2. leht 3-st

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 10:42
Postitas qdwin
Et siis turbo. Või veistgeidindus.

Katsu wastegate varras pöördklapi küljest lahti saada, et kontrollida kas klapp ei ole jäänud poolde vinna - heitgaasid lähevad turbost mööda siis. Ja vaata kuidas wastegate liigub. Wastegate varras hakkab end liigutama kuskil 0,3 barise surve puhul.

Aga katki võivad olla ka intercooler, kummipõlved jne. kustkaudu raske vaevaga tekitatud suruõhk kosmosesse pääseb.

Kas bypassi jämedatest aukudest puhudes-imedes on kõik tihe?

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 11:06
Postitas suur
WG peaks tõesti rohkem kui mõni mm liikuma.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 11:33
Postitas ivomets
Algselt postitas: qdwin
Et siis turbo. Või veistgeidindus.

Katsu wastegate varras pöördklapi küljest lahti saada, et kontrollida kas klapp ei ole jäänud poolde vinna - heitgaasid lähevad turbost mööda siis. Ja vaata kuidas wastegate liigub. Wastegate varras hakkab end liigutama kuskil 0,3 barise surve puhul.

Aga katki võivad olla ka intercooler, kummipõlved jne. kustkaudu raske vaevaga tekitatud suruõhk kosmosesse pääseb.

Kas bypassi jämedatest aukudest puhudes-imedes on kõik tihe?

tundub, et see wastergate varras suurt ei liigu. ligi ei pääse. ta peaks ju ca 10 mm vähemalt avanema ??

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 11:50
Postitas qdwin
Alt pääsed ligi. Väga hull ei ole, mõningatel juhtudel on veidi palavavõitu see toimetamine seal.
Oma 10 mm liikus varras tõesti. Proovi siiski varras klapist eraldada ja vaata kuidas nad ühekaupa liiguvad.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:15
Postitas ivomets
edusammud!
Wastergate varrasja pöördklapp olid omavahel kinni/kokku roostetanud :gun:
sai möginaga määritud ja rõhuga liigutatud ja nyyd liigub ca 10 mm! aga arvan , et päris kinni see klapp ei jää veel? tundub et jääb lahti,,kuna päris punase peale asi ei lähe veel.
ja lahtise W otsaga on asi punase ja kollase vahel- yhesõnaga sõita juba saab.
kinnise w otsaga vaid ca 3...4 mm kollase peal. ja yldse tundub, et 9000 hakkab vilistama ca 3000 p peal. on nii??

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:37
Postitas qdwin
Minu oma vilistab 2000 p/min juures juba.

Aga kuidas saab veistgeidindus kokku roostetada??? See ei ole võimalik! Kogu see kupatus on ju pidevas liikumises, heitgaasid üritavad pidevalt kasvõi natukenegi klappi lahti kangutada, lisaks surve membraanile. Seda on piisavalt, et midagi kinni ei jääks. Vardad võivad küll poole õhemaks roostetada aga liigend küll mitte. Turboni jõuab märga teesodi ka ainult niipalju, kui radika ribide vahelt läbi mahub.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:41
Postitas ivomets
no olid kinni ja roostes varras ja sinna sisse minev ymmargune liigend! nyyd juba liigub päris kenasti- a mis seal imestada, kui igalt poolt susiseb ja läbi ajab ja siis ju ei tekigi sellist rõhku, mis wastergatet liikuma sunniks.
kas ma nyyd jätakski W otsa lahti? ja BPS Otsa kah?

edit:
nyyd kui sõita juba vilega saab, peaks saama ka pidurdada- onju nii?
anti lock tuli näitab ennast vahest. ja on ka nii, et kui pidurdad ja tuli ei põle, lähevad rattad loha. lihtne kysimus-mis teha??

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:47
Postitas suur
Algselt postitas: ivomets
no olid kinni ja roostes varras ja sinna sisse minev ymmargune liigend! nyyd juba liigub päris kenasti- a mis seal imestada, kui igalt poolt susiseb ja läbi ajab ja siis ju ei tekigi sellist rõhku, mis wastergatet liikuma sunniks.
kas ma nyyd jätakski W otsa lahti? ja BPS Otsa kah?
Kas lahtise otsaga maanteekiirusi ka proovisid? Maantekiirustel kiirendades võib liig suure rõhu tõttu fuel cutoff tulla.
Ehk siis ära W otsa päris lahti jäta. Muidu WG ei lasegi häda korral heitegaase turbost mööda.
Kui BPC rõhkusid liialt pidurdab (ei tööta korralikult), siis areta parem mingi bleeder W ja C vollade vahele.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:54
Postitas qdwin
Vaada kui antilock ei põleks, siis ei saaks jälle vilega sõita. Kah jama ju. Looduses peab valitsema tasakaal, kui ühel juhul vilistab - peab ka teisel juhul vilistama! Pidurdamisel näiteks.
Anti lockist oli kuskil pikalt juttu.

Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:56
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Qdwin, on 1 variant. auto on vahepeal seisnud. Seistes aga kipuvad siuksed jamad juhtuma.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 12:59
Postitas qdwin
Nuu jahh. Liikumine hävitab masinat tihtipeale tõesti vähem kui seismine.

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 19:44
Postitas ken
Mul teeb BPC klapp hästi suurt klõbinat.
Kas see tähendab et on otsad andnud?

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 21:17
Postitas IFF
Algselt postitas: ken
Mul teeb BPC klapp hästi suurt klõbinat.
Kas see tähendab et on otsad andnud?

Hei,

Kui klõbinat teeb siis järelikult veel töötab. kui ta täitsa vait oleks siis oleks asjad nukramad. Otsi kdanik Sebastian lahkab seda BPC klapi teemat siin foorumis ikka korralikult. :facts:

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 22:34
Postitas sebastian
Wastegate liigend võis roostetada ka sellepärast, et aastate jooksul miski selle varrast ei surunud ja klapp ise oli irvakil.

BPC klõbin on normaalne, aga ei tähenda sugugi seda, et klapp enam korras on. Kui üldse ei klõbise, siis on küll põhjust muretsemiseks. Terasest membraan seal sees peksab magneteid tunni aja jooksul veerand miljonit korda, kui korralikult gaasitada. Pole siis ime, et asi pikapeale otsad annab...

mure 9000 T turboga

Postitatud: T Okt 17, 2006 23:06
Postitas ken
ega mul siis enam pikka pidu pole jah.
peab manuaalse ostma

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 0:09
Postitas qdwin
Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Mina loll!
Tuleb välja, et lisaks eakusest tulenevale, on see liigend võimeline kinni roostetama hetkega! Piisab kui kuuma turboga loigust läbi sõita ja mingite füüsikalis keemiliste protsesside tagajärjel roostetab liigend hetkega kokku. Eriti tüüpiline pidi see olema 9-5 puhul. Lisaks aitab tonnise puhul kaasa ka vanadusest tulenev pöördklapi puksi kulumine, mille tagajärjel klapp poob end veidi kinni ja pind mis ei ole enam kontaktis korrodeerub.

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 1:57
Postitas mad1
peaasi et igav ei hakka..:wtf:

muidugi vaataks kindluse mõttes ikka klapivoolikud lapiga üle, kas voolikul on ikka klapp küljes mis turbost tuleb mööda voolikut klapini kus keemilised protsessid roostetavad..eks ta ole tüüpiline. mis ikka korrudeerub, see võib ka end puua kui seisma jääb.füüsika siin ei aita, pigem gaasitamine, vahel ka klõbistamine:wall:

tore kui sõbrad aitavad ja elu nii lihtsaks läeb

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 7:53
Postitas Viki
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Mina loll!
Tuleb välja, et lisaks eakusest tulenevale, on see liigend võimeline kinni roostetama hetkega! Piisab kui kuuma turboga loigust läbi sõita ja mingite füüsikalis keemiliste protsesside tagajärjel roostetab liigend hetkega kokku. Eriti tüüpiline pidi see olema 9-5 puhul. Lisaks aitab tonnise puhul kaasa ka vanadusest tulenev pöördklapi puksi kulumine, mille tagajärjel klapp poob end veidi kinni ja pind mis ei ole enam kontaktis korrodeerub.

vastupidi. eriti tüüpiline on see just tonniste puhul. kui kinnijäämine toimub westgate kinnises asendis, tekib igal kiirendusel fuel cut off( väga paha on sõita:wall:)

9-5-l juhtub pigem see, et splint, mis varrast hoiab, lendab minema ja klapp kukub alla lahti ja kogu rõhk lendab mööda( vahest paneb ka check engine põlema)

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 7:54
Postitas Trionic
Algselt postitas: qdwin
Minu oma vilistab 2000 p/min juures juba.

Aga kuidas saab veistgeidindus kokku roostetada??? See ei ole võimalik! Kogu see kupatus on ju pidevas liikumises, heitgaasid üritavad pidevalt kasvõi natukenegi klappi lahti kangutada, lisaks surve membraanile. Seda on piisavalt, et midagi kinni ei jääks. Vardad võivad küll poole õhemaks roostetada aga liigend küll mitte. Turboni jõuab märga teesodi ka ainult niipalju, kui radika ribide vahelt läbi mahub.

kusjuures selle liigendi kinniroostetamine hetkega on täiesti tüüpviga.Sõidad hõõguva vurriga,mis pooles vinnas lahti loigust läbi ja ongi käes.Eriti 9-3 ja 9-5`l garretitega olen mina viimastel aegadel korduvalt võlle lahti kangutanud.Tonnistest ma üleüldse ei räägi.

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 7:56
Postitas Trionic
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Mina loll!
Tuleb välja, et lisaks eakusest tulenevale, on see liigend võimeline kinni roostetama hetkega! Piisab kui kuuma turboga loigust läbi sõita ja mingite füüsikalis keemiliste protsesside tagajärjel roostetab liigend hetkega kokku. Eriti tüüpiline pidi see olema 9-5 puhul. Lisaks aitab tonnise puhul kaasa ka vanadusest tulenev pöördklapi puksi kulumine, mille tagajärjel klapp poob end veidi kinni ja pind mis ei ole enam kontaktis korrodeerub.
öine jutt mõjus:thumb:

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 8:15
Postitas ivomets
ja veel yks kysimus abivalmis sõpradele: tulede kojamehed töötavad vaid siis, kui kangi all hoian, kui lahti lasen , jäävad seisma suvalisse asendisse. vanal 96 on 2 kaitset tulede kojameeste jaoks-- kas ka 9000 -l?

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 8:50
Postitas Cyber
Miski relee äkki pekkis hoopis?

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 8:59
Postitas Viki
pole seal releed. tuleb pidev vool lõpulüliti jaoks ja vool mis läbi kojameeste lüliti aktiveerib mootorid. kaitsmed olid vist 7 ja 8.

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 12:18
Postitas romza
Ivomets, kui mootoripatju tahad, siis võin ka ühtteist pakkuda.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml
Vaata sealt, millist soovid ja anna teada.

mure 9000 T turboga

Postitatud: K Okt 18, 2006 13:58
Postitas ivomets
Algselt postitas: romza
Ivomets, kui mootoripatju tahad, siis võin ka ühtteist pakkuda.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml
Vaata sealt, millist soovid ja anna teada.

tänan pakkumast!

ja edasiminekuid auto arenduses taas toimunud-- tulede kojamehed jäävad oma õigesse asendisse!
pea lähevad ka luudade kummid vahetusse!