2. leht 2-st
Roolivõimu vedelik
Postitatud: N Dets 14, 2006 9:53
Postitas MadMan
Vahetamine toimus nii - roolivõimu pumba küljest volla lahti, kansa otsa, mootor tööle ja siis rooliga vasakule ja paremale lõpuni keerata mõned korrad, kuni enamus vedelikust on välja tulnud. Siis mootor seisma, volla kinni, uus vedelik sisse ja mootor käima. Jälle rooliga mõlemale poole lõpuni mõned korrad, lisad vedelikku, mõõdad, roolid, lisad vedelikku kuni normini. Ehk teadjamad parandavad kui midagi ütlemata jäi.
Ilma vedelikuta töötamine rikub roolivõimu süsteemi!
Roolivõimu vedelik
Postitatud: R Dets 22, 2006 12:33
Postitas Trionic
Tegelikult oleks õhutamisel kasulik autot peale õli villimist u. tunnike mitte käivitada,aeg-ajalt aeglaselt/sujuvalt rooli servast-serva keerata.Õli läheb kergesti vahutama,kui õhk sees ja siis ei määrita pumpa-latti piisavalt.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: N Veebr 22, 2007 9:15
Postitas Ohmoon
Kuna ilmselt roolivõimu vedeliku vahetamine ees seisab, pean elustama selle teema.
Küsimus siis, et palju NG900 T 97 a. seda roolivõimu vedelikku mahutab? Kesise saksa keele oskusega leidsin numbrid 3,0 koos mingi tekstiga manuaalist, et kas 3 L ongi?
Teine asi, et mis värvi see vedelik originaalis on (oletades, et seda üldse vahetatud pole - paberitest ei leidnud)? Hommikul vaatasin, et kas on punane, sinine või roheline, aga oli pruun nagu kohvi vähese koorega:wtf:
Roolivõimu vedelik
Postitatud: N Veebr 22, 2007 12:44
Postitas Trionic
0,75 l. ja spetsõli.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: N Veebr 22, 2007 13:09
Postitas Ohmoon
Väga hea, et nii vähe, siis pole vaja hakata seda pruuni millegagi segama, vaid vahetan välja.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: N Mär 15, 2007 19:40
Postitas olaviv
ma vaatasin oma tonnisel (92a) roolivõimu õli - värvuse poolest peaaegu kirsipunane, hästi tume. Hõljuvat sodi sees polnud, ilus klaar värv, nagu vein

Ilmselt siis ka vaja õige ehk sinise vastu vahetada.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: E Mär 19, 2007 6:37
Postitas Trionic
Tegelikult kasutab sama pumpa,aga tavalist atf õli näiteks VAG(vanematel masinatel).Ju siis on vahe latis olevates tihendites,et Saab niiväga rõhub oma eriõlile.
to olaviv:ära siis filtrit vahetamata jäta.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: R Mär 23, 2007 17:29
Postitas olaviv
Segadus õli värvidega jätkub. Ostsin troostist õli ja anti purk helepunast (peaaegu roosa) vedelikku. Mina sinist nõudma. Selle peale kinnitati, et punane on õige ja sinist enam ammu ei tehta. Kirjad ka purgi peal, et "genuine Saab -98" ning hind samuti "genuine" mõõtu - 300+ eeku liiter. Ja filtrit ei suudetudki üles leida...
Roolivõimu vedelik
Postitatud: L Mär 24, 2007 6:52
Postitas Trionic
Värv ei oma mingit tähtsust,spetsifikatsioon on tähtis.Tonnise õli pole ei sinine,ega punane.Sisse valades on sinaka varjundiga(roosakas-sinakas).Filter asub paagis,nagu mainisin.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: E Mär 26, 2007 12:31
Postitas olaviv
Ma pidasin silmas seda filtrit, mis oleks pidanud kusagil Troost auto laos asuma

kuna seda ei suudetud ka teisel päeval üles leida, siis jäi see ostmata.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: L Apr 07, 2007 17:15
Postitas schlaam
'87 aasta klassik, paremale poole pöörates käib rool raskelt, vasakule kergelt. Sõites tunda ei ole, aga kohapeal keerates on vahe märgatav. Tundub, et roolivõimu vedelikku lekib kuskilt, igatahes tase on alla normi. Praegu on sees mingi tumedat värvi vedelik, mille päritolu on mulle teadmata. Paar kuud tagasti Troostis käies valati vist vedelikku juurde ka. Foorumist jäi kuskilt silma, et kui ühele poole keerata ei lase, on roolilatt õhtal, aga mõtlesin, et esialgu proovin vedelikku juurde kallata/vahetada. Samuti olen siin lugedes aru saanud, et minu klassikule sobib suvaline ATF õli.
Küsimus oleks siis, et kas ma võin seda punast ATF õli sinna tumedale vedelikule lihtsalt juurde kallata või lasen enne selle välja ja ATF asemele või hoopis oleks mingi kolmas variant parem?
Tänud
edit: ja kuidas te seda ühele poole raskema keeramise ja roolilati seost kommenteerite? Kas peaksin uut latti otsima hakkama?
Roolivõimu vedelik
Postitatud: L Apr 07, 2007 17:33
Postitas Cyber
Latt ilmselt jah. Kulunud teine. Vahel aitab kui kogu tihendimajandus ära vahetada, aga kui juba põhjalikult ovaalseks kõik kulunud on, siis pole enam miskit muud, kui uus latt.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: L Apr 07, 2007 18:28
Postitas schlaam
Kas see raskem keeramine ei või olla sellest tingitud, et õli lihtsalt vähe? Pärast Troostis juurde kallamist ma seda eriti ei tundud, nüüd hiljuti hakkasin märkama. Enne Troostis käiku ei kasutanud seda autot mina, nii et varasema kohta ei tea.
Ja ikka veel ootaks infot, et kas ma peaksin selle eelmise õli välja laskma enne uue ATF-i sisse kallamist või võin niisama peale kallata? Või peaksin ATF-ga läbi pesema värgi?
Ja mis see roolilatt ja vahetus maksma võiks minna?
Põhjus miks ma praegu roolilatti vahetama ei kipu, on ilge ajapuudus

Ja kuu aja pärast jääb auto suveks seisma, kuna lähen Eestist ära.. siis sügisel saaksin Saabiga põhjalikumalt tegelema hakata, siis on ka aega Troostist läbi käia.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: L Apr 07, 2007 21:02
Postitas Trionic
Ega klassikul aita ussi-,ega püssirohi.Rasket rooli põhjustab üldiselt kulunud pump.Kui "raskus" soojenedes väheneb ja aeg-ajalt jälle suureneb,on latt ka pees. Latt maksab 11-19000.-(remontlati saab u.5-8 000.- eest).
Roolivõimu vedelik
Postitatud: T Apr 17, 2007 0:00
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: stennadi
Klassikule võib ikka seda punast ja tavalist atfi /psf i panna?
viimase otsa omadele ei või.
Kui ma õigesti aru sain, siis algab see viimane ots 1989. aastast, seega oma 88.a masinasse võin ma ikkagi veel ATF-i valada? Hetkel seal sees olev ollus pole just kuigi selge ja tahab kiiret välja vahetamist.
Ega klassikul vist seal mingit filtrit ole??

Roolivõimu vedelik
Postitatud: K Apr 18, 2007 16:50
Postitas Ryhkija
Kas on mingi selline variant, et roolivõimule on pandud miskit grafiiti sisaldavat möginat (loe õli), sest just seda meenutas väljalastud kraam kõige enam?

Või tähendab see miskit jama roolilatiga?
Roolivõimu vedelik
Postitatud: T Mai 27, 2008 9:46
Postitas wilddog
Tekkis selline küsimus, et SAAB NG900 latt on sama mis Opel Astra latt, kas siis nii Opeli latt kui ka SAABi latt kasutavad sama õli?
Roolivõimu vedelik
Postitatud: T Mai 27, 2008 16:12
Postitas Trionic
Jah
Roolivõimu vedelik
Postitatud: E Jaan 17, 2011 21:59
Postitas Reinart
Taaselustan vana teema. Nimelt oleks vaja enda NG900 roolivõimu vedelik ära vahetada.
Kas see sobiks?
http://www.salome.ee/est/autokaubad/oli ... uctID=3142
All on kirjas
GM Dexron III, GM Dexron II Type “D” ja “E”, Catepillar TO-2 Ford Mercon WSP-M2C-185-A, Ford WSP-M2C-138-CJ Ford WSP M2C-166-H, Ford WSP-M2C-195-A, Allison C4
Ehk siis GM Dexron III ja II peaks ju nagu tähendama, et kuna NG900 on GM toodang, siis peaks ju sobima?
Roolivõimu vedelik
Postitatud: E Veebr 21, 2011 16:01
Postitas D116
Külmade ilmade tulekul ilmnes asjaolu, et rooli keeramisel kostub siukest kummist krigisevat häält, vaatasin, et roolivõimu õlitase min-maxi vahel veerandi peal. Nagu ma aru saan, on sobivale õlile väga kindlad nõuded, aga üldiselt kas võib peale ka valada või peaks ikka kindlasti välja vahetama? Ise vist nagunii seda õiget õli kuskilt ei leia. Teine asi, et külmaga on aukudest läbi sõites hakanud amordid samasugust kumm-kummi vastu krigisevat häält tegema, põhjus muretsemiseks või tavaline asi?
Helista Viking Motors-isse, nad saavad saata ka postiga. Kui ei ole vahetanud, kindlasti vaheta ära.
Roolivõimu vedelik
Postitatud: E Veebr 21, 2011 17:07
Postitas Trionic
Ja filtrit ei tohi unustada.