2. leht 4-st
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 12:59
Postitas looderdaja
B234 mootori plokk ja B235 mootori plokk
Senine jutt käis ju B234 turboka ja B234 vabalthingava vahest.
Jah aga algselt teema arenes välja ju 9-5 mootoririkkega kus antakse kaasa B234 mootor (ei ole teada kas vabalthingav või turbokas) Ise sõidan ringi 9-5ga millele panin 9000 2,3 LPT mootoriploki millel plokis ei vahetanud ei kepse, vänta ega ka kolbe. Iseenesest võib ju küsida siis ka nii, et kas vabalthingava plokki võib kasutada turbokal ilma midagi vahetamata? vahet pole kas B234i vs. B234R või B234i vs. B235R
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 17:40
Postitas triibutu
Iseenesest võib ju küsida siis ka nii, et kas vabalthingava plokki võib kasutada turbokal ilma midagi vahetamata?
Kogu senine jahumine sellest ju alguse saigi, et kas kaasa tulev mootor on vabalthingav või turbokas ja kas ploki osas ka vastupidavuses mingi vahe on. Keegi pole kahtluse alla seadnud, et B234 plokki 9-5 peal kasutada saab.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:09
Postitas looderdaja
Aga pole ka kinnitanud, et näiteks kolbe vahetama peab või ei pea. Kuna vabalthingava surveaste on suurem ja minu arusaamist mööda saavutatakse see kõrgemate kolbidega, kas juhtub ülejäänud mootoriga midagi hullu kui kolbe ei vaheta ja paned veel turbo rõhu ka juurde.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:20
Postitas ARZT
Nii pole mõistlik teha

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:23
Postitas looderdaja
Seega sisuliselt B234i mootoriplokis peab ära vahetama ainult kolvid näiteks 9-5 kolbide vastu ja saab kasutada küll turbo mootoril?
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:25
Postitas ARZT
Kindlalt ei väida, kuid arvan et jah.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:27
Postitas ARZT
Küll oleks hea, kui kuskil lausa mingi tabel oleks kus kirjas mis millega ühildub.
Sama ka käigukastidega

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:30
Postitas looderdaja
Küll oleks hea, kui kuskil lausa mingi tabel oleks kus kirjas mis millega ühildub.
Sama ka käigukastidega

Nõustun sinuga

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 18:42
Postitas Riho1231
Kui palju ned vabalthingava kolvid kõrgemad on? Mu tonnisel turboka kolvidega käib juba päris täppis mäng seal plokikaane all, kolb tõuseb täpselt tihendi jagu silindri servast kõrgemale (vähemalt peale vända vahetust, varem ei taibanud sellele tähelepanu pöörata. Ega ma ei tea vb mul vabalthingava kolvid

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 19:00
Postitas looderdaja
Vot ei oska mina õelda. Kui sul ongi vabalthingava alumine ots koos kolbidega ja käib ilusti, lõhkuma ei lähe siis kindlasti anna meilegi siin foormus teada.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 19:15
Postitas Riho1231
Eem plokk on turboka oma kindlalt, kuna turbost õli äravoolu auk on plokis olemas, plokil isegi tähis B234L, vänt on ka nüüd kindlalt turboka oma (kui enne ei olnud) ja ülejäänud detailid peaks ka olema turboka jagu, aga kolbide kohapealt jään vastuse võlgu.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 19:47
Postitas saabu
Kui jutt käib sellest kremplist mis sulle müüdud sai, siis sellel on täitsa turbo sisu, originaal sisu isegi.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 19:49
Postitas Riho1231
Ei väidagi vastupidist

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 19:53
Postitas ivomets
See teema ajab mõnusa naeru peale, sest see on sarnane selle ajaga kui saabifoorum tekkis alles.
Nüüd vaid uued nimed kõik ja puha.
Siis räägiti kõigest, mis tehnikast muret tegi ja kes teadis, rääkis, ja siis tehti ka wastergate vedrudega turbo tuuningut ja keegi ei pannud pahaks, et nõme on , või nii.... ja lahe oli!
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 20:05
Postitas ARZT
Mis siis vahepeal juhtunud on

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 20:16
Postitas S9K
Vabalthingava ja turboka kolvid suurt ei erinegi, väliselt. Eeeeh, ma räägin 2x4 seeriast. Turbokal on pealt rohkem kaussis. Vabalthingava kolb EI OLE KÕRGEM. Ja kogu info on vabalt saadaval saabcentralis, saablink, saabrally jne jne. Surveastmed on 9.2 - 10.5. Turbokad on suurte surveastmetega seega kolvid väga väliselt ei erine.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 20:18
Postitas Riho1231
Selge, siis mul turboka kolvid

234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: E Mai 05, 2014 20:31
Postitas S9K
Oot, kas vabalthingava plokil olid õlipihustid karteris??? Teab keegi? Ma ei mäleta enam.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 9:05
Postitas Trionic
Milleks kogu see pikk jahumine siin?

Vabalthingaval B204/234 plokil on KÕIK detailid erinevad, võrreldes turboplokiga. Samased on ainult väntvõll ja saaled. Kõik muu on täiesti erinevad, ka plokid ise.
B 204/234 versus 205/235 plokkidel on isegi saaled erinevad, kuigi modides saaks neid häda korral ristkasutusse võtta.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 9:48
Postitas SvenR
Kepsude erinevaid koode märkasin ise ka kas centralis ja linkis kolades aga kuna juures oli siiski määramata et ei sobi turbokale või N/A isendile siis loobusin avaldamast siiamaani. Kusjuures surveastet üldjuhul muudetaksegi kolvi kuju mitte suurusega, vabalthingaval on keskmine osa pisut kõrgem ja turbokatel nõgus kolb surveastme vähendamiseks. Olen ka mootoritesse sisse piilunud piisavalt ja kolvi välimine ülemine serv on mälu järgi alati ulatunud ploki servani ülemises surnud seisus. Ja 10,5 surveastmele 1,1bar selga lasta, ei mäletagi enam kuidas seda arvutati aga peaks tegema kalkuleerituna surveastmeks üle 13. Miks japside N/A mootoreid saab nii vabalt turbostada isegi kuni 0,8-1,0 peale, on see et üldjuhul on japside N/A surveastmed kuni 9,5. Seega samas suurusjärgus mis Saabil turbo puhul, erandid on JDM mootorid millede surveaste on üle 10.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 9:53
Postitas ivomets
Kepsude erinevaid koode märkasin ise ka kas centralis ja linkis kolades aga kuna juures oli siiski määramata et ei sobi turbokale või N/A isendile siis loobusin avaldamast siiamaani. Kusjuures surveastet üldjuhul muudetaksegi kolvi kuju mitte suurusega, vabalthingaval on keskmine osa pisut kõrgem ja turbokatel nõgus kolb surveastme vähendamiseks. Olen ka mootoritesse sisse piilunud piisavalt ja kolvi välimine ülemine serv on mälu järgi alati ulatunud ploki servani ülemises surnud seisus. Ja 10,5 surveastmele 1,1bar selga lasta, ei mäletagi enam kuidas seda arvutati aga peaks tegema kalkuleerituna surveastmeks üle 13. Miks japside N/A mootoreid saab nii vabalt turbostada isegi kuni 0,8-1,0 peale, on see et üldjuhul on japside N/A surveastmed kuni 9,5. Seega samas suurusjärgus mis Saabil turbo puhul, erandid on JDM mootorid millede surveaste on üle 10.
Ole nüüd nii hea ja loe mõni autoerialane raamat ennem läbi, kui sa siin hakkad tarkust panema. kasvõi kalju aleksiuse,
" sõiduautod" 1983 aasta trükk.
igaüks ju ei tea, kas sa tead asjast, või sa arvad.
Mõni võtab asja tõepähe veel...
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 10:48
Postitas looderdaja
Milleks kogu see pikk jahumine siin?

Vabalthingaval B204/234 plokil on KÕIK detailid erinevad, võrreldes turboplokiga. Samased on ainult väntvõll ja saaled. Kõik muu on täiesti erinevad, ka plokid ise.
B 204/234 versus 205/235 plokkidel on isegi saaled erinevad, kuigi modides saaks neid häda korral ristkasutusse võtta.
Eks see jahumine seepärast ongi, et keegi ju ei tea täpselt kas vabalthingava plokki saab vajadusel kasutada turboka ploki asemel. Ehk Hr Trionic ise või keegi teadja jagab oma tarkust meile mitteteadjatele (oletajatele) ja paneb kirja mis plokkide puhul mida peab kasutama ja mida ei tohi kasutada. Saaks ehk kogu jutu ühte teemasse mitte ei peaks kolama päevi foorumis, et teada saada kuidas, mis, mida. jne. Näha ju on, et vajadus sellise konkreetse teadmise jaoks on olemas kuna 9-5 mootorid siin on suht järjest läinud.
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 11:13
Postitas SvenR
Ülelaadimise ja surveastme koha väheke lugemist:
http://www.xcceleration.com/cr-boost%20101.htm
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 11:14
Postitas SvenR
Kepsude erinevaid koode märkasin ise ka kas centralis ja linkis kolades aga kuna juures oli siiski määramata et ei sobi turbokale või N/A isendile siis loobusin avaldamast siiamaani. Kusjuures surveastet üldjuhul muudetaksegi kolvi kuju mitte suurusega, vabalthingaval on keskmine osa pisut kõrgem ja turbokatel nõgus kolb surveastme vähendamiseks. Olen ka mootoritesse sisse piilunud piisavalt ja kolvi välimine ülemine serv on mälu järgi alati ulatunud ploki servani ülemises surnud seisus. Ja 10,5 surveastmele 1,1bar selga lasta, ei mäletagi enam kuidas seda arvutati aga peaks tegema kalkuleerituna surveastmeks üle 13. Miks japside N/A mootoreid saab nii vabalt turbostada isegi kuni 0,8-1,0 peale, on see et üldjuhul on japside N/A surveastmed kuni 9,5. Seega samas suurusjärgus mis Saabil turbo puhul, erandid on JDM mootorid millede surveaste on üle 10.
Ole nüüd nii hea ja loe mõni autoerialane raamat ennem läbi, kui sa siin hakkad tarkust panema. kasvõi kalju aleksiuse,
" sõiduautod" 1983 aasta trükk.
igaüks ju ei tea, kas sa tead asjast, või sa arvad.
Mõni võtab asja tõepähe veel...
Ehk parandad siis valed kohad ära?
234 plokid ja nende kasutamine.
Postitatud: T Mai 06, 2014 15:49
Postitas S9K
Milleks kogu see pikk jahumine siin?
Äkki sellepärast, et foorumid ONGI jahumiseks
Võtan vabalthingava varsti laiali ja saan mõlemad panna laua peale võrdlemiseks
