Kuidas kontrollida termoanduri korrasolekut?

Teemad elektroonikast...
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#26

Kas talvel võibki siis madalamal olla? Vaadates siin sõprade teisi autosid, siis neil on iga külmaga täpselt 90 kraadi peal näidik. :freak:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#27

Üldiselt võiks sul seal soojem termostaat küll olla... 88 na vähevõitu. See rohkem sellise piitsaandmise auto jaoks, et saab palju kuuma ja siis peaks pisut varem avanema. Ma ei teagi mis termostaat mul seal mootoris on, aga seier veab end ilusti keskele, seda nii sooja kui külma ilmaga. Kui üle poole juba läheb siis tuleb vent ka järgi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#28

Mul oli sellel kupeeklassikul 92kraadine sees, aga siis ta jäi ikka kuidagi külmaks... mõtlesin, et vahetan siis uue 88 vastu ära. Tulemus ikka sama siis. Praegusel hetkel on mu täies radiaatori ulatuses papitükk ka ees, ikka jahe. :angry:
Aga hiljem panen selle 92 kraadi tagasi...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#29

Kui sa jahedama termostaadi paned, siis peabki ju jahedamaks minema..:) Avaneb ju varem ja laseb jahutusvedeliku varem radiaatorisse.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#30

no seda ma saan aru, :D aga see 4 kraadi ei ole ometigi veerand skaalat ju :wtf:
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#31

mul ka temp. näidikuga probleem. auto 900 `94 2.3 110kw
näidik ei näita midagi , on täitsa nullis.
aga näha on et kui süüde sisse panna siis ta natuke liigub.
kes oskaks aidata milles probleem võiks olla. kas mingi juhe katki või andur läbi mingi?

morten
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#32

Eee, talvel soojaks läks? Kui ei, siis termostaat.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#33

Algselt postitas: suur
Eee, talvel soojaks läks? Kui ei, siis termostaat.
Termostaat võib mõlemasse asendisse kinni jääda ja soojusvahetist käib vedelik alati läbi sõltumata termostaadist(küll aga kraanist,kui selline on),seega see väide ei pea paika.Termostaati tasub sellegipoolest aasta-paari tagant vahetada.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#34

ma ei oska talve kohta rääkida kuna just ostsin auto (belgiast toodud)

aga muidu sooja puhub kõvasti kui mootor soojaks läheb.

kas kuidagi kontrollida saab et äkki on lihtsalt näidik rikkis , kuigi ta natuke liigub(millimeetri) kui süüde sisse panna.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#35

Anduril mõõda takistust.Kella minev "elav" juhe maanda korraks läbi ca.60 oomise takisti.Osuti peaks põhja ronima.
Techiga parim kontrollida.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#36

nonii täna seisin kohapeal ja temp näidik hakkas tööle, aga siis mingi minut aega töötas ja kadus jälle ära...???
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#37

Algselt postitas: mortenx
nonii täna seisin kohapeal ja temp näidik hakkas tööle, aga siis mingi minut aega töötas ja kadus jälle ära...???

Halb ühendus kuskil?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#38

Oma kunagise teema jätkuks ütlen, et praeguseks (kevadeks) sai temperatuur ka normaalseks :mad:
Tundus, et vedelik pressis mädanenud termostaadi pesa äärtest lihtsalt läbi. Möksisin silikoniga termostaadi oma pessa ja nüüd nagu oleks ok. Kuigi värk on natuke kahtlane: mootori soojenedes tõuseb temp üle kolmveerandi, siis kukub veerandi peale (ilmselt termostaat avaneb korraks) ja siis stabiliseerub nõks üle poole, mis peaks 92kraadise klapiga õige olema. :wise:
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#39

aga kust võiks otsida seda halba ühendust ja kus see temp andur on üldse kust näidik oma signaali saab?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#40

Algselt postitas: KT100
Kuigi värk on natuke kahtlane: mootori soojenedes tõuseb temp üle kolmveerandi, siis kukub veerandi peale (ilmselt termostaat avaneb korraks) ja siis stabiliseerub nõks üle poole, mis peaks 92kraadise klapiga õige olema.
Õhk on sees. Töösooja mootoriga ja töötava mootoriga päästa õhutusniplit pisut lahti. Lase pisut soriseda ja keera kinni tagasi. Peaks parem saama.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#41

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: KT100
Kuigi värk on natuke kahtlane: mootori soojenedes tõuseb temp üle kolmveerandi, siis kukub veerandi peale (ilmselt termostaat avaneb korraks) ja siis stabiliseerub nõks üle poole, mis peaks 92kraadise klapiga õige olema.
Õhk on sees. Töösooja mootoriga ja töötava mootoriga päästa õhutusniplit pisut lahti. Lase pisut soriseda ja keera kinni tagasi. Peaks parem saama.

Ma olen sealt juba 10l vedelikku välja õhutanud, ei aita :P
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#42

nonii käisin täna carringus diagnostikat tegemas.

öeldi et termoandur õhtal.

aga jah mootoril tõusis temp kuskil 110 peale siis hakkas vent tööle ja venti käivitas siis konditsioneeri radika andur , mitte jahutusvedeliku.

mootril kõik korras , aga jama oli et Tech ei saand näidikuteplokiga ühendust.Kästi siis mul armatuur lahti võtta(ütlesid et neil maksab see tegevus 3000eeku), et siis võibolla leian oma näidiku vea üles.

tellisin uue termoanduri ka ära aga ma kahtlustan et näidikuprobleemi see ikka ei lahenda.


kas keegi oskab kommenteerida .
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#43

Algselt postitas: Trionic
Anduril mõõda takistust.Kella minev "elav" juhe maanda korraks läbi ca.60 oomise takisti.Osuti peaks põhja ronima.
Techiga parim kontrollida.

2 juhet läheb andurist , kuidas ma kindlaks teen missugine see "elav" on?
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#44

ja kus see andur on üldse?
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#45

selline küsimus et kas saab panna mingit lisa vee temperatuuri näidikut ?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#46

Algselt postitas: mortenx
ja kus see andur on üldse?
Ventika termolüliti on radika juhipoolsel küljel.Temp."kella" andur asub plokikaane tagaküljel. Mootori temp. andur asub sisselaskekollektori all, selle küljes 2-3 sil. vahel.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#47

Algselt postitas: mortenx
selline küsimus et kas saab panna mingit lisa vee temperatuuri näidikut ?
Loomulikult saab.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#48

kas keegi on paigaldand seda lisanäidikut konkreetselt sellele 2.3 110kw mootorile . et milline näidik täpselt sobiks ,kindlasti on ju erinevad variandid erinevatel mootoritel et kui ma suvalise näidiku poest ostan siis ei pruugi sobida.

ja milliste juhtmetega tuleks ära ühendada .
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#49

nonii vahetasin täna selle temp anduri ära mis paikneb seal jagaja juures .

ja salongi temp näidik hakkas ilusti tööle:) täpselt keskel on osut . et siis ikkagi oli asi selles anduris mis ventikat käitab ,et sealt läheb signaal ka salongi ...
Vasta