
Tere talv!
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
tartus ka juba hommikust saati paras möll lahti - tuiskab nii, et ei tee maal ja taeval vahet. umbes samasugune ilm oli tookord, kui ma käisin teisi metsast lahti tõmbamas. praegu võiks metsa minna jah, teeks võistluse, kes jõuaks kaugemale 

mul oli täna hea kogemus hommikul pärnusse minnes....
nimet olid teemeistrid või kes nad ongi otsustanud, et milleks lükata lahti teed Laagrist kuni harutee otsani (seal kus üks läheb Pärnusse ja teine Haapsallu).
Tee oli lahtist lund, plösa, jm täis ning pean tunnistama, et esmakordselt tundsin, et oot-oot asi tahab käest ära minna - hakkas vaaludes "ujuma" ja vägisi pidin asja sirgena hoidma, kiirus oli miski 70-80 km/h ...
tuli kohe meelde steffy jutt....
aga ülejäänd seeest oli üks sile ja mõnusalt puhas asfalt, ning üle lubatud kiiruse...
:P
nimet olid teemeistrid või kes nad ongi otsustanud, et milleks lükata lahti teed Laagrist kuni harutee otsani (seal kus üks läheb Pärnusse ja teine Haapsallu).

Tee oli lahtist lund, plösa, jm täis ning pean tunnistama, et esmakordselt tundsin, et oot-oot asi tahab käest ära minna - hakkas vaaludes "ujuma" ja vägisi pidin asja sirgena hoidma, kiirus oli miski 70-80 km/h ...
tuli kohe meelde steffy jutt....

aga ülejäänd seeest oli üks sile ja mõnusalt puhas asfalt, ning üle lubatud kiiruse...
:P
Tervitus kõigile! Minu jaoks oli talvealgusel varuks üllatus eilseks. Tee täistuisanud, sõitsin ainas jäljepaaris mingisse auku, mis hetkega mu juhipoolse esirehvi purustas. Tuisanud lumevaalud olid paksud ja selles kohas seisma jääda oli ohtlik nii paksu lume kui ka taganttulevate autode pärast. Järgnes 500 meetrit sõitu lumevaaludes 3 rehvi ja 1 velje peal.
9000 oli selles ekstreemses situatsioonis imeväärt hästi juhitav. Asendasin siis esiratta tagavararattaga (see "imelik"), ja kujutasin juba mustades värvides ette kuidas ma sellise esirattaga Tallinnani jõuan. (nii palju mõistust ei olnud et teda taha vahetada...) Ei midagi! Sõit kulges ilma mingite juhtimisprobleemideta. Vinge riist see SAAB!!!
Vastuseks eelküsijale, et eelmise talve sõit kulges suht kulunud M+s-idel ja kannatas sõita nendelgi. Selge aga seegi, et Nael on meie oludes parim.
9000 oli selles ekstreemses situatsioonis imeväärt hästi juhitav. Asendasin siis esiratta tagavararattaga (see "imelik"), ja kujutasin juba mustades värvides ette kuidas ma sellise esirattaga Tallinnani jõuan. (nii palju mõistust ei olnud et teda taha vahetada...) Ei midagi! Sõit kulges ilma mingite juhtimisprobleemideta. Vinge riist see SAAB!!!
Vastuseks eelküsijale, et eelmise talve sõit kulges suht kulunud M+s-idel ja kannatas sõita nendelgi. Selge aga seegi, et Nael on meie oludes parim.
Muide, ühel aastal õnnestus oma TBirdiga sõita äärekivi vastu rehv veljelt maha (nii rehv kui velg jäid terveks) ning seejärel tuli sellesama kitsa liistakaga sõita talvel linnavahel. Sai karta, et libiseb mis kole, aga pidurdas ja juhtis küll! Siit moraal, lai papu on ikka iluasi 

Algselt postitas: Arno
Muide, ühel aastal õnnestus oma TBirdiga sõita äärekivi vastu rehv veljelt maha (nii rehv kui velg jäid terveks) ning seejärel tuli sellesama kitsa liistakaga sõita talvel linnavahel. Sai karta, et libiseb mis kole, aga pidurdas ja juhtis küll! Siit moraal, lai papu on ikka iluasi![]()
Ega WRC autodel Rootsi rallil kah ilmaasjata 165 lai kumm all ei ole

- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tea küll, miks näiteks WRC-s talvekumm nagu kitsas nagu võinuga välja näeb..
Piikidest seal sees ma muidugi ei räägi...
EDIT: heh.. seni kuni ma natuke teiste asjadega tegelesin jõudis fofa mu vastuse juba ära öelda..

EDIT: heh.. seni kuni ma natuke teiste asjadega tegelesin jõudis fofa mu vastuse juba ära öelda..

Algselt postitas: Saab ikka
kuna olen päris uus siin siis kõigepealt tere!
Kas saabiga kannatab lamellidega sõita või oleks ikkagi naelad paremad?
Siin on nüüd kaks eri kampa, üks on naelafännid ja teine on vaikselt sõitvad lamellimehed. Muidugi on ka mõned "eriti vaikse autoga" naelamehed ja vaesed, häda sunnil naelamehed.
Uued rehvid kujunevad vaikselt lamellrehvideks naelte jaoks mõeldud pesadega. Kellel on tihti täiskiilakat, las võtab naelikud.
Kui põhisõit maanteel ja linnas, ning pole ka kiilasjääl lendamise soovi siis lamell. Hinnad on muidugi lemmikfirmal Nokia millegipärast taevas, 2600 eek RSi rehvist ON liig. Samas on silma hakanud soodushinnaga Continental VikingContakt 1, mõnus muster ja parajalt pehme segu. Toyo'st oli paar lamellrehvi sobivad ning Bridgestonel samuti, kuid kallimad.
Isiklikult NF3 ei meeldi, sest see kõikuva tooniga müra käib pinda ja pidamine UG500'lt üle minnes polnud ka eriti teistsugune. Aga siiamaani on 1200 eek tükk 195/65R15 rehvil parim hind.
Peale selle sai just vaadata ka eri rehvide lamellide sügavust. Näiteks Kleberi naelik omab vaid umbes 4 mm lamelli, edasi suvekumm. GF3 naelal seevastu ulatub lamelliosa pea põhja, seega tema sujuv kujunemine suverehviks probleemsem paari hooaja möödudes. Võibolla rahvaralli hädaabi kruusarehviks.
PS. Sai just käia tasakaalustamas NF3, imelik, u. 700 km sõitnud ja üks ratas oli 25 g tasakaalust väljas.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
nonii .. talv jõudis täna öösel ka Tallinna. Nagu tavaliselt ootamatult kõikvõimalike tänavapuhastusfirmade jaoks. Ja inimesed ei oska ka sõita. Või ei saa. Või ei taha. Sellist venimist nagu täna pole ammu olnud enam ja ma ei saa aru´, miks nad venisid. Ei olnud ei suuri roopaid teedel, ei olnud mingeid avariisid, mis tee kinni paneks. Aga inimesed venivad 30 km/h heal juhul. Valdeku tänavalt Järvevana pikenduse sillani 1 käiguga.
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
no raadiost kuulsin, et Tallinnas on tõesti talv...
palju õnne, tere tulemast talvemõnusid jäisetel linnateedel nautima.
Ok, olgu kuidas on, aga maateed on ikka täitsa hullus seisus, ei ole veel minu tööteele liiva pandud, uisuta, nagu loll...
ma ei kujutaks ette, kui saaks alla endale tutikad naastrehvid, kas siis kah toimuks ujumine praegu on küll nii, et kiirus sunnib tagant, muidu jään ju tööle hiljaks, aga ega kodust siis varem välja ei saa, kui suvel, kus oli lust ja lillepidu. Ja tõsi ta on, et SAAB ikka väga hästi tee peal istub, sõites siin vahepeal oma ford galaxyga, oli ma koju jõudes pinges ja higine, kuigi sellel on tunduvalt kobedamad lamellid all
oot-oot, korra pandi ka liiva ja siis algas suur lumesadu ja tuisk:D
palju õnne, tere tulemast talvemõnusid jäisetel linnateedel nautima.
Ok, olgu kuidas on, aga maateed on ikka täitsa hullus seisus, ei ole veel minu tööteele liiva pandud, uisuta, nagu loll...

ma ei kujutaks ette, kui saaks alla endale tutikad naastrehvid, kas siis kah toimuks ujumine praegu on küll nii, et kiirus sunnib tagant, muidu jään ju tööle hiljaks, aga ega kodust siis varem välja ei saa, kui suvel, kus oli lust ja lillepidu. Ja tõsi ta on, et SAAB ikka väga hästi tee peal istub, sõites siin vahepeal oma ford galaxyga, oli ma koju jõudes pinges ja higine, kuigi sellel on tunduvalt kobedamad lamellid all
oot-oot, korra pandi ka liiva ja siis algas suur lumesadu ja tuisk:D
Algselt postitas: Cyber
Ja inimesed ei oska ka sõita. Või ei saa. Või ei taha. Sellist venimist nagu täna pole ammu olnud enam ja ma ei saa aru´, miks nad venisid. Ei olnud ei suuri roopaid teedel, ei olnud mingeid avariisid, mis tee kinni paneks. Aga inimesed venivad 30 km/h heal juhul. Valdeku tänavalt Järvevana pikenduse sillani 1 käiguga.
Oleneb, millega sõidad.. ma hakkasin küll venimisest aru saama kui mind tööautoga kontorist välja kupatati.. katsu sa Citroen C3 taolise taburetiga normaalselt sõita nii et ise, teised ja masin terveks jääksid. Brr.

Algselt postitas: part
Ay kas Sa kihutad oma valge sportsapakaga aastaringselt?
Enam mitte, ootab kevadet.
Eelmisel aastal sõitsin ja mõnulesin talv läbi, tulemuseks on SUURED augud rattakoobastes. Kui temaga üldse veel sõita tahan, siis ei tohi talle soola näidata. Igakevadine kere remont ei ole kahjuks ei aja ega raha poolest vastuvõetav.
Algselt postitas: aare
lätlased tahavad 2006a naastud sootuks keelata, siis neil 1 mure vähem- kas naast või lamell. meil lätist hea hinnaga naastud saada!!!!
praegu käib kaval teema selle naastu ümber. kui õieti mäletan, siis naastu def. on midagi sellist, et selle kontaktpind maaga on punkt vms. kavalad sellid leiutasid naastu, mis meenutab hoopiski torukest, ja nimetavad seda tasanaastrehviks (see projekt seostub natuke ka TTÜ-ga), mis pole enam metall, vaid mingi titaankarbiid vms. asi peab täiesti sarnaselt õige naelaga, kuid kulub koos kummiga ja teritab ennast pidevalt ise, päris geniaalne, olen ise näinud presentatsioonigi Pidurdusel või äkilisel pöörangul puutuvad tasanaastud maapinnaga õrnalt serviti, nurga all, ja seeläbi lõikuvad pinda, väidetavalt ka müra väiksem, samuti ka väiksem teelõhkumine, sest materjal on terasest erinev. Ilmselt siin koidab lahendus naelakeelumaadesse ja muidu geniaalne äriidee
Sellist kavalust on kasutatud juba mõnda aega Green Diamond (kui ma ei eksi siis taastatud) rehvides, mida ka Trionic siin müüa pakkus, poest on need täitsa saadaval. Olin isegi enne uute rehvide ostu mitme valiku vahel, ka selle g.diamondi peale mõtlesin aga ostsin ikka Nokian´id, kuna puudus inff nende asjalikkuse kohta ja foorumist (a.24) ei saanud ka vastust tookord, ilmselt veel meil ei ole nad laialdast kasutamist leidnud. Aga kui keegi sõidab nendega, siis jagagu muljeid.
Paar kundet mul kasutavad neid,üks pemmiga,teine saabiga.Pidamine olevat
superhea.Ise loobusin neist,kui balanseerides üks külg tahtis 85 grammi
ja teine 65g. raskust,lisaks on nad ikkagi suhteliselt puised ja kahtlased
valujäljed külgedel.Üks rehv läks pumbates poole jämedamaks ja plahvatas
Ja tehakse neid leedu tehases,mitte rootsi ematehases.
superhea.Ise loobusin neist,kui balanseerides üks külg tahtis 85 grammi
ja teine 65g. raskust,lisaks on nad ikkagi suhteliselt puised ja kahtlased
valujäljed külgedel.Üks rehv läks pumbates poole jämedamaks ja plahvatas
Ja tehakse neid leedu tehases,mitte rootsi ematehases.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- NO FEAR
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2308
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
no nii, talv käes ka minul:)
kuna öösel oli viljandis maha sadanud järjekordne kiht lund ja kuna kiire oli, siis mul olla ju naelkummid ilma naelteta...
ja kuna soolasegu oli tee peal segunenud lumega, oli tee kuratlikumalt libe. kuna mul aga kiire oli, jälle, siis kiirustasin väheke ja üks uus sidrun picasso keeras mulle lihtsalt kõrvalteelt ette, see oli linnas sees ja et talle tagant otsasõitu vältida, pidin ma maanduma lumavallis, hea, et inimest seal ei liikunud, seda ma jõudsin fikseerida ja üks inimene tuli eespoolt, aga too jäi seisma ja paar meetrit enne teda ma seisingi, seal vallikese otsas, ratta eriti maad ei puutunud:)
miskit, kutsusin siis abi ja kaevasin nats mootori alt lahti ning lükkasin esiotsa tee peale tagasi, samal ajal teine mees roolis ja tagurdada üritas. kuna aga kell lähenes kaheksale ja linn autosi täis, ootasin ma oma pool tundi, kui autosi vähemaks jäi ja siis sai mind ÜHE korraga välja tõmmatud, lihtsalt oli mingit väikest tõuget vaja...
vot, jäin siis pärast mõtlema, et kas ABS oleks mind säästnud sellest või mitte
aga ma arvan, et oma reageerimisega päästsin ma selle picasso edasise elu, kuna...mul on ju SAAB:D
ilusat talve TEILEGI!!!
kuna öösel oli viljandis maha sadanud järjekordne kiht lund ja kuna kiire oli, siis mul olla ju naelkummid ilma naelteta...

miskit, kutsusin siis abi ja kaevasin nats mootori alt lahti ning lükkasin esiotsa tee peale tagasi, samal ajal teine mees roolis ja tagurdada üritas. kuna aga kell lähenes kaheksale ja linn autosi täis, ootasin ma oma pool tundi, kui autosi vähemaks jäi ja siis sai mind ÜHE korraga välja tõmmatud, lihtsalt oli mingit väikest tõuget vaja...
vot, jäin siis pärast mõtlema, et kas ABS oleks mind säästnud sellest või mitte
aga ma arvan, et oma reageerimisega päästsin ma selle picasso edasise elu, kuna...mul on ju SAAB:D
ilusat talve TEILEGI!!!
ABS-ga oleksid picasso kortsu sõitnud.
Mul oli Tartus Riia tn.-l situatsioon kus mingi Gaz53 otsustas parkida keset teed - pidur põhja ja ABS ragistas nii, et napilt sain pidama. Eelmine päev näitas just Stopp saates kuidas blokeerunud ratastega 6 m varem pidama sai.
Mul oli Tartus Riia tn.-l situatsioon kus mingi Gaz53 otsustas parkida keset teed - pidur põhja ja ABS ragistas nii, et napilt sain pidama. Eelmine päev näitas just Stopp saates kuidas blokeerunud ratastega 6 m varem pidama sai.
See talv teeb ABS üldse imelikult kiiret pidurdamis"abi", ei saagi aru kas nüüd teistmoodi rehv annab sellise effekti võrreldes eelmiste aastatega või mitte. Tunne on küll niimoodi, et täna näiteks Tabasalus oleks küll pigem välja lülitanud.