2. leht 2-st

Väljalaskesüsteemi optimaalne läbimõõt

Postitatud: R Mär 26, 2010 23:36
Postitas sebastian
Teageril täitsa õigus. Otsetoru kaotab mingi madala tooni sellest mürast või õigemini (vähemalt mulle tundub) liseb mürale kõrgemat tooni, mis justkui summutab madala ära.

Tunnen seda vahest kodus olles - sõidab minu masin hoovist minema, stennu nt. roolis, plärisevad aknaklaasid täpselt samamoodi (kuivõrd nüüd paketid just plärisevad.. :P), kui näiteks IFF või Muuseas oma autodega saabuvad ja lähevad :cool:
Samas õues kuuldes on vahe täiesti tuntav: IFFil reso, Muuseas'l sportkat ja minul otsetoru.

Väljalaskesüsteemi optimaalne läbimõõt

Postitatud: R Mär 26, 2010 23:52
Postitas olaviv
Algselt postitas: Jupats
Algselt postitas: olaviv
Nii ta vist on jah. T25 ilmselt üle 1.4 bar ei soovita.

Sealt valemist koorub veel välja tõsiasi, et originaalsumpsi (sise diam kusagil 56-57 mm) väljavahetamiseks ei olegi suurt vajadust, kui turbo jääb T25...

Minu arust see valem pigem eeldusel, et katte ega muud jama seal 2,5" torul takistamas pole.

Jah, igasugu takistused ja ebaühtlane pind samuti halvendavad gaaside liikumist ning too valem ei arvesta seda. Kuid minumeelest on palju olulisem puudus see, et arvutamine toimub sisselaske rõhu järgi, vaja oleks aga väljalaske rõhku peale turbot. Ning siis veel asjaolu, et gaasid torudes liikudes jahtuvad ja ruumala väheneb ning liikumiskiirus aeglustub. Seega võivad lõpuosa torud mingil määral peenemad olla. Ah, eks see valem ole rohkem selline insenerlik lähenemine, et õige suurusjärgu annab aga täpselt mitte. Ja kas ongi vaja....

PS. Simonsi 2.5" lõpuosa on päris kobe tükk, uurisin teist käte vahel ja kena kvaliteetne töö. Torul seinapaksust 2mm ja tundub ikka ehtne roostevaba olevat.