küll jämedad juhtmed otse starterile ja paar peenemat tõmbereleele ja oligi kogu muusika.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Mai 08, 2014 13:16
Postitas skyline
Nii palju kui minul neid startereid on tulnud lahata, siis mina siinkohal samuti starterit esimesena ei kahlustaks, pigem tundub süüteluku põhi kindlam variant. Starteri juures peaks ka vigasena miskit ikka klõpsuma,kõrisema või suitsema.
Muud kellad-viled-laetuled selle käivitamise hetkel ikka töötavad? Küsin selle rumala küsimuse, kuna on olnud juhust kus aku juhtmed on olnud nii lahtiselt peal, et vahel andis starti ja vahel oli täielik vaikus.
Ma saan aru, et hiljuti on akuvahetus tehtud, kontrolli üle, kas aku klemmid on korralikult ikka kinni.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Mai 08, 2014 13:20
Postitas vallikas
Tänan info eest, lugesin foorumist ka just ja nägin üht fotot, kus suur juhe oli starteri juures mutri all täielikult lahti. Vaatan lihtsamad asjad, mis näha on, üle.

EDIT: sõitsin Saabianti uhkest garaazist mööda ja otsustasin luurama minna. Sain veel ühe idee, automaadil käigukasti asendiandur ei anna teada, et on P asendis. Aga praegu pole jälle esinenud probleemi.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Mai 08, 2014 20:02
Postitas kroom
Täna tegid saabid mingi pesa endale :) Pisikese näppimisega sain täna tööle nii vasaku kaugtule kui kõrvalistuja ukse aluse valgustuse, kuigi olin ostnud juba kõik uued pirnid. Juhiistme soojendus lülitivahetusega toimima ei hakanud, võibolla tõesti element siis põlvega puruks vajutatud. Pean istme lahti võtma. Ja kuidas autole õige kuupäev SID-ile panna, mis kombinatsiooniga?

Lisaks sain šokolaadi eest Nokia 6110i ja peaaegu oli plug&play, hoidjal on puudu mobiili kinni hoidvad kõrvad, aga suurem mure on see, et millegipärast mikrisse üldse häält ei lähe. Puhastasin kontakte ja võtsin ka mikri korraks lahti, aga ei midagi. Ideid?





Mine RDSiga raadiojaamale ja vajuta SIDil kaks väikest nimetut nuppu korraga alla, kuni ilmub tekst RDS re-time.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: E Mai 12, 2014 22:05
Postitas vallikas
Tänu, kroom, saingi õige kuupäeva. Käivitusjama pole olnud. Tänaseks kulgetud ligi2000 km, ilmselgelt me mõlemad eelistame saabi, et kahe auto juures veidi enam kui kuuga meie jaoks päris suur läbisõit. Lastele meeldib ka emme saab.

Nädalavahetusel oli taas suurem puhastus, ka juhiistme alt, mille lahti kruttisin, aga ilma neti abita aru ei saanud, kuidas istmesoojenduse elemendi kätte saaks ja pärast saiapuru ja tolmu kokkupühkimist panin kokku tagasi.

Väike nahahooldus tuleb varsti nahkdiivani puhastuskraami ja -kreemiga. Lisaks teatas auto, et võtme patarei tuleb vahetada. 2 korda teatas ja rohkem ei reageerinudki.

Isegi korraks tuli pähe, et vahetaks volvo ka teise saabi vastu, aga arvestades 850 turbodiisli hinda, kestvust, jõudu ja võimalust ning vajadust teda ehitusega seoses retsida vms, siis pole pointi.

EDIT: huvitav, vahepeal võti ei toiminudki enam, nüüd jälle toimib. Siis vahepeal oli tunda kahel korral mäest veidi üles madala käigu ja väikese kiirusega vasakule keerates, et roolivõim kadus hetkeks nagu ära.

Täna võtsin esimese täispaagi ja arvutan SID-i kontrollimiseks kütusekulu, seni sortsutasime 50 euro ja 40 liitri kaupa. Arvestuslikult sain 2012 km läbimiseks 160l ja 8 L/ 100 km. Praktiliselt maanteed sealhulgas polegi, sest 20 km Tallinnast välja on ka fooridega ja 50-60-70netega pikitud.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: T Mai 13, 2014 0:12
Postitas D116
Istmesoojendus element on istme katte all. Nahk või riie tuleb maha võtta.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: R Mai 16, 2014 11:08
Postitas vallikas
Väike vahepala, võtsin võrrelda oma bensusaabi kütusekulu aastal 2009 ja diiselsaabi kütusekulu praegu. Muus osas ei saa võrdlust teha, sest remondi hindades praegu diiselsaab oma 1. kasutusaastal võistelda ei saa, hilisem kulu vast äkki tuleb alla 600-1000 aastas (bensusaabi viimasel kasutusaastal panin 10000 krooni kütuse kõrval autosse). Ainsana on näiteks kindlustuse hind mul kõvasti langenud muidugi.

Kütusekulu võrdlus bensiinisaab aastal 2009 vs diiselsaab 2014 samad marsruudid.

Kes faili süveneda ei viitsi, siis kokkuvõte on see, et 2009. aastal sõitsin 10l sajale võtva bensusaabiga 0,0933 senti km kohta ja nüüd viis aastat hiljem diiselsaabiga 8l sajale 0,0997 senti km kohta. Kütuse hind on vahepeal mulle kallinenud 31,5 protsenti ja kütusekulu langenud 19 protsenti.



Lisatud failid

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: T Mai 20, 2014 15:11
Postitas vallikas
Naine sõitis saabiga kogemata tagurpidi treppi ja saab sai uued papud. Kallis naine oleks niisamagi autole uued rehvid saanud, kui oleks küsinud. Kahjuks sai velg ka pihta.

Tänu Mustamäe Rehvikeskusele kiire ettevõtmise eest ning lämmastikuga rehvides auto suisa hõljub :drive: Alla läksid Sportivad.

Järgmine nädal saavad tagumiste õõtsade esimesed puksid uued ja amordid samuti, siis ruttu sillareguleerimine, et rehve ei näriks.

Lisatud failid

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 05, 2014 22:12
Postitas vallikas
3000km saime siis sõita. Kõik varasemadki autod on teele jätnud, nii ka see saab täna. Õnneks olime ära parkinud ja soovisime külast ära minna. Soe mootor tegi laisalt veerand pööret ja edaspidistel proovimistel käib ainult klõps ja kõik. Proovisin krokodega laadida, et järsku siis aku, aga pigem suri midagi korralikult maha, pump või starter vms. Siis kui varem see mitte käivitumise jama oli, ei teinud klõpsugi. SID midugi mögises viimastel päevadel, et time for service aga ma mõtlesin, et see mingi läbisõidupõhine teade hoolduse kohta või midagi, niimoodi ta ju mingi tõsise probleemi kohta teada ei anna, selleks on hoiatustuled?Kahju, kurat. Kas pukseerimine neutraalis on ok kuni 15 km remonti?

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 05, 2014 22:43
Postitas skyline
Ma ei tea kuidas 9-5 puhul, aga minu 9-3 passis on, et pukseerimine kuni 50 km/h kiirusega kuni 50 km kaugusele remonti.
9-5 tüüpilised äkilise koolemise põhjused on enamasti bensiinipump ja DI kassett.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 05, 2014 22:57
Postitas rantto
Martinil on diisel ja see võib ära surra jumal teab mille pärast. Starter vast küpse kui isegi krokodega ei toimeta, samas selle krokodega jebimisega võid ka pumba aju ära küpsetada mis pole üldse odav lõbu...
9-5 puhul on Time For Service läbisõidu põhine.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: R Juun 06, 2014 8:47
Postitas aednik
Teen ettepaneku lihtsalt uus starter osta ja sõidad järgmised 300 000 km muretult. Õudusunenägu muidugi, et ärkas saabijuht kaugel kaugel võsas ja minema ei saagi..

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: K Juun 11, 2014 11:00
Postitas ill
Mis siis katki oli?

PS. Su nahamöks ka ootab :)

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: K Juun 11, 2014 18:27
Postitas vallikas
Ill, kui auto sõidab, siis loodan endiselt läbi astuda ja ühe puhastuskuuri seejärel teha seest-väljast. Troostis tuvastati surnud starter. Homme vast keeratakse juppe külge ja siis näeb. Uus stater, tagumised amordid, tagaõõtsa puksid, sillaregull ja külmaaine. Jaanipäeva pikad sõidud tahaks ikka saabiga teha.

EDIT: kohe on siis kahe kuu jooksul umbes 1000 eurot ostuhinnale otsa tulnud. Kütusekulu võtsin ka täispaagimeetodil hinnata. U 600km Tallinnas ja lähivaldades joristades, 200+km maanteed. SID näitas 7,7, arvutuslikult 7,75l/100km. Raskem vajutamine krutib kohe numbrid üles, penskarimoodi aga hoiab kulu rohkem all. Mingi eriline öko just pole, üks paari aasta vanune diisel-BMW, mida saabi surres korraks kasutasin näitas Tallinna ja selle ümbruses sõidu peale 6.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 12, 2014 21:55
Postitas vallikas
Jess. Saaaaaaabitame taas. Starter ja tagaamordid toimivad. Samas sirgelt mingist veidi teepinnast madalamal olevast kaevuluugist üle sõites nagu jõnksutab imelikult kõrvale või viskab endiselt tagaosa. Täiesti võimalik, et see on 17 tolline velg, mida mul varem pole olnud.

Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 12, 2014 22:11
Postitas tormipoeg
Jess. Saaaaaaabitame taas. Starter ja tagaamordid toimivad. Samas sirgelt mingist veidi teepinnast madalamal olevast kaevuluugist üle sõites nagu jõnksutab imelikult kõrvale või viskab endiselt tagaosa. Täiesti võimalik, et see on 17 tolline velg, mida mul varem pole olnud.

Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.

See viimane tähendab üldjuhul vaid üht - Sillatala küljes olev aut. tulede kõrgusregulaator lõpetas koostöö. Kas esimene või tagumine, selle pead välja selgitama. Kuid põhjus jälle Troosti külastada :)

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 12, 2014 22:14
Postitas ivomets
Tead, 17 " veljega veel enam-vähem sõita, mul talvel olid, nüüd suvel 18". asi esimesel päeval tundus päris jube ja harjumatu. Muidugi üks asi on sõita aukudega tänaval, teine asi siledal kurvilisel maanteel. Selliste madalate profiilidega rehvide puhul ei aita midagi, et saaks sujuvalt aukudest läbi.
rehv ju ei pehmenda pea üldse lööki. amorte võidki samuti vahetama jääda. amort on läbi siis kui õli või gaas on sealt välja voolanud ja amorditest seda näitab, muidu suht mõttetu vahetada neid.
pane 15" veljed ja 195/65 rehvid alla ja asi mõnus.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juun 12, 2014 22:43
Postitas aednik
15 tolliga mõnus üle kõnnitee servade lasta, kui tee suletud, nt prügiauto põigiti tee peal ees on, jäävad veljed ka terveks. Endale sai auto valitud võimalikult lihtne, isegi konditsioneerist loobusin teadlikult, et poleks mingit jama sõitmist segamas. Inimese nahk higistab ja reguleerib kehatemperatuuri nii.
Jahut. vedeliku taseme andur asub paagi küljes ja vist peaks olema vahetatav ainult koos paagiga (vähemalt 9-3-l on nii).

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: R Juun 13, 2014 15:16
Postitas laht
Jess. Saaaaaaabitame taas. Starter ja tagaamordid toimivad. Samas sirgelt mingist veidi teepinnast madalamal olevast kaevuluugist üle sõites nagu jõnksutab imelikult kõrvale või viskab endiselt tagaosa. Täiesti võimalik, et see on 17 tolline velg, mida mul varem pole olnud.

Kolm imelikku asja on praegu aga. Esiteks käib piduri vabastamise järel rooli taga vasakul kuskil iga kord mingi vaikne piuuuuuu. Teiseks kaebab SID endiselt madalat jahutusvedeliku taset, kuigi vedelik on normi pandud. Kolmandaks lõi põlema tulede üles-alla regulli hoiatustule.

See viimane tähendab üldjuhul vaid üht - Sillatala küljes olev aut. tulede kõrgusregulaator lõpetas koostöö. Kas esimene või tagumine, selle pead välja selgitama. Kuid põhjus jälle Troosti külastada :)
Ennem peaks ikka kindlaks tegema, et pirnid läbi pole.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: E Juun 16, 2014 19:59
Postitas vallikas
Naine on saabi rooli eriti hästi silitanud või talle midagi sosistanud. SIDilt on kadunud jahutusvedeliku jutt ja tuleregulli tuli ka enam armatuuris ei põle. :eureka:

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: E Juun 30, 2014 18:49
Postitas vallikas
Mootorituli läks põlema ja pöörded üle 3000 ei tõuse. SID ei räägi midagi. EGR puhastada ja rõõmsalt edasi?

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: E Juun 30, 2014 19:10
Postitas rantto
EGR või turborõhuandur, samas võib seal veel midagi olla.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juul 03, 2014 11:10
Postitas vallikas
Kolme kuu kulu:

SAAB 9-5, 2.2 TiD, 2003 a.

5.apr.14 ls autos 193777, ls tegelik 333333

Ostuhind 2720
esm. reg. ja numbrid 190,58
TÜV 28
IF kindlustus 6k 36,2
uus aku 56,31

tagumise esiõõtsa esimesed puksid, mootoriõli, õlifilter, õhufilter, kütusefilter, temperatuuri andur, tagumised amordid, õlivahetus, kaugtulepirnid, salongipirnid, salongi ja klaasipuhastuslapid, rehviparandus, uus starter + juppide külgepanek 566

uued rehvid + allapanek 330

konks + juhtmed ja parkimisandurite vaigistamise moodul 117
vaha, tagumise kojamehe kumm, autošampoon, tuuleklaasivedelik 12

KOKKU: 4056

Tallinn-Tartu nähtud SID-il kütusekuluks 5,6.

Hetkel mureks siis mootorituli ja kuni 3000ni pöörded, vast on tahmane EGR. Puudu külmaaine ja pikemat aega pagassis sõitev kütusefilter kah vaja külge panna. Augustiks tahaks liikurit, mis on korras ja igapäevaselt usaldusväärne.

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: N Juul 03, 2014 12:24
Postitas Herki
Sa oleks ikka pidanud minu auto ära ostma.
Siis oleks palju vähem muret ja vaeva olnud :poke:

Herki

Saab 9-5 2.2 TiD, 2003, vallikas

Postitatud: K Juul 16, 2014 0:10
Postitas vallikas

Lisatud failid